Malum Yarışmaya Katılacağım Uçak ve Yarışma ile İlgili Şeyler

Kaan Can

Uye
Katılım
9 Nis 2016
Mesajlar
92
Tepkime puanı
153
Yaş
19
Konum
Mersin
İlgi Alanı
Uçak
Merhabalar, bu sene herkesin katıldığı o yarışmaya ben de liseler kategorisinden katılıyorum. Geçen senelerde yarışmaya katılanlara bakıp, ben katılsam çoğundan daha iyi yaparım diyordum. Büyük bir kısmının daha önceden modelcilikle hiçbir alakası yok ve hiç model uçak uçurmamışlar, uçurmayı geçtim uçarken görmeyenler bile var. Bunlara rağmen kendi uçaklarını tasarlayıp, üretip, otonom uçurmayı planlıyorlar. Ben her şeyi mükemmel yapacağımı iddia etmiyorum ama hiç tecrübesi olmayanlara göre daha iyi yapabileceğimi düşünüyorum. Ben model uçak uçurmayı yaklaşık 6 yıl önce abimin wing tiger ı ile öğrenmiştim, 2 yıl önce de kendi uçağımı uçurmaya ve fpv uçuş yapmaya başladım. Yani hem normal uçak uçurmada hem de otopilot vs. gibi konularda biraz bilgim var.

Bu konuyu açmamın sebebi de (zamanım olursa) yarışma için yapacağım uçağın yapım aşamalarını paylaşmak ve takıldığım bazı konularda fikir almak ayrıca yarışma ile ilgili bazı anlatmak istediğim şeyleri yazmak.

Uçağın tasarımı kabaca bu şekilde, şimdilik tüm ölçüleri vermiyorum ama kanat açıklığı 135cm ve genişliği 26cm.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Yarışma alanı çok küçük olduğu için olabildiğince küçük, hafif ama yarışma için gereken şeyleri de taşıyabilecek kadar büyük olması için tasarladım. Yarışmada iki farklı görev var birinci görevin amacı iki direğin etrafından olabildiğince hızlı 2 tur atmak. İkinci görevde de belirlenen alana 330ml lik bir su şişesi bırakmak. Bu iki görev sırasında da uçağın su şişesiyle beraber uçması gerekiyor. Görevler otonom yapılırsa puan artıyor ayrıca uçağın hafif olması da ekstra puan kazandırıyor.

Uçuş ağırlığının 1500-2000 gram arasında olmasını planlıyorum, aldığım motorlar firmanın söylediğine göre toplam 2300 gram civarı itki üretecek. Biliyorum bu kadar itkiye gerek yok çok daha azıyla da uçabilir ama bu yarışmada amacımız verimlilik değil, görevleri tamamlamak en fazla 2 dakika sürüyor. Fazla itki istememin sebebi uçağın elden kolay atılabilmesi, yarışma alanı çok küçük, elimden attığımda ne kadar çabuk hızlanıp kendini toparlayabilirse o kadar avantaj sağlar. Ayrıca uçağın 330 gram ekstra yük de taşıması gerekiyor, bunu da motorlar güçlü olduğu için daha kolay kaldıracak. Son olarak da bu uçağın yapısı gereği biraz yavaş ve sakin olacağını düşünüyorum bu yüzden hızlanabilmek için (görevin hızlı tamamlanması lazım) biraz fazla güç gerekecek.

Biraz da yarışmayla ilgili bir şeyler söylemek istiyorum. Yarışmaya başvuru yaparken uçağın tasarımını özetleyen bir rapor hazırlanıyor ve değerlendirmeler bu rapor üzerinden yapılıyor, başarılı olanlara da uçağın üretilmesi için para veriliyor. Bu raporların sonuçlarının açıklanması birkaç hafta gecikti ve para desteği de bu ayın ilk haftasında aktarıldı yani sonuçlar açıklandıktan yaklaşık bir ay sonra. Temmuz sonun kadar da uçağın uçuş videosu ve detaylı tasarım raporunu istiyorlar. Bu durumda uçağı yapmadan önce bütün parçaları bir şekilde seçip almamız gerekiyor çünkü süre çok az hatta çinden gelecek bazı malzemelerin yetişmeme ihtimali bile var. Dediğim gibi önce uçağı yapıp sonra parçaları seçme imkanımız olmuyor. Çok sıkıntılı, o sürede uçağı mı yapalım, test mi edelim, rapor mu yazalım, parçaların zamanında gelmesi için dua mı edelim... Takımda 2 arkadaşım daha var ama uçaklarla hiç alakaları yok, sadece yarışmaya en az 3 kişi katılma zorunluluğu olduğu için aldım onları, bütün iş bana kalıyor, öğretmenin yapması gereken şeyleri bile ben yapıyorum.

Çinden parçaların gelmesini beklerken elektronik hariç her şeyi yapmayı planlıyorum bu yüzden uçağı inşa etmeye başladım, deneme amaçlı sıcak telle birkaç tane kanat kestim ama takıldığım bir konu var bu konuda biraz yardım istiyorum. Uçağın motorlarını kanatlara nasıl takacağımdan tam emin değilim aklıma aşağıdaki resimde gösterdiğim gibi yapmak geldi.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kanadın ön kısmından kare bir parça kesilecek, bu kesilen yere geçebilecek ölçüde başka bir köpük kesilecek, yeni kesilen köpüğün önüne kontraplak yapıştırılacak ve motor da buraya vidalanacak sonra kesilen yere yapıştırılacak.

Birkaç sorun var, kanatta kesilmesi gereken yeri maket bıçağıyla düzgün kesmeyi denedim ama çok zor, sıcak telle kesmek için de şablon benzeri bir şey kullanarak kesmek lazım ama onun için ne kullanılabilir bilmiyorum. Diğer sorun gaz verince motorun alıp başını gitme ihtimali, pek mümkün değil gibi ama emin olamadım, kontraplak xps köpüğe uhu por ile çok iyi yapışıyor ama uçuşlarda ne kadar dayanır bilemiyorum. Ayrıca iki kanattaki motorların da eşit şekilde ve eşit açılarda yerleştirilmesi lazım ama dediğim yöntemle yaparsam çok zor görünüyor.

Bu konuda yardımcı olursanız çok memnun olurum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Alva Helsinki
MERHABA öncelikle motorun 2300 üretmesi sıkıntı değil ağırlık biraz daha buruna gelirse sıkıntı olmaz. uçağınız gayet güzel tebrik ederim. Yardım istediğiniz konu motor yatakları galiba buralarda kontraplak kullanmak ağır olacaktır ama çokta sağlam olur kuşkunuz olmasın ama ben balsa ağacını öneriyorum hem hafifletir ( yarışmada galiba hafiflik önemli ) hem de motoru tutar kontraplak kadar sağlam olmaz. ayrıca bu forumda böyle yarışma için hazır bilgi alanlara itibar edilmiyor ve konusu kapatılıyor ben size tek seferlik bi cevap yazdım oda zor durumdasınız galiba büyük ihtimalle silinecek bu yazdıklarınız.
 
Çift motor kullanmak, bu boylardaki araçlar için ağır olmaz mı? AUVSI UAS'ta bile tek motorlu uçaklar oluyor bazen.

Bu arada direkt ve su şişesi görevi, döner kanat için diye biliyorum. Ben mi yanlış biliyorum yoksa. : )
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan Can
Kaan öncelikle meramını açık yüreklilikle anlatıp,akıcı bir uslup ve düzgün yazın için teşekkürler.
Seninde söz ettiğin gibi model ne kadar hafif olursa manevralar daha seri olabilir. Tabi bunda kontrol yüzeylerinin de boyutları önemli.
İki motorlu bir seçim bana göre doğru bir tercih.
Benim forumda bir yerlerde C-160 Transall modeli olacak ve motor yuvalarını nasıl yaptıgımı sanırım resimli eklemistim.
Yolu ise şöyle. Kanat kestigin straforda kullandıgın kalıpları kullanarak dış sınırlamalarla kanada oturan motor yuvaları yapabılırsın. Yuvaların dış şekli sana kalmış.
Konuda resimler fikir verebilir.
Ayrıca Uhupora güvenebilirsin, ama yapıştırma yüzeyleri ne kadar geniş olursa o kadar sağlam olur.
Kuyruk baglantısının boru şeklinde olması (Wing tiger tarzı) bazı handıkaplar ortaya çıkarabilir. Gövdeyi daralan bir şekilde geriye doğru uzatmak yapım aşamasında ve kullanımda kolaylık sağlar gibi. (Ek videodaki kargo uçağım tarzında)



