Perry Pump nedir ne işe yarar ve depoya bağlanti şekli nasıldır.

tufanacay

Uye
Katılım
19 Mar 2014
Mesajlar
93
Tepkime puanı
0
Yaş
46
Herkese Günaydın.

Bir adet saito FG 14B benznli motorum yaklasık 6 aydır rodaj sehpasında küçük igle ve buyuk iğne ayarlarını öğrenmeye calışıyorum. bazen çok güzel bazende sürekli stop ediyor gaz gecişlerinde.

*Su ana kadar tecrübe sahibi olduğum tek sey. yağ benzin oranını hata yaptığımda yada iğne ayarlarını dogru yapamadığımda buji gereginde fazla yaglandığı için iyi ateşleme yapmıyormuş. bujiyi söküp temizlediğimde sorun geciçi olarak düzeliyor.

*saitonun sayfasına baktığımda saito fg11 -fg14 ve fg 20 için yakıt deposunun hasaasiyetinden bahsetmiş. sanırım ufak güçte oldukları için.motora yakın olması gerektiğnden ve sanırım motorun altında kalmayacak karbirator bağlantısından .

*bu konuları incelerken VP-40SG Regulating perry pump diye bir urun buldum.[attachimg=1]


manuel

Ne işe yarıyor ve depoya nasıl bağlamak gerek. youtube videolara baktım. saito 82 ve os 55ax bağlanmış ama acıkcası neden bağlanma gereyi duyulmuş ve depoya nasıl bağlandığı hakkında bir fikre sahip olamadım.
 

Ekli dosyalar

  • pump.jpg
    pump.jpg
    24 KB · Görülme: 123
Perry Pump nedir ne işe yarar ve depoya bağlanti şekli nasıldır.

Saito'nun benzinli motorlarında ne yazık ki karbüratörler bir felaket. Nitro motor karbüratörü tarzında üretiliyorlar ve içlerinde pompa özelliği yok. Bu da depo konumunu son derece kritik hale gtiriyor.
Perry pump'lar iki türlü. Regulating ve oscillating olarak. Oscillating olanlar motorun titreşimi ile yakıt pompalıyorlar ve dört zamanlı motorlarda kullanılıyorlar (titreşim daha çok olduğu için). Regulating denilenler krank haznesinden bir nipelle alınan basıncı kullanıyorlar. Yani iki zamanlı motorlara uygun oluyorlar. Dört zamanlılarda krank haznesi nefeslik nipeli bu işi görebilir mi bilmiyorum, adamlara mail atıp sormak lazım. Oscillating pump'un SG (Smoke/Gas) versiyonu var. Dört zamanlı Saito'da belki bu işe yarayabilir.

Ben bugüne kadar keyifle çalışıp kullanılan bir Saito benzinli motor görmedim desem yalan olmaz.
 
Perry Pump nedir ne işe yarar ve depoya bağlanti şekli nasıldır.

Sümer Abi bilgi için tesekkür ederim.

Oscillating pump'un SG (Smoke/Gas) versiyonu spariş verdim. Keşke son cümleyi yazmasaydın. :).
inş bu ürün problemi çözer.saito nitro motorunu çok severek kulanıyorum.ama benzinli model saitodan nefret ettirmeye başladı .senin son çümlende bu olayı perçinledi.:)
 
Perry Pump nedir ne işe yarar ve depoya bağlanti şekli nasıldır.

Açıkçası Saito'yu hiç sevemedim. İki tane 82 kullandım nitro olarak. Düşük performansına rağmen yakıtı nasıl içtiklerini görünce hayretler içinde kaldım. Yine de makul motorlar olarak görüyorum. Ama özellikle karbüratörlerine ısınamıyorum. Yekenin tasarımı, setuskurun sık sık diş sıyırması vs vs...
Benzinliler ancak Walbro karbüratörlü ise iyi çalışıyor. Diğerleri saç baş yolduran cinsten. Hatta en son baktığımda motorun kendi kitapçığında bile iğne ayarları için doğru dürüst bir açıklama yoktu. Sadece kelimenin tam anlamıyla kıvırıyorlardı.
Bir OS benzinli ile karşılaştırınca farkı görüyor insan. Manualde o kadar güzel ve net bir açıklama var ki onu okuduktan sonra ben bile benzinli motoru saat gibi ayarlayabilir duruma geldim. Çünkü temel ilkeleri tüm Walbro ve klonu karbüratörlere uygulayabiliyorsun. Saito karbüratörde ise hangi vida nasıl etki yapar belli değil ne yazık ki.
 
Perry Pump nedir ne işe yarar ve depoya bağlanti şekli nasıldır.

Sümer Yamaner' Alıntı:
Açıkçası Saito'yu hiç sevemedim. İki tane 82 kullandım nitro olarak. Düşük performansına rağmen yakıtı nasıl içtiklerini görünce hayretler içinde kaldım. Yine de makul motorlar olarak görüyorum. Ama özellikle karbüratörlerine ısınamıyorum. Yekenin tasarımı, setuskurun sık sık diş sıyırması vs vs...
Benzinliler ancak Walbro karbüratörlü ise iyi çalışıyor. Diğerleri saç baş yolduran cinsten. Hatta en son baktığımda motorun kendi kitapçığında bile iğne ayarları için doğru dürüst bir açıklama yoktu. Sadece kelimenin tam anlamıyla kıvırıyorlardı.
Bir OS benzinli ile karşılaştırınca farkı görüyor insan. Manualde o kadar güzel ve net bir açıklama var ki onu okuduktan sonra ben bile benzinli motoru saat gibi ayarlayabilir duruma geldim. Çünkü temel ilkeleri tüm Walbro ve klonu karbüratörlere uygulayabiliyorsun. Saito karbüratörde ise hangi vida nasıl etki yapar belli değil ne yazık ki.

Sümer abi ben birde alanda NGH9 ile uğraştım saç baş yolmak neymiş o motorda gördüm :D yaklaşık 6 saat uğraştım ama motor birtürlü düzgün ayar tutmadı, netten okuduklarımızda dendin , extra pompa taktık olmadı, orjinal egzozu nitro egzozu ile değiştirip çalıştıranlar olmuş bizde değiştirdik olmadı , düz zeminde bi ayar tutturdum süper dedik :D uçağı dikelim dedik uçağın burnu yavaşça yukarı kalktıkça motor bayıldı :D :D delirtti o gün beni :D
 
Perry Pump nedir ne işe yarar ve depoya bağlanti şekli nasıldır.

Mesut AKIN' Alıntı:
Sümer abi ben birde alanda NGH9 ile uğraştım saç baş yolmak neymiş o motorda gördüm :D yaklaşık 6 saat uğraştım ama motor birtürlü düzgün ayar tutmadı, netten okuduklarımızda dendin , extra pompa taktık olmadı, orjinal egzozu nitro egzozu ile değiştirip çalıştıranlar olmuş bizde değiştirdik olmadı , düz zeminde bi ayar tutturdum süper dedik :D uçağı dikelim dedik uçağın burnu yavaşça yukarı kalktıkça motor bayıldı :D :D delirtti o gün beni :D

Aslında şöyle düşün. İki zamanlı motor abartılı derecede basit bir nesne. Kompresyonu kaçırmadığı sürece bozulacak bir elemanı yok. Yeter ki yakıt gelsin uygun miktarda. İşte tam burada karbüratör ön plana çıkıyor. Orijinal Walbro bu konuda oldukça başarılı. OS gibi bir üretici bile karbüratörlerini Walbro'ya ürettiriyor.
Karbüratör acayip karmaşık bir yapıda ve çok kolaylıkla saçmalayabiliyor. EĞer imkan varsa sorun yaratan motorun önce karbüratörünü değiştirmek mantıklı olabilir. Tabii bu önerim Saito için geçerli değil.
 
Perry Pump nedir ne işe yarar ve depoya bağlanti şekli nasıldır.

Sümer Yamaner' Alıntı:
Aslında şöyle düşün. İki zamanlı motor abartılı derecede basit bir nesne. Kompresyonu kaçırmadığı sürece bozulacak bir elemanı yok. Yeter ki yakıt gelsin uygun miktarda. İşte tam burada karbüratör ön plana çıkıyor. Orijinal Walbro bu konuda oldukça başarılı. OS gibi bir üretici bile karbüratörlerini Walbro'ya ürettiriyor.
Karbüratör acayip karmaşık bir yapıda ve çok kolaylıkla saçmalayabiliyor. EĞer imkan varsa sorun yaratan motorun önce karbüratörünü değiştirmek mantıklı olabilir. Tabii bu önerim Saito için geçerli değil.

bizim Zafer motoru aldı , orjinal carb söküp flanş yaptırıp walbro carb taktı, sonra sorunu çözdüm çalışıyor dedi ama geçen uçağa montajını yapmış ve yine çalıştıramamış bakalım artık kısmet :D
 
Perry Pump nedir ne işe yarar ve depoya bağlanti şekli nasıldır.

Mesut abi slm. profilden bir ucak projesi vardı.hatta satışta yapılacaktı. varmı bir gelişme.
ben saito ile baş edemeyince bir dle 20 cc spariş verdim. bir profil ucak lazım :)
 
Perry Pump nedir ne işe yarar ve depoya bağlanti şekli nasıldır.

tufanacay' Alıntı:
Mesut abi slm. profilden bir ucak projesi vardı.hatta satışta yapılacaktı. varmı bir gelişme.
ben saito ile baş edemeyince bir dle 20 cc spariş verdim. bir profil ucak lazım :)

Porfil uçağı imal eden arkadaşla görüşmeye son verdim mağlesef , o nedenle proje hakkındaki gelişmelerden haberim yok :( benim bir arkadaşımda 20cc profil vardı sıfır satıyordu eğer satmadı ise sorayım sana bilgi vereyim uygunsa.