Mikado VBar Control -- 2016/17 Güncellemeleri

Rasim Öztürk

RcFanatik
Katılım
9 Mar 2013
Mesajlar
7,008
Tepkime puanı
12,194
Yaş
38
Konum
Eskişehir
İlgi Alanı
Heli
Evet değerli VBC kullanıcıları,

2016 nın ilk günlerinde Vbar sistemimize yeni bazı uygulamalar sunulmuş durumda... Bunları mikado sitesine kullanıcı girişi yaparak My V-Devices bölümünün altında cihazınızı seçip, uygulamalar ekranına giderek yükleyebilirsiniz. Uygulamalar üç hafta boyunca ücretsiz olacak. Peki neler var bir bakalım;

1-Kullanıcı Tanımlı Ana Ekran: Önceden belli değerleri okumak için onların kendi ekranlarına gitmek gerekirdi. Yeni kullanıcı tanımlı ana ekran sayesinde, ekranda görmek istediğiniz bilgileri tercihinize göre ayarlayabileceksiniz. Ekranda görmek istediğiniz bilgileri basit bir sürükle bırak yöntemi ile düzenleyebilirsiniz.

Her bir model için ayrı bir ekran düzeni ayarlayabilirsiniz. Hatta aynı model için switch ile değiştirilebilen üç adet ekran ayarlanabilir. Hazırlayacağınız sınırsız sayıdaki ekran düzenleri arasından üç tanesini seçip bunu bir switch ile kontrol etmek mümkün.

2-Battery Saver: Şarj edilebilir bataryalar zamanla gücünü ve kapasitesini kaybederler. Battery Saver bunu takip ederek, bataryanın ne kadar deşarj edilebileceği hakkında daha iyi bir tahmin imkanı sunar. Bu eski veya sert kullanılmış bataryalarda aşırı deşarjları önler. Bu fonksiyon temel olarak U/I sensor ve Battery ID System ile birlikte çalışmak için tasarlanmıştır.

3-Extended Agility: Vbar Control'daki normal çeviklik değerinin üzerinde, aşırı çeviklik değerleri girmeye olanak tanır. Extrem setuplar ve extrem kullanıcılar için faydalı bir özellik :)

4-Diğer Fonksiyonel İyileştirmeler: Makrocell sistemi geliştirilmiş, karmaşık ayarları daha hızlı ve daha kolay yapmaya imkan tanımış. Swash hassasiyeti artık "0" olarak ayarlanabiliyor, NEO yu böylelikle flybarlı helilerde kullanmak mümkün. Algoritmanın tailgyro ve diğer bazı gerekli kısımlarını kullanıyor. Aynı şekilde flybarlı sistemlerde de rescue çalışıyor.

Bunun dışında da ufak tefek değişiklikler varmışmış...



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol




Benim gördüğüm VBAR CONTROL uygulama ekranında şu uygulamalarda güncellemeler var;

VBar Basic Setup V6
Battery Logbook
VBar Pro Parameters
U/I Sensor
Alert timer



VBAR NEO uygulama ekranında şu uygulamada güncellemeler var;

VBar Professional Rescue 6.1 Firmware



VBAR CONTROL uygulama ekranında şu uygulamalar da yeni eklenenler;

Main+Tail overdrive
User defined Screen
 
Mikado VBar Control -- 2016 Güncellemeleri

Yok Muammer abi, çakmalarda geçerli değil :laugh: Zaten olay daha çok neo ile, vbar control kumanda ile ilgili...
 
Mikado VBar Control -- 2016 Güncellemeleri

Valla ben gelen özelliklerin içerikleri kadar kısa süreliğine de olsa ücretsiz olmalarını beğendim :laugh:

İşin şakası bir yana "Custom- Özel - Ekran" dizayn edebilme gerçekten şahane bir özelik. Şimdiden sana hayırlı olsun Rasim :halay:
 
Mikado VBar Control -- 2016 Güncellemeleri

Teşekkür ederim Mehmet abi :) Zaten kumanda arayüzü, ünite ile çift yönlü iletişim, telemetri, ince ayar dahil herşeyi içinde barındırması, vbar neo ile komple bir sistem oluşu... Seviyorduk.

Bu ekran olayı ile daha çok sevdik :laugh:


Kullanıcı tanımlı ekranı nasıl oluşturacağız sınırsız sayıda diye merak edenler olabilir. VStabi sitede, Vbar Control altında Vbar Control Tools kısmı var. Şöyle bir arayüz ile düzenlemelerimizi yapıyoruz.







Kullanımını da şurada tarif ediyor;


 
Mikado VBar Control -- 2016 Güncellemeleri

Şunu bile kendin yapıyor olmak başlı başına büyük bir zevk bence %p

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Mikado VBar Control -- 2016 Güncellemeleri

Güzel çalışmalar yapılabilir bence abi, Yazıların yatay dikeyliğini, sola sağa yaslanmasını merkezlenmesini, boyutunu ayarlayabiliyoruz. Kendimiz TEXT yazabiliyoruz. Çizgilerle ayırma vs var. Güzel olmuş :)
 
Mikado VBar Control -- 2016 Güncellemeleri

Vbar kontrol uçtu :thumbup:
sen baya bir uğraşırsın Rasim, şimdiden hayırlı olsun yeni özellikler ;)
 
Mikado VBar Control -- 2016 Güncellemeleri

Teşekkür ederim İbrahim ;)



Extended Agility konusundan da biraz bahsedelim. Öncelikle bunun için vbar ünitemizin pro sürümde olması gerekiyor. Mainrotor Rate ve Tailrotor Rate değerlerini overdrive yapabiliyoruz. Normal değerlerinin (maksimum 120) çok üzerinde değerlere ayarlayabiliyoruz. Bunu yaparken dikkat etmemiz gerekiyor, zira aşırı yüksek değerler heliyi kısmen veya tamamen kontrolsüz hale getirebilir. Uçuştan uçuşa azar azar arttırma yoluna gidebiliriz, başka bir bankta uysal bir değer bırakarak, o banktaki agility kontrolsüz bir noktaya ulaştığında bankswitch yaparak düşük değerli agility nin olduğu banka geçiş yapabiliriz.

Özellikle ana rotor için öncelikle Cyclic Ring'i sonra da optimizerları kontrol etmek/ayarlamak gerekebilir.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Kuyruk dönüş hızının çok yüksek değerlere ayarlanması, Skookum'daki Blur Piro benzeri bir sonuç verecektir. Poom bazı uçuşlarda kullanıyordu. Kuyruğun çok deli bir hızla dönmesi olayını...
 
Mikado VBar Control -- 2016 Güncellemeleri

Güzelmiş, custom ekran olayı güzel bir detay. :thumbup:
 
Mikado VBar Control -- 2016 Güncellemeleri

Paylaşım için teşekkürler Rasim. Yalnız merak ettiğim şu; Güncelleme sadece vbar control için mi yoksa vbar neo için de ayrı bir güncelleme mi gelmiş. :RCKolik:Onu merak ettim
 
Mikado VBar Control -- 2016 Güncellemeleri

İlk mesajda dediğim gibi, Vbar Neo için de Rescue firmware güncellemesi var.

Vstabi hesabına giriş yaparsın, My Devices içinde Vbar Control, Vbar Neo hepsi listelenmiş durumda. Edit, Apps, Service...
Ordan Vbar Neo için Apps ı seçersen yüklenebilir sürümler görünecek (express, pro, pro rescue, plane)
Update kısmında kırmızı ile "Update" yazıyorsa, yeni sürüm gelmiş henüz yüklenmemiş. Yeşil ile "OK" yazıyorsa son sürüme güncel anlamında...
 
Mikado VBar Control -- 2016 Güncellemeleri

Teşekkürler Rasim. Bir bakim akşam . :thumbup:
 
Mikado VBar Control -- 2016 Güncellemeleri


Battery Saver

Kullanıcı tecrübelerine ve Mikado'nun kendi araştırmalarına göre, Battery Logbook içine "batarya yıpranması"nı hesaplayan bir takım parametreler yerleştirilmiştir. (Bataryalar kullanım ömürleri boyunca kapasitelerinin bir kısmını kaybederler, yıpranırlar.)

