pil seçimi

Katılım
19 Mar 2017
Mesajlar
15
Tepkime puanı
0
Yaş
29
İlgi Alanı
Uçak
Merhabalar,

Pil konusunda bu işlerden anlayan birinin yardımına ihtiyacım var

Bende eachine eb185 model bir drone var ben buna pil almak istiyorum pili 11.1 3s 30c 1300 mah buna nasıl bir pil almalıyım 30c değil 25 c olsa ya da mah değeri 1500-1600 ya da 2000 olsa agırlıgı çok değişir mi? Ben bu pile yatırım yaptıgım zaman başka bir drone topladıgım da sorunsuz kullanabilecek miyim? mesela 20c olan bir esc de gibi

2. sorunum ben bir fpv gözlük satın aldım fakat içinde pil yokmus buna nasıl bir pil almalıyım (eachine vr009 modeli )
ürün bu

3. sorunum elimde bir batarya sarj aleti var bana drone ile birlikte gelen


bunla 2s ve 3s pil şarj edebilir miyim bana vereceğiniz linkteki pilleri aldığımda bu cihaz ile şarj edebilir miyim ?

Bana yardımcı olabilirseniz çok sevinirim :saygilar:
 
pil seçimi

MAh değeri ile C değerinin çarpımları birbirine yakın ise sorun olmaz. Birbirinin yedeği olarak kullanabilirsin. Ağırlık konusunda fikir vermek pek gerçekçi değil. Çok fazla değişkeni var.
Gözlük 2,3 ve hatta 4 S pili destekliyor. C değerinin çok fazla önemi yok bu gözlük için. Zira çok akım çekmiyor.
3S ve EN AZ 25C, 1600-1800 mAh değerindeki piller 5-6 inçlik pervane çeviren hemen hemen bütün multikopterlarda iş görür. Ama ne konfigürasyonun önemi çok. Uçuş süresi doğrudan etkilenecektir.
Pil ağırlığı konusu bambaşka bir mesele, genel anlamda C değeri yükseldikçe pil ağırlaşır.
 
pil seçimi

Merhaba.Kabaca özet geçeyim lipo konusunu.Atıyorum elimizde 3S 2200mAh 35C lipo bataryamız var.

3S: Lipo bataryanın 3 hücreli olduğunu belirtir.Her hücre 3.7V'dur.3x3.7V=11.1V eder.Boşta 3.7V dolu hali 4.20V'dur.

2200mAh: 2200 miliAmper/saat veya 2200/1000=2.2Ah(Amp/hour: Amp/hour).Bu şu anlama geliyor.3S ile çalışan bir sistemde, eğer ki 2200mAh lık bataryamızdan 2.2A akım çekilirse, bu bataryamız 1 saat hizmet verebilir.Buradaki 2200mAh değeri aslında bataryanın 1C'lik değeridir.mAh değeri uçuş süresine etki eder.Yüksek mAh, daha fazla uçuş süresi demektir.Tabi mAh ve C değeri arttıkça ağırlık da artar.

35C: C ise bataryanın anlık verebileceği akım değerinin katsayısıdır.Yani şöyle hesaplarız.

Anlık akım değeri: (mAh değeri/1000)*35=77A.Yani bu demek oluyor ki, bu bataryamız anlık olarak 77A akım verebiliyor.Batarya seçiminde bu konuya dikkat etmemiz gerekiyor.Bataryamızın anlık akım değeri, motorun çektiği en yüksek akım değerini karşılamalı.Örnek verdiğim bataryamızı, 90A akım çeken motorla kullanırsak, bataryamız zarar görür,şişer hatta kullanılamaz hale gelmesi kaçınılmazdır.

Özetle bataryamızı seçerken, mAh değeri yeteri kadar yüksek olmalı.C değeri ise, motorumuzun akımını karşılayacak kadar olmalı.Mesela diyelim ki 20A akım çeken motorumuz var.Ve sistemimize 2200mah batarya yeterli geliyor diyelim.Eğer ki aşırıya gidip yüksek C değerinde lipo alırsak ne yazık ki gereksiz ağırlıktan başka hiçbir işe yaramaz.
Ne demiştik motorumuz max 20A akım çekiyorsa, anlık 25A akım[(pilin mAh değeri x C değeri)/1000] verebilen lipo seçersek gayet yerinde olacaktır.
 
pil seçimi

Hocam son olarak ben motorun ne kadar güce ihtiyacı olduğunu nereden anlayacağım bir sürü yazı var sitede ayırt edemedim



birde mesela elimdeki pili hesaplarsam

1300mahx30c/1000 = 39

şöyle bir pil aldıgımı var sayarsam 1500x25c/1000 =37,5

aradaki 1.5 ciddi bir fark mıdır ?
 
