Model Eğitim (Trainer) Uçağı Tasarımımız

Katılım
1 Ara 2020
Mesajlar
172
Tepkime puanı
175
Yaş
18
Konum
Üsküdar/İstanbul
İlgi Alanı
Uçak
Herkese merhabalar, uzun bir aradan sonra tekrar forumdayım. Bu uzun arada arkadaşlarımla Teknofest diye niyetlenip sonradan sponsor bulup üretiriz ümidiyle bir tasarım yaptık. Gerek ölçüleri gerek özellikleri ve elektroniği her şeyinde kendini ispatlamış modellerden esinlendik ve forumu kaynak olarak epey kullandık. Aşağıda tasarımla ilgili bilgiler vereceğim ve izninizle aklıma takılan birkaç soru soracağım. Fikir ve yanıtlarınızı bekliyorum.

Ölçüler ve birkaç açıdan görüntüsü aşağıdaki şekilde. Kanat açıklığını taşınabilirlik ve ortalama olsun diye 130 cm belirleyip diğer ölçüleri klasikleşmiş "trainer design" şekline göre yaptık





Bu ölçülere göre ve deprondan yapalım dedik. Dayanıklı, fiyatı düşük ve hafif olan en iyi başlangıç malzemesi strafor türevleri çünkü. Kanatların içine karbon boru koymayı planlıyoruz, özellikle G çekerse dayanabilmesi için. İniş takımı sabit olacak, üzerinde pek araştırma yapmadık çok çeşit olduğunu da sanmıyorum. Ağırlık merkezi kanadın 1/3'ünde olacak ve dihedral olmayacak. Tasarımı sanırım bu kadar, umarım unuttuğum bir şey yoktur.

Elektronik kısmında motor, esc, pil, şarj aleti, kumanda-alıcı, servo ve pervanenin modellerini ve linklerini aşağıya bırakıyorum.
Motor - Sunnysky X2220 (980 KV) -
ESC - Hobbywing Platinum 40A (?) -
Pervane - 9045 APC -
Pil - Gens Ace 2200 mAh 30C 3S LiPo -
Şarj Aleti - iMAX B6AC (?) -
Servo Motor - Towerpro MG90S -
Kumanda + Alıcı - Radiolink AT9S -

ESC ve şarj aletiyle ilgili soru işaretlerim şunlar:
-ESC'nin ana kullanımına 300-400 sınıf Heli denmiş ancak manual'inde sabit kanat modu da olduğu yazıyor. Uçakta bu ESC kullanılabilir mi, kullanılabilirse nasıl?
-Şarj aleti orijinal değil. Bu forum da dahil epey bir yerde tavsiye edilmiş ancak orijinal olmaması sorun yaşatır mı korkutuyor, ne dersiniz?

Motor 3S pil ve 9045 prop ile 960 gram itki üretiyor. Ağırlık depron da düşünülürse yaklaşık 800-1000 gram diye hesapladık. Yani yeterli gelir diye düşünüyoruz. Pil bu haliyle (2200 mAh) yanlış hesaplamadıysam 7 dakika civarı uçuruyor.

Aklıma gelen bilgileri verdim, unuttuğum/yanlışım olduysa kusura bakmayın. Yorum ve yanıtlarınızı bekliyorum. Teşekkürler, saygılar. :saygilar:
 
Son düzenleme:
Benim gözüme çarpan ilk kusurda demeyinmde sorun olabilecek kısım öndeki konik burun. Her ne kadar güzel ve aerodinamik dursada. İnşa sırasında düzgün ve simetrik yapmak baya zor olacak bir kısım bunun yerine daha köşeli bir tasarım yapsanız inşası daha kolay ve düzgün olur
 
Herkese merhabalar, uzun bir aradan sonra tekrar forumdayım. Bu uzun arada arkadaşlarımla Teknofest diye niyetlenip sonradan sponsor bulup üretiriz ümidiyle bir tasarım yaptık. Gerek ölçüleri gerek özellikleri ve elektroniği her şeyinde kendini ispatlamış modellerden esinlendik ve forumu kaynak olarak epey kullandık. Aşağıda tasarımla ilgili bilgiler vereceğim ve izninizle aklıma takılan birkaç soru soracağım. Fikir ve yanıtlarınızı bekliyorum.

Ölçüler ve birkaç açıdan görüntüsü aşağıdaki şekilde. Kanat açıklığını taşınabilirlik ve ortalama olsun diye 130 cm belirleyip diğer ölçüleri klasikleşmiş "trainer design" şekline göre yaptık





Bu ölçülere göre ve deprondan yapalım dedik. Dayanıklı, fiyatı düşük ve hafif olan en iyi başlangıç malzemesi strafor türevleri çünkü. Kanatların içine karbon boru koymayı planlıyoruz, özellikle G çekerse dayanabilmesi için. İniş takımı sabit olacak, üzerinde pek araştırma yapmadık çok çeşit olduğunu da sanmıyorum. Ağırlık merkezi kanadın 1/3'ünde olacak. Tasarımı sanırım bu kadar, umarım unuttuğum bir şey yoktur.

Elektronik kısmında motor, esc, pil, şarj aleti, kumanda-alıcı, servo ve pervanenin modellerini ve linklerini aşağıya bırakıyorum.
Motor - Sunnysky X2220 (980 KV) -
ESC - Hobbywing Platinum 40A (?) -
Pervane - 9045 APC -
Pil - Gens Ace 2200 mAh 30C 3S LiPo -
Şarj Aleti - iMAX B6AC (?) -
Servo Motor - Towerpro MG90S -
Kumanda + Alıcı - Radiolink AT9S -

ESC ve şarj aletiyle ilgili soru işaretlerim şunlar:
-ESC'nin ana kullanımına 300-400 sınıf Heli denmiş ancak manual'inde sabit kanat modu da olduğu yazıyor. Uçakta bu ESC kullanılabilir mi, kullanılabilirse nasıl?
-Şarj aleti orijinal değil. Bu forum da dahil epey bir yerde tavsiye edilmiş ancak orijinal olmaması sorun yaşatır mı korkutuyor, ne dersiniz?

Motor 3S pil ve 9045 prop ile 960 gram itki üretiyor. Ağırlık depron da düşünülürse yaklaşık 800-1000 gram diye hesapladık. Yani yeterli gelir diye düşünüyoruz. Pil bu haliyle (2200 mAh) yanlış hesaplamadıysam 7 dakika civarı uçuruyor.

Aklıma gelen bilgileri verdim, unuttuğum/yanlışım olduysa kusura bakmayın. Yorum ve yanıtlarınızı bekliyorum. Teşekkürler, saygılar. :saygilar:
bizde katılıyoruz. Uzaktan bizim tasarımı andırıyor :D elinize sağlık
 
Benim gözüme çarpan ilk kusurda demeyinmde sorun olabilecek kısım öndeki konik burun. Her ne kadar güzel ve aerodinamik dursada. İnşa sırasında düzgün ve simetrik yapmak baya zor olacak bir kısım bunun yerine daha köşeli bir tasarım yapsanız inşası daha kolay ve düzgün olur
Haklısınız, aslında imallatta dediğiniz gibi bir yol izleyeceğiz ancak (bilgisayarda) çizen arkadaş sanırım pürüzsüzleştirmiş. Teşekkürler uyarı için.:saygilar:
bizde katılıyoruz. Uzaktan bizim tasarımı andırıyor :D elinize sağlık
Biz maalesef katılamıyoruz, seneye inşallah :embarras:. Size bol şans hocam umarım kazanırsınız :)
 
Haklısınız, aslında imallatta dediğiniz gibi bir yol izleyeceğiz ancak (bilgisayarda) çizen arkadaş sanırım pürüzsüzleştirmiş. Teşekkürler uyarı için.:saygilar:

Biz maalesef katılamıyoruz, seneye inşallah :embarras:. Size bol şans hocam umarım kazanırsınız :)
Teşekkurler bi sonrakine katilirsiniz umarim
 
Bu arada yarışmaya katılanlar için küçük bir tavsiye gibi bişey veriyim. Benimde geçen sene yardım ettiğim bir takım vardı. Herkes uçak üstten kanatlı olsun daha stabil olsun yok bilemem ne kanat profili yapam daha uzun uçsun daha stabil olsun diye uğraşırken. Bizim takımla bunların tam tersi alttan kanatlı olsun daha sportif olsun simetrik bir kanat profili yapalım kontrol yüzeyleri daha büyük olsun daha manevra kabiliyeti yüksek olsun diye uğraştık. Nasılsa uzun uçuşa gerek yok en fazla 1-2dk uçmaları lazım. Zaten yarışmaya hazırlanan arkadaşlar internette araştırırlarsa bu tarz yarışmalar yurt dışında otopilotsuz manual olarak yapılıyor genelde iki direk oluyor ve bu direklerin etrafında belli sayıda turu en kısa sürede atmaya çalışıyorlar hatta bu yarışmanın adıyla anılan bir uçak tipide var ben adınıda söylemeyim onu da siz bulun ama o uçak tipinide araştırın. Tasarımları inceleyin bizim takım o uçaklardan birini temel alarak üzerinde modifiye yaparak uçak yapmışlardı. Takım pilot öğrencisininde pilotaj yeteneği iyiydi .Ben resmi olarak takımda olmadığım için yarışmaya gitmedim ama süre anlamında iyi sonuçlar almışlar ucundan dereceyi kaçırmışlar.
 
Bir şey merak ettim. Hiç bir model uçağı yakından gördünüz, sağını solunu kurcaladınız ve uçurdunuz mu? SIrf merakımdan soruyorum.
Sümer abi görmeye uçurmaya gerek yokki. Wright Kardeşler'in soyundan gelmek yeterli. Kalıtsal olarak geçiyor tasarım ruhu.

 
Bir şey merak ettim. Hiç bir model uçağı yakından gördünüz, sağını solunu kurcaladınız ve uçurdunuz mu? SIrf merakımdan soruyorum.
Bir akrabamın elektrikli bir eğitim uçağı var. Resimdeki ölçülere benziyor. Birçok özellikte onu örnek aldık, epey kurcaladık tersine mühendislik yapabilmek için. Ancak daha önce hiç uçurmadım, simülatörde epey saat uçurdum ama gerçek hayatta hiç nasip olmadı. Bireysel bir proje olsa zaten kendini ispat etmiş bir model ile başlardım ancak okulla alakalı olunca hazır modellere para bulmak zor oluyor. Hazır modellere benzetip kendi tasarımımız deyince az çok sponsor oluyorlar.
Trainer ve 0 derece dihedral. Siz uçağın adını değiştirin trainer olmasın daha kolay olacak.
Dihedral dışında birçok özellikte trainer'a benzetmeye çalıştık. Dihedralde de İMUK dahil birkaç yerde eğitim uçaklarında 0 ila 2 derece, rudder kontrollü ise 2-5 derece deniyordu. Simülatördeki kısıtlı deneyimlerimde dihedrali pek hoş karşılamadım çünkü manevra yapmayı ciddi oranda kısıtlıyordu. Bu yüzden 0-2 derece limitinde 0 dereceyi seçtik.
Sümer abi görmeye uçurmaya gerek yokki. Wright Kardeşler'in soyundan gelmek yeterli. Kalıtsal olarak geçiyor tasarım ruhu.
Estağfurullah, hiçbir iddiam yok ki kusursuz bir çalışma yaptığımızı da söylemiyorum. Kesinlikle haklısınız daha önce model uçurmadan tasarım işine girişmiş olmam hata ama yukarıda sebebini belirttim ki yine o sebepten Amerika'yı yeniden keşfetmek yerine hazır modellere benzetmeye çalıştık.