Ni-cd Pil hakkında...

M. Ozan ÖZALTUNOĞLU

Çalışkan Uye
Katılım
31 May 2018
Mesajlar
505
Tepkime puanı
1,293
Yaş
46
Konum
Sivas
İlgi Alanı
Uçak
Daha önce hiç kullanmadım ve ni-cd pillerin huyunu suyunu bilmiyorum. Bu sebeple tereddütte kaldım ve konuya hakim birilerinden fikir edinmek istedim...
Bu pil paketi, geçenlerde konusunu açtığım JU-87 Stuka uçağımla birlikte elime geçti (2. el olarak). ORION marka, 2200 Mah, 1.2 V 5 tane pilden oluşturulmuş bir paket. Sanırım ateşleme (benzin motoru) ve alıcı beslemesinde ortak kullanılmış. "Sanırım" diyorum çünkü uçağın üzerinden başka pil çıkmadı. Bağlantının bir ucu boşta olunca, uçağı toplayan kişi onu da alıcıya yönlendirmiş olmalı dedim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Resimde görülen değerle (2.2 A) mi şarj etmeliyim?
Bu tip pillerin, şarj edilmeksizin beklediğinde özelliğini yitirip yitirmediğine dair bilgi edinemedim. Önemli çünkü bu paket 5 yıl kadar öylece atıl vaziyette beklemiş. Bu pili 6V alıcı beslemesinde kullanmayı planlıyorum. Bir sakınca yaratır mı?

Deşarj ederken hangi değerleri kullanmalıyım? Kullanım sonrası li-po daki gibi deşarj etmek, yani saklama moduna almak mı gerekir?

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sormak istediğim bir de şöyle bir ayrıntı var: Menüde şarj döngüsüyle ilgili deşarj- şarj, şarj-deşarj diye bir bölüm var. Sağdaki bölümde sayı da 1'den 5' e kadar değişen bir değer var. Bu nedir? :)


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Nicd, Nimh ve pb akülerin dolum voltajı. kapasitesinin 1/10 değerinde olmalı. 2200 mAh pili 200 mAh ile şarj edebilirsiniz. Nicd ve Nimh pillerin uzun süre dayandığı ve sadece hafıza yapma zaafiyetleri nedenli kapasite düşmesi olduğu konusunda duyumlarımız var. Denemekten zarar gelmez.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Sormak istediğim bir de şöyle bir ayrıntı var: Menüde şarj döngüsüyle ilgili deşarj- şarj, şarj-deşarj diye bir bölüm var. Sağdaki bölümde sayı da 1'den 5' e kadar değişen bir değer var. Bu nedir? :)
Şarj-deşarj ya da deşarj-şarj döngü sayısını ifade eder.
 
Ozan kardeşim, önce hücre başına 0,8V'a kadar, yani toplamda 4V a düşecek kadar deşarj et. Sonra 200 mAh ile şarja koy. Aynı şekilde bir kaç döngü yap. Bu işlemi şarj aletiyle yapabilirsin. Her seferinde kaç mAh şarj aldığı ve dejar olduğuna bak. Sonra, 4-5 tane servo bağlayarak bir alıcı üzerinde dene. Servoların hepsini hareket ettirirken, yani yükteyken aşırı voltaj düşüşü varsa vazgeç, kullanma. Ama, yoksa kullanabilirsin. Kaliteli ve eşlenik Nicd piller uzun yıllar kullanılabilir. Yalnız, tam boşalmadan doldurulmaları hafıza oluşmasına yol açar. Yani, tam boşalmadan her uçuşa gidişte garanti olsun diye şarj edip, eve döndüğünde deşarj etmezsen, zamanla kapasitesi düşer ve yalnızca o miktar kadar şarj alır. En zayıf tarafları da durduğu yerde deşarj olma oranları yüksektir.
 
Ozan kardeşim, önce hücre başına 0,8V'a kadar, yani toplamda 4V a düşecek kadar deşarj et. Sonra 200 mAh ile şarja koy. Aynı şekilde bir kaç döngü yap. Bu işlemi şarj aletiyle yapabilirsin. Her seferinde kaç mAh şarj aldığı ve dejar olduğuna bak. Sonra, 4-5 tane servo bağlayarak bir alıcı üzerinde dene. Servoların hepsini hareket ettirirken, yani yükteyken aşırı voltaj düşüşü varsa vazgeç, kullanma. Ama, yoksa kullanabilirsin. Kaliteli ve eşlenik Nicd piller uzun yıllar kullanılabilir. Yalnız, tam boşalmadan doldurulmaları hafıza oluşmasına yol açar. Yani, tam boşalmadan her uçuşa gidişte garanti olsun diye şarj edip, eve döndüğünde deşarj etmezsen, zamanla kapasitesi düşer ve yalnızca o miktar kadar şarj alır. En zayıf tarafları da durduğu yerde deşarj olma oranları yüksektir.
Ömer abimin yazdıklarına ilave edeyim; NiCd ve NiMh piller uzun süre bekleyecekse şarjlı olarak bekletilmelidir.