Pil - Motor - Kumanda sorunu ?

Katılım
2 Haz 2020
Mesajlar
14
Tepkime puanı
10
Konum
Yalova
İlgi Alanı
Hepsi
Öncelikle merhabalar. Bu rc işinde biraz acemiyim ve bir konuda takıldım kaldım. Sıkıntım şöyle: Pili daha yeni şarj etmeme rağmen kumandadan baktığımda pili zayıf gösteriyor. Motora güç verdiğim zaman gücü çok gitmiyor zamanla hızı kesiliyor. Tekrar şarja taktığımda ise pili dolu gösteriyor. Sorum pilde mi yoksa başka birşeyde mi anlayamadım. Bana yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.
Şöyle ekipmanlar:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Kullandığın "Pil" ve "Şarj" aletini daha açık bir şekilde paylaşmazsan yardım alman çok zor. Pil olarak LIPO 'mu kullanıyorsun ? Şarj işlemini hangi cihaz ile yapıyorsun ?

Bu arada tanışıma sonrası hemen konu açınca, forumu pek inceleme fırsatın olmadı herhalde :rolleyes: Konuyu YANLIŞ yere açmışsın. Ben olması gereken yere taşıdım.



Lütfen en azından forumdaki BÖLÜMLERİ tanıyacak kadar zaman geçirin......

Bunlarsa şu ana kadar paylaşın PILLER ve ŞARJ aletleri ile ilgili KAYNAK konular


 
  • Beğen
Tepkiler: Taha KOÇAK
Hemen söylüyorum. 3s 1350 mah 30c lipo pilim var. Cihazda 2 adet fırçasız motor çalıştırıyorum(Emax XA2212/1400kv). Kumanda olarak flysky fs i6 modelini kullanıyorum. Bu kumanda pilin şarjını az gösteriyor. Pili de B3 compact charger isimli adaptörle şarj ediyorum (dolu gösteren de bu). Çok teşekkürler uyardığınız için.
 
  • Beğen
Tepkiler: Taha KOÇAK
Kullandığın "Pil" ve "Şarj" aletini daha açık bir şekilde paylaşmazsan yardım alman çok zor. Pil olarak LIPO 'mu kullanıyorsun ? Şarj işlemini hangi cihaz ile yapıyorsun ?

Bu arada tanışıma sonrası hemen konu açınca, forumu pek inceleme fırsatın olmadı herhalde :rolleyes: Konuyu YANLIŞ yere açmışsın. Ben olması gereken yere taşıdım.



Lütfen en azından forumdaki BÖLÜMLERİ tanıyacak kadar zaman geçirin......

Bunlarsa şu ana kadar paylaşın PILLER ve ŞARJ aletleri ile ilgili KAYNAK konular


Çok teşekkür ederim. Alelacele girdim. 2 gündür bu sorunda takıldım kaldım biraz sabırsız davandım. Hatamı mazur görün.
 
Hemen söylüyorum. 3s 1350 mah 30c lipo pilim var. Cihazda 2 adet fırçasız motor çalıştırıyorum(Emax XA2212/1400kv). Kumanda olarak flysky fs i6 modelini kullanıyorum. Bu kumanda pilin şarjını az gösteriyor. Pili de B3 compact charger isimli adaptörle şarj ediyorum (dolu gösteren de bu). Çok teşekkürler uyardığınız için.
Eğer motorlar dönmüyorsa o zaman lipo pil doğru şekilde şarj edilmemiş demektir ki kumanda da bunu teyid ediyor.

Bu durumda zaten pek de güvenmediğimiz basit "B3 compact charger" şarj cihazınızda bir sorun var. Pilleri yanlış ölçüp doldurmuyor ne yazık ki :(

Bu tür durumlarda emin olmak için şöyle basit lipo ölçüm aletleri var. Çok hassas çalışmasa da pilin hücreleri hakkında bir bilgi veriyor.



NOT: Satıcıyı tanımıyorum :) Örnek olsun diye link verdim :saygilar:
 
  • Beğen
Tepkiler: Taha KOÇAK
(Emax XA2212/1400kv) Bu motorları kullandığına göre (ESC'lerin doğru olduğunu kabul ederek) en az 9-10 inç'lik bir pervane ile kullanıyorsundur. 1350 Mah çok yetersiz kalır. Hele ki tam gazda o pil inanamayacağın kadar çabuk biter. Ama tarif ettiğin problemi açıklamıyor bu.
Kumandanın şarjın durumunu göstermesi kısmında soru işaretlerim var, Telemetrili bir alıcısı mı var bu kumandanın? Telemetri yoksa, kumandanın gösterdiği pil seviyesi kumanda pilinin seviyesidir. Bu da apayrı bir durum.
Bu durumda ya şarj cihazı doğru çalışmıyor, ya da pilin ölmüş ama cenazeden kimsenin haberi yok. Daha düşük bir ihtimal ise gerektiğinden çok daha büyük bir pervane kullanıyorsun ve pil daha da kısa sürede bitiyor.
En az 2200-2700 Mah'lık 3S bir Lipo ile denemeni tavsiye ederim, Ama o şarj cihazı da bu sefer o piller için yetersiz kalır.
 
Eğer motorlar dönmüyorsa o zaman lipo pil doğru şekilde şarj edilmemiş demektir ki kumanda da bunu teyid ediyor.

Bu durumda zaten pek de güvenmediğimiz basit "B3 compact charger" şarj cihazınızda bir sorun var. Pilleri yanlış ölçüp doldurmuyor ne yazık ki :(

Bu tür durumlarda emin olmak için şöyle basit lipo ölçüm aletleri var. Çok hassas çalışmasa da pilin hücreleri hakkında bir bilgi veriyor.



NOT: Satıcıyı tanımıyorum :) Örnek olsun diye link verdim :saygilar:
Bahsettiğiniz aletten sipariş verdim. Gelir gelmez test edip tekrar buraya döneceğim. Çok teşekkür ederim ilginiz için. Önerdiğiniz bir şarj istasyonu veya benzeri bir şey var mıdır acaba?
 
  • Beğen
Tepkiler: Taha KOÇAK
Önerim bu şarj cihazı veya aynısından. Verdiğim linki örnek olarak kabul et, belki yurtiçinde veya başka bir yerde daha uyguna bulabilirsin.


Tahmin ediyorum ki kablolamayı yaptıktan sonra ESC kalibrasyonu yapmışsındır?
 
(Emax XA2212/1400kv) Bu motorları kullandığına göre (ESC'lerin doğru olduğunu kabul ederek) en az 9-10 inç'lik bir pervane ile kullanıyorsundur. 1350 Mah çok yetersiz kalır. Hele ki tam gazda o pil inanamayacağın kadar çabuk biter. Ama tarif ettiğin problemi açıklamıyor bu.
Kumandanın şarjın durumunu göstermesi kısmında soru işaretlerim var, Telemetrili bir alıcısı mı var bu kumandanın? Telemetri yoksa, kumandanın gösterdiği pil seviyesi kumanda pilinin seviyesidir. Bu da apayrı bir durum.
Bu durumda ya şarj cihazı doğru çalışmıyor, ya da pilin ölmüş ama cenazeden kimsenin haberi yok. Daha düşük bir ihtimal ise gerektiğinden çok daha büyük bir pervane kullanıyorsun ve pil daha da kısa sürede bitiyor.
En az 2200-2700 Mah'lık 3S bir Lipo ile denemeni tavsiye ederim, Ama o şarj cihazı da bu sefer o piller için yetersiz kalır.
Hikayemi isterseniz baştan anlatayım. Model uçak yapmak için 3 kişi bir araya geldik. İlk tasarladığımız modelde aynı motor, esc,pil (kısaca tüm elektronik sistemi değiştirmeden) kullandık. İlk modelin acemiliği olduğu için fazla uçmadı tabii. Tek motor takılıydı fakat yine de motoru 1 dakika süreliğine çalıştırdı. 2. Model de aynı şekilde hiç bir sorun çıkmadı (Pili daha şarj etmedik). Son modelde normal olarak gücü yetmedi. Şarja taktım, olmadı. Çıkardım denedim, olmadı. Kısaca bir türlü beceremedik. toplam 1 kere şarj ettik (şarj oldu mu emin bile değilim) ve maksimum 10 dakika çalıştırdık. Sonuç böyle
 
Önerim bu şarj cihazı veya aynısından. Verdiğim linki örnek olarak kabul et, belki yurtiçinde veya başka bir yerde daha uyguna bulabilirsin.


Tahmin ediyorum ki kablolamayı yaptıktan sonra ESC kalibrasyonu yapmışsındır?
Evet yapmıştık kalibrasyonu. Bahsettiğiniz ürünü de inceleyip sipariş vermeyi düşünüyorum. Teşekkür ederim ilginiz için.
 
Ben de sizin gibi düşünüyorum. Dediğiniz gibi test etmeden zor. Bu fazla deşarj olayını da biraz geç öğrenmem çok kötü oldu. Bakalım...
 
Veriler çok zayıf. Pili bir multimetre ile ölçüp değerlerini teyid etmeniz lazım. Belki de konu sadece esc'lere giden kabloların inceliğinden yeterli akım iletememesi bile olabilir. Zira tek motorda sıkıntı yaşamadık, yeni model yaptık sonra problem başladı diyorsun.
Ancak acemiliğiniz büyük ihtimalle Lipo pilin hayatına mal olmuş gibi duruyor.
 
... . Belki de konu sadece esc'lere giden kabloların inceliğinden yeterli akım iletememesi bile olabilir. Zira tek motorda sıkıntı yaşamadık, yeni model yaptık sonra problem başladı diyorsun.
Ancak acemiliğiniz büyük ihtimalle Lipo pilin hayatına mal olmuş gibi duruyor.

Bu ihtimal dahilinde tabi.