Ayrıca videodaki modele bir göz atmanda fayda var.
Kolay gelsin.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Cift motorlu fpv ucagi yapmistim bir cok ucus yaptim cok stabil Ve verimli olmustu yalniz kanatlari hazir bi ucaktan kullandim govdesi parcalanmis , 2306 1700kv motor ve 6 inc pervaneyle elden biraktigim gibi firliyordu .
Motor baglantilarini 3d yazicidan yapmistim kanatta herhangi bi kesme islemi yapmadan monte edilebiliyor isteerseniz stl dosyasini atabilirim
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Benim tavsiyem uçağa teker koyun. Geçen sene internet üzerinden izleme fırsatı buldum. Dediginiz gibi pist kısa.
Elden atılan uçak daha kendini toparlayıp düz uçuşa geçemeden dönüş yerine varıyor dönemiyor. Her ne kadar güçlü motor koysanız dahi pilotaj ve atan kişiye bağlı bir sürü unsur var tamamen şansa bağlı. Sizinde uçuş hakkınız sınırlı olduğu için çelik tel ve basit tekerler kullanarak iniş takımı yapın. Uçak yerden daha stabil kalkacaktır hatta. Takımdan biri uçağın arkasına geçsin rudder veya kuyruktan tutsun pilot tam gaz yapsın uçağın arkasındaki kişi uçağı bırakınca daha iyi hızlanma elde edersiniz bunu bizim burdan katılan takım yapmıştı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan Can
Kaan öncelikle meramını açık yüreklilikle anlatıp,akıcı bir uslup ve düzgün yazın için teşekkürler.
Seninde söz ettiğin gibi model ne kadar hafif olursa manevralar daha seri olabilir. Tabi bunda kontrol yüzeylerinin de boyutları önemli.
İki motorlu bir seçim bana göre doğru bir tercih.
Benim forumda bir yerlerde C-160 Transall modeli olacak ve motor yuvalarını nasıl yaptıgımı sanırım resimli eklemistim.
Yolu ise şöyle. Kanat kestigin straforda kullandıgın kalıpları kullanarak dış sınırlamalarla kanada oturan motor yuvaları yapabılırsın. Yuvaların dış şekli sana kalmış.
Konuda resimler fikir verebilir.
Ayrıca Uhupora güvenebilirsin, ama yapıştırma yüzeyleri ne kadar geniş olursa o kadar sağlam olur.
Kuyruk baglantısının boru şeklinde olması (Wing tiger tarzı) bazı handıkaplar ortaya çıkarabilir. Gövdeyi daralan bir şekilde geriye doğru uzatmak yapım aşamasında ve kullanımda kolaylık sağlar gibi. (Ek videodaki kargo uçağım tarzında)



Ayrıca videodaki modele bir göz atmanda fayda var.
Kolay gelsin.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
C-160 transall deyince aklıma ilk gelen şey bu peç:lollol:


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Çift motor kullanmak, bu boylardaki araçlar için ağır olmaz mı? AUVSI UAS'ta bile tek motorlu uçaklar oluyor bazen.

Bu arada direkt ve su şişesi görevi, döner kanat için diye biliyorum. Ben mi yanlış biliyorum yoksa. : )
Evet tek motora göre çift motor biraz daha ağır olur ama arasında çok az bir fark var. Motorların her biri kablolarla beraber 70 gram, esc ler kablosuz 13 gram, kablolarla birlikte belki 20 gram olur, pervane ve motorun takılacağı yerin ağırlığını da sayarsak yaklaşık 100 gram bir ağırlık ekleniyor diyebiliriz.

