- Katılım
- 17 Eyl 2013
- Mesajlar
- 9,303
- Tepkime puanı
- 24,090
- Yaş
- 63
- Konum
- İstanbul
- Web sitesi
- www.sumeryamaner.com
- İlgi Alanı
- Uçak
3D baskı bir Learjet'im var. Bir süredir kör topal uçurmaya çalışıyorum. Yaklaşık 160 cm kanadı var ve alışık olduğum uçaklara göre küçük ve oynak. O nedenle özellikle inişte biraz daha rahat etmek amacıyla sadece aileron eksenine gyro takmayı planladım. Ali Amca'dan bir tane NX4 EVO aldım. Aletin dokümantasyonu sıfır. Güç bela birkaç pdf buldum İnternet'ten. Ama bu konuda o kadar cahilim ki, önce rahat uçurduğum bir uçakta deneyeyim dedim. Hangar9 1/4 piper vardı. Kaplamasını falan değiştirdikten sonra elektrikliye çevirip FPV için kullanmayı amaçlamıştım. Bu NX4'ü de ona taktım. Ama önce sadece aileron ve rudder kanallarını bağladım. Bir süre uçurdum. Bir de elevatörü deneyeyim dedim. Keşke denemeseydim. Ben Piper ile çok yavaş uçarım normalde. Zaten fazlaca yavaşlarsam o burun düşürür beni uyarır. Ama elevatör kanalı stabilizatör kontrolünde olunca uçak yavaşlamasına rağmen arkadaş elevatörü bırakmadığı ve ben de bunun farkına varamadığım için alçak irtifada stall/spin ile uçağı hasarladım. Böylece elevatör kanalına gyro konusuna kesin olarak tövbe ettim. NX4'ü de Learjet'e aktardım ama dediğim gibi sadece aileron kanalı bağlı.
Eee soru ne diyeceksiniz...
Bu tür nesneleri uçağa monte ederken tamı tamına yatay olarak mı monte etmeliyim? Örneğin ben bunu uçakta pil tablasına monte ettim ama baktım ki pil tablası 2-3 derece kayık duruyor yataydan.
İkinci sorum, uçağa enerji verdiğimde uçak, sistem kafasını toparlayıp aileronları hareket ettirerek sinyal verene kadar tam düz konumda mı durmalı?
Düzgün çalışan bir sistemde örneğin flaplarda birkaç mm asimetri olursa, gyro flapın yaptığı yatışı kompanse etmez mi?
Neden soruyorum? Uçakta sürekli bir sağa yatış eğilimi var. Bu da inişte çok rahatsız ediyor. Gyro olduğu için trim de veremiyorum.
Ne dersiniz?
Eee soru ne diyeceksiniz...
Bu tür nesneleri uçağa monte ederken tamı tamına yatay olarak mı monte etmeliyim? Örneğin ben bunu uçakta pil tablasına monte ettim ama baktım ki pil tablası 2-3 derece kayık duruyor yataydan.
İkinci sorum, uçağa enerji verdiğimde uçak, sistem kafasını toparlayıp aileronları hareket ettirerek sinyal verene kadar tam düz konumda mı durmalı?
Düzgün çalışan bir sistemde örneğin flaplarda birkaç mm asimetri olursa, gyro flapın yaptığı yatışı kompanse etmez mi?
Neden soruyorum? Uçakta sürekli bir sağa yatış eğilimi var. Bu da inişte çok rahatsız ediyor. Gyro olduğu için trim de veremiyorum.
Ne dersiniz?