Radiolink at9s (Detaylı menü inceleme) [2/3]

İzzet Camcıoğlu

Moderator
Katılım
14 Ağu 2017
Mesajlar
946
Tepkime puanı
1,940
Yaş
33
İlgi Alanı
Multikopter
At9s inceleme serisinin 2. videosunda temel menü seçeneklerini detaylı bir şekilde anlatmaya çalıştım. Menüde olan ve kafa karıştırdığını düşündüğüm menüleride basitleştirilmiş bir şekilde göstermeye çalıştım. Umarım beğenirsiniz :)

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
AT9S kullanıcıları gerçekten çok şanslı. Seri aynı güzellikle devam ediyor %p Ellerine, emeğine sağlık İzzet hocam :bravo:
 
  • Beğen
Tepkiler: İzzet Camcıoğlu
Izzet bey, ellerinize saglik cok faydalo oldu :) dual rate konusu ozellikle bilmedigim birseydi, tabiki ayarlamalar tecrube ile olacak ancak sayenizde mantigini ogrenmis oldum.

Video ve kumanda uzerinde biraz daha calistiktan sonra bir kac sorum olacak :)
 
  • Beğen
Tepkiler: İzzet Camcıoğlu
AT9S kullanıcıları gerçekten çok şanslı. Seri aynı güzellikle devam ediyor %p Ellerine, emeğine sağlık İzzet hocam :bravo:
Çok teşekkür ederim yorum için :) Bir kaç farklı kumanda deneme imkanım oldu özellikle fiyat performans olarak en iyi olduğunu düşündüğüm için incelemesini yaptım yalnız sanırım 4. bir video daha çekeceğim ki kumandanın basit bir kablo ile simülatör olarak kullanımını da göstermek istedim. Umarım onları da beğenirsiniz. :)

Izzet bey, ellerinize saglik cok faydalo oldu :) dual rate konusu ozellikle bilmedigim birseydi, tabiki ayarlamalar tecrube ile olacak ancak sayenizde mantigini ogrenmis oldum.

Video ve kumanda uzerinde biraz daha calistiktan sonra bir kac sorum olacak :)

Dual rate doğrusu bende çok iyi bilmiyordum ama tüm menüden bahsedebilmek adına epeyce hakkında çalıştım. Hatta bu konuda @Mehmet Kucuksari abinin konusu epey faydalı oldu diyebilirim :) Sorularınızı biliyorsam cevaplamaktan mutluluk duyarım :) Yorum içinde teşekkür ederim.:saygilar:
 
Acikcasi sorum logic switch ile ve timer ile ilgili olacak. Ama once ucus kartimin gelmesi ve clranflight uzerinde kanal ayarlamalari switchlere atayacagim mode lari belirlemem gerekecek. Buna gore bu iki fonksiyona switch degistirmenin nasi etkisini azaltacagimi soracaktim :) mesaji yazarken soruyu da sormus oldugumu fark ettim:laugh:
 
  • Beğen
Tepkiler: İzzet Camcıoğlu
Izzet bey, geleyim sorularimin devamina. Sizden ricam birincisi CH5 in attitude ayarlamasinda drone kullanimi icin tavsiyeleriniz nelerdir? Sonuc itibariyle ucus esnasinda bir switchi acip kapatmamiz ciddi sorunlara yol acabilir. Boyle bir duruma kendi yaptigimiz ayarlarla sebep olmamak icin be gibi bir onlem / taktik izlemek gerekir? Son olarak da logic switch menusunu biraz detaylandirip en verimli nasil kullaniriz aciklayabilirseniz cok sevinirim. Saygilar, selamlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: İzzet Camcıoğlu
Izzet bey, geleyim sorularimin devamina. Sizden ricam birincisi CH5 in attitude ayarlamasinda drone kullanimi icin tavsiyeleriniz nelerdir? Sonuc itibariyle ucus esnasinda bir switchi acip kapatmamiz ciddi sorunlara yol acabilir. Boyle bir duruma kendi yaptigimiz ayarlarla sebep olmamak icin be gibi bir onlem / taktik izlemek gerekir? Son olarak da logic switch menusunu biraz detaylandirip en verimli nasil kullaniriz aciklayabilirseniz cok sevinirim. Saygilar, selamlar.
Izzet bey, geleyim sorularimin devamina. Sizden ricam birincisi CH5 in attitude ayarlamasinda drone kullanimi icin tavsiyeleriniz nelerdir? Sonuc itibariyle ucus esnasinda bir switchi acip kapatmamiz ciddi sorunlara yol acabilir. Boyle bir duruma kendi yaptigimiz ayarlarla sebep olmamak icin be gibi bir onlem / taktik izlemek gerekir? Son olarak da logic switch menusunu biraz detaylandirip en verimli nasil kullaniriz aciklayabilirseniz cok sevinirim. Saygilar, selamlar.
Merhabalar yeniden bu ara ne yazık ki çok yoğun bir dönemdeyim o yüzden cevaplarım geç oluyor kusuruma bakmayın lütfen. İlk sorunuzu hiç anlayamadım yani bir kaç kere okudum ama tam olarak sorduğunuz kısmı anlayamadım, o yüzden bir şey diyemiyorum belki bilmediğim bir konudur. CH5 ile uçuş modlarının sıralaması ile ilgili ise cleanflight konusunda öneride bulunabilecek kadar deneyimim ve uçuşum yok ne yazık ki ancak ardupilot kartları ile ilgili önerimi sebepleriyle
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
buradaki videoda bahsettim. Switchi kapatmak konusunda yanlış anlamadıysam el çarpması veya kaza ile kapatmak ile ilgili soruyorsunuz. Eğer doğru anladıysam diirek uçuş şeklini etkileyecek switchleri atarken kumandanın üst kısmında kalacak switchleri seçiyordum. Örneğin stabilize alt hold loiter moduna geçiş switchi D olarak ayarladığım halde bunu acro stabilize gibi modlara geçirdiğim switchi G,H switchleri olarak ayarlamaya çalıştım. Üst kısımda elin daha kolay çarptığı noktalara daha çok ışıklandırmanın devreye sokulup çıkarılması gimbal ile ilişkili switchlere ayırdım. Doğru yanlış tartışılır bu konuda ama bu benim kendimce yaptığım uygulama. Logic switch konusunda ise videoyu ayarlamadan önce epeyce çalıştığım bir konuydu çünkü benim de pek bilgim yoktu ama anlamaya başladıktan sonra multikoperimin kullanımında bir yere oturtamadım. Bu benimde eksiğim olabilir ancak böyle hayati işlevi olacak bir durum hayal edemediğim için o konudan uzaklaşmaya karar verdim. Siz logic switch kullanımı için bir alan önerisinde bulunursanız onunla ilgili araştırma yapıp bir video hazırlamaya çalışabilirim. :saygilar:
 
Gec cevap vermeniz hiç sorun değil, ilginize tesekkür ederim. Ilk mesajimi ben de tekrar okuyunca pek duzgun yazmadığı fark ettim. Anlamamakta haklısınız.kusra bakmayın. Aslında iki mesajımda da sormak istediğim şu, örnek vermeye çalışayım. Diyelim ki, ben osd açıp kapatma için uygulama uzerinde bir kanal tayin ettim. Bu kanala kumandada atanan switch A olsun. SwtchA da diyelim timerlardan birini sıfırlayan swich olsun. Bunu farkında olmadan yapma ihtimalim var. Uçuşu etkileyecek hayati önemi olan bişey değil. Osd kapatmak istedigimde en fazla timer resetlenir. Ancak böyle bir hatayı uçuşu etkileyecek bir şekilde de yapmış olabilirim. Daha önce bu kadar çok fonksiyonu olan kumanda kullanmadığım için bu ayarlamaları yaparken nasıl bir strateji izlemem gerektiği ve hataya açık kapı bırakmama taktiklerini bilmiyorum. Atitude konusu anladığım kadarıyla doğrudan uçuşu etkileyebilecek bişey. Switchlere kumanda üzerinden atanan görevler, tanımlanan kanallar ve de kanallara ayarlanan mode lar ve diğer fonksiyonların birbirini etkilememesi için nelere dikkat etmeliyim? Bu konuda kumandayı kullanan biri olarak bu kumanda ile ilgili sipesifik deneyiminize istinaden nasıl bir yöntem tavsiye edersiniz? Biraz uzun bir soru oldu ama sanırım kendimi daha net ifade edebildim.
 
Şimdi daha net anladım sorunuzu, şöyle açıklayayım öncelikle 12 kanalımız var ilk 4 tanesi uçuş kanalları 5. mod seçimleri ki burada 2 tane switch kullanılıyor. Bu 2 switch ve uçuş kanallarında hata yapma şansınız yok, ben şahsen uçuş sırasında mod değiştirmek istediğim zaman önceliğim gaz kolunu bırakmamak olduğu için mod seçim switchlerini C ve D switchine atadım. Bu bir önceki mesajımla çelişen bir durum gibi dursada bir önceki mesajda yazdığım taktiği elim kumandaya alışana kadar yapmıştım sonrasında bu moda geçtim. Sonrasında A ve B switchleri bana yakın ve asla unutmamam gereken yerlere atadım. Örnek vermek gerekirse bir tanesi STOP komutu önlenemez bir kaza anında yada işler yolundan çıkarken multiyi durdurup hasarı azaltmaya yarayan bir komut bir diğeri de toplanır ayakların kontrolü. Bu şekilde bana en yakın switchlerle hazırlığım bitmiş oldu. Bunları da tek tek atadım diğer kanalları null olarak belirledim ki karışıklık olmasın. Sonrasında bu kullanıma alıştıktan sonra yavaş yavaş yeni switchler ekledim. Artık geri kalanlar uçuşu direk etkileyen switchler olmadığı için zaten sorun kalmamıştı. Burada bir konu bence kumandanın kötü yanı bir kanal üzerinde kullandığın switchi bir başka kanala atamaya çalıştığında kumanda hiç bir uyarı vermeden kabul ediyor. Bence bu hata yapılabilecek bir konu ve burada bunu yapmamıza izin verse bile bir uyarı vermesi gerekirdi bu sebepten sizin endişenizi de anlıyorum ama bunun en iyi çözümü bireysel deneyimden geçiyor ben kendi taktiğimi bana kolay gelen metodu anlatmaya çalıştım. Umarım size de bir faydası olur :)
 
Teşekkür ederim, kesinlikle faydalı oldu. En azından bir bakış açısı yakaladım, taşlar biraz daha oturdu. İnşallah uçuş kontrolcüsü bu hafta gelir, haftasonu hazır olurum. Kumandayla ilk uçuşu dört gözle bekliyorum :)
 
  • Beğen
Tepkiler: İzzet Camcıoğlu
İzzet bey, bir sorum olacak. Bu arada 3. Video da bekliyoruz :). AT9S de aynı anda birden fazla receiver ile bind yapma eşleşme imkanı var mı? Bildiğim kadarıyla bazı kumandalarda bu özellik oluyor. AT9S le de mumkun mu acaba?
 
  • Beğen
Tepkiler: İzzet Camcıoğlu
İzzet bey, bir sorum olacak. Bu arada 3. Video da bekliyoruz :). AT9S de aynı anda birden fazla receiver ile bind yapma eşleşme imkanı var mı? Bildiğim kadarıyla bazı kumandalarda bu özellik oluyor. AT9S le de mumkun mu acaba?
Hakan bey merhabalar :) Üçüncü video gelecek tabi ama küçük bir değişiklik oldu video sayısı 4'e çıktı :D Şimdi öncelikle binding işlemi çalışma mantığı şöyle biliyorum kumanda bir yayın yapıyor ve bu yayının bir şifresi var alıcıyı bind moduna alınca alıcı kumandanın şifresini kendi hafızasına kayıt ediyor sonrasında sürekli olarak o şifreyi tanıdığı için kumanda ile eşleşmiş olarak çalışıyor. Bu işlemi istediğiniz kadar alıcı ile yapabilirsiniz. Bu açıdan bir sorun yok istediğiniz kadar alıcı ile binding işlemi gerçekleştirebilirsiniz. Ancak sizin sorunuz eş zamanlı çalışma ise onun cevabını bilmiyordum ancak elimde iki farklı sistem vardı bir deneme yaptım. Yerde iken her ikisinede armed komutunu verdim her ikiside uyguladı, komutları eş zamanlı olarak her iki alıcıda çalıştırıyordu. Hatta daha da ötesi her ikisinde prm02 modülü mevcuttu kumanda ekranından bir iki saniyelik aralıklar bir birinden gelen bir diğerinden gelen mesaj görünmeye başladı. Ancak ben testimi burada sonlandırdım. Bu durumun günlük hayatta nasıl bir kullanımı olabilir onu kestiremedim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Cevap icim cok tesekkurler. 4 video ise daha da iyi, daha cok1 sey ogrenegiz demektir:laugh:.

Acikcasi ayni anda iki alici calismasi degildi amacim. Farkli araclarda tek kumanda ile kullanirken her seferinde bind yapmak gerekecek mi bunu anlamaya calisiyordum. Ama ilerde nirvana seviyesine ulasirsam ayni anda 2 quadi bir kumandadan ucurma fantazisi de denemeden gecmem heralde:evil::evil::evil:
 
  • Beğen
Tepkiler: İzzet Camcıoğlu
Ben yanlış anlamışım ama gerçekten mesajınızı okuduğumda epey şaşırmıştım. :) Bende yeni bir şey öğrendim ama sayenizde neden olmasın ki havada aynı anda birebir aynı iki drone kullanmak :):):halay::hoppa: 4. video da uygun yolla kumandayı simülatörde nasıl kullanabilirizi anlatacağım bir video olacak :) Umarım onları da beğenirsiniz :)
 
Simülatör hep söylediğim benim en büyük eksiğim ve de bir an önce edinip, çalışma yapmam lazım. Bu açıdan, 4. video da çok iyi olacaktır eminim!%p