Direk ve su şişesi görevi hem döner hem de sabit kanat için var ama uygulanış şekilleri biraz farklı.

Kaan öncelikle meramını açık yüreklilikle anlatıp,akıcı bir uslup ve düzgün yazın için teşekkürler.
Seninde söz ettiğin gibi model ne kadar hafif olursa manevralar daha seri olabilir. Tabi bunda kontrol yüzeylerinin de boyutları önemli.
İki motorlu bir seçim bana göre doğru bir tercih.
Benim forumda bir yerlerde C-160 Transall modeli olacak ve motor yuvalarını nasıl yaptıgımı sanırım resimli eklemistim.
Yolu ise şöyle. Kanat kestigin straforda kullandıgın kalıpları kullanarak dış sınırlamalarla kanada oturan motor yuvaları yapabılırsın. Yuvaların dış şekli sana kalmış.
Konuda resimler fikir verebilir.
Ayrıca Uhupora güvenebilirsin, ama yapıştırma yüzeyleri ne kadar geniş olursa o kadar sağlam olur.
Kuyruk baglantısının boru şeklinde olması (Wing tiger tarzı) bazı handıkaplar ortaya çıkarabilir. Gövdeyi daralan bir şekilde geriye doğru uzatmak yapım aşamasında ve kullanımda kolaylık sağlar gibi. (Ek videodaki kargo uçağım tarzında)



Ayrıca videodaki modele bir göz atmanda fayda var.
Kolay gelsin.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Çok teşekkürler, c160 modelinize baktım motor yuvalarını da yarın sizin anlattığınız şekilde yapmayı deneyeceğim. Benim düşündüğüm yöntemden çok daha sağlam ve kolay olacak gibi duruyor.

En başından beri planım kuyruk bağlantısını karbon boru olarak yapmaktı bu yüzden her şeyi ona göre ayarladım, boruyu satın aldım ve uçağa monte edilmesini sağlayacak parçaları yaptım. Şuan sorun çıkaracak gibi durmuyor ama eğer uçuş sırasında bir sorun çıkarsa dediğiniz gibi yapabilirim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Cift motorlu fpv ucagi yapmistim bir cok ucus yaptim cok stabil Ve verimli olmustu yalniz kanatlari hazir bi ucaktan kullandim govdesi parcalanmis , 2306 1700kv motor ve 6 inc pervaneyle elden biraktigim gibi firliyordu .
Motor baglantilarini 3d yazicidan yapmistim kanatta herhangi bi kesme islemi yapmadan monte edilebiliyor isteerseniz stl dosyasini atabilirim
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Yapacağım uçağı tasarlarken sizin uçağınızı görüp tasarımını biraz benzetmeye çalışmıştım. Sanırım sizin uçağın kanatları volantex ranger 1600 den kalma, o kanatların şekli benim yaptığım kanattan farklı. Sizin motor bağlantısını yaptığınız parçanın benim kanatlara uyacağını sanmıyorum. Bir de eğer kanatlar benim tahmin ettiğim gibi ranger 1600 den kalmaysa gövdeyi nasıl kırdığınızı çok merak ettim. Bende de phoenix 2400 var gövdesi aynı plastikten yapılma, 2 yıldır kullanıyorum, uçağa neler neler yaptım ama hala sapasağlam.

Benim tavsiyem uçağa teker koyun. Geçen sene internet üzerinden izleme fırsatı buldum. Dediginiz gibi pist kısa.
Elden atılan uçak daha kendini toparlayıp düz uçuşa geçemeden dönüş yerine varıyor dönemiyor. Her ne kadar güçlü motor koysanız dahi pilotaj ve atan kişiye bağlı bir sürü unsur var tamamen şansa bağlı. Sizinde uçuş hakkınız sınırlı olduğu için çelik tel ve basit tekerler kullanarak iniş takımı yapın. Uçak yerden daha stabil kalkacaktır hatta. Takımdan biri uçağın arkasına geçsin rudder veya kuyruktan tutsun pilot tam gaz yapsın uçağın arkasındaki kişi uçağı bırakınca daha iyi hızlanma elde edersiniz bunu bizim burdan katılan takım yapmıştı.
Uçağa teker koymak işimi çok zorlaştıracak, iniş takımının gövdeye bağlanacağı yerleri güçlendirmek lazım hatta gövdenin şeklini de biraz değiştirmek lazım, bunları yapınca da çok fazla ağırlık eklenecek. İşimi zorlaştırmak ve ağırlık eklemekten daha büyük bir sorun da var, iniş takımıyla iniş kalkış yapabileceğim bir uçuş alanı yok.

Uçağı uçurduktan sonra eğer iniş takımı olmadan olmayacağını anlarsam son çare olarak ekleyebilirim ama şimdilik düşünmüyorum.
 
Merhabalar, bu sene herkesin katıldığı o yarışmaya ben de liseler kategorisinden katılıyorum. Geçen senelerde yarışmaya katılanlara bakıp, ben katılsam çoğundan daha iyi yaparım diyordum. Büyük bir kısmının daha önceden modelcilikle hiçbir alakası yok ve hiç model uçak uçurmamışlar, uçurmayı geçtim uçarken görmeyenler bile var. Bunlara rağmen kendi uçaklarını tasarlayıp, üretip, otonom uçurmayı planlıyorlar. Ben her şeyi mükemmel yapacağımı iddia etmiyorum ama hiç tecrübesi olmayanlara göre daha iyi yapabileceğimi düşünüyorum. Ben model uçak uçurmayı yaklaşık 6 yıl önce abimin wing tiger ı ile öğrenmiştim, 2 yıl önce de kendi uçağımı uçurmaya ve fpv uçuş yapmaya başladım. Yani hem normal uçak uçurmada hem de otopilot vs. gibi konularda biraz bilgim var.

Bu konuyu açmamın sebebi de (zamanım olursa) yarışma için yapacağım uçağın yapım aşamalarını paylaşmak ve takıldığım bazı konularda fikir almak ayrıca yarışma ile ilgili bazı anlatmak istediğim şeyleri yazmak.

Uçağın tasarımı kabaca bu şekilde, şimdilik tüm ölçüleri vermiyorum ama kanat açıklığı 135cm ve genişliği 26cm.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Yarışma alanı çok küçük olduğu için olabildiğince küçük, hafif ama yarışma için gereken şeyleri de taşıyabilecek kadar büyük olması için tasarladım. Yarışmada iki farklı görev var birinci görevin amacı iki direğin etrafından olabildiğince hızlı 2 tur atmak. İkinci görevde de belirlenen alana 330ml lik bir su şişesi bırakmak. Bu iki görev sırasında da uçağın su şişesiyle beraber uçması gerekiyor. Görevler otonom yapılırsa puan artıyor ayrıca uçağın hafif olması da ekstra puan kazandırıyor.

Uçuş ağırlığının 1500-2000 gram arasında olmasını planlıyorum, aldığım motorlar firmanın söylediğine göre toplam 2300 gram civarı itki üretecek. Biliyorum bu kadar itkiye gerek yok çok daha azıyla da uçabilir ama bu yarışmada amacımız verimlilik değil, görevleri tamamlamak en fazla 2 dakika sürüyor. Fazla itki istememin sebebi uçağın elden kolay atılabilmesi, yarışma alanı çok küçük, elimden attığımda ne kadar çabuk hızlanıp kendini toparlayabilirse o kadar avantaj sağlar. Ayrıca uçağın 330 gram ekstra yük de taşıması gerekiyor, bunu da motorlar güçlü olduğu için daha kolay kaldıracak. Son olarak da bu uçağın yapısı gereği biraz yavaş ve sakin olacağını düşünüyorum bu yüzden hızlanabilmek için (görevin hızlı tamamlanması lazım) biraz fazla güç gerekecek.

Biraz da yarışmayla ilgili bir şeyler söylemek istiyorum. Yarışmaya başvuru yaparken uçağın tasarımını özetleyen bir rapor hazırlanıyor ve değerlendirmeler bu rapor üzerinden yapılıyor, başarılı olanlara da uçağın üretilmesi için para veriliyor. Bu raporların sonuçlarının açıklanması birkaç hafta gecikti ve para desteği de bu ayın ilk haftasında aktarıldı yani sonuçlar açıklandıktan yaklaşık bir ay sonra. Temmuz sonun kadar da uçağın uçuş videosu ve detaylı tasarım raporunu istiyorlar. Bu durumda uçağı yapmadan önce bütün parçaları bir şekilde seçip almamız gerekiyor çünkü süre çok az hatta çinden gelecek bazı malzemelerin yetişmeme ihtimali bile var. Dediğim gibi önce uçağı yapıp sonra parçaları seçme imkanımız olmuyor. Çok sıkıntılı, o sürede uçağı mı yapalım, test mi edelim, rapor mu yazalım, parçaların zamanında gelmesi için dua mı edelim... Takımda 2 arkadaşım daha var ama uçaklarla hiç alakaları yok, sadece yarışmaya en az 3 kişi katılma zorunluluğu olduğu için aldım onları, bütün iş bana kalıyor, öğretmenin yapması gereken şeyleri bile ben yapıyorum.

Çinden parçaların gelmesini beklerken elektronik hariç her şeyi yapmayı planlıyorum bu yüzden uçağı inşa etmeye başladım, deneme amaçlı sıcak telle birkaç tane kanat kestim ama takıldığım bir konu var bu konuda biraz yardım istiyorum. Uçağın motorlarını kanatlara nasıl takacağımdan tam emin değilim aklıma aşağıdaki resimde gösterdiğim gibi yapmak geldi.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kanadın ön kısmından kare bir parça kesilecek, bu kesilen yere geçebilecek ölçüde başka bir köpük kesilecek, yeni kesilen köpüğün önüne kontraplak yapıştırılacak ve motor da buraya vidalanacak sonra kesilen yere yapıştırılacak.

Birkaç sorun var, kanatta kesilmesi gereken yeri maket bıçağıyla düzgün kesmeyi denedim ama çok zor, sıcak telle kesmek için de şablon benzeri bir şey kullanarak kesmek lazım ama onun için ne kullanılabilir bilmiyorum. Diğer sorun gaz verince motorun alıp başını gitme ihtimali, pek mümkün değil gibi ama emin olamadım, kontraplak xps köpüğe uhu por ile çok iyi yapışıyor ama uçuşlarda ne kadar dayanır bilemiyorum. Ayrıca iki kanattaki motorların da eşit şekilde ve eşit açılarda yerleştirilmesi lazım ama dediğim yöntemle yaparsam çok zor görünüyor.

Bu konuda yardımcı olursanız çok memnun olurum.
bizde aynı yarışmadayız başarılar diliyorum. fakat arkadaşların bilmiyorsa her işi ben yapıyorum demek yerine işleri öğret bizim takımımızda 3 kişi bi arkadaşımızın da uçak hakkında hiçbir bilgisi yoktu ama şuan zehir gibi çoğu şeyi öğrendi. ve uçaktan anlamayan ama teknofestte başaran arkadaşlar yazılım gibi konularda çok iyi o yüzden küçümsememek lazım.

Tasarımına gelecek olursak Şahsi görüşüm kuyruk yapısı çoğu takımın kullandığı gövdeye sabitlenen karbon çubuk biraz klasik bir tasarım ama yapımı kolay zaman kazandıracaktır yapım konusunda. Çift motorun çeşitli avantajları ve dezavantajları var iyi ayarlamak lazım

Şimdilik bu kadar uçağın iç kısmını ve kanadı nasıl oturtacağınızı merak ettim paylaşırsan yorumlarda bulunurum

Başarılar:):saygilar:
 
  • Beğen
Tepkiler: İbrahim Özdemir
Uçağa teker koymak işimi çok zorlaştıracak, iniş takımının gövdeye bağlanacağı yerleri güçlendirmek lazım hatta gövdenin şeklini de biraz değiştirmek lazım, bunları yapınca da çok fazla ağırlık eklenecek. İşimi zorlaştırmak ve ağırlık eklemekten daha büyük bir sorun da var, iniş takımıyla iniş kalkış yapabileceğim bir uçuş alanı yok.

Uçağı uçurduktan sonra eğer iniş takımı olmadan olmayacağını anlarsam son çare olarak ekleyebilirim ama şimdilik düşünmüyorum.
Teker koyma çok basit bir işlem olacaktır sizin uçağınız hafif olduğu için bir teli düzgünce simetrik büküp bir küçük kontraplak parçasına ya japonla yapıştırın ya da iki kontraplak parçasının arasına otuturun kontraplakı da uçağın ağırlık merkezinin biraz daha önünde olucak şekilde yapıştırınız mı size max 50gr mal olacaktır ki bence o kadar bile tutmaz. Belki balsada kullanılabilir
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan Can
bizde aynı yarışmadayız başarılar diliyorum. fakat arkadaşların bilmiyorsa her işi ben yapıyorum demek yerine işleri öğret bizim takımımızda 3 kişi bi arkadaşımızın da uçak hakkında hiçbir bilgisi yoktu ama şuan zehir gibi çoğu şeyi öğrendi. ve uçaktan anlamayan ama teknofestte başaran arkadaşlar yazılım gibi konularda çok iyi o yüzden küçümsememek lazım.

Tasarımına gelecek olursak Şahsi görüşüm kuyruk yapısı çoğu takımın kullandığı gövdeye sabitlenen karbon çubuk biraz klasik bir tasarım ama yapımı kolay zaman kazandıracaktır yapım konusunda. Çift motorun çeşitli avantajları ve dezavantajları var iyi ayarlamak lazım

Şimdilik bu kadar uçağın iç kısmını ve kanadı nasıl oturtacağınızı merak ettim paylaşırsan yorumlarda bulunurum

Başarılar:):saygilar:
Arkadaşlarıma öğretmeye çalışıyorum ama onlara öğretip onlara yaptırmak direkt kendim yapmaktan daha zor ve yorucu o yüzden şimdilik çoğu şeyi ben yapıyorum, rapolarda vs biraz yardımcı oluyorlar.

Kanatların nasıl tutturulacağı biraz karışık, hatta uçakta beni en çok uğraştıracak yer.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu videonun başında nasıl yapıldığı gösteriliyor, buna çok benzer olacak. Kanatların ayrılabilmesi lazım yoksa uçağı yarışma yerine kadar taşıyamayız.
 
Bu konuyu açarken uçağın parçalarını yaptıkça buraya yapım aşamalarıyla birlikte yazarım diye düşünüyordum ama zaman bulamadığım için bunu yapamadım. Dün uçağı bitirdim ve bugün ilk uçuşunu yaptım şimdi de yaparken çektiğim birkaç fotoğrafı ve uçağın uçuş videolarını paylaşmak istiyorum.



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Kanatları sıcak tel ile xps den kestim. Kullandığım airfoil Clark Y, a4 kağıdına istediğim boyda çıktısını alıp 3mm mdf ye karbon kağıdı ile çizdim, sonrasında da kesip zımparalayarak bu şekli verdim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Uçağın kuyruk kısmını deprondan kestim. Depron tek başına çok esnek olduğu için yatay ve dikey stab lere birkaç tane ahşap destek yapıştırdım. Elevator ü güçlendirmek için de bir tane 2mm lik fiberglass çubuk yapıştırdım. Daha sonra da hepsini laminasyon filmiyle kapladım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Motor mount için kanadı kestiğim şablonu kullandım. Kestiğim parçayı kanada epoksi ile yapıştırdım sonra da o parçanın önüne yine epoksi ile 4mm kontrplak yapıştırdım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Kanadın içine servoyu yapıştırdım, karbon boru için delik açtım ve kanadı gövdeye sabitlemek için gereken parçayı yerine yapıştırdım. Ahşap parçanın orta kısmında bir tane ağaç somunu var. O ağaç somunu birazcık dışarıya çıkıntılı ve gövdede tam o boyda bir delik var. Gövdedeki deliğe oturduğu zaman gövdenin içinden bir vida ile sabitliyorum.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Kanadı renkli koli bandı ile bantladım, çok iyi olmadı ama yeterli.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu ahşap parça uçağın bütün yükünü taşıyan yer. Kanatlar ve kuyruk buraya bağlanıyor, bu kalın boru kuyruk borusu. Gövdenin tek amacı pili ve su şişesini (yarışama yükü) taşımak.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Ahşap parçayı bu şekilde epoksi ile gövdenin geri kalanına yapıştırdım. Kanatlar buradaki ince karbon boruya geçiyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Yük bırakmak için gereken kapağı da bir servo ile tutuyorum. Fotoğrafın açısı çok kötü olduğu için ne olduğunu anlamak biraz zor.

Bu videoda nasıl çalıştığı görünüyor.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu uçağın ilk uçuş videosu, tahmin ettiğimden daha iyi uçtu. Hiç trim istemedi, kontrollere çok iyi ve çabuk tepki veriyor, kolay stall olmuyor, çok yavaş uçabiliyor, tip stall gibi bir şeye yeltenmiyor, uçuşu neredeyse trainer gibi. Ayrıca tahmin ettiğimden daha verimli çalışıyor, 5 amper civarında çok rahat uçuyor ( %30-40 gaz), tabi motorlar fazla güçlü olduğu için tam gaz verdiğimde toplam yaklaşık 70 amper çekiyorlar. Yaklaşık %80 gaz ile 90 derece tırmanabiliyor, istediğimde çok hızlı gidebiliyor ve çok çabuk hızlanıyor bu da yarışmada işime yarayacak.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu da yük bırakma videosu
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Bravo! Tebrikler! Bence bu yarışmayı kazanırsın. Her açıdan dört dörtlük olmuş. Uçağın tasarımından, kullandığın malzemeden, uçtuğun alana kadar. Pilotajina diyecek zaten bir şey yok.
Keşke üniversiteli arkadaşlarda da aynı becerileri görebilsem.
Yapım aşamalarında fark ettiğim tek bir şey var: o da uçağın "tüm yükünü taşıyan kutunun" malzemesini (kontra) epey kalın kullanmışsın. O kısmı da en fazla 3mm kontradan yapmış olsaydın, ağırlığı biraz daha da azaltabilirdin. Motorlarının gücü fazlasıyla yeterli, ama ağırlık ne kadar az olursa uçuş süren artar.
Sana yarışmada başarılar dilerim. Derece alacağından eminim.
 
Kaan afferim sana. Başta yine bi yarışma meraklısı diye ilgilenmemiştim açıkçası. Ama yatay stab ile elevatörün farkını bilen bir genç kardeşim olduğunu gördüm. Ellerine sağlık.
Teşekkürler
Bravo! Tebrikler! Bence bu yarışmayı kazanırsın. Her açıdan dört dörtlük olmuş. Uçağın tasarımından, kullandığın malzemeden, uçtuğun alana kadar. Pilotajina diyecek zaten bir şey yok.
Keşke üniversiteli arkadaşlarda da aynı becerileri görebilsem.
Yapım aşamalarında fark ettiğim tek bir şey var: o da uçağın "tüm yükünü taşıyan kutunun" malzemesini (kontra) epey kalın kullanmışsın. O kısmı da en fazla 3mm kontradan yapmış olsaydın, ağırlığı biraz daha da azaltabilirdin. Motorlarının gücü fazlasıyla yeterli, ama ağırlık ne kadar az olursa uçuş süren artar.
Sana yarışmada başarılar dilerim. Derece alacağından eminim.
Teşekkürler, tüm yükü taşıyan kutuyu 4mm kontrplaktan yaptım. Aynı parçaları 3mm kontrplaktan da kesip tartmıştım, yanlış hatırlamıyorsam 15-20 gram civarı fark vardı ben de daha az esnesin diye 20 gramdan bir şey olmaz deyip 4mm kullandım. Ama evet 3mm kullansam da yeterli olabilirdi. Yarışma için uçağın uçuş süresi pek önemli değil, 5 dakika uçması yeter de artar ama ağırlık önemli çünkü puanlamayı etkiliyor.