Phoenix Stinson 55 ARF

M. Ozan ÖZALTUNOĞLU

Çalışkan Uye
Katılım
31 May 2018
Mesajlar
505
Tepkime puanı
1,293
Yaş
46
Konum
Sivas
İlgi Alanı
Uçak
:):):) Daha kaç tane gülücüklü imoci eklesem az! Sanırım birkaç gün suratımdaki bu sırıtma devam edecek; çünkü engel olamıyorum:lol::lol::lol:
7-8 yıl önce geçirdiği kırım sonrasında ve bu arada geçen kötü saklama koşullarında resmen "haşat olmuş" Piper Cherokee'mi toplamaya cebelleşirken, en büyük destekçim ve yegane sponsorum (sevgili eşim) "sana bir uçak alsak ya, ne uğraşıyorsun bunla?" demez mi? Benim heyecandan gözlerim dolmaz mı? İçim kıpır kıpır kıpırdamaz mı?:laugh:

Ornek Model resmimiz :

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Velhasıl "stokta kalmadı", "o modelden kalmadı", "maalesef" ler arasında işi fazlaca uzatmadan bu modelde karar kıldık. Daha doğrusu diğer ihtimalleri eledikten sonra; Phoenix Stinson ile Sentosa arasında ben bunu seçtim. Scale olması beni cezbetti açıkçası. Gönül isterdi ki Stinson'un "Reliant" modeli olsaydı; kanatlarının şekli çok özel, çok hoş. Ama Reliant büyük (profesyonel) bir model, daha büyük ve güçlü motor ve servolar istiyor, ve tabii ki daha pahalı... OS 55AX motoruma, servolarıma ve bütçeme uygun olan bu olduğu için, Reliant'ı şimdilik bir kenara bıraktım gitti En güzel Stinson bu!:D
Kutuyu açtığımda Phoenix kalitesi ile karşılaştım. (Aslı "zümrüdü anka kuşu"dur, çalıntıdır ya neyse...) Hangar9'un alt kalite ürünleri ve SF Model hariç başka ARF görmemiş gözlerim bayram etti! %p (zaten ikisi de aynı firma bildiğim kadarıyla) Elbette bütçesel durumlar buna sebep oldu, firmaya çamur atamaya gerek yok şimdi. Yoksa Hangar9'un yüksek kaliteli modelleri de var elbette. Ama bilenler bilir; THK'nın 170cm kanatlı SF Piper J-3 Cub'ı vardı... Hiçbir parçası diğerini tutmaz, kit eksik de çıkar, parça da artabilir, kanat asla yerine oturmaz ve yapım klavuzu hiçbir şeyi açıklamaz... Ben ondan 2 tane topladım ve uçurdum ki acemi dönemlerimde... Çile bülbülüm çile:lol:
Bu kutunun içini hiç onlara benzetemedim...Parçalar, kaplama, inşaat hakikaten çok güzel%p Metal klevis bile koymuşlar kitin içine:lollol:


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Eveeet... Çok konuşmuşum! :laugh: Şimdi lütfen, "bu arkadaş çok mutlu, çok heyecanlı bozmayalım şimdi..." demeden; marka-model, uçuş karakteri, toplarken dikkat etmem gereken ayrıntılar v.b. hakkında fikri olan dostlara lafı bırakmak istiyorum... Ustalara selamlarımla yani:saygilar:
Modelin toplanması ve ilk uçuşu için ayrı bir konu açmayı düşünüyorum. Süreci de mümkün olduğunca "danışıklı" yürütmek niyetindeyim, zira hem hamlamış durumdayım, hem de bazı konularda halen eksiklerim olduğunu biliyorum...
Bu heyecanımı burada paylaşmaktan özellikle mutlu olduğumu da belirtmek isterim
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
7-8 yıl önce geçirdiği kırım sonrasında ve bu arada geçen kötü saklama koşullarında resmen "haşat olmuş" Piper Cherokee'mi toplamaya cebelleşirken, en büyük destekçim ve yegane sponsorum (sevgili eşim) "sana bir uçak alsak ya, ne uğraşıyorsun bunla?" demez mi? Benim heyecandan gözlerim dolmaz mı? İçim kıpır kıpır kıpırdamaz mı?:laugh:
Çok şanslısınız :heartxf:
Eveeet... Çok konuşmuşum! :laugh: Şimdi lütfen, "bu arkadaş çok mutlu, çok heyecanlı bozmayalım şimdi..." demeden; marka-model, uçuş karakteri, toplarken dikkat etmem gereken ayrıntılar v.b. hakkında fikri olan dostlara lafı bırakmak istiyorum... Ustalara
Konu hakkında abilerimiz gerekli paylaşımda bulunacaklardır, @Sumer Yamaner , @Özgür Evren Varol , @Ömer Erkan ..
Bu heyecanımı burada paylaşmaktan özellikle mutlu olduğumu da belirtmek isterim
Bu heyecana ortak olmak bizim için de büyük bir mutluluk :RCKolik:
 
Valla mesajın her satırı heyecan kokuyor. Harika! Şimdiden hayırlı olsun. Phoenix güzel uçaklar yapıyor. Son (sanırım) iki yıldır nonstop uçurduğum P51 de Phoenix. Ayrıca daha küçük P51'leri geçti elimden. Toplaması ve uçuşu çok keyifli uçaklardır genelde. Tek sorun, yapıştırıcı kullanmayı pek sevmedikleri için özellikle gövdede ulaşılabilen eklemlere takviye yapmak gerekebilir. Özellikle de firewall çevresine. Onun dışında toplanmasında ve uçuşunda sıkıntı olacağını hiç sanmıyorum. Ayrıca değerli eşinizin kıymetini de bilin! :D
 
Ozan abi öncelikle yeni modeliniz hayırlı olsun.Heyecanınızı anlayabiliyorum nedense eski günlerim aklıma geldi.Benim ilk balsa ARF modelim Phoenix firmasının Tiger 3 modelidir.Maddiyat sıkıntı olduğundan eksikleri alamıyordum ve ARF'nin kolisini defalarca açıp açıp modelin hayalini kuruyordum.Daha sonra aynı markanın Alpha Trainer modelini alıp kurdum.Kalite konusunda on numara beş yıldız diyorum.Kaplamalar özenle yapılmış,menteşeler iğnelenmiş, Yekeler metal,daha ne olsun...Ümit ediyorum ki kırımsız ve keyifli bol uçuşlarınız olur yeni modelle.Montaj aşamalarını da paylaşırsanız çok mutlu olurum. :)
 
...
en büyük destekçim ve yegane sponsorum (sevgili eşim) "sana bir uçak alsak ya, ne uğraşıyorsun bunla?" demez mi?
...

Benimki demez. ?
Ben böyle bir durumla karşılaşsam, rüya mı görüyorum diye kendimi iğnelemek yetmez, bıçaklamam gerekir. :lollol:

Neyse, model hayırlı olsun! Yeni bir uçağın toplanması ve havalanmasına seviniriz. Phoenix'in kalitesini ben de severim. Hatta bazı modellerinde eskiye göre yapısal iyileştirmeler de yaptılar. Ama yine de sağına soluna bir göz atmakta yarar var. Mesela, benim Sea Bee'nin iki parçalı iniş takımının vida delikleri simetrik değildi. Ayrıca, kullanışlılık yönünden kanat vidalarını takıp sökmek biraz sıkar. Veya, kanopiyi açıp kapamak için niye hala plastik vida kullanırlar? ?
 
Bu heyecana ortak olmak bizim için de büyük bir mutluluk :RCKolik:
Mahallemizin sevgili delisi Evren Bey'in demesiyle "adminim"... O mutuluk sizlerle güzel; her daim...
Tek sorun, yapıştırıcı kullanmayı pek sevmedikleri için özellikle gövdede ulaşılabilen eklemlere takviye yapmak gerekebilir. Özellikle de firewall çevresine.
Not alınmıştır üstat, çalışmaya yarın oradan başlayacağım:saygilar:( Ömer Bey de benzer uyarıda bulunduğuna göre, ihmal edilecek bir durum değil.)
Benimki demez. ?
Ben böyle bir durumla karşılaşsam, rüya mı görüyorum diye kendimi iğnelemek yetmez, bıçaklamam gerekir. :lollol:
:lollol: Demez belki ama baş tacıdır! Ve ben bu Havva kısmından bir şey anlayabildiysem; Onlar'ın elbet bir bildiği vardır, sorgulamak Adem kısmına sadece dert olur... Benimki de öyle aslında, garip değil mi bu davranışı? (Aramızda kalsın bence de garip) "neden böyle?" demek yerine, sadece kendimi akışa bırakıyorum :lollol: Sanırım bir çoğumuzun yaptığı gibi:D
 
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


:):):)
Daha kaç tane gülücüklü imoci eklesem az! Sanırım birkaç gün suratımdaki bu sırıtma devam edecek; çünkü engel olamıyorum:lol::lol::lol:
7-8 yıl önce geçirdiği kırım sonrasında ve bu arada geçen kötü saklama koşullarında resmen "haşat olmuş" Piper Cherokee'mi toplamaya cebelleşirken, en büyük destekçim ve yegane sponsorum (sevgili eşim) "sana bir uçak alsak ya, ne uğraşıyorsun bunla?" demez mi? Benim heyecandan gözlerim dolmaz mı? İçim kıpır kıpır kıpırdamaz mı?:laugh:

Velhasıl "stokta kalmadı", "o modelden kalmadı", "maalesef" ler arasında işi fazlaca uzatmadan bu modelde karar kıldık. Daha doğrusu diğer ihtimalleri eledikten sonra; Phoenix Stinson ile Sentosa arasında ben bunu seçtim. Scale olması beni cezbetti açıkçası. Gönül isterdi ki Stinson'un "Reliant" modeli olsaydı; kanatlarının şekli çok özel, çok hoş. Ama Reliant büyük (profesyonel) bir model, daha büyük ve güçlü motor ve servolar istiyor, ve tabii ki daha pahalı... OS 55AX motoruma, servolarıma ve bütçeme uygun olan bu olduğu için, Reliant'ı şimdilik bir kenara bıraktım gitti En güzel Stinson bu!:D
Kutuyu açtığımda Phoenix kalitesi ile karşılaştım. (Aslı "zümrüdü anka kuşu"dur, çalıntıdır ya neyse...) Hangar9'un alt kalite ürünleri ve SF Model hariç başka ARF görmemiş gözlerim bayram etti! %p (zaten ikisi de aynı firma bildiğim kadarıyla) Elbette bütçesel durumlar buna sebep oldu, firmaya çamur atamaya gerek yok şimdi. Yoksa Hangar9'un yüksek kaliteli modelleri de var elbette. Ama bilenler bilir; THK'nın 170cm kanatlı SF Piper J-3 Cub'ı vardı... Hiçbir parçası diğerini tutmaz, kit eksik de çıkar, parça da artabilir, kanat asla yerine oturmaz ve yapım klavuzu hiçbir şeyi açıklamaz... Ben ondan 2 tane topladım ve uçurdum ki acemi dönemlerimde... Çile bülbülüm çile:lol:
Bu kutunun içini hiç onlara benzetemedim...Parçalar, kaplama, inşaat hakikaten çok güzel%p Metal klevis bile koymuşlar kitin içine:lollol:


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Eveeet... Çok konuşmuşum! :laugh: Şimdi lütfen, "bu arkadaş çok mutlu, çok heyecanlı bozmayalım şimdi..." demeden; marka-model, uçuş karakteri, toplarken dikkat etmem gereken ayrıntılar v.b. hakkında fikri olan dostlara lafı bırakmak istiyorum... Ustalara selamlarımla yani:saygilar:
Modelin toplanması ve ilk uçuşu için ayrı bir konu açmayı düşünüyorum. Süreci de mümkün olduğunca "danışıklı" yürütmek niyetindeyim, zira hem hamlamış durumdayım, hem de bazı konularda halen eksiklerim olduğunu biliyorum...
Bu heyecanımı burada paylaşmaktan özellikle mutlu olduğumu da belirtmek isterim

Modeliniz hayırlı olsun. Şimdiden çoooook keyifli ve kırımsız uçuşlar. ?:)
 
Öncelikle tüm dostlara temennileri için teşekkür ediyorum:D
Hazır konu Scale bölümüne taşınmışken, modelin toplanması aşamalarına buradan devam edeyim diyorum. Maksat konu kalabalığı olmasın.
Öncelikle sözü edilen güçlendirmeleri yapmaya çalıştım. Firewall -ilk fotoda da görüldüğü gibi- ulaşması çok sıkıntılı bir bölge. Bir teli eğip bükerek bölgeye yapıştırıcı uygulamaya çalıştım. Tamamına erişemesem de birkaç yerden puntolayarak netice elde etmeye çalıştım. Yat yapıştırıcısı özellikle de nemlendirince köpürerek geniş bir bölgeye yayılıyor. Bu özelliği sayesinde geniş bir alanı kuvvetlendirdim sanıyorum.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Aynı yapıştırıcı ile iniş takımı bölgesine ve boşluk gördüğüm yerlere takviye yaptım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Firewall'a ön taraftaki yuvaların boşluklarından 30dk. lık epoksi damlattım. Uçağın burnunu yukarıda bekleterek içerilere doğru akmasını sağladım, arka taraftan ulaşamadığım yerlerin açığını kapatmaya çalıştım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sonra ütüye verdim kendimi:D Kaplamadaki (çok da fazla olmayan) hataları kapatmaya çalıştım. Kabarıklıklar özellikle kanatçıklarda daha fazlaydı. Menteşeleri yapıştırmadan önce bu bölgeleri elden geçirebilmek çok iyi oldu. "iyi ki menteşeleri yapıştırmamışlar" dedim%p
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kaplamanın bittiği kenarları ütünün yüksek ayarında iyice yapıştırdım. İleride açılmalarını -en azından- geciktirmiş oldum. Birkaç küçük hata haricinde sanırım iyi bir netice elde ettim. Yeni kavuştuğum ütüme de elim git gide alışmaya başladı. Ev tipi ütü ile kaplama yaptığım günleri anarak "bu kaplama ütüsü yüzyılın icadı" diyerek gülümsedim:lol:
Mesela dikey stab ve rudder ın son görüntüsü böyle bir hal aldı:thumbup:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Böylece bu günkü çalışmayı bitirmiş oldum.
 
Motor bölmesindeki yakıta maruz kalacak kaplanmamış bütün yüzeyleri ya yakıttan etkilenmeyen bir vernikle, ya da inceltilmiş reçine (epoxy) yapıştırıcı ile kaplayın. Bunun için bildiğiniz 404 Plastik Çelik diye geçen (ama 24 saatte kurur) yapıştırıcıyı biraz alkolle inceltip sürebilirsiniz. Böylece ahşap kısımların yağı çekmesini en aza indirmiş olursunuz. Aksi takdirde ileride bir kırım olduğunda, yağlanmış parçaları tekrar yapıştıramazsınız.
 
Ozan Bey yeni uçağınız hayırlı uğurlu olsun :thumbup: güzel bir klasik ve alış hikayesine bakınca daha bir “özel” değeri olduğu görülüyor, şanslı azınlığın dahil olduğu bir klüptesiniz :thumbup::saygilar:

Phoenix modelleri genelde fiyatlarına göre kaliteli modellerdir, özellikle uçuş karakteri açısından kötü olan bir modeline ben denk gelmedim. Ama yapıştırıcı ve bazen de kullanılan dahtanın kalitesi konusunda sıkıntılar oluyordu, bu uyarı zaten daha önceden gelmiş ve siz de dikkate alıp müdahelelere başlamışsınız zaten :thumbup:

Hazır yatay stab orda öyle yatarken (hala yatıyor mu? umarım gecikmemişimdir) ekleyeyim. Malum yatayla dikeyin ve gövdenin birleşim yerindeki kaplamayı sökeceksiniz, bu iyi bir yapışma için şart, ama sökme sırasında lütfen (genelde tavsiye edildiği gibi) jilet veya maket bıçağı gibi bir “kesici” alet kullanmayın. Bu meretlerle filmi kesmeye çalışırken alttaki dahtalara da girmek işten değil, zaten hepi topu 1.5 mm kalınlıkta ve yapısal görevi olan levhaları tam de lif yönlerine dik doğrultuda “çizmek” yük altındayken “gel arkadaş burdan temiz temiz kırıl sen” diye yol göstermektir.
Bu tür işlerde benim tercih ettiğim yöntem kesme hattını işaretledikten sonra 1-1.5 mm içeriden havya ile geçmek şeklinde olur. (metal bir cetvel epey yardımcı olacaktır). Tek geçişte kesmek amacıyla çok bastırmayın, maksat alttaki dahtaya zarar vermeden üstteki filmi yakıp koparmak. İşin sırrı da bastırmak yerine havyanın hareket hızını ayarlamakta. Bu yakma işlemi aynı zamanda kalan filmi de yüzeye yapıştırıyor. Eğer deneme yapabilecek artık bir film parçası varsa elinizde o da faydalı olacaktır.
 
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Hazır yatay stab orda öyle yatarken (hala yatıyor mu? umarım gecikmemişimdir) ekleyeyim.

Haaayıııııır:lol::lol::lol: 15 dakika farkla kaçırmış oldum kıymetli tavsiyenizi:laugh: Mesajı aldığımda taşan epoksiyi silmekteydim...

jilet veya maket bıçağı gibi bir “kesici” alet kullanmayın.
Tam da öyle yaptım maalesef:( Havya muhteşem bir fikirmiş; kaplamanın kenarlarını yakması da tam istediğim şeymiş,,. Neyse bir sonraki model toplayışıma inşallah. Maket bıçağı kullandım ama; daha önceki yazışmalardaki tavsiyeler doğrultusunda ahşaba dokunmadan filmi sıyırmayı başardım. Yaklaşık 1 saatimi aldı; çünkü kesilecek bölgeyi ortadan kabartıp, oradan bir dikey çizgi ile balsaya dokunmadan kestim. Kesinin kenarından cımbızla çekerek gerdirdim ve yine tahtaya dokunmadan filmi kestim. Yani özellikle konuya dikkat ettim. Sanırım bir zarar vermemişimdir?

Ozan Bey yeni uçağınız hayırlı uğurlu olsun :thumbup: güzel bir klasik ve alış hikayesine bakınca daha bir “özel” değeri olduğu görülüyor, şanslı azınlığın dahil olduğu bir klüptesiniz :thumbup::saygilar:
:):):) :saygilar::saygilar::saygilar: