R/C Tekne Kontrol Kartları ve Görüntü Aktarımı Hakkında

Ruha USLU

Yeni Uye
Katılım
4 Ağu 2019
Mesajlar
6
Tepkime puanı
4
Yaş
52
Konum
Edirne
Web sitesi
www.ta2iru.com
İlgi Alanı
Multikopter
İlk başta tekne bölümünü fark etmediğimden açıkçası hava araçları olan bir yerde soru sormaya çekinmiştim. Neyse ki bu sabah arkadaşımızın mesajı ile tekne bölümünü fark ettim. Konuya gelecek olursam;

Yaklaşık bir metre boyunda (düz ya da katamaran tarzı) bir tekne modeli düşünelim. Bu teknenin yüksek hızlı seyretmesi önemli değil. Daha çok bilimsel çalışma yapmak amacıyla su yüzeyinde düşük hızlarda seyredecek. (2) FPV kamera kullanacak ve üzerinde GPS destekli otonom sürüş ve otomatik rota fonksiyonları olmasını planlıyoruz. OSD sadece platform üzerinde tek bir kamerada kullanılacak. Kameraların aynı anda görüntüyü aktarması da çok önemli değil,. Aynı vericiden elektronik anahtarlama ile değiştirebilirim diye düşünüyorum. Detaylı telemetre sistemi için Dorji'nin 433 MHZ transceiver modüllerini kullanacağım. Veriler dizüstü bilgisayara bağlı Dorji modülüne ve oradan da USB üzerinden ara birime aktarılacak.

Sormak istediğim şu;

1. Diferansiyel sürüş şeklinde (2) motor kullanılacak; yani bir motor ileri, bir motor geri hareketi ile dönüş sağlayacak. Kontrol kartları ve yazılımları multi-platformlar ve çoklu motorlar için (2) motor için uyarlanabiliyor mu?

2. Malum teknoloji çok hızlı gelişiyor bu nedenle çeşitli platformlarda uçuş yapmış ve değişik kontrol kartlarını kullanmış arkadaşlar tekne türevleri için kontrol kartı önerebilirler mi? Örneğin F (1,2,3,4) chip serisinin konfigürasyon platform desteğinin kalktığı/kalkacağını da düşünerek "Matek Sistemleri F722-STD STM32F722 F7 Dahili OSD BMP280 Barometre" ile birlikte "Matek PDB-XT60 w/ BEC 5V & 12V ESC Güç Dağıtım" bir seçenek olarak düşünebilir mi? Bu uygulamalar eve güvenli dönüş, autoroute vb. gibi destek sağlayabiliyor muydu?

3. Görüntü birimleri kapsamında "5.8G FPV Görüntü Aktarıcı RC832-TS832 600mW 32 kanal (alıcı-Verici)" ile çözünürlük çk önemli olmadığı için "Teeny Tiny 5v 600 TVL FPV Kamera" kullanmayı düşünüyorum. Hava platformları tekne platformlarına göre ufki sinyal kaybı ve ufki görüş açısından daha avantajlı. Su yüzeyinde olacağı için (360) derecelik kapsama yerine (180) derece yatayda kapsa olarak düz çubuk anten kullanmayı düşünüyorum. Bu sistemi tekne üzerinde kullanan ve veri aktarımda maksimum mesafe tecrübesi olan ya da şunlara dikkat et dediğiniz konular var mı?

4. Görüntü aktarıcı ünite üzerinde bulunan (2) AV Out aynı anda kullanılması (gözlük ve monitör) durumunda güç problemi yaşanıyor mu? Eğer sorun olmuyorsa EasyCap ile aynı zamanda görüntüyü arşivlemek veya USB üzerinden anlık bilgisayar arayüzüne aktarmayı düşünüyorum.

5. Bu kontrol kartlarda kullanılan GSP seçiminde/kullanımında tecrübelerinize dayanarak dikkat etmemi istediğiniz özellikler var mı? Dün gece bazı kartlarla GPS'lerin özelliklerinden kaynaklı bazı problemler görmüştüm ancak hatırlayamadım.

6. Uzaktan kumanda alıcılarını normal el tipi kumanda (verici) yerine bilgisayar üzerinden arabirimle kullanan/komuta eden var mı? Alıcının PPM değerlerini herhangi bir gömülü istemde okuyarak (Dorji RF modülü üzerinden alıcıya ileterek) çalışma yapan var mı? Buradaki amaç kumanda vericisini ortadan kaldırıp komuta kontrolü bilgisayar arabirimi üzerinden kullanmak.

Teşekkürler.
 
Reha bey, Tekne boyutu önemli değil.
Fpv kısmı da bir şekilde halledilebilir. Tamamen donanıma bağlı bir olay. (Elimde olan malzemeler sorun çıkarmadı, hatta farklı ortamlarda kullanıyorum)
GPS li outopilot ile tekneyi waypoınt vermek belirli noktalara gidip gelmesini sağlamak ve eve dönüş vs. gibi kullanmak üzere geçen yıl bu işe teşebbüs ettim.
Denediğim Apm 2.8 ve piyasada ucuza satılan pixhawk kolon kartlarla sonuç alamadım ya dai kendi adıma beceremedim diyebilirim...
Hatta uçak ve tekne alıp başını gitmesin diye önceleri bir 4x4 kara aracı ile testler yaptım. Bir iki deneme başarılı olduysa da outopilot kartları sonrasında istediğim gibi davranmadılar. Ve havlu attım..
Yabancı bir kaç sitede bu konuda bilgiler var. Ölncelikle rover (araba) olarak denemenizi öneririm.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Teşekkür ederim Mehmet Bey. Ben yine de APM 2.8 ile devam etmeyi düşünüyorum. Şöyle ki aynı RF modülü üzerinden hem telemetri hem de komuta kontrol sinyallerini göndermek karmaşıklıktan dolayı kod içerisinde yüküm ve zaman problemi gereksiz arttıracak. Bu nedenle otonom kullanımı APM'ye devredip sadece RF üzerinde telemetreye odaklanmak daha mantıklı geldi.
 
Cc3d multirotorlarin tas devrinden kalma bir kart. Artik F3 bile eskidi. Minimum F4, veya daha iyisi F7 kartlara bakmak isteyebilirsin. Bu arada apm de artik tarihi degere sahip bir kart. O tarafta da minimum pixhawk oneririm.

F serisi kartlarda inav ile veya ardupilot ile calismak da mumkun. Biraz arastirmayi derinlestirmek lazim ☺️
 
Cevaplariniz icin tesekkurler. Bir demostrasyon projesinde kullanilacagi icin zamanim cok dar ve hizli bir sekilde yetistirmek istedim. F1,2,3,4 serisi chiplerin desteginin kalktigini biliyorum ancak halen destekleyen yazilimlar var. En azindan daha fazla problem cozume sahip forumlar.