NGH GT9pro 9cc 2 zamanlı benzin motoru Incelemesi

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
36,459
Tepkime puanı
43,429
Yaş
51
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Buluşma konusunda dün @Murat Ülger kardeşim uzun süre önce aldığı ama benim yeni gördüğüm 2 zamanlı benzinli motordan bahsetmiş ve motor incelemesi ile ilgili yeni konu açacağımı söylemiştim. O zaman konumuzu açalım :D

Motorumuz 2 zamanlı ve 9cc benzinlı motor : NGH GT9pro 9cc

Ürün linkleri :


Fiyat : $140

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Motor ile ilgili detayları Murat kardeşimizin anlatımı ile videoda detaylı bir şekilde bulabilirsiniz. Burada en önemli özelliklerini özetlersek :

1- Nitro motorlar ile hemen hemen aynı boyutlarda ve ağırlıkta
2- Montaj yeri olarak benzer sınıftaki nitrolarla aynı yere monte edilebiliyor.
3- Her ne kadar uçağınız nitro için üretilmiş olsa da, gerekli kontrol ve sağlamlaştırmalar bu benzinli motor ile rahatlıkla kullanılabilir diye düşünüyoruz :D

Bunlarda inceleme videomuz ve model üzerine monte edilmiş resimleri :saygilar:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Murat'ın bu motorundan benim de haberim yoktu. Evde tozlandırıyormuş. Hiç olmazsa sehpada bir çalıştıralım, rodaj yapalım dedik. Sehpadaki denemeden sonra da Murat uçağın üzerine takınca ve uçuşunu görünce benim de hoşuma gitti doğrusu. O modelle de iyi uyum sağladı doğrusu. Tekrar hayırlı olsun @Murat Ülger
 
Günaydın,
Mehmet abi detaylı anlatım için teşekkür ederim. Motoru alalı bir seneden fazla oldu. Küçük hacimli benzinli motorları oldukça uzun zamandır takip etmekle beraber ilk modellerinin özellikle yakıtın karbüratöre aktarılmasında sorunlar (ilk model pompa kullanıyormuş) ve stabil çalışmama gibi kullanıcı geri bildirimleri mevcuttu. Çinli üreticiler bu sorunu düzeltmeye yönelik iyileştirmelerinin akabinde yine kullanıcı yorumlarına istinaden elimdeki mevcut modellerime daha uygun olacağını düşündüğüm NGH GT2 pro model motoru almaya karar verdim. Motoru ben hobbyking sitesinden satın aldım ve gerçekten bir seneden fazla bir süre kutusunda kullanılmadan yatırdım :), sağolsun Ömer abinin uyandırması ile motoru kutusundan çıkarıp rodajını tamamladık. Rodaj işleminin sonunda ufak bir aksilik yaşadık motor ile beraber gelen CDI ateşleme ünitesi 2S life pil kullanmama rağmen duman çıkararak yandı :( Aliexpress'den yenisini almak durumunda kaldım. Ömer abi ile yaptığımız ölçümde motorun bağlı olduğu profil uçak toplam uçuş ağırlığı 2450gr 12x6 ölçüsündeki bir pervane ile 9000-9500 devirde 2500gr bir çekiş kuvveti sağlamaktadır.

Bu arada NGH 9cc benzinli motora alternatif RCGF 10cc marka motor'da satılmakta.
 
Son düzenleme:
Hayırlı uğurlu olsun. Güzel bir alternatif gerçekten. :bravo:

Nitro motor ile güç farkı çok hissediliyor mu onu merak ettim ?

Birde uçuş süresini yazmayı unutmuşsunuz, 1 - 2 saat havada kalıyordur herhalde. :lollol: :lol:

Teşekkürler. Benzinli motor tecrübem yok denecek kadar az, gerçi pek anlaşamadığımız bir DLE20 motorum var ama çok da fazla uçuş tecrübem bulunmamakta. Bu sezon kullandığım profil uçağımda biraz fazla güçlü gelmesine rağmen 52'lik bir motor ve 11x7 pervane ile kullanıyordum yakıtın yarım depo civarında titreşim yüzünden köpürerek havada stop etmesi sorunu haricinde performans son derece yeterliydi. Uçağın dikey tırmanışı olsun uçuş sürati olsun bu uçak için oldukça fazla geldiği belli oluyordu. NGH benzin motoru taktıktan sonra 11x7 pervane ile (52'lik nitro motorda kullandığım pervane) ilk uçuşumu gerçekleştirdim, 11x7 pervane ile 10000-10500 devir çevirebiliyor. ilk uçuş denemesi çok kötüydü diyebilirim uçak uçmak ile uçmamak arasında bir yerlerde performans göstermekteydi, 52'lik nitro motordaki uçuş performansından sonra gerçekten garipsemiştim. Sorun tabiki bendeydi malesef bu benzinli motor alkol muadili gibi yüksek devir çeviremediği için çekiş kuvveti oldukça düşük kaldı, bu sorunu bir üst çap ölçüsü olan 12x6 pervaneye geçerek çözdük. Uçuş performansı 52 alkol motora göre yine düşük ama sanki bir dört zamanlı motor varmış gibi bir uçuş karakterine büründü. Yakıt sarfiyatı alkol motor ile kıyaslanamaz bile gerçekten az harcıyor. Uçaktaki depoyu değiştirmedim 52 alkol motor ile 10dk'da depo biterken aynı depo ve NGH benzin motor ile tahminen 30dk uçabilirim gibi görünüyor. Bir benzinli motora göre biraz fazla harcıyor gibi (DLE20'ye göre)