Nitro Motorun Bayılması

Yıldıray Peker

Çalışkan Uye
Katılım
28 Haz 2016
Mesajlar
271
Tepkime puanı
395
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Merhabalar Sevgili RC Kolik Sakinleri. Geçmiş 30 Ağustos Zafer Bayramınızı,Geçmiş Kurban Bayramınızı Kutlarım.

6 senelik Simülatör kullanımımdan sonra trex 600n ve trex 700n helikopterlere sahip oldum. Bir maşallah'ınızı alırım :)

Latife bir yana,sorunumu belirtmek isterim.

JR 12X kumanda ve RCE 6600 Governor'a sahibim. Governor ayarında takıldım. Governor,idle 1 ve idle 2 açınca aktif oluyor. (yeşil yanıyor)

Governor Menüsü :

Kumandada governor menüsüne giriyorum.

Normal : -5

Idle-1 : +115

Idle-2 : +125

Throttle Curve Değerleri :

Normal : 0-45-70-85-100

Idle-1 : 80-75-70-75-80

Idle-2 : 90-85-80-85-90

Görüldüğü üzere Idle 2 de en yüksek değer olan(kumandada en yüksek değer) +125 değerini versem bile motor bayılıyor. Ayrıca idle up açınca motor devri aksine düşüyor. Bunu governorun yaptığını düşünüyorum.

Throttle curve değerini normal modda lineer olarak ayarladım ve governoru kalibre ettim ancak test uçuşu henüz yapamadım. Acaba kalibrasyon istiyordu da bundan sonraki uçuşumda sorun çözülmüş mü olacak acaba ?

Teşekkür ederim...
 
Nitro Motorun Bayılması

Nitrodan anlamadığım icin ne yazık ki teknik yorum yapamayacağım ama her iki modelde hayirli olsun demek istedim.

Diğer taraftan simülasyon ile gerçek hayat biraz farklıdır. Modellerin de oldukça buyuk olduğu düşünülürse, özellikle ilk zamanla cok dikkatli olunmalı diye düşünüyorum ve kolay gelsin diyorum.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Nitrodan anlamadığım icin ne yazık ki teknik yorum yapamayacağım ama her iki modelde hayirli olsun demek istedim.

Diğer taraftan simülasyon ile gerçek hayat biraz farklıdır. Modellerin de oldukça buyuk olduğu düşünülürse, özellikle ilk zamanla cok dikkatli olunmalı diye düşünüyorum ve kolay gelsin diyorum.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Güzel yorumunuz,iyi temennileriniz için sizlere çok teşekkür ediyorum ve kesinlikle katılıyorum,en kısa zamanda bir uçuş videomu sizlere sunacağım nasipse :)
 
Nitro Motorun Bayılması

Yildiray harici governor kullanmadim hic, nitro governoru konusunda Brain unitenin governorunu kullaniyorum. Ancak governor governordur, temel prensip aynidir diye dusunerek aklima gelenleri yazayim.

Oncelikle kumandanin governor menusundeki deger gain degeri olsa gerek, bu degerler bence fena halde yuksek, ama governorun manueline bir bakmak lazim, orada bir baslangic noktasi veriyordur diye tahmin ediyorum.

Simdi elektrikli olsun, yakitli olsun, governor kullanirken sabit throttle curve kullanilir. Yani atiyorum 80-80-80-80-80 gibi... V seklinde thr egrisi governor icat edilmeden onceki isti.

Bunun yaninda, nitro governorunun elektrikli modeller gibi motoru cevirerek bir kalibrasyonu yok. Yapilacak kalibrasyon karburator ayaridir. Full gazda (yani governorun komuta ettigi full gaz) tam acilacak, kapatinca tam kapanacak karburator. Tabi governor hicbir zaman kapatmayacak karburatoru, ancak en dip nokta ve en yuksek nokta neresi bilecek.

Senin sorununun governordan ziyade, yakit-hava karisimi, yani zengin-fakir ayari, yani igne ayari oldugunu dusundum kendimce, tabi gormeden, dinlemeden bisey demek zor. Video gosterebilirsen daha fazla yardimci olabiliriz saniyorum.
 
Nitro Motorun Bayılması

Yıldıray Emre kesinlikle haklı 115, 125 falan çok uçuk değerler. :eek: 80 - 85 civarında ideal devirlerini yakalayabiliyor olman gerekir.

Uzun zaman önce sendeki governor'dan kullanmıştım, bende hiç kalibrasyon diye birşey hatırlamıyorum. :rolleyes:

Governor aktif olduğunda devrin düşüyorsa governor sensörünün çana fazla yakın olup mıknatıslara sürtmüyor olduğundan emin ol ilk iş. Yanlış hatırlamıyorsam en az 1 mm boşluk olması gerekir. %p
 
Nitro Motorun Bayılması

Selamlar,

aynı governoru uzun süre önce kullanmış biri olarak aklımda kalanla;

align governor'de kafa devrini ayarlayan şey governor gain, yani throttle curve'in bir etkisi yok, ancak flat olmalı, 30% üzerinde gov devreye girer
o değerlerde overspeed olmanız lazım, manuelde 120% de max devir gösteriyor.
kalibrasyon şu şekilde oluyor:
th curve lineer 0-100 arası yapıldıktan sonra end pointler ile karbüratörün limitlerine kadar açık ve kapalı olacak şekilde ayarlanıyor,
sonra gaz kolu en aşağıdayken governorun butonuna 3 sn basıp gaz kolu max pozisyona alınıyor,
bu şekilde governorun throttle kalibrasyonu yapılıyor,

sonrasında yaklaşık 70% 'den başlayıp istediğiniz kafa devrini bulana kadar artırabilirsiniz.

Telemetri kullanmanızı öneririm, bu gibi durumlarda çok yardımcı olur.

Muhtemelen sizin sorun gov kalibrasyonundandı, Governor menüsündeki değeri daha düşük bir noktadan başlayarak denemenizi öneririm.


Son olarak yukarıda yazılanlara katılıyorum, bayılma governorden çok karbüratör ayarıyla alakalı bir durum.


manuel linki de vereyim tam olsun :)

 
Emre Kaman' Alıntı:
Yildiray harici governor kullanmadim hic, nitro governoru konusunda Brain unitenin governorunu kullaniyorum. Ancak governor governordur, temel prensip aynidir diye dusunerek aklima gelenleri yazayim.

Oncelikle kumandanin governor menusundeki deger gain degeri olsa gerek, bu degerler bence fena halde yuksek, ama governorun manueline bir bakmak lazim, orada bir baslangic noktasi veriyordur diye tahmin ediyorum.

Simdi elektrikli olsun, yakitli olsun, governor kullanirken sabit throttle curve kullanilir. Yani atiyorum 80-80-80-80-80 gibi... V seklinde thr egrisi governor icat edilmeden onceki isti.

Bunun yaninda, nitro governorunun elektrikli modeller gibi motoru cevirerek bir kalibrasyonu yok. Yapilacak kalibrasyon karburator ayaridir. Full gazda (yani governorun komuta ettigi full gaz) tam acilacak, kapatinca tam kapanacak karburator. Tabi governor hicbir zaman kapatmayacak karburatoru, ancak en dip nokta ve en yuksek nokta neresi bilecek.

Senin sorununun governordan ziyade, yakit-hava karisimi, yani zengin-fakir ayari, yani igne ayari oldugunu dusundum kendimce, tabi gormeden, dinlemeden bisey demek zor. Video gosterebilirsen daha fazla yardimci olabiliriz saniyorum.

Merhabalar. Emre Abi ilginiz için sizlere çok teşekkür ediyorum. İdle up açınca motor devri düşüyordu. Normal modda yüksek iken,hover konumunda idle up açınca motor devri düşüyordu. Yükselmesi gerekirken. Söylemiş olduğunuz gibi thr curv değerini sabit yaptım. Deneme fırsatım olmadı o sebeple şimdi cevap verebildim. Karbüratör ayarı da tabiri caiz ise mıhlamışsınız gibi 90 95 lerde geziniyor. O sebeple karbüratör ayarına ihtimal vermedim...
Kalibrasyon kısmını da hallettim,şimdi merakla sonucu bekliyorum...
Teşekkür ederim...
 
Nitro Motorun Bayılması

Türker Akgün' Alıntı:
Yıldıray Emre kesinlikle haklı 115, 125 falan çok uçuk değerler. :eek: 80 - 85 civarında ideal devirlerini yakalayabiliyor olman gerekir.

Uzun zaman önce sendeki governor'dan kullanmıştım, bende hiç kalibrasyon diye birşey hatırlamıyorum. :rolleyes:

Governor aktif olduğunda devrin düşüyorsa governor sensörünün çana fazla yakın olup mıknatıslara sürtmüyor olduğundan emin ol ilk iş. Yanlış hatırlamıyorsam en az 1 mm boşluk olması gerekir. %p
Merhabalar,Türker Abi ilginiz için sizlere çok teşekkür ediyorum. Kalibrasyonu ben de bu helikopterlerimde tecrübe ettim :)

Mıknatıslara baktım,700 de çan kısmında,600de ise fanda mevcut. Sürtünme durumu olmadığı gibi,mıknatısın birinde governor ışığının sönmesini görüyorum ve mekanik kısmının doğru olduğu kanısındayım...
Teşekkür ederim...
 
Nitro Motorun Bayılması

Kağan Kazancı' Alıntı:
Selamlar,

aynı governoru uzun süre önce kullanmış biri olarak aklımda kalanla;

align governor'de kafa devrini ayarlayan şey governor gain, yani throttle curve'in bir etkisi yok, ancak flat olmalı, 30% üzerinde gov devreye girer
o değerlerde overspeed olmanız lazım, manuelde 120% de max devir gösteriyor.
kalibrasyon şu şekilde oluyor:
th curve lineer 0-100 arası yapıldıktan sonra end pointler ile karbüratörün limitlerine kadar açık ve kapalı olacak şekilde ayarlanıyor,
sonra gaz kolu en aşağıdayken governorun butonuna 3 sn basıp gaz kolu max pozisyona alınıyor,
bu şekilde governorun throttle kalibrasyonu yapılıyor,

sonrasında yaklaşık 70% 'den başlayıp istediğiniz kafa devrini bulana kadar artırabilirsiniz.

Telemetri kullanmanızı öneririm, bu gibi durumlarda çok yardımcı olur.

Muhtemelen sizin sorun gov kalibrasyonundandı, Governor menüsündeki değeri daha düşük bir noktadan başlayarak denemenizi öneririm.


Son olarak yukarıda yazılanlara katılıyorum, bayılma governorden çok karbüratör ayarıyla alakalı bir durum.


manuel linki de vereyim tam olsun :)

Selamlar. Kağan Abi ilginiz için sizlere çok teşekkür ediyorum. Aynı şekilde kalibrasyon işlemini gerçekleştirdim. Link için de teşekkür ederim :)

Karbüratör ayarı tam ayarında sanıyorum ki,90 95 lerde geziniyor...

Teşekkür ederim...
 
Nitro Motorun Bayılması

Yildiray karburator ayari derken, motorun igne ayarlarindan bahsediyorduk. Servonun karburatoru acma kapama ayari disinda, bir de ucus sirasinda gozlerin ve kulaklarinla takip edecegin ve ayarlayacagin yakit-hava karisimi ayarlari var.

Bununla ilgili guzel bir konumuz var, bilgisayar basina gecince link vereyim, yada nitro konularimiz arasindan bak, mutlaka gorursun :)
 
Nitro Motorun Bayılması

Emre Kaman' Alıntı:
Yildiray karburator ayari derken, motorun igne ayarlarindan bahsediyorduk. Servonun karburatoru acma kapama ayari disinda, bir de ucus sirasinda gozlerin ve kulaklarinla takip edecegin ve ayarlayacagin yakit-hava karisimi ayarlari var.

Bununla ilgili guzel bir konumuz var, bilgisayar basina gecince link vereyim, yada nitro konularimiz arasindan bak, mutlaka gorursun :)
Merhabalar,Emre Abi tam da ondan bahsediyordum :) Hava - Yakıt karışım ayarı,fakir zengin vs. Hover iğnesi ve Ana iğneyi ayarlamıştım onu diyordum,ancak mümkünse link alabilirsem daha iyi olur birşeyler daha öğrenmiş olurum. Ancak o yakıt ayarını ayarladım yani :) 90 95 lerden kastım derece idi :)
 
Nitro Motorun Bayılması

Yıldıray Peker' Alıntı:
Merhabalar,Emre Abi tam da ondan bahsediyordum :) Hava - Yakıt karışım ayarı,fakir zengin vs. Hover iğnesi ve Ana iğneyi ayarlamıştım onu diyordum,ancak mümkünse link alabilirsem daha iyi olur birşeyler daha öğrenmiş olurum. Ancak o yakıt ayarını ayarladım yani :) 90 95 lerden kastım derece idi :)
Su konunun 2.mesajı Emre abinin söylediği konu olsa gerek Yıldıray ;)

 
Nitro Motorun Bayılması

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Su konunun 2.mesajı Emre abinin söylediği konu olsa gerek Yıldıray ;)


Aynen bu konu abi %p

Yıldıray Peker' Alıntı:
Merhabalar,Emre Abi tam da ondan bahsediyordum :) Hava - Yakıt karışım ayarı,fakir zengin vs. Hover iğnesi ve Ana iğneyi ayarlamıştım onu diyordum,ancak mümkünse link alabilirsem daha iyi olur birşeyler daha öğrenmiş olurum. Ancak o yakıt ayarını ayarladım yani :) 90 95 lerden kastım derece idi :)

Ben de 90-95'leri anlamadım. Sıcaklık mı acaba?
 
Nitro Motorun Bayılması

Emre Kaman' Alıntı:
Aynen bu konu abi %p

Ben de 90-95'leri anlamadım. Sıcaklık mı acaba?

Çok teşekkür ederim,konuya baktım Mehmet Bey Abi baştan sona okudum ilgili bölüm dahil :)

Aynen Emre Abi 90-95 derece arasında geziniyor motor sıcaklığı...