Motor ve Pervane Kombinasyonu

Mustafa YILDIRIM33

Çalışkan Uye
Katılım
9 Ocak 2020
Mesajlar
275
Tepkime puanı
343
Yaş
38
Konum
Tarsus
İlgi Alanı
Hepsi
Merhaba arkadaşlar, (Uzun oldu kusura bakmayın)
İlk model uçağımın gövde üretimine başladım ve bir yandan da belki en önemli kısım olan motor-pervane ilişkisinde tıkandım. Malumunuz "ulan altı üstü köpük bunu bizde yaparız neyi var ki?" diyerek başladığım hobi çalışmam, yumruklarını tek tek indiriyor :D ama pes etmiyorum :)

Şöyle bir yazıya denk geldim;

"Bir brushless motordan, bir amper başına ne kadar tork elde edileceği, motorun Kv değeri ile de bağlantılıdır. Kv değeri yükseldikçe, amper başına elde edilecek tork düşer. Kv değeri düştükçe, motordan amper başına elde edilecek tork yükselir. Bu nedenle yüksek Kv değeri olan motorlarda küçük pervane kullanılmalı ya da torku yükseltmek için pervane ile motor arasına bir dişli sistemi (gearbox) yerleştirilmelidir. Düşük Kv değeri olan motorlar yüksek tork verecekleri için büyük pervaneler takılabilir. Aynı miktarda tork için, yüksek Kv değeri olan bir motor, düşük Kv değeri olana göre daha fazla akım çeker. " (Alıntıdır: )

Kv değeri yüksek olan motorlarda küçük pervane
Kv değeri düşük olan motorlarda büyük pervane


Şimdi benim yapmaya başladığım uçağın yüksüz ağırlığı 156gr
ürün gereksinimleri de aşağıdaki gibidir.
  • Ağırlık Merkezi: Kanadın ön kenarından 1 inç (25 mm)
  • Kontrol Yüzey Atar: 12 ˚ sapma (asansör / kanatçık / dümen) Expo% 30
  • Kanat açıklığı: 622 mm (24,5 inç)
  • Önerilen Motor: 2200 kv 2204 boyutlu motor
  • Önerilen Pervane: 6 x 4.5 pervane
  • Önerilen ESC: minimum 12 amper
  • Önerilen pil: 800 mAH 2s veya 3s
  • Önerilen Servolar: (4) 5 gram servo
ama bu kombinasyonda uçak baya bir hızlı uçmakta.

Ben yavaş uçsun, uçuş süresi olabildiğince uzun olsun. (Tabi ilk uçuş kaç sn sürecek bilemiyorum :) ) oldu da uçurdum, uçak yavaş ya hani :) iniş yaparken de "yumuşak bir iniş yapar" gibi bir düşünce içerisinde buldum kendimi.

Sizin engin bilgilerinizden, tecrübelerinizden faydalanmak adına, bana isteklerim doğrultusunda önereceğiniz motor pervane kombinasyonunu paylaşabilir misiniz?
 
Fikir sahibi olmak için tabii ki her türlü bilgiyi en azından okumuş olmak lazım. Ama bu sefer de bilgi kirliliği ile beraber 'bu işi doğru yapalım' dürtüsüyle işler adam akıllı karışmaya başlıyor. Bilenlere sorduğun zaman da her kafadan bir ses çıkıyor. Çoğu da doğru oluyor...
Uçağının modelini ve boyutlarını belirtmemişsin. Benzer modeli yapanlar ne kullanmış ve nasıl sonuçlar almış. Bunu araştırmak iyi bir başlangıç olur. Edindiğin bilgi sayesinde de aldıkları sonuçları modifiye etmeye çalışmak çok faydalı olur.
2200kv motorlar 3s pil ve 6x4 pervane ile genelde köpükten yapılma Parkjet modellerinde kullanılır. 500-600 gr toplam ağırlığa kadar da çok güzel sonuç verirler. Uçağın daha konvansiyonel bir model ise 7x4 bir pervane ve 2s pil ile denemeler yapabilirsin. Sürekli tam gaz uçmak zorunda da değilsin ki. Konvansiyonel bir modelde bu konfigürasyonla uçuş süren epey tatmin edici olur.
 
n epey tatmin edici olur.

Haklısınız uçağın modelini es geçmişim.
Uçak forumda da bir iki arkadaşımızın yapımına denk geldiğim fakat daha tecrübe edemedikleri bir model olan mustang modeli.
linkte ki model.

bu model için sizce istenilenden ziyade daha verimli olabilecek bir motor pervane öneriniz olur mu?