Bataryalar kullanımda (şarj-deşarj döngüsü) ve saklama voltajında beklerken kapasitelerinden kaybederler. Yani, "tank" küçüldükçe küçülür. Eğer birisi Mikado'nun sunduğu gibi bir kapasite sayım sistemi kullanırsa ve örneğin 5000mah lık bir bataryanın %70 ini uçuşta kullanacak şekilde ayarlarsa (3500mah), bu ilk uçuşlar için doğrudur. Fakat uçuş sayısıyla ve zamanla -bataryalar kapasitelerini kaybeder- ve eğer biz şu anda 4000mah'a sahipsek ve hala %70 kullanıma ayarlıysa (tabii uygulama bataryanın hala 5000mah verebildiğini düşünüyor çünkü ona ayarlı), 4000mah verebilen bir bataryanın %90 ına yakınını kullanmış oluruz (3500mah). Bu da bataryaya ciddi zarar verir. En azından ESC miz uçuşun bittiğini belirten uyarıyı VBC kumanda daha vermeden enerji kesmeye başlar.

Şimdi bahsedeceğimiz ayarlarla bataryanın "kullanılabilir kapasitesi"ni storageda bekleme süresinden ve kullanılan kapasitesinden yola çıkarak hesaplamak mümkün olacaktır. Böylece yukarıda bahsedilen olumsuzluklardan etkilenmeyecek ve bataryaya olağan eskimesinden daha fazla zarar vermeyeceğiz. Batarya daha uzun süre kullanılmak üzere şarj-deşarj edilebilecek.

Mikado bazı bataryalar üzerinde testler yapmıştır ve "30" değerini her iki kısım için de güzel bir başlangıç noktası olarak belirlemiştir.

Eğer bataryanın uçuş başına %70'inden fazlasını kullanmamaya özen gösteriyorsanız, soğuk bataryalar kullanmıyorsanız ve bataryadan çekilen akım konusunda bataryanın özelliklerinde belirtilen sınırlar içinde kalıyorsanız; başlangıç noktası olarak "25" ayarlayabilirsiniz.

"Storage value" için "20" ayarlayabilirsiniz, eğer saklama koşulu olarak tam kapasitesinin %30-%70 aralığında bir yerde kalıyorsanız, serin ve kuru bir yerde saklıyorsanız...


Ama, her bataryanın tipi ve markası değişik olduğundan bu değerler sadece bir ipucu olarak kabul edilmelidir. Gerçek kullanım kapasitesini tahmin edebilmek için 20-30 uçuştan sonra şöyle bir hesaplama yapabilirsiniz. Uçuştan sonra bataryayı 3,6V/hücre değerine deşarj edin ve ardından full kapasitesine şarj edin. Şarj edilen kapasite, bataryanın toplam kapasitesinin %90-%95 ine karşılık gelir. Haliyle bu değeri 1.05 katsayısı ile çarparsanız bataryanın kullanılabilir kapasitesi hakkında bir fikir edinmiş olacaksınız. Uygulama içindeki ayarları buna göre kontrol edip değişiklik yapabilirsiniz.

Uygulama içindeki değerleri sıfırlamak, hesaplamaları devreden çıkarmak anlamına gelir.

Storage esnasında kaybedilen kapasite, uçuş bataryasını bağladığınızda hesaplanacaktır. Ve uçuş kapasitesi bu miktardan düşecektir. Uçuş döngüsünden kaynaklı kapasite düşümü uçuş sonunda hesaplanacak ve uçuş kapasitesinden çıkarılacaktır. Dolayısıyla sonraki uçuşlara bir etkisi olmayacaktır.

Ek olarak Mikado voltage monitor da yapmıştır. Burada voltaj alarmı ve örnekleme zamanı ayarlanabilir. Alarm ayarları batarya bildirimleri gibidir.

Tüm bu veriler, Vbar Control içindeki batarya klasöründe, her bir batarya için ayrı ayrı tutulur.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


 
Mikado VBar Control -- 2016 Güncellemeleri

Ek olarak şunu samimiyetle söylemek isterim ki,

Eğer vbar dışında ünite kullanmayı düşünmüyorsanız, ve hala bu kumandayı almadıysanız... Çok şey kaçırıyorsunuz :)


Eee bunun yaptığı şu işi ben hebele uygulaması ile yapıyorum, öteki işi hübele ekipmanı ile yapıyorum diyen arkadaşlarıma da saygı duyarım, o şekillerde yapmaya devam etsinler :saygilar: