Pixhawk uçuş kartı ile denge sorunu

  • Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan ÜYE olunuz

    Eğer eski üyemizseniz, MEVCUT Kullanıcı ADI ve ŞİFRENİZİ aynen kullanabilirsiniz. Eğer girişte sorun yaşıyorsanız, lütfen şu konuya TIKLAYINIZ.
Katılım
12 Şub 2017
Mesajlar
30
Beğeniler
8
Yaş
24
İlgi Alanı
Hepsi
#1
merhabalar.
aşağıda resimde de belli. gps fix olmasına rağmen sabit durmuyor. sürekli hareket halinde. buda uçağın rtl sini ve pos.hold modunu engelliyor. ayrıca yükseklikte değişim gösteriyor. gps e dayalı stabil uçuş yapamıyorum. bunu nasıl çözebilirim?

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Kontrol Kartınız
pixhawk
Model Sınıfı
s550
Motor, Pervane ve ESC
x2312 1045 hglrc blheli_s 28a
Kumanda Alıcı ve Verici
taranis q x7 - xsr-e
Extra Ekipman
mini m8n gps
Moderatörün son düzenlenenleri:
Katılım
14 Ağu 2017
Mesajlar
748
Beğeniler
1,365
Yaş
28
İlgi Alanı
Multikopter
#2
Merhabalar, yazınız epey karışık olmuş sanırım bahsi geçen model uçak değil multicopter. Modelin havada dengede durabilmesi için özetle ön tarafını belirleyen tüm sistemler hatasız çalışıyor olmalı. Bunun dışında uygun kp değeri olan bir günde uçuş yapılmalı. Sizin tarif ettiğiniz sürekli hareket hali nedir, model bir yere mi sürükleniyor? İpten bağlanmış gibi bir sağ bir sola mi sallanıyor? Bunların dışında bir de yükseklikte değişimden bahsetmişsiniz. Bunu hiç anlayamadım uçuş sırasında abi yükselme alçalma mi oluyor? Yoksa verilerden mi bahsediyoruz?
 
Beğeniler: Mehmet Kucuksari
Katılım
12 Şub 2017
Mesajlar
30
Beğeniler
8
Yaş
24
İlgi Alanı
Hepsi
#3
Merhabalar, yazınız epey karışık olmuş sanırım bahsi geçen model uçak değil multicopter. Modelin havada dengede durabilmesi için özetle ön tarafını belirleyen tüm sistemler hatasız çalışıyor olmalı. Bunun dışında uygun kp değeri olan bir günde uçuş yapılmalı. Sizin tarif ettiğiniz sürekli hareket hali nedir, model bir yere mi sürükleniyor? İpten bağlanmış gibi bir sağ bir sola mi sallanıyor? Bunların dışında bir de yükseklikte değişimden bahsetmişsiniz. Bunu hiç anlayamadım uçuş sırasında abi yükselme alçalma mi oluyor? Yoksa verilerden mi bahsediyoruz?
Evet uçak demişim genel terim olarak kullandım. Hexa yapıyorum. Youtubedaki hexa videolarınında hepsini izledim bu arada :) multim uçuşta pos.hold da hareket ediyordu. Yani havada asılı kalamıyordu. Loiter da sıkıntılı çalışıyordu. Bende bilgisayara bağlayıp kontrol ettim. Yukarda multinin hareketleri mor çizgiyle görünüyor. Multi 3d dix 13 uyduya bağlı ama daha arm etmeden bile konumda sürekli hareket var. Altitude de fotoğrafda 0.79m gözüküyor. Zamanla 5m bile oluyor. Ben pos.hold un başarısızlığının bundan kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Çünkü ne yatay nede düşey eksende gps kendini sabitleyemiyor.
 
Katılım
12 Şub 2017
Mesajlar
30
Beğeniler
8
Yaş
24
İlgi Alanı
Hepsi
#5
Malesef sdcard takmamıştım. Bugünki denememde gps.hold a aldığımda drone aldı başını gitti. Allahtan iple bağlamıştım. Ufak bir kırım yaşadım ve motor pervane somunum kayboldu sadece. Bidahaki uçuşa cesaretim gitti resmen.
 
Katılım
14 Ağu 2017
Mesajlar
748
Beğeniler
1,365
Yaş
28
İlgi Alanı
Multikopter
#6
Evet uçak demişim genel terim olarak kullandım. Hexa yapıyorum. Youtubedaki hexa videolarınında hepsini izledim bu arada :) multim uçuşta pos.hold da hareket ediyordu. Yani havada asılı kalamıyordu. Loiter da sıkıntılı çalışıyordu. Bende bilgisayara bağlayıp kontrol ettim. Yukarda multinin hareketleri mor çizgiyle görünüyor. Multi 3d dix 13 uyduya bağlı ama daha arm etmeden bile konumda sürekli hareket var. Altitude de fotoğrafda 0.79m gözüküyor. Zamanla 5m bile oluyor. Ben pos.hold un başarısızlığının bundan kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Çünkü ne yatay nede düşey eksende gps kendini sabitleyemiyor.
Merhabalar yeniden öncelikle takip ettiğiniz için teşekkür ederim. Log dosyanızın olmaması büyük talihsizlik olmuş. Kırımınız içinde geçmiş olsun ancak İple bağlama fikriniz ilk kez duydum baya etkilendim :)

Şimdi sıra ile ilerleyelim, öncelilke multiniz normal şartlarda stabilize veya alt. hold modunda başarılı bir şekilde uçabiliyor muydu? Yoksa bu modlarda bir sorun var mıydı?

Sonrasında gps gerektiren uçuşlarda genel anlamda iki tür sürüklenme oluyor birincisi drone üstten gökyüzüne bir iple bağlanmış gibi belli bir daire içerisinde sağa sola olacak şekilde sallanmaya başlar. Alıp başını gitmez belli sınırları vardır ancak son derece güvensiz hissettirir. Yaşadığınız sorun böyle ise bu genelde gps sisteminden kaynaklanır. Normal şartlarda iki metre içinde veri vermesi gereken sistemin sunduğu daire çok geniş olur bu sebepten drone sallanır. Bunun çözümü içinde 3 şeyi kontrol edebilirsiniz. İlki bahsettiğim program ile kp değerini teyit edebilirsiniz. Bu değerin yüksek olması bu soruna yol açabilir. İkinci olarak bulunduğunuz yer veya yakınlarında yoğun metal bulunduran bir yapı varsa bu daha çok pusula sapması ve buna bağlı olarak sallanmalara yol açabilir. Çözüm olarakta farklı yerlerde uçuş deneyebilirsiniz. 3 olarakta gps modülünüz arızalı olabilir. Bunun çözümü belli zaten :) Bu arada bu 3 madde benim bildiklerim ve ilk planda aklıma gelenler, sadece bunlardan olur gibi bir iddiada bulunmuyorum :)

Bir diğeri ise drone'un alıp başını gitmesi. Kumanda komutlarını neredeyse hiçe sayarak bir yönde sürüklenmesi. Bunun sebebi en temelde gps ile pusulanın sunduğu verinin tamamen örtüşmüyor olması. Yani zayıf gps sinyali bu duruma sebep olmuyor genelde pusulada meydana gelen bir sorun sonucu, pusula kuzeye gidiyor görürken gps'ten alakasız veriler gelmesi buna sebep oluyor. Bu durumda öncelik tabi ki pusulayı kontrol etmek olmalı. Öncelikle sistemde çift pusula mevcut ise (normal şartlarda bu 2 gps arasında belirgin fark varsa pixhawk yazılımı arm olmayı engeller) bunlardan pusulaya bağlı olan yani sadece yüksekte duranı aktifleştirerek deneme yapmanızı öneririm. Uçuş öncesi ise mission planner arayüzünü kullanarak sistemdeki pusulanın doğru olup olmadığını elinizdeki bir pusula ile kontrol etmenizi öneririm.

Tüm bunların dışında eğer alt hold modunda sorun yoksa iple bağlamanıza veya endişe etmenize gerek yok. Sistemi güvenle uçarken geniş bir alanda denerseniz ve bir sorun olduğu an geri bu moda alırsanız sorunuz bir şekilde indirebiliyor olmanız gerekli. Umarım faydalı olmuştur :)
 
Katılım
12 Şub 2017
Mesajlar
30
Beğeniler
8
Yaş
24
İlgi Alanı
Hepsi
#7
Merhabalar yeniden öncelikle takip ettiğiniz için teşekkür ederim. Log dosyanızın olmaması büyük talihsizlik olmuş. Kırımınız içinde geçmiş olsun ancak İple bağlama fikriniz ilk kez duydum baya etkilendim :)

Şimdi sıra ile ilerleyelim, öncelilke multiniz normal şartlarda stabilize veya alt. hold modunda başarılı bir şekilde uçabiliyor muydu? Yoksa bu modlarda bir sorun var mıydı?

Sonrasında gps gerektiren uçuşlarda genel anlamda iki tür sürüklenme oluyor birincisi drone üstten gökyüzüne bir iple bağlanmış gibi belli bir daire içerisinde sağa sola olacak şekilde sallanmaya başlar. Alıp başını gitmez belli sınırları vardır ancak son derece güvensiz hissettirir. Yaşadığınız sorun böyle ise bu genelde gps sisteminden kaynaklanır. Normal şartlarda iki metre içinde veri vermesi gereken sistemin sunduğu daire çok geniş olur bu sebepten drone sallanır. Bunun çözümü içinde 3 şeyi kontrol edebilirsiniz. İlki bahsettiğim program ile kp değerini teyit edebilirsiniz. Bu değerin yüksek olması bu soruna yol açabilir. İkinci olarak bulunduğunuz yer veya yakınlarında yoğun metal bulunduran bir yapı varsa bu daha çok pusula sapması ve buna bağlı olarak sallanmalara yol açabilir. Çözüm olarakta farklı yerlerde uçuş deneyebilirsiniz. 3 olarakta gps modülünüz arızalı olabilir. Bunun çözümü belli zaten :) Bu arada bu 3 madde benim bildiklerim ve ilk planda aklıma gelenler, sadece bunlardan olur gibi bir iddiada bulunmuyorum :)

Bir diğeri ise drone'un alıp başını gitmesi. Kumanda komutlarını neredeyse hiçe sayarak bir yönde sürüklenmesi. Bunun sebebi en temelde gps ile pusulanın sunduğu verinin tamamen örtüşmüyor olması. Yani zayıf gps sinyali bu duruma sebep olmuyor genelde pusulada meydana gelen bir sorun sonucu, pusula kuzeye gidiyor görürken gps'ten alakasız veriler gelmesi buna sebep oluyor. Bu durumda öncelik tabi ki pusulayı kontrol etmek olmalı. Öncelikle sistemde çift pusula mevcut ise (normal şartlarda bu 2 gps arasında belirgin fark varsa pixhawk yazılımı arm olmayı engeller) bunlardan pusulaya bağlı olan yani sadece yüksekte duranı aktifleştirerek deneme yapmanızı öneririm. Uçuş öncesi ise mission planner arayüzünü kullanarak sistemdeki pusulanın doğru olup olmadığını elinizdeki bir pusula ile kontrol etmenizi öneririm.

Tüm bunların dışında eğer alt hold modunda sorun yoksa iple bağlamanıza veya endişe etmenize gerek yok. Sistemi güvenle uçarken geniş bir alanda denerseniz ve bir sorun olduğu an geri bu moda alırsanız sorunuz bir şekilde indirebiliyor olmanız gerekli. Umarım faydalı olmuştur :)
Şuan kırım yaşadığım için parça bekliyorum. Peki gps deki hareketlilik normal mi? Sizdede durum aynı mı? Ayrıca aynı gps f3 kartımda gayet stabildi.
 
Katılım
14 Ağu 2017
Mesajlar
748
Beğeniler
1,365
Yaş
28
İlgi Alanı
Multikopter
#8
Ekrandan direk yorum yapmak kolay değil ama yanılmıyorsam kapalı mekan içinde elde edilmiş görüntü bir yerleşim yeri içinden geliyor gibi sinyal eğer durum buysa çok çok normal :)
 
Katılım
12 Şub 2017
Mesajlar
30
Beğeniler
8
Yaş
24
İlgi Alanı
Hepsi
#9
Ekrandan direk yorum yapmak kolay değil ama yanılmıyorsam kapalı mekan içinde elde edilmiş görüntü bir yerleşim yeri içinden geliyor gibi sinyal eğer durum buysa çok çok normal :)
bugün parçalarımı montajını yaptım. Kartı tamamen sıfırlayarak temiz kurulumla başladım. İlk uçuşumu loiter da denedim ama videodaki gibi motorlarda değişik hız düşüş ve artışı oluyor. (videoda belli) ve uçuş yapamadım desem yeridir. çünkü tam gaz vermeme rağmen böyle olup iniyor. Ama stabilize modda istediğim tüm komutları vererek denedim ve gayet hoşuma gitti. stabilize modda sıkıntı yok diyebilirim. loiterdaki bu sorun neyden kaynaklanıyor acaba? Not: uçuş yerim uçuş için uygun değil farkındayım ama deneme için boş yer şimdilik orası var.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 

Şakir Polay

Çalışkan Uye
Katılım
26 Haz 2016
Mesajlar
238
Beğeniler
702
Yaş
49
İlgi Alanı
Multikopter
#10
sevgili oğuzhan

iletimin tekrarı olacak ama sorunlu uçusa ait log veya bin dosyasını paylaşabilirsen yorum ve öneri şansımız olur.

bu uçuş ile ilgili ters giden bazı şeyler var. log olmadan ifadeler tahmin düzeyinde olur. objektif olarak yaklaşabilmek için log dosyasının analizi isabetli olacaktır.

sevgi ve saygılarımla
şakir polay
 
Beğeniler: Mehmet Kucuksari
Katılım
12 Şub 2017
Mesajlar
30
Beğeniler
8
Yaş
24
İlgi Alanı
Hepsi
#11
sevgili oğuzhan

iletimin tekrarı olacak ama sorunlu uçusa ait log veya bin dosyasını paylaşabilirsen yorum ve öneri şansımız olur.

bu uçuş ile ilgili ters giden bazı şeyler var. log olmadan ifadeler tahmin düzeyinde olur. objektif olarak yaklaşabilmek için log dosyasının analizi isabetli olacaktır.

sevgi ve saygılarımla
şakir polay
o uçuşa ait log kayıtlarım silinmiş. aynı hatada farklı uçum yaptım. o kayıtları ekledim. son denememde alt.hold modundada aynı durumu yaşadığımı farkettim. sorun muhtemel barometre kaynaklı..
 
Katılım
12 Şub 2017
Mesajlar
30
Beğeniler
8
Yaş
24
İlgi Alanı
Hepsi
#12
Güncelleme:
Bugün alt.hold modunda yine deneme yapmaya karar verdim emin olmak için. Yine videodaki gibi yapıyor alt.hold modunda. Ayrıca yine bi kazayı ufak hasarla
@ atlattım. Hexamu yere indirdim. Sonra disarm etmeye çalışırken hexa yere indiğini anlamış. Disarm komutunu hareket olrak algıladı ve yerlerde yuvarlandı :) ilk uçuşumda böyle olmamıştı. Esc lerimi dshot600 den oneshot125 yapıp tekrar deneme yapıcam.
@İzzet Camcıoğlu @Şakir Polay
 

Şakir Polay

Çalışkan Uye
Katılım
26 Haz 2016
Mesajlar
238
Beğeniler
702
Yaş
49
İlgi Alanı
Multikopter
#13
sevgili oğuzhan

log incelemesinde çoklu ekf ve gps glitch ler var. bu durumda gps modülünün en yakın yoğun doğru akım kablolarında en az 10 cm uzağa ve mümkünse soft mount ile tespiti önerilir. gps ünitesinin bağlantılarının gözden geçirilmesi isabetli olur.

ekf hatalarının bir sebebi balansı bozuk pervanelerdir. log incelemesinde x y ve z eksenindeki titreşimlerin idealden uzak olduğu görebilmekteyim. ekf ve alt hold un kullanıldığı uçuş modlarında titreşimler position estimator ün aklını fevkalade karıştırmakta ve uçuşun anlamsız derecede sapmalar ile dolmasına yol açabilmektedir. pervanelerin balaslanması balanslı ise balanslarının tekrar kontrol edilmesi gerekir. izzet hocamızın pervane balansı hususunda kıymetli içerik videosunu ısrarla tatbik etmenizi öneririm.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


pervane balansı hususunda sorun yoksa eğer motorların balansları, bağlantılarının sıkılığı, kolların şasi ile bağlantı elemlarının sıkılığını kontrol etmek gerekir. uçuş kontrolcüsünün soft mount ile şasiye montajı önemlidir. montaj sırasında kullanılan varsa çift taraflı bantın yüzey alanı ve kalınlığı fevkalade önemlidir. bu hususların gözönünde bulundurup gerekenlerin yapılmasının uçuş dinamiklerine olumlu yönde etkide bulunacağını tahmin etmekteyim

sevgi ve saygılarımla

şakir polay
 
Son düzenleme: