Lipo C değeri - Akım ilişkisi

Mert İNAN

Yeni Uye
Katılım
7 Mar 2020
Mesajlar
7
Tepkime puanı
4
Yaş
23
Konum
Antakya/Hatay
İlgi Alanı
Multikopter
Merhabalar, elimde 2 adet 4200mah 20C lipo var. Benim hekza %100 güçle 80.4 A akım cekiyor. İzzet abimizin videosuna gore lipom 84 A kadar akım verebiliyor. Hekza 1900gr ve motorlar kaldırmak icin toplam 51A yetiyor, ben hekzayı sadece goruntuleme amacli kullandigim icin cok hız yapmayacağım. Li-po dan 80.4 akım ceksem sıkıntı cıkar mı veya iki lipoyu paralel baglayip agırlığıda hesaba katarak anlık verebildigi akımı yukseltebilir miyim ? Simdiden cok teşekkürler :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Taha KOÇAK
İki LiPo'yu (tabii ki aynı voltajda) uygun şekilde paralel bağlayarak akım kapasitesini artırabilirsin ama unutma ki taşınacak yükü de artırmış olursun ve ihtiyacın olacak akımı da artırmış olursun. O LiPo'dan (4200 mAh 20 C) 80 A akımı da teorik olarak en fazla 3 dakika pratikte de 1 dakika çekebilirsin.
 
İki LiPo'yu (tabii ki aynı voltajda) uygun şekilde paralel bağlayarak akım kapasitesini artırabilirsin ama unutma ki taşınacak yükü de artırmış olursun ve ihtiyacın olacak akımı da artırmış olursun. O LiPo'dan (4200 mAh 20 C) 80 A akımı da teorik olarak en fazla 3 dakika pratikte de 1 dakika çekebilirsin.
Yanıtınız için teşekkürler. Elimdeki LiPo larla yapabileceğim bir şey yok yani şu an. Elimde bir tane de 450 frame var. Ona gecis yapip gerekli amperi dusurebilirim ve hekza icin önerebileceğiniz LiPo degeri verebilir misiniz ?
 
Pilleri parelel bağlayınca teorik olarak ( 4200 x 20) x2 akım çekebilirsin. Uçuş süresi kesinlikle ikiye katlamaz %40-50 civarı artış olur.
3-5 yıl öncesine kadar tarot 68 hexa framede 5000 mAh tek pil ile 8 dakika, aynı pilden ikisi ile 11-12 dakika uçuş zamanı sağlayabilmiştim. Agırlık anlamında bir tür kısır döngü oluşuyor. Bu yüzden motor tercihleri çok önemli.
Hiç bir zaman bahsettiginiz sistemle dakikalarca full gaz uçulmaz. Genelde askı durumunda %50 civarı gazla çekim yaparsınız.
 
Pilleri parelel bağlayınca teorik olarak ( 4200 x 20) x2 akım çekebilirsin. Uçuş süresi kesinlikle ikiye katlamaz %40-50 civarı artış olur.
3-5 yıl öncesine kadar tarot 68 hexa framede 5000 mAh tek pil ile 8 dakika, aynı pilden ikisi ile 11-12 dakika uçuş zamanı sağlayabilmiştim. Agırlık anlamında bir tür kısır döngü oluşuyor. Bu yüzden motor tercihleri çok önemli.
Hiç bir zaman bahsettiginiz sistemle dakikalarca full gaz uçulmaz. Genelde askı durumunda %50 civarı gazla çekim yaparsınız.
Anladım hocam, teşekkürler. Yani elimdeki LiPo ile 5-6 dakika uçuş sağlayabilir miyim ? Acemiliğimi bağışlayın :)
 
Anladım hocam, teşekkürler. Yani elimdeki LiPo ile 5-6 dakika uçuş sağlayabilir miyim ? Acemiliğimi bağışlayın :)
Mert bey, sorunuza net yanıt vermek zor. Çok rotorlu modellerle halıhazırda uğraşan arkadaşlar detay aktarabilir belki.
Cihazın ağırlığı, pervanelerin özellikleri, piller ve motorların kalitesiyle özellikleri vs. gibi pek çok faktör bunu etkiler.
Bileşenlerin tüm özellikleri bilinmeden, imalatcılarının da olası yetersiz/ hatalı etiket bilgileri yüzünden test etmeniz mantıklı.
Mümkün olan en düşük irtifada gözlemeleyebileceğiniz kadar yakınınızda kullanarak süreyi kendiniz tesbit etmeniz iyi olur.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
3s 4200mah 20C
Ağırlık : pil dahil 1950gr
Motor: RS 2212 920kw; thrust 850gr ;max A: 13.4 A
Pervane: 1045

1950 gr biraz ağır değil mi? Benzer özelliklerde benim de bir drone um var kamera dahil 1300 gr geliyor. Aynı batarya ile rüzgarsız havada yaklaşık 10 dk uçabiliyorum. Sizin drone daha ağır olduğu için uçuş süreniz daha az olacaktır diye tahmin ediyorum. Ağırlığı azaltamıyorsanız motorları daha düşük kv li (800 kv gibi), biraz daha büyük bir motor ile değişmeyi deneyebilirsiniz.

Pilleri parelel bağlayınca teorik olarak ( 4200 x 20) x2 akım çekebilirsin. Uçuş süresi kesinlikle ikiye katlamaz %40-50 civarı artış olur.
3-5 yıl öncesine kadar tarot 68 hexa framede 5000 mAh tek pil ile 8 dakika, aynı pilden ikisi ile 11-12 dakika uçuş zamanı sağlayabilmiştim. Agırlık anlamında bir tür kısır döngü oluşuyor. Bu yüzden motor tercihleri çok önemli.
Hiç bir zaman bahsettiginiz sistemle dakikalarca full gaz uçulmaz. Genelde askı durumunda %50 civarı gazla çekim yaparsınız.

Lipo pilleri paralel bağlamak tehlikeli bir işlemdir. Hocamız tecrübeli olduğundan muhtemelen bilgisi vardır bu öneriyi verirken. Li-po pilleri paralel bağlarken hücrelerin gerilimleri birbirine çok yakın olmalıdır. Aksi taktirde birbirlerini şarj etmeye çalışırlar. Eğer gerilim farkı fazla ise yüksek akımlar geçeceğinden pilleriniz zarar görebilir hatta yangın çıkabilir. Bu sebeple dikkatli olmalısınız.
 
Lipo pilleri paralel bağlamak tehlikeli bir işlemdir. Hocamız tecrübeli olduğundan muhtemelen bilgisi vardır bu öneriyi verirken. Li-po pilleri paralel bağlarken hücrelerin gerilimleri birbirine çok yakın olmalıdır. Aksi taktirde birbirlerini şarj etmeye çalışırlar. Eğer gerilim farkı fazla ise yüksek akımlar geçeceğinden pilleriniz zarar görebilir hatta yangın çıkabilir. Bu sebeple dikkatli olmalısınız.
Aynen öyle. Ben hücre bazında paralel bağlarım. Kendi yaptığım küçük bir devreye her iki pilin (şarj edildikten sonra) hem ana konnektörlerini hem de balans konnektörlerini bağlarım. Böyle bir pil çiftini bir daha gerekmedikçe ayırmam ve birlikte şarj ederim. Bu şekilde gerçek anlamda örneğin 3S2P ya da 4S2P pil oluşur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Oğuzhan BAŞER
1950 gr biraz ağır değil mi? Benzer özelliklerde benim de bir drone um var kamera dahil 1300 gr geliyor. Aynı batarya ile rüzgarsız havada yaklaşık 10 dk uçabiliyorum. Sizin drone daha ağır olduğu için uçuş süreniz daha az olacaktır diye tahmin ediyorum. Ağırlığı azaltamıyorsanız motorları daha düşük kv li (800 kv gibi), biraz daha büyük bir motor ile değişmeyi deneyebilirsiniz.



Lipo pilleri paralel bağlamak tehlikeli bir işlemdir. Hocamız tecrübeli olduğundan muhtemelen bilgisi vardır bu öneriyi verirken. Li-po pilleri paralel bağlarken hücrelerin gerilimleri birbirine çok yakın olmalıdır. Aksi taktirde birbirlerini şarj etmeye çalışırlar. Eğer gerilim farkı fazla ise yüksek akımlar geçeceğinden pilleriniz zarar görebilir hatta yangın çıkabilir. Bu sebeple dikkatli olmalısınız.
Anladım, zaten paralel bağlamayı meraktan sormuştum, yinede teşekkürler. Drone şu an 1950 gr, iniş takımı, yapay zeka bilgisayarı vb. ağırlık yapıyor. Proje amaçlı kullanılacak.Yaklaşık 5-6 dk uçuş süresi yeterli benim için. O yüzden yeterli diye düşünüyorum LiPo. Sizin de görüşünüzü almak isterim.
 
Son düzenleme:
Anladım, zaten paralel bağlamayı meraktan sormuştum, yinede teşekkürler. Drone şu an 1950 gr, iniş takımı, yapay zeka bilgisayarı vb. ağırlık yapıyor. Proje amaçlı kullanılacak.Yaklaşık 5-6 dk uçuş süresi yeterli benim için. O yüzden yeterli diye düşünüyorum LiPo. Sizin de görüşünüzü almak isterim.

Dron' u sakin kullanırsanız dediğiniz süre kadar havada kalır diye tahmin ediyorum. Ancak 6 dk havada kalabilen bir drone için 3 dk' lık menzil var demektir. Geri kalan 3 dk da geri dönüş süresi olarak değerlendirmelisiniz.
 
Lipo pilleri paralel bağlamak tehlikeli bir işlemdir. Hocamız tecrübeli olduğundan muhtemelen bilgisi vardır bu öneriyi verirken. Li-po pilleri paralel bağlarken hücrelerin gerilimleri birbirine çok yakın olmalıdır. Aksi taktirde birbirlerini şarj etmeye çalışırlar. Eğer gerilim farkı fazla ise yüksek akımlar geçeceğinden pilleriniz zarar görebilir hatta yangın çıkabilir. Bu sebeple dikkatli olmalısınız.

Oğuzhan bey, Arkadaş ilk mesajında " elimde 2 adet 4200mah 20C lipo var " demiş. Bu ifadeden pillerin eş olduğunu varsayıyorum.
Daha önce farklı konularda zaten bundan söz edilmişti, orada da üstüne basarak eşdeğer piller parelel bağlanabilir denildiydi.
Yıllarca ""pilleri sadece power kablolarından Y kablo ile birleştirip kullandım. Yanan, patlayan bozulan olmadı.
Ayrıca "balancer konnektörlerinin de parelel bağlanması gerek" diyenlerinde mutlaka gerekceleri doğrudur,
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
  • Beğen
Tepkiler: Oğuzhan BAŞER