Öne ve Arka Palde Ortaya Çıkan Açı Ölçüm Farkı Problemi

oguzzkaan

Çalışkan Uye
Katılım
7 Şub 2015
Mesajlar
332
Tepkime puanı
187
Yaş
36
Konum
Çorlu / TEKİRDAĞ
İlgi Alanı
Heli
Merhaba arkadaşlar

Pal açıları ile bir soru takıldı aklıma videoları izledim fakat sorum ile alakalı bir cevap bulamadım. Helikopterin ön tarafı bize doğru şekilde pal açı ayarlarını istediğimiz şekilde ayarladık. ortadayken 0 negatif 12 pozitif 12 olarak iki palinde açıları birebir tutuyor hiç sorun yok. Fakat helikopterin arkasından açıları ölçütüğümde farklı açıları çıkıyor normalde önde açıları nasılda arkasında da o şekil olması gerekir diye düşünüyorum. Bir yerde bir hatamı yapıyorum yoksa olması gereken helikopterin öndeyken pal açılarını okeyledikten sonra arkasındakinin pek önemi yok mu? Şimdiden teşekkür ederim

Anlatmak istediğim aslında bu :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Pal Açıları Hk.

Benimde merak ettiğim bir konu %p her yönden eşit olması için 2-3 gün, bazen daha fazla uğraştığım oluyor. Eğer bir önemi yoksa boşu boşuna zaman harcamış oluyorum. :D

Gerçi benim pilotaj hover düzeyinden öteye gidemediği için gözle bile ayarlansa olurda ;D
 
Pal Açıları Hk.

Bana göre farklı çıkmasının iki nedeni olabilir.
1- swash yere tam paralel değildir.
bende swash leveler yok. Zaten raptor g4 için gerekmiyor. Ama şöyle bir test yapıyorum. İki pali aynı yöne bakacak şekilde paralel konuma getiriyorum. Ama paller pal tutucuya dik olmalı. Sıfır derece açıda iki palin ucu tam yan yana olur. Sonra rotoru çeviriyorum. her tarafta iki palin ucu yanyana olmalı.
2- dijital açı ölçeri ters çevirdiğimizde farklı ölçebiliyor. (Bi ara bi konu vardı bubunla ilgili) Tekrardan sıfırlamak gerek diye düşünüyorum.
 
Pal Açıları Hk.

o konuda bir kaç bişey okumuştum sanırım ilker hocamın bir tespitiydi açı ölçeri kuyruk tarafına takarken helinin arkasına geçip ölçmek olmuyormuş ama önde ölçtüğün yerde durarak açı ölçeri çıkarıp ekranı sana bakaçak şekilde ölçtüğünde aynı palde kuyruğun üzerinde aynı açıyı aldığını söylemişti umarım anlatabilmişimdir.
 
Pal Açıları Hk.

Cahit abiye katılıyorum , swash yere tam paralel olmayabilir. Elevator servosu diğerlerine göre aşağıda veya yukarıda olabilir.
Bir diğeri de DFC rotorun kolları birbirine eşit olmayabilir. Son ihtimal de yine Cahit abiye katılıyorum açı ölçeri ters çevirdiğinde bazen yanlış gösterebiliyor Kaan abi :)
 
Pal Açıları Hk.

Daha önce de farklı bir konuda tartışılmıştı, ama alakasız olduğu için gözden kaçmış olması muhtemel. Birinci şüpheli swash level durumu. Tam level değilse (hem ortada, hem iki uçta + ve - ) önde ve arkada fark olması kaçınılmaz. Eğer swashın level'liğinden eminseniz ama helikopter tam düz bir zeminde durmuyorsa sonuçta yine farklı değerler alırsınız. Helikopterin tam düz bir zeminden durmasından kastım helinin yatay yüzeylerinin tam düzlüğü değil aslında. Önemli olan ana şaftın tam dik durumda olmasıdır. Bazı helilerde ana şaft heli gövdesine göre öne eğik olabilir. Ya da düz gibi görünse de bir nedenden heli çok hafif bir tarafa yatık olabilir.

Sonuç olarak, swashın hem ortada hem de iki uçta tam level olduğundan eminseniz, pallerden birini önde yada arkada ayarlayıp, o pali master pal olarak işaretleyip, diğer pali bu master pale uydurmanız yeterlidir :)
 
Pal Açıları Hk.

Swash leveler kendiniz yapabilirsiniz. Ben fusion 50'nin swashini bir adet kablo cırtı ve japon yapıştırıcısı ile kendim imal etmiştim, gayet başarılı :)

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Pal Açıları Hk.

Ben de geçen yıl X3'ü toplarken bu yöntemle ayarlamıştım. Bir leveler yokluğundan maiden bekletilmez :D Ama tabi levelerin pratikliği tartışılmaz max ve min'lar için bunu kaydırmak ve doğru yeri bulmak eziyet. Artık yeni bir kit alacaksam mutlaka leveler de alıyorum yanında, şaft ölçüsü tuttuktan sonra, swash büyüklüğüne göre leveleri modifiye etmek kolay.
 
Pal Açıları Hk.

Swash levelerim yok bende deniyim bakayım. Çok teşekkür ederim arkadaşlar deneyip bakacağım. Son durum hakkında yine bilgi vereceğim. Teşekkürler tekrardan
 
Pal Açıları Hk.

Swash leveler yok bende de.
bende Ergun Hocamin taktigine yakin miknatis ve igneyle yapiyorum. Milimlik oluyor :laugh:
miknatis rotora yapistirilip igne tutturulur.
swashin bir koluna ignenin ucu ayarlanarak rotor cevrilir ve diger kollardaki duzluge bakilir.
bu da ayri bir yontem deneyebilirsiniz %p
 
Pal Açıları Hk.

Bu da videosu 2.00 dakikadan sonra gosteriyor
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Pal Açıları Hk.

Emre Kaman' Alıntı:
...swashın hem ortada hem de iki uçta tam level olduğundan eminseniz, pallerden birini önde yada arkada ayarlayıp, o pali master pal olarak işaretleyip, diğer pali bu master pale uydurmanız yeterlidir :)
İbrahim Emre'nin söylediği gibi önerilen şeylerin tamamını yaptıktan sonra bile bu problem ortadan kalkmayabilir. :( Bu durumda bende aynı fikirdeyim, pallerden birtanesini master (Referans Pali) seçip üzerine küçük bir işaret koy. Ardından bu pal ile tüm ayarları bitirdikten sonra diğer paline sahada tracking ayarı yapıp uçuşlara başlayabilirsin diye düşünüyorum.
 
Pal Açıları Hk.

Mustafa Çoban.' Alıntı:
o konuda bir kaç bişey okumuştum sanırım ilker hocamın bir tespitiydi açı ölçeri kuyruk tarafına takarken helinin arkasına geçip ölçmek olmuyormuş ama önde ölçtüğün yerde durarak açı ölçeri çıkarıp ekranı sana bakaçak şekilde ölçtüğünde aynı palde kuyruğun üzerinde aynı açıyı aldığını söylemişti umarım anlatabilmişimdir.
Ilker hocamın paylaştığı konu bu idi arkadaşlar ;) Konu başlığına özellikle Dikkat lütfen :laugh: :D

 
Pal Açıları Hk.

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Ilker hocamın paylaştığı konu bu idi arkadaşlar ;) Konu başlığına özellikle Dikkat lütfen :laugh: :D


Ahah :D benim aklımda başka konu içinde geçmişti gibi kalmış. Tam da aynı konuymuş :D
 
Pal Açıları Hk.

Benim kast ettiğim konu buydu.