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
İlk uçağınız bu model olacaksa zaten öneriler havada kalacak.
Bir warbird, hem de 62 cm civarı kanat boyu...:rolleyes:
Kolay gelsin.:saygilar:
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Erkan
İlk uçağınız bu model olacaksa zaten öneriler havada kalacak.
Bir warbird, hem de 62 cm civarı kanat boyu...:rolleyes:
Kolay gelsin.:saygilar:
Değerli vaktinizi ayırıp cevap yazdığınız için teşekkür ederim.
Ne demek istediğinizi anlayamadım, biraz daha açabilir misiniz?

Almak istediğim pil 3s ve minimum 3000mAH ama 3s için vermiş olduğu pervane ölçülerinde amperler yüksek.
Daha az amper çekmesi ve modeli havalandırması için önerilecek bir pervaneye ihtiyacım var.


Seçmiş olduğum motorun 2s ve 3s pilde pervane verimlilik tablosu var fakat çok bilgim olmadığı için yorumlayamıyorum.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Değerli vaktinizi ayırıp cevap yazdığınız için teşekkür ederim.
Ne demek istediğinizi anlayamadım, biraz daha açabilir misiniz?

Almak istediğim pil 3s ve minimum 3000mAH ama 3s için vermiş olduğu pervane ölçülerinde amperler yüksek.
Daha az amper çekmesi ve modeli havalandırması için önerilecek bir pervaneye ihtiyacım var.


Seçmiş olduğum motorun 2s ve 3s pilde pervane verimlilik tablosu var fakat çok bilgim olmadığı için yorumlayamıyorum.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Mustafa bey, başlangıç için tercih ettiğiniz model boyut ve özelliklerinden dolayı bir kaç saniyeden fazla havada kalmayacağı için; Hemen kırılacak bir pervane, eğilecek bir motor mili ve hasar alacak diğer malzemeler için ben kendi adıma öneride bulunmayı düşünmüyorum.
Hele hele son mesajınızda belirttiğiniz 3S 3000 mAh lipo filan derken o modelin ağırlığı ne kadar olacak?
İsterseniz bir kanat yükünü hesaplayın ki, ona göre motor, pervane, esc önerisinde bulunulabilisin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Erkan
Mustafa bey, başlangıç için tercih ettiğiniz model boyut ve özelliklerinden dolayı bir kaç saniyeden fazla havada kalmayacağı için; Hemen kırılacak bir pervane, eğilecek bir motor mili ve hasar alacak diğer malzemeler için ben kendi adıma öneride bulunmayı düşünmüyorum.
Hele hele son mesajınızda belirttiğiniz 3S 3000 mAh lipo filan derken o modelin ağırlığı ne kadar olacak?
İsterseniz bir kanat yükünü hesaplayın ki, ona göre motor, pervane, esc önerisinde bulunulabilisin.
Mehmet Bey, yazdıklarınızdan çokça tecrübe sahibi olduğunuz anlaşılıyor ve sağ olun bizleri de kendiniz gibi görüp (tecrübeli) o şekilde cevap veriyorsunuz :).

Peki size birkaç sorum olacak.
1- Neden birkaç saniye havada kalacak?
2-1500mah 2s btarya yeterli olur mu? (95gr)
3-Hangi uçak modelini tercih etmeliyim?


NOT: Bir yandan işte olup bir yandan forumu takip etmekteyim (sizler gibi). Çok fazla forumda zaman geçiremediğim için böyle soruları konu içerisinde sormaktayım, forum içeresinde illaki bunların hepsi açıklanmıştır. Tabir-i caiz ise "Türk bir yapım işine başlar bitirir sonra bir bilene sorar" örneğinin temsili durumundayım vesselam :):saygilar:
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Erkan
Başlangıç için üstten kanatlı, kanat açıklığı geniş bir model seçin. Yeni başlayanlar bölümüne bakarsanız planlar ve uçak tipleri göreceksiniz:



 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa YILDIRIM33
Mehmet Bey, yazdıklarınızdan çokça tecrübe sahibi olduğunuz anlaşılıyor ve sağ olun bizleri de kendiniz gibi görüp (tecrübeli) o şekilde cevap veriyorsunuz :).

Peki size birkaç sorum olacak.
1- Neden birkaç saniye havada kalacak?
2-1500mah 2s btarya yeterli olur mu? (95gr)
3-Hangi uçak modelini tercih etmeliyim?


NOT: Bir yandan işte olup bir yandan forumu takip etmekteyim (sizler gibi). Çok fazla forumda zaman geçiremediğim için böyle soruları konu içerisinde sormaktayım, forum içeresinde illaki bunların hepsi açıklanmıştır. Tabir-i caiz ise "Türk bir yapım işine başlar bitirir sonra bir bilene sorar" örneğinin temsili durumundayım vesselam :):saygilar:
1-Seçtiginiz modelde küçük olacağı için kanat alanı yetersiz gelecek ve birim alana düşen ağırlık fazla olacak. Diyelimki CG (ağırık merkezi) doğru vs. yinede o model hızlı uçmak zorunda. Daha önce kendi yaşadıklarımdan biliyorum ki, hızlı modeli acemi birinin kontrol etmesi, havada tutabilmesi zordur.
2-Seçeceğiniz modelin elektroniklerine göre (motor dahil pil vs.) hafif olmalı ki yavaş uçabilesiniz...Pil mAh değerini şimdi yazmam model belirsiz olduğu gereksiz sayılır.
3- Kanat yükü az ve ağırlık merkezi gövde düzlemi altında kalan ve hiç olmazsa kanatlarda bir miktar dihedral olmalıki zor durumda kaldıgınızda kontrollerı serbest bırakınca model kendini toparlasın ve düz uçuş yapabilsin.
Hangi uçak diye sorulunca ; Elektrikli modellerle 17 yıldır haşır neşir olan biri olarak F22 öneririm. Diğer arkadaşlar üstten kanatlı model tavsiye ederler.
60 cm kanat genişlğine sahip bir F22 (genelde 250 gr. full ucuş ağırlığına sahiptir) aynı boyda üstten kanatlı bir eğitim modelinden daha fazla kanat alanına sahiptir Ağırlık / kanat alanı oranı olarak daha iyidir. Eğer CG (ağırlık merkezi) iyi ayarlanmış sa herhangi bir aksaklıkta gazı kapatıp tüm kontrolleri kendi haline bırakırsanız genelde süzülerek düzgün iner, motor ve pervane ortada olduğu için olası kaza durumunda en az hasar alan bir modeldir.
Niyetlenırseniz forumda ilgili hayli konu var. İncelerseniz olumlu sonuca ulaşırsınız.
 
1-Seçtiginiz modelde küçük olacağı için kanat alanı yetersiz gelecek ve birim alana düşen ağırlık fazla olacak. Diyelimki CG (ağırık merkezi) doğru vs. yinede o model hızlı uçmak zorunda. Daha önce kendi yaşadıklarımdan biliyorum ki, hızlı modeli acemi birinin kontrol etmesi, havada tutabilmesi zordur.
2-Seçeceğiniz modelin elektroniklerine göre (motor dahil pil vs.) hafif olmalı ki yavaş uçabilesiniz...Pil mAh değerini şimdi yazmam model belirsiz olduğu gereksiz sayılır.
3- Kanat yükü az ve ağırlık merkezi gövde düzlemi altında kalan ve hiç olmazsa kanatlarda bir miktar dihedral olmalıki zor durumda kaldıgınızda kontrollerı serbest bırakınca model kendini toparlasın ve düz uçuş yapabilsin.
Hangi uçak diye sorulunca ; Elektrikli modellerle 17 yıldır haşır neşir olan biri olarak F22 öneririm. Diğer arkadaşlar üstten kanatlı model tavsiye ederler.
60 cm kanat genişlğine sahip bir F22 (genelde 250 gr. full ucuş ağırlığına sahiptir) aynı boyda üstten kanatlı bir eğitim modelinden daha fazla kanat alanına sahiptir Ağırlık / kanat alanı oranı olarak daha iyidir. Eğer CG (ağırlık merkezi) iyi ayarlanmış sa herhangi bir aksaklıkta gazı kapatıp tüm kontrolleri kendi haline bırakırsanız genelde süzülerek düzgün iner, motor ve pervane ortada olduğu için olası kaza durumunda en az hasar alan bir modeldir.
Niyetlenırseniz forumda ilgili hayli konu var. İncelerseniz olumlu sonuca ulaşırsınız.

İşte aradığım cevap.
Çok teşekkür ederim :)
Şimdi F22 konularını bir gezeyim.


Başlangıç için üstten kanatlı, kanat açıklığı geniş bir model seçin. Yeni başlayanlar bölümüne bakarsanız planlar ve uçak tipleri göreceksiniz:




Bu model evde sıkıntı çıkartacak gibi :) Teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Üye silindi 8682
Verdiğiniz linkten yola çıkarak,
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
bu videodaki modeli yapmaya karar verdim :)
Umarım seçimim doğrudur :)


Mustang modeli bitirip süsleyip bir kenarda tutacağım. Şimdilik evde dekor olarak duracak. Dediğiniz gibi acemiliğimizi atar isek ona da can verir uçurmaya çalışırız. :saygilar:
 
Merhabalar,
Bu kombinasyonda pervane uygun mu iszce?
500-550gr bir model olacak.
İçimden bir ses pervane küçük kaldı diyor ama...

Motor:
ESC:
Pervane:
 
Merhabalar,
Bu kombinasyonda pervane uygun mu iszce?
500-550gr bir model olacak.
İçimden bir ses pervane küçük kaldı diyor ama...

Motor:
ESC:
Pervane:
550 gr full uçuş ağırlığı için o motorla (7x4- 7 x5 gibi ) kullansanız iyi olur.