OMPHOBBY M2 - BNF Helikopter

  • Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan ÜYE olunuz

    Eğer eski üyemizseniz, MEVCUT Kullanıcı ADI ve ŞİFRENİZİ aynen kullanabilirsiniz. Eğer girişte sorun yaşıyorsanız, lütfen şu konuya TIKLAYINIZ.

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
31,790
Tepkime puanı
35,369
Yaş
46
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Amerika Hobby Firması, OMPHOBBY, ki ismini ben de ilk defa duyuyorum, tarafından çıkarılan yeni bir modeli paylaşalım istedik.

OMPHOBBY M2 Dual-brushless Motor Direct-drive 3D Heli-BNF

Ürün linki :

Fiyat : $249

Genel özellikleri :
* BNF paket. Yani tüm elektronik içinde.Sadece satellite yada micro S.bus ile Kumandayı bind etmek yeterli.
* Toplam 300 gr ağırlığı ile micro sınıfına girebilir diye düşündük.
Düşük ağırlık, çarpmalarda hasarın az olmasını sağlar ama rüzgârlı havalardan çok etkilenir.
* Model ana ve kuyruk motorlu olmak üzere çift motorlu. (keşke kuyruk kayış olsaydı, o zaman tadından yenmezdi)
* Ana motor Fireball olduğu gibi direkt olarak ana mile bağlı. Böylece dişli sesi yerine pal sesi ön plana çıkıyor.
* FBL ünite içinde geliyor ve 4-1.
OFS 4 IN 1 (Dual Brushless ESC, Flight control, Reception \S.BUS\DSM)
Yani FBL ünite, Çift motor ESC, S.Bus ve DSM satellite bağlantı için alıcı dahil
* 3 adet OMPHOBBY cyclic servo

Teknik Özellikler :
  • Main Rotor Diameter: 400mm
  • Tail Rotor Diameter: 71mm
  • Flying Weight: 300g
  • Dimensions: 410 * 65 * 130mm
  • Main Motor: SUNNYSKY R40-3
  • Tail Motor: SUNNYSKY R11-3
  • Battery: 3S 650mAh 45C
  • Flight Time: Max 8 mins, 3.5 mins for 3D
  • Servo: 10g 5V 0.08sec/60 degree 1.65kg.cm All-metal Digital Servo
  • Flight Control: OFS 4 IN 1 (Dual Brushless ESC, Flight control, Reception \S.BUS\DSM)
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:

Ali Yalçın

Kıdemli Uye
Katılım
5 May 2013
Mesajlar
2,015
Tepkime puanı
2,862
Yaş
30
Konum
Bursa
İlgi Alanı
Heli
Tasarımı çok hoşmuş gerçekten ? eminim uçuş performansı da çok iyidir ki, bu devirde çinliler bile performans sorununu aştı artık.

Ayrıca kuyruk motorulu helileri yabana atmamak(özellikle Fırçasız) lazım artık performans olarak gayet iyiler, ayrıca her türlü aktarmalı kuyruğa göre kırımda avantajlı oluyor, artı olarak, gain ayarı yapmakla uğraşmıyorsun kendi içinde en iyi şekilde ayarlı geliyor, zaten ufak modellerde bu işler çok zordur,illaki azda olsa osilasyon oluyor.
 

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
31,790
Tepkime puanı
35,369
Yaş
46
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Ayrıca kuyruk motorulu helileri yabana atmamak(özellikle Fırçasız) lazım artık performans olarak gayet iyiler, ayrıca her türlü aktarmalı kuyruğa göre kırımda avantajlı oluyor, artı olarak, gain ayarı yapmakla uğraşmıyorsun kendi içinde en iyi şekilde ayarlı geliyor, zaten ufak modellerde bu işler çok zordur,illaki azda olsa osilasyon oluyor.
Haklısın Ali, küçük modellerde kuyruk motoru performans olarak büyük bir avantaj sağlıyor.

Fakat büyük bir dezavantajı var, o da kendine tiz sesi ;D Özellikle devreye girip kuyruğa müdahale edince “Sağır Sultan” bile duyuyor sesini :lollol:
 

Rasim Öztürk

RcFanatik
Katılım
9 Mar 2013
Mesajlar
6,752
Tepkime puanı
11,393
Yaş
34
Konum
Eskişehir
İlgi Alanı
Heli
Kuyruk fininden aynen bi mikado esinlenmesi var, motorda da fireball...

Şirin bişeye benziyor, kullananlar da mutlu mesut kullanıyordur umarım. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Türker Akgün

Ali Yalçın

Kıdemli Uye
Katılım
5 May 2013
Mesajlar
2,015
Tepkime puanı
2,862
Yaş
30
Konum
Bursa
İlgi Alanı
Heli
Haklısın Ali, küçük modellerde kuyruk motoru performans olarak büyük bir avantaj sağlıyor.

Fakat büyük bir dezavantajı var, o da kendine tiz sesi ;D Özellikle devreye girip kuyruğa müdahale edince “Sağır Sultan” bile duyuyor sesini :lollol:
Kendi adıma.. Hiç takıntım yok abi ??
 
Katılım
25 Ara 2013
Mesajlar
34
Tepkime puanı
8
Yaş
40
Konum
Ankara
İlgi Alanı
Heli
yaklaşık 9 ay önce aldım Fireball, üzerinde USpirit Micro FBL ünite var, ilk kez SAB helikopter kullanıyorum, özellikle kuyruğun titremesini ne yaptıysam geçiremedim bir türlü, dış kabuk FG tan yapılmış ama elektroniklerin yerleştiği gövde plastik, çok kalitesiz bir hissiyat veriyor. bunun dışında kuyruk kısmının plastik gövdeye bağlanma şekli güvensizlik hissi de veriyor, her an çıkacakmış gibi.
şimdi yeni çıkan bu modeli ile OXY 2 arasında gidip geliyorum, bir de OXY3 (onu da, Fireball dan kalan 6s pilleri ve palleri kullanırım diye düşündüğüm için seçenekler arasında tutuyorum.)
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Ülgenalp

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
31,790
Tepkime puanı
35,369
Yaş
46
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
yaklaşık 9 ay önce aldım Fireball, üzerinde USpirit Micro FBL ünite var, ilk kez SAB helikopter kullanıyorum, özellikle kuyruğun titremesini ne yaptıysam geçiremedim bir türlü,
Nerede ise 1 yıldır ben de Micro Brain ile kullanıyorum. Temel ayarlar ile kuyrukta en küçük sorun yaşamadım :rolleyes: Acaba sizin modelde fiziksel bir sıkıntı olmasın ?
dış kabuk FG tan yapılmış ama elektroniklerin yerleştiği gövde plastik, çok kalitesiz bir hissiyat veriyor. bunun dışında kuyruk kısmının plastik gövdeye bağlanma şekli güvensizlik hissi de veriyor, her an çıkacakmış gibi.
Eğitim modeli olarak düşünüldüğü için kırım maliyetlerini düşürmek amacıyla default olarak fabrikadan bu şekilde geliyor. Şeffaf bir görüntüsü olduğu için göze pek hitap etmiyor dediğiniz gibi ama bence uçuş performansına olumsuz bir etkisi olacağını düşünmüyorum.

Benim modeli 2.el olarak amerika'dan almıştım ve canopy, kuyruk kısımları carbon olarak upgrade edilmişti. Gerçekten çok şık duruyor. İsterseniz siz de düşünebilirsiniz :saygilar:

 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Ülgenalp

Benzer konular