pil seçimi

doruk kaan çayır' Alıntı:
Hocam son olarak ben motorun ne kadar güce ihtiyacı olduğunu nereden anlayacağım bir sürü yazı var sitede ayırt edemedim



birde mesela elimdeki pili hesaplarsam

1300mahx30c/1000 = 39

şöyle bir pil aldıgımı var sayarsam 1500x25c/1000 =37,5

aradaki 1.5 ciddi bir fark mıdır ?
Ne yazık ki quadkopterler hakkında hiç bilgim yok.İlgimi çekmediği için ve uçurmadığımdan konuya hakim değilim. :) Güç birimi ise "Watt" dır."HP(Horse power/beygir gücü)" de güç ile ilgilidir.1HP=746W'a eşittir.Lakin modelcilikte Watt kullanılıyor genellikle.Öncelikle şunu kafamızda netleştirelim.Modelcilikte tüm parçaların seçimi gereksinimlere göre yapılır.Bir önceki mesajımda bataryanın anlık akım değerinin motorun çektiği en yüksek akım değerini karşılamalı demiştim.

Mesela diyelim ki X motorumuz 3S batarya ile en yüksek 39A akım çekiyor.Kullanacağımız batarya bu akım değerini karşılamalı.Yani anlık olarak en az 39A akım verebilmeli.Hatta bu akım değerinin azcık üstünde olursa iyi olur mesela 44A anlık akım verebilen batarya gibi.Bunun nedeni akımdaki sapma oranını tolere etmek için.Yani bizim hesabımıza göre Y bataryası 50A anlık akım vermesi gerekiyor fakat üretimden kaynaklı olarak 50A'den düşük akım verebilir.Bu nedenle biraz daha yüksek olanını tercih ederiz.Tabi ki aşırıya kaçmadan. :laugh: Genellikle 5A fazlası iyidir.

Motor seçiminde ise, diyelim ki modelimizin motor seçimini yapacağımız ve modelimizin sağlıklı bir şekilde uçması için 240W güce ihtiyaç var.Fizik kurallarına göre;
W=V.I

W=Watt(güç)
V=Volt
I=Amper(Amp->akım)

Diyelim ki 3S destekli 1000kv motor kullanacağız.1000kv motor için en yüksek 10" pervane tavsiye edilir.(10x4.5 ~ 10x5) uygundur.Diyelim ki bu motorumuz 3S destekli ve 10x5 pervaneyle en yüksek 25A akım çekiyor.Elde edeceğimiz gücü şöyle hesaplayabiliriz.

3S batarya: 11.1V

W=11.1V x 25=277.5W demektir.Tabi bu güç değeri modelin tipine ve ağırlığına göre değişkenlik gösterir.Motor en yüksek 25A akım çekiyor dedik ya, kullanacağımız pilin anlık akım değeri bu değerden düşük olmamalı.

Bu arada hatırlatma.Bazı modelci arkadaşlarımız KV'yi motor gücü ile karıştırıyorlar.KV rpm/volt'dur.1000kv motor;
1000x11.1V(3S)=11100rpm(revolution per minute yani dakikada 11100 devir).Rpm arttıkça hız artar tork azalır.Yüksek tork için düşük kv li motor tercih edilir.Detaylı bilgi için araştırma yapmanı tavsiye ederim.Hepsini yazmaya kalksam yazacak çok detay var.Sevgilerimle. :saygilar:
 
pil seçimi

480 kv motor
1238 karbon pervane
30amp esc

İçin 6000 mah 50c pil uygun olduğunu anladım bu yazıdan doğru mu :)
C değeri yüksek se akım düzgün veriyor haksız mıyım?
 
pil seçimi

Serkan SARIGÜL' Alıntı:
480 kv motor
1238 karbon pervane
30amp esc

İçin 6000 mah 50c pil uygun olduğunu anladım bu yazıdan doğru mu :)
C değeri yüksek se akım düzgün veriyor haksız mıyım?
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
pil seçimi

Serkan SARIGÜL' Alıntı:
480 kv motor
1238 karbon pervane
30amp esc

İçin 6000 mah 50c pil uygun olduğunu anladım bu yazıdan doğru mu :)
C değeri yüksek se akım düzgün veriyor haksız mıyım?
Serkan bey pil seçiminde motorun çektiği en yüksek akım değerini dikkate almamız gerekiyor.Çoğu modelci arkadaşlarım C değeri yüksek pilin ısınmayacağını ve daha iyi olacağını düşünüyorlar.Ben bu fikre katılmıyorum ne yazık ki.Daha önce belirttiğim gibi anlık 77A akım verebilen pili, 90A akım çeken motor ile kullanırsanız lipo bataryanız haliyle ısınır,şişer ve kullanılamaz hale gelir.Mah değeri optimum seviyede, C değeri ise yeteri kadar olmalı.Aksi halde gereksiz ağırlık ve harcamadan başka birşey olmaz.Ben şuana kadar ısınmayan lipoya rastlamadım.Yapılacak şey: elektronik ve ekipman seçimi iyi yapılmalı, mAh değeri olabildiğince yüksek ve C değeri ihtiyacımız kadar olmalı.İnanmayacaksınız belki ama Wing Tiger modelimde Turnigy L3010B-1300kv 420W motor, 9x6 Pervane,60A SBEC Esc ve Turnigy 3S 2200mAh 35C lipo ile ortalama 12 dakika kadar uçuş yapabiliyorum.İndiğimde genelde 3.8V civarında oluyor hücre voltajları üstelik çok az bir ısınma oluyor ki normaldir o da fazla yüklenirsem gaza ondan oluyor.Yarım gaz ile uçuyorum genellikle.

Zamanında benim de yeteri kadar bilgim olmadığından 35C aldırdılar rahat akım verir,ısınmaz dediler aldık biz de.Halbuki 3S 2200mAh 20-25C bile fazlasıyla yeterli.Saygılar.
 
Konuyu hortlatmak gibi oluyor. Ama LiPo Pillerin yurt dışından getirtilmesinin sıkıntılı ve iç piyasada da çok pahalı olmaları mevzunun canlı kalmasını gerekli kılıyor gibi.:)

Konu içinde Tamer bey' in LiPo piller ile ilgili verdiği bilgilerin en çok mAh ve C ifadelerinin ilişkilerinin bilinmesinde çok faydası olduğuna inanıyorum.
Benimde bir sorum olacaktı. :laugh:

Mevcut 1500 mAh 3S 25C Pil 1.5 * 25 = 37.5 A anlık akım verebilir (zarar görmeden)

Bu pilden aynı olan iki tanesi parelel bağlandığında 3000 mAh 3S 25C
Verecekleri C değeri yine 25 olmasına rağmen Amper değerinin iki katı olması sayesinde 3*25= 75 Yani 75A anlık akım çekebilirmiyiz?
 
Konuyu hortlatmak gibi oluyor. Ama LiPo Pillerin yurt dışından getirtilmesinin sıkıntılı ve iç piyasada da çok pahalı olmaları mevzunun canlı kalmasını gerekli kılıyor gibi.:)

Konu içinde Tamer bey' in LiPo piller ile ilgili verdiği bilgilerin en çok mAh ve C ifadelerinin ilişkilerinin bilinmesinde çok faydası olduğuna inanıyorum.
Benimde bir sorum olacaktı. :laugh:

Mevcut 1500 mAh 3S 25C Pil 1.5 * 25 = 37.5 A anlık akım verebilir (zarar görmeden)

Bu pilden aynı olan iki tanesi parelel bağlandığında 3000 mAh 3S 25C
Verecekleri C değeri yine 25 olmasına rağmen Amper değerinin iki katı olması sayesinde 3*25= 75 Yani 75A anlık akım çekebilirmiyiz?

Bildiğimden değil, sadece mantık yürütüyorum: paralel bağlı olduğu için
2x1500mah = 3000 mah +
2x 25C = 50 C
Bu durumda 3000mah x 50C = 150 Amp olmalı !?!?
Eğer paralel bağlantıda 2x1500mah = 3000mah oluyorsa, neden 2x25C = 50C olamasın?
Ama 6.ncı hissim bana 3000mah x 25C olacaktır diyor.....
Bir bilen cevaplarsa öğreniriz hep beraber.
 
  • Beğen
Tepkiler: Üye silindi 8682
Bildiğimden değil, sadece mantık yürütüyorum: paralel bağlı olduğu için
2x1500mah = 3000 mah +
2x 25C = 50 C
Bu durumda 3000mah x 50C = 150 Amp olmalı !?!?
Eğer paralel bağlantıda 2x1500mah = 3000mah oluyorsa, neden 2x25C = 50C olamasın?
Ama 6.ncı hissim bana 3000mah x 25C olacaktır diyor.....
Bir bilen cevaplarsa öğreniriz hep beraber.
Bence de 6. hissin doğru gibi. Bunun onayını TAMER ÖZTÜRK beyden bekleyelim. :)
2. sorum biraz daha zor. ;)
 
Evet aslinda mantiken o sekilde, ancak bu mukemmel dunyada olabilir ancak. Pillerin c degerlerinin ayni olmasi cok dusuk bir ihtimal, uzerinde ne yazdigi bildigimiz gibi cok da onemli degil, kolay kolay kanitlanamiyor.

Neyse, cok da uzatmadan, bu senaryoda pillerden c degeri daha iyi olani amper yukunun daha fazlasini ustlenecek, digeri tembel tembel yatacaktir. Daha yuksek amper veren daha cabuk bosalacak, yuk azaldigi zaman ise gorece daha dolu olan pil digerini yuksek bir c degeriyle sarj etmeye kalkacaktir.

Bunlar benim ongorum, belki duzen farkli isler. Ama paralel isi her zaman risklidir.