Model Uçakçılığa İlk Adımlar

Erkam Orhan

Yeni Uye
Yasaklı
Katılım
20 Haz 2015
Mesajlar
18
Tepkime puanı
0
Yaş
28
Konum
İstanbul
İlgi Alanı
Multikopter
Merhabalar. Uzun zamandır hayranı olduğum Rc Uçak hobisine sonunda başlamayı düşünüyorum. Normalde gözüme WingTiger modelini kestirdim fakat fiyatı biraz kafamı kurcalıyor. Para konusuna çok takılan biri değilim fakat paramı çarçur etmeyi sevmem. Mekatronik Müh. öğrencisi olduğumdan dolayı devre elemanlarından vs. anlarım. Bu yüzden acaba sadece gövde alıp geri kalan motor, ESC, vs. bunları kendim temin edip yapsam mı daha iyi olur yoksa RTF modelini mi alsam? Benim düşüncem aynı fiyata performansı daha yüksek bir uçağı ortaya çıkarabilmek.
Bu arada köpük vs. yerine hazır gövde almak istememin sebebi bu konularda daha yeni oluşumdan. Kendime düzgün gövde oluşturma hakkında pek güvenemiyorum. Bir de gövde için önerebileceğiniz bir site varsa memnun olurum.

Bir de alakasız olacak fakat sormadan edemeyeceğim. Şurada bir arkadaşımız uçağını satıyor fakat bir iki sıkıntısı var. Onarımı zor değilse onu da almayı düşünebilirim. İncelerseniz sevinirim.

Uzun yazdıysam kusura bakmayın. :)
 
Model Uçakçılığa İlk Adımlar

Başlangıç için Wing Tiger kötü bir seçim değil bence. Linkini verdiğin uçakta ise elevatörün yarısı yok. Onarılır tabii ama elinden ne kadar iş geldiğine bakar. :) Elevatör bir uçakta en kritik parçadır.
Devre elemanlarından falan ne kadar anlasan da ilk uçak çin hazır bir şeyler bakmak daha mantıklı olacaktır bana göre.
Öncelikle şunu söyleyeyim: Uçağın boyutu büyüdükçe uçuşu kolaylaşır. Yani eğer bu işi gerçekten seviyorsan ve ilerlemekte kararlıysan daha düzgün bir trainer ile işe başlamanı öneririm.
Eğer kendinden tam olarak emin değilsen o zaman da bu işi yapanların arasında karışarak olayı sahada kendi gözlerinle görmeni ve canlı canlı tavsiyeler almanı öneririm. Sonuçta Ankara'daysan birçok modelci abin var ortalıkta. Takıl peşlerine sahaya git. Belki ucuza ikinci el gerçek bir trainer de bulursun bu şekilde.
 
Model Uçakçılığa İlk Adımlar

Tavsiyeniz için teşekkürler fakat Ankara'da okuyorum. Yazın başka şehirlerde olacağım maalesef.
Thk Store'da arka kısım 27 tl'ye satılıyor. Fakat ön kısımda da hasar var yazıyor onun tamiri nasıl olur?
 
Model Uçakçılığa İlk Adımlar

Ön kısımdaki sorun görebildiğim kadarıyla motor kaportasının (cowling) olmaması. Görüntü dışında hiç bir sakıncası yok.
 
Model Uçakçılığa İlk Adımlar

Teşekkürler. Bir de ilk yorumda daha düzgün bir trainer derken hangi modelleri tavsiye edersiniz.
 
Model Uçakçılığa İlk Adımlar

Örneğin...

Seagull Arising Star


Seagull Swift


BlackHorse Liberty


Phoenix Domino


Phoenix Sonic High Wing


Phoenix Alpha Trainer
 
Model Uçakçılığa İlk Adımlar

Öneriler için teşekkürler.
 
Model Uçakçılığa İlk Adımlar

Flood yapmış gibi olacağım fakat merak ettiğim bir konu var. Üstte Sümer abinin gönderdiği mesajdaki uçak gövdelerinde aileron, elevator, rudder için gerekli servo bağlantı telleri (İsmini bilmiyorum. Fotolardan gördüğüm kadarıyla :) ) hazır takılmış halde mi geliyor yoksa onları da bizim mi ayarlamamız gerekiyor.
 
Model Uçakçılığa İlk Adımlar

ByBesgen[Erkam]' Alıntı:
Flood yapmış gibi olacağım fakat merak ettiğim bir konu var. Üstte Sümer abinin gönderdiği mesajdaki uçak gövdelerinde aileron, elevator, rudder için gerekli servo bağlantı telleri (İsmini bilmiyorum. Fotolardan gördüğüm kadarıyla :) ) hazır takılmış halde mi geliyor yoksa onları da bizim mi ayarlamamız gerekiyor.

Artık o kadarını da bizim yapmamız gerekiyor. :)
ARF = Almost Ready To Fly. O "almost" yani "neredeyse" sözcüğünün karşılığı bu! :)

Seagull marka modellerde genellikle motor mount, gövde içinde kuyruğa giden pushrod kılıfları ve pushrodlar hazır halde gelir. Başka markalarda pusrod kılıları yerindedir pushrodları uygun boyda kesip yerine takarız. Aileron pushrodları kit içinde hazırdır. Vidalı uçlarına clevisleri takıp uygun boyda hazırlaryerine monte ederiz.

Birçok üretici modellerinin montaj kılavuzunu web'de bulunduruyor. Sitelerine girip br iki kılavuzu indirip incelemeni öneririm.
 
Model Uçakçılığa İlk Adımlar

Hmm anladım. Bize çok ince bir ayar düşmüyor yerine yerleştiriyoruz yani. Teşekkürler tekrardan.
 
Model Uçakçılığa İlk Adımlar

ByBesgen[Erkam]' Alıntı:
Hmm anladım. Bize çok ince bir ayar düşmüyor yerine yerleştiriyoruz yani. Teşekkürler tekrardan.

O kadar basit değil.
Servolarının sıfır pozisyonda olması lazım. Ya servo tester ile ya da kumandadan sıfır model tanımlayarak tüm servoları orta konuma getireceksin. Montajı yaparken servo yüksüklerinin ve lastik tamponlarının takılış şekline dikkat edeceksin. Servo vidaları için uygun delikler açıp vidalayıp sonra vidaları söküp deliklere CA damlatacaksın. Servo montajı bitince pushrodları öyle boyutlandıracaksın ki servolar orta konumdayken kontrol yüzeyleri tamı tamına orta konumda olsunlar. Haa kontrol yüzeylerinin menteşelerinin yapıştırılması konusunu atladım.
Elektrik tesisatını güzelce yerleştirecek, fazlalık kabloları kablo bağları ile toparlayıp ortalıkta dağınık durmalarını engelleyeceksin. Kanat bağlantısı için alıcının ilgili kanalına bir uzatma kablosu takacaksın. Alıcıyı güzelce sarıp sarmalayıp güvenli bir pozisyona monte edecesin. Aynısını pil için de yapacaksın.
Unutmadan... Uçağın kuyruk ve kanatlarını düzgün ve güvenli bir şekilde epoksi ile yapıştıracaksın. Simetriyi tutturacaksın.

Yani o kadar da basit bir iş değil yapacağın iş. Gözünü korkutmak için değil de ciddi bir işi hafife almaman için yazdım tüm bunları.
 
Model Uçakçılığa İlk Adımlar

Sümer Yamaner' Alıntı:
O kadar basit değil.
....
Yani o kadar da basit bir iş değil yapacağın iş. Gözünü korkutmak için değil de ciddi bir işi hafife almaman için yazdım tüm bunları.
Daha iyi anlaman için Sümer abimizin yukarıda özetlediği konulara 1-2 örnek de ben vereyim Erkam



 
Model Uçakçılığa İlk Adımlar

Sümer Yamaner' Alıntı:
O kadar basit değil.
Servolarının sıfır pozisyonda olması lazım. Ya servo tester ile ya da kumandadan sıfır model tanımlayarak tüm servoları orta konuma getireceksin. Montajı yaparken servo yüksüklerinin ve lastik tamponlarının takılış şekline dikkat edeceksin. Servo vidaları için uygun delikler açıp vidalayıp sonra vidaları söküp deliklere CA damlatacaksın. Servo montajı bitince pushrodları öyle boyutlandıracaksın ki servolar orta konumdayken kontrol yüzeyleri tamı tamına orta konumda olsunlar. Haa kontrol yüzeylerinin menteşelerinin yapıştırılması konusunu atladım.
Elektrik tesisatını güzelce yerleştirecek, fazlalık kabloları kablo bağları ile toparlayıp ortalıkta dağınık durmalarını engelleyeceksin. Kanat bağlantısı için alıcının ilgili kanalına bir uzatma kablosu takacaksın. Alıcıyı güzelce sarıp sarmalayıp güvenli bir pozisyona monte edecesin. Aynısını pil için de yapacaksın.
Unutmadan... Uçağın kuyruk ve kanatlarını düzgün ve güvenli bir şekilde epoksi ile yapıştıracaksın. Simetriyi tutturacaksın.

Yani o kadar da basit bir iş değil yapacağın iş. Gözünü korkutmak için değil de ciddi bir işi hafife almaman için yazdım tüm bunları.

Haha baya yapılcak iş varmış. Servo konusu sıkıntı değilde üzerimde amatörlük olduğu için diğerleri hakkında tam bir güvenim yok kendime. Bunları da bir yere not aldım ilerde lazım olur. :thumbup: