Mikro Türbin Motoru Girişimi

Anıl Erişen

Yeni Uye
Katılım
12 Ara 2020
Mesajlar
16
Tepkime puanı
22
Yaş
29
Konum
Silivri
İlgi Alanı
Hepsi
Herkese selamlar. Saygılar.

Sohbet havasında tartışmak ve fikirlerinizi öğrenmek istediğim için konuyu buraya açıyorum.

Tanışma bölümünde de belirttim fakat tekrar kendimi tanıtayım.

İsmim Anıl Erişen. Marmara Üniversitesinde yüksek lisansımı yapıyorum. Şu anda da mikro türbin motorları üzerine çalışıyorum ve girişimci olarak bu konuda bir projenin liderliğini yapmaktayım.

Proje sona erdiğinde mikro jet, turboprop, helikopter türbin motorları üretimi yapan firmamızı kuracağız.

Yüksek maliyetler ve yerli üretim olmaması gibi sıkıntılar dışında üretilecek motorlarla alakalı görüşlerinizi, beklentilerinizi, merak ettiklerinizi benimle paylaşmanızı rica ediyorum.

Örneğin düşük maliyet, yüksek kalite, kerosen başlatma, kompakt tasarım, kolay kullanım gibi konular özellikle üzerine yoğunlaştığımız konular.

Sizin bu konudaki düşünceleriniz ve talepleriniz nelerdir? Hepinizden ve özellikle konuyla ilgilenen arkadaşlardan bunları duymak isterim.

Hepinize sağlıklı günler dilerim.
 
Fadec bulunmasın, yakıt sistemi tek bir yakıt tankından tek bir yakıt borusu ile turbine gitsin, çalıştırmak için bir ekektrikli starter yeterli olsun.

Düşük maliyet ve yüksek kalite zaten her ürün için geçerli.
 
Fadec bulunmasın, yakıt sistemi tek bir yakıt tankından tek bir yakıt borusu ile turbine gitsin, çalıştırmak için bir ekektrikli starter yeterli olsun.

Düşük maliyet ve yüksek kalite zaten her ürün için geçerli.
Tavsiyeleriniz için teşekkür ederim.

Tüm modellerde tek yakıt girişi ve auto start olacak. Minimalist tasarımla motoru kablo ve hortum kalabalığından kurtarmaya çalışıyoruz. Kullanım kolaylığı bence en önemli konu.
 
  • Beğen
Tepkiler: Levent Suberk
Tavsiyeleriniz için teşekkür ederim.

Tüm modellerde tek yakıt girişi ve auto start olacak. Minimalist tasarımla motoru kablo ve hortum kalabalığından kurtarmaya çalışıyoruz. Kullanım kolaylığı bence en önemli konu.
Güzel. Fadec sisteminin yerine de basit bir kontrol sistemi olursa iyi olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Anıl Erişen
Bir soruda ben sorayım. Hedef kitle nedir ?
Hedef kitlemiz öncelikle yurtiçinde ve yurtdışında model hava araçlarıyla ilgilenen herkes.

İlerisi için ise motor boyutlarımızı da büyüttüğümüzde jetpack, iha, eğitim uçağı gibi alanlardaki üreticilere motor tasarlamak olacak.
 
Anıl arkadaşımız, herhangi bir prototip yaptınız mı?
Şu anda çalışıyoruz. Şubat ayında 220Nluk modelin prototipini bitirmeyi düşünüyoruz. Haziran sonuna kadar da beş farklı modeli satışa hazır hale getirmek istiyoruz. Gelişmeleri burada paylaşarım.
 
Bildiğim kadarıyla jet motorların gaz tepkisi yavaş oluyor. Bu yüzden akrobasi modellerinde çok tercih edilmiyor. Türkiye'deki helikopterler çoğunlukla akrobasi üzerine. Uçaklarda durum farklı tabi. Yine de sormak istiyorum. Bu motorlar ile helikopterlerde veya uçaklarda akrobasi yapma imkanı olacak mı? Mesela bir uçak hover yapabilir mi bu jet motoru ile?

Forumumuzda jet motorlu uçağı olan bir kişi var. Gerçi o yetip artıyor hepimize :D Yani Türkiyedeki modelcilere hitap etmesi açısından patlar motor üretmek uygun fiyatıyla çok fazla talep görebilirdi diye düşünüyorum.