Modellerimizin Bakımında kullandığımız Yağlama ve Temizleme Ürünleri

Cahit Kaş

Kıdemli Uye
Katılım
6 Mar 2013
Mesajlar
2,092
Tepkime puanı
1,916
İlgi Alanı
Heli
Bu kontrollerden bazıları bütün modeller için geçerli. Böyle bir konu açılmışken sorayım. Belki biryerlerde söylenmiştir ama ben yine de sorayım.

Kayış gerginlikleri için bir püf noktası var mı?

Gres kullanılan yerlerde (rulmanlar ve thrust bearing) sıvı gres kullanılabilir mi. İlla ki sentetik gres mi olmalı.

Ben Raptorda dişlilere yağ sürmüyorum. Bunda gerekli mi. Gerekirse hangisine ne tür yağ kullanılabilir?

Bu konu Yönetim tarafından aşağıdaki konudan taşınan mesaj ile açılmıştır.
 
Modellerimizin Bakımında kullandığımız Yağlama ve Temizleme Ürünleri

Gres hakkinda bir yorum yapamayacagim ama disliler ile ilgili olarak su ana kadar sunu ogrendim.

- cogu Insan bir sey surmuyor. Hatta cogu Ozel gear yaglarini para tuzagi olarak goruyor.
- kullananlar ise toz tutmayan silikon esasli yaglama yapiyor.
- bir kismi ise Ozel olarak uretilen Dry Fluid Gear kullaniyor.

Ben daha once DrY Fluid Heli versiyonunu almistim, yanlisla. Bunu link baslari icin kullaniyorum. Silikon esasli yag var. Bunu shaft ve metal yuzeyler icin kullaniyorum. Daha dune kadar disliler icin Mordo abinin verdigi Yine silikon esasli ama daha yogu yagi kullaniyordum. Gecenlerde Dry Fluid Gear aldim. Artik ozellikle arka torq tube dislileri icin Bunu kullanmayi dusunuyorum.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Modellerimizin Bakımında kullandığımız Yağlama ve Temizleme Ürünleri

Cahit yağ konusunda değişik görüşler var. Kimisi yağsız uçmam diyor, kimisi hayatta yağ değdirmem diyor. Ben ikisini de denedim. Yağ kullanıldığı zaman dişli sesinde bariz bir azalma ve özellikle kuyrukta çok güzel bir hissiyat oluyor. Ancak ana dişlide dişli tipine ve uçtuğun ortama göre, daha doğrusu kalkıp indiğin ortama göre kar-zarar ilişkisine bakmak lazım. Slant ve herringbone dişlilerde yağlı/yağsız çok fark etmiyor ve uzun vadede yağın toplayacağı pisliğe değmez bence. Tabi metal pinyon-metal ana dişlide yağ mecbur. Kuyruk için ise ben yağlama taraftarıyım. 3-4 ayda bir yağsızlaştırıcı sprey ile kuyruk dişlilerini sökmeden temizleyip yeniden yağlamak 5dk bile sürmeyecek bir iş.

Yağ konusunda özellikle plastiklerle iyi geçinen yağlar kullanmak lazım. Ben daha önce silikon gres kullandım, ilk başta güzel olsa da, sonradan biraz sertleşiyor ve temizlemesi zor. Şimdi Optilube kullanıyorum ve şimdilik memnunum. Şu DryFluid isimli arkadaşı da ilk fırsatta deneyeceğim.

Thrustlarda bence mutlaka ince gres kullanılmalı, sıvı birşeyi üzerinde tutmuyorlar. Kapalı rulmanlarda ise rulman tipine göre ince yağlar kullanılıyor. Ben Scorpion rulman yağı ve Optilube kullandım, ikisi de iyi sonuç veriyor, Optilube biraz daha ince. Kauçuk korumalı rulmanlara ise yağ girmiyor, ama çıkmıyor da, uzun süre idare ediyorlar. Oneway bearing için ise mutlaka heliyi üreten firmanın önerdiği gresi kullanmak lazım, ben X7'de Align gres kullanmıştım ve az daha pert ediyordu heliyi. Şimdi Gaui'nin gresini kullanıyorum ve sorun yok.

Kayış işi ise tercih meselesi. Ben kafanın boşta dönüşünü mümkün olduğunca serbest bırakacak, ama kendi ağırlığıyla sarkmayacak kadar gerdiriyorum. Bu şekilde kaçırma yapmıyor. Gene kural kayışa bastırınca diğer tarafa doğru yarı yoldan fazla esnememesi. Goblinlerde motor kayışını ise baya gergin tutmak gerekiyor.

-------------------------------------------

17.10.2016 tarihli ilave

Daha önce başka bir konuda da bir yağ-temizlik konusu sözü vermiştim ama hala kısmet olmadı. Hadi burdan da vereyim :D

Ben helikopterlerimin hiç bir parçasına WD40 değdirmem! Özellikle de plastik parçalara.

Bu yağ işi çok karışık, sonu olmayan bir konu, yabancılar dahil kimsenin ortak bir sonuca varamadığı bir konu. Yağlamak mı yağlamamak mı, işte bütün mesele bu diyebiliriz. Ben kendi adıma temizlik için, ister nitro, ister elektrik olsun yağsızlaştırıcı spreyler kullanıyorum. Elektronikçilerde satılan yağsız kontak temizleyiciler veya sanayide satılan balata spreyleri kullanılabilir. Kullanacağınız bölge ve miktara göre seçim yapabilirsiniz. Elektronikler için olanlar daha az miktarda, daha pahalı, ancak yağsızlaştırma özelliği daha yüksek ve plastik üzerinde etkisi olmuyor. Balata spreyini ise geniş yüzeylerde, bol miktarda gerektiğinde ve plastik olmayan yüzeylerde rahatlıkla kullanabilirsiniz.

Rulmanlar, dişliler ve diğer hareketli parçalar için ise o parçalara uygun yağ tipi kullanmak gerek. Bu iş için üretilmiş yağları alıp kullanmakta fayda görüyorum, zira çok az miktarlarda kullanılıyor ve uzun süre gidiyor. Son favorim dryfluid marka yağlayıcılar.
 
Modellerimizin Bakımında kullandığımız Yağlama ve Temizleme Ürünleri

Bu değerli bilgiler için çok teşekkürler. Aslında yağlama konusunda çok okudum. Ama kafamda bir türlü netleşmiyordu.
 
Modellerimizin Bakımında kullandığımız Yağlama ve Temizleme Ürünleri

Onunda dışında genel olarak,

*** Dişliyi fırça ile temizleyip, ince gressle yağlıyorum.Linkler için ince makina yağı kullanıyorum. :) ( Ortalama beş uçuşta bir bakım )

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Modellerimizin Bakımında kullandığımız Yağlama ve Temizleme Ürünleri

Nano Oil tek gecerim,

Raptorda kullandigim alan Thrust Bearing,

Heli Option Bearing Oil (with Nano Titanium Particles)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


 
Modellerimizin Bakımında kullandığımız Yağlama ve Temizleme Ürünleri

Yağlama konusu çok önemli gerçekten.

Ben thrust bearinglerde mümkün olduğunca akıp gitmeyecek yoğunlukta gres kullanıyorum, silikon gres
ana şaftta swashın gezdiği yerleri sıvıya yakın akışkanlıkta bir gres ile muhakkak yağlarım - Superlube chainsaw grease
kuyruk şaftında sliderin gezdiği yerleri de aynı gres ile yağlıyorum.
geri kalan rulmanları da Scorpion bearing oil ile yağlıyorum.

Bunları yaklaşık 15-20 uçuşta bir yapıyorum..
 
Modellerimizin Bakımında kullandığımız Yağlama ve Temizleme Ürünleri

Thrust bearinglerin civarı zaten kapalı, o yüzden yoğun kıvamlı bir yağ yada silikon gres sıkıntı çıkarmaz. Zaten manualler de silikon gres öneriyor oralarda...

Onun dışında her sahaya çıkışımda kuyruk şaftına ve ana şaftta swashplate gezdiği yerlere, birer damla optilube...


Motora birşey yapmıyorum. Ana dişli herringbone plastik, ona da birşey yapmıyorum. Ana şaftın rulmanları kapalı rulman zaten ama daha uzun aralıklarla onlara da biraz optilube damlatırım, girerse girer, girmezse aksın gitsin. Zaten viskozitesi düşük...

Çok rulman değiştirmek, dişli değiştirmek gibi huylarım yok belli periyotlarda... Uçuşta bir ekstremlik yok zaten. Kırımdan kırıma...
 
Modellerimizin Bakımında kullandığımız Yağlama ve Temizleme Ürünleri

Rasim Öztürk' Alıntı:
..Onun dışında her sahaya çıkışımda kuyruk şaftına ve ana şaftta swashplate gezdiği yerlere, birer damla optilube...
Bu arada kullandığın "OptiLube" linkini alabilir miyiz Rasim :)
 
Modellerimizin Bakımında kullandığımız Yağlama ve Temizleme Ürünleri



Ben komple set istiyorum diyene de şöyle birşey var ama;

 
Modellerimizin Bakımında kullandığımız Yağlama ve Temizleme Ürünleri

Bir de Tri flow diye bir yağ var. Onun da ismini yabancı forumlarda çok duyuyorum. Aynı zamanda gresi de var
 
Modellerimizin Bakımında kullandığımız Yağlama ve Temizleme Ürünleri

Rasim Öztürk' Alıntı:


Ben komple set istiyorum diyene de şöyle birşey var ama;

rasim bey burdaki setin özellikleri nedir acaba yeni bir 570 goblin toplamayı düşünüyorum bunuda dahil edeyim pakete kayış dişli ve swas bölgelerin için yeterlimidir acaba :-\
 
Modellerimizin Bakımında kullandığımız Yağlama ve Temizleme Ürünleri

Ben bunu almadım, sadece yağ yeterli geldi.

Optilube; yağ... İnce akışkan bişey, şaftlarda kullanıyorum.

Opticlean; Karbonfiber, aluminyum, plastik, çelik gibi yüzeyleri temizleyici, nem giderici... Kullanmıyorum.

Optishine; yağsızlaştırıcı.. Özellikle nitro-petrol tayfası için... Ben şunu kullanıyorum, memnunum;

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Optigear; Metal ve plastik dişliler üzerindeki kirleri /partikülleri temizlemek için... Kullanmıyorum.


Seti herşey olsun diyenler için paylaştım, genellikle SAB tayfası için :D Malum goblin çiçek gibi heli, iyice bakılmalı, sevilmeli, rulmanları iki uçuşta bir değiştirilmeli :laugh:
 
Modellerimizin Bakımında kullandığımız Yağlama ve Temizleme Ürünleri

ayrı ayrı kullanıcı yorumlarına göre almak daha iyi diyosun yani hafif goblincilere gönderme yaparak ;D
 
Modellerimizin Bakımında kullandığımız Yağlama ve Temizleme Ürünleri

:saygilar: Merhaba arkadaşlar, burada yazdıklarınızı okudum ,paylaşım için çok teşekkür ederim ,emeğinize sağlık , bende birşey ilave edeyim,bende özellikle dişileri wurth ince yağla yağlıyorum,rulman içinde çok güzel bir yağ ,oldukça kaliteli ve bir tüp alınca çok gidiyor,yabancı bir sürü gres var titanyum falan,ama içlerinde o kadar azki hemen bitiveriyor, birde üzerine toz çekmiyor ,çok memnunum tavsiye ederim ,saygılarımla :RCKolik: