Raptor E700 Disli Siyirma Problemi

  • Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan ÜYE olunuz

    Eğer eski üyemizseniz, MEVCUT Kullanıcı ADI ve ŞİFRENİZİ aynen kullanabilirsiniz. Eğer girişte sorun yaşıyorsanız, lütfen şu konuya TIKLAYINIZ.
Katılım
6 Ocak 2014
Mesajlar
387
Beğeniler
376
İlgi Alanı
Heli
#1
Benim raptorla ilgi halan daha mantigima yatiramadigim bisey var , mesela bu heliburn disli deki donus yonu , arabalardan mi oyle bi sbt fikir olustu kafamda anlamiyorum ama V seklindeki dislinin V ucu donus yonunde olmasi lazim pinyon ile yani pinyon merkezine dogru donmesi lazim diye bi kani var hala aklimda ...
Bir digeri caslt esc ayarlarim , 2. Dir havada heliburn disli siyiriyorum ... castle governor ayarlariyla ilgili daha cozemedim bu castle esc yi ...

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
28,480
Beğeniler
27,358
Yaş
45
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
#2
Raptor E700 Disli Siyirma Problemi

byedz' Alıntı:
.....Bir digeri caslt esc ayarlarim , 2. Dir havada heliburn disli siyiriyorum ... castle governor ayarlariyla ilgili daha cozemedim bu castle esc yi ...

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Nasıl yani Ediz ?? Sürekli dişli mi sıyırıyor yani havada ??
 
Katılım
9 Mar 2013
Mesajlar
6,314
Beğeniler
9,879
Yaş
32
Konum
Eskişehir
İlgi Alanı
Heli
#3
Raptor E700 Disli Siyirma Problemi

byedz' Alıntı:
Benim raptorla ilgi halan daha mantigima yatiramadigim bisey var , mesela bu heliburn disli deki donus yonu , arabalardan mi oyle bi sbt fikir olustu kafamda anlamiyorum ama V seklindeki dislinin V ucu donus yonunde olmasi lazim pinyon ile yani pinyon merkezine dogru donmesi lazim diye bi kani var hala aklimda ...
Mikado'da da sanırım böyle bi tasarım var. Bence V şeklindeki dişlinin sivri ucu değil de, diğer iki ucu dönüş yönünde olmalı. Böylece dönme yönünde ilk temas iki noktadan oluyor ve iki yüzeyden ilerleyerek ortada buluşuyorlar. Sivri uçtan yani tek noktadan olursa, ilk temasda o noktaya büyük bir yük binecek gibi düşünüyorum. Ki şöyle de bir durum var, temas iki noktadan sağlandıktan sonra tek noktada birleşmeye doğru ilerlerken, bir sonraki diş kavranıyor ve yine tek noktaya aşırı bir yükleme olmuyor.

Helis dişliler aynı büyüklükteki düz dişliye göre daha fazla yük taşıyıp daha sessiz ve yüksek hızda çalışabiliyorlar. Olumsuz yanı şafta eksenel bir yükleme yapıyorlar. Bu V tipindeki dişlinin amacı da zıt yönde eşit büyüklükte eksenel yükler yükleyerek birbirilerinin etkilerini sönümlemek...
 
Katılım
19 Ara 2014
Mesajlar
21
Beğeniler
0
Yaş
41
#4
Raptor E700 Disli Siyirma Problemi

Selam Ediz,

Sanırım senin yaşadığın problem governor ayarıyla ilgili değil de daha çok pinyon ile dişli arasındaki ayardan kaynaklanıyor. Burda dikkat edilmesi gereken nokta ne çok sıkı olacak ne de çok boş. Araya ince bir kağıt parçası koyarak yapıldığını görmüştüm daha önce. Ben governor gain 15 olarak kullanıyorum ve bir sıkıntı yaşamadım şimdiye kadar.
 

Cengiz Okkalı

Çalışkan Uye
Katılım
13 Ocak 2015
Mesajlar
394
Beğeniler
342
Yaş
31
İlgi Alanı
Heli
#5
Raptor E700 Disli Siyirma Problemi

Tesekkurler ediz bakalım tum elektronik vs hazırlayım bir gın toplamaya baslıycam. Senin sorunun bende esc ile alakalı oldugunu düşünmüyorum en basitinden soft start acıktır sen zaten havada sıyırdıgını söylemesisin. Problem escden olsa governrda devir yukselip alcalması veya motor yada esc de fazla ısınma sonucları olur sendeki problem yusuf abinin dediği gibi gear mesh olayı kagıt ile ayarlamak cok guzel oluyor motoru ana dişliye göre it cok fazla bastırmadan sık daha sonra araya gircek sekilde a4 kagıdı dişliyi cevirerek diger taraftan cıksın daha sonra kagıda baktıgında kagıdı baskıdan yırtacak sekilde dişlinin oturmaması lazım ona göre mm kaydırma yapabilirsin. Benim yöntemim şu;

Dişye motoru itekliyorum sonra motor geri kaymıycak sekilde vidaları sıkıyorum ama zorladıgında geri kayabilcek şekilde sonra kagıdı geçiriyorum gecerken motor kagıdın ezıldıgı kadar mm den de daha az geri kayma yapıyor sonra vidaları sıkıp tek tek cıkartıp lock title layıp işi bitirıyorum daha sonra ana dişliyi elinle yokladıgında cok az belli belirsiz tık tık ses cıkartcak o mesh ayarının oldugunu gösterir. Umarım anlatabilmişimdir ben bu yöntemle ne compass da ne gauide hiç bir helide sıyırma yasamadım
 
Katılım
6 Ocak 2014
Mesajlar
387
Beğeniler
376
İlgi Alanı
Heli
#6
Raptor E700 Disli Siyirma Problemi

Ilginiz icin hepinize tesekkurler konu biraz mindar oldu forum yonetimi gerekli yerlere tasiyabilirler msjlari ordanda devam edebiliriz ..
Simdi ben nasil yaptigimi anlatiyim ;)

Ben genelde disliye kadar iyice itirip , sonrasinda ana disliyi elimle donduruyorum o sirada zaten belirli bir mesefa bosluk olusuyor diye dusundum ki x50de bu sekilde yapiyorum ,E700 de zaten pinyon V seklinde oldugundan ana disli kanalina direk oturuyor , motor pinyonunun altinda bir blok daha var motor saftinin alt kismi o blok icindeki rulmanin icine geciyor ben o blogu takmadim benim saftimi kestigim icin hani oyle bi ihtimal olucagini samiyorum ama acaba o blok yok diye mi pinyon bi anda yuklenince disli siyiriyor diyecen ama kendimede gulcem cunku motor blogunu 4 tane vida tutuyor ... bide uzun suredir disli model kullanmiyorum goblin sevdasi :D
Hani disli siyirmasi cok gevsek taktigimdan degil belki cok yakin taktigimdan kaynakli olabilir

Benim governor gain 28 di 21 cekmistim , gene havada siyirdi , hata ilk ucusum da ha dedim bisey yok 2. Ucusta yeni aldigim lipolari denemek icin taktim kalktikdan sonra sirasiyla 5 veya 10 sn sureyle idle 1 , 2 , 3 asildim catur cutur :D hemen oto ile indik ;) otosu cidden guzel bu aletin bu arada ...

Acaba governor da , dusen kafa turunu yakalarken bi anda fast low veya medium gibi bi olay mi var dusunce bi anda tak diye yakalamak istiyorda siyiriyor anlamadim ..

Simdi evede gidince mesh olayina dikkat li bir sekilde tekrardan gozden geciricem ... bu 2. Disli yiyisi 3. Yu takicam ustune bu sefer halledicem insallah ..

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
6 Ocak 2014
Mesajlar
387
Beğeniler
376
İlgi Alanı
Heli
#7
Raptor E700 Disli Siyirma Problemi

Yusuf bey sizin kullandiginiz esc castle ise setuplariniz nedir ???

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Cengiz Okkalı

Çalışkan Uye
Katılım
13 Ocak 2015
Mesajlar
394
Beğeniler
342
Yaş
31
İlgi Alanı
Heli
#8
Raptor E700 Disli Siyirma Problemi

Ediz demek stokta ana dişli kalmayısı sendenmiş :) cok sıkı olmasıda sebep verir cok sıkı oldugunda ana dişliyi felaket yemeye baslıyor ısınıyor ana dişli bildiğin ben daha kuramadıgım için castle ayarı söyleyemiyorum
 
Katılım
6 Ocak 2014
Mesajlar
387
Beğeniler
376
İlgi Alanı
Heli
#9
Ynt: Raptor E700 Disli Siyirma Problemi

Yedek almistim 1 tane fazladan :D onu kullanicam simdi , genelde prodan parca alirken cifter aliyorum stokda kalmama durumunan gore ;)

Bunuda siyirirsak sikinti o zaman :D

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Cengiz Okkalı

Çalışkan Uye
Katılım
13 Ocak 2015
Mesajlar
394
Beğeniler
342
Yaş
31
İlgi Alanı
Heli
#10
Raptor E700 Disli Siyirma Problemi

Bu arada castle esc oyle timing bozuk olunca ani tepkimeler yapmıyor sadece yavas yavas kafa devri yukseliyor azalıyor sabit tutamıyor dişli sıyırması durdugu yerde aniden gaz alması lazım ki sıyırsın havada en kötü 1700-1800 devirle dönerken nekadar ani devirlenebilir senin olay ya cok sıkı ya cok geride kesin peki sıyarmadan önce helikopteri indirdiğinde dişlinin tozu varmıydı normalde 1-2 kez yapıp keser sonra dişli oturur iyice cok sıkıysa acayip farklı bi ses te yapar çalısırken helikopter
 
Katılım
21 Kas 2013
Mesajlar
5,078
Beğeniler
7,947
Yaş
37
Konum
Eskişehir
İlgi Alanı
Heli
#11
Raptor E700 Disli Siyirma Problemi

Gear mesh olayının özünde dişlinin kusursuz yuvarlak üretilemiyor olması yatıyor. Zaten dişli kalitesini malzeme kalitesi kadar dişli şekli de belirliyor. Benim taktik şöyle, dişili ve pinyonu gözleyerek bir tam tur çeviriyorum dişliyi ve pinyona en yakın olduğu noktayı işaretleyip, orada fazla bastırmadan sıkıştırıyorum. Rasim'in dediği gibi v şekilli dişliler şaftta eksenel yük oluşmaması için dizayn ediliyor (ki ilacı thrust bearingdir), ancak hangi tarafa döndükleri çok önemli değil, iki tarafa doğru da iki noktadan dayanak alıyorlar. Bence sorun motor şaftını sabitleyen bearing blokun olmamasından kaynaklanıyor. Motor şaftı esniyor, pinyon dişliden uzaklaşıyor, temas alanı azalıyor, dişli de naapsın gariban, sıyırıyor...
 

Cengiz Okkalı

Çalışkan Uye
Katılım
13 Ocak 2015
Mesajlar
394
Beğeniler
342
Yaş
31
İlgi Alanı
Heli
#12
Raptor E700 Disli Siyirma Problemi

pininon support unda etkisi vardır ama bugune kadar her modelde bu olay yoktu eskıden kullandıgımız bırcok modelde bende supportsuz kullandım bişy olmadı ancak bu modelde 3. supporta ne gibi bir etkisi var bilemıyorum belki esneme cok oluyodur buda tabı bır etken.
 
Katılım
6 Ocak 2014
Mesajlar
387
Beğeniler
376
İlgi Alanı
Heli
#13
Ynt: Raptor E700 Disli Siyirma Problemi

Ilk indigimde toz vardi biraz , muhtemelen ben baya ski yaptim heralde , bu sefer ana disli ile ilk 2-3 ucis idle 1 de ucucam :D bi uer etsin kendine ...

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
19 Ara 2014
Mesajlar
21
Beğeniler
0
Yaş
41
#14
Raptor E700 Disli Siyirma Problemi

Selam Ediz,

Kusura bakma ancak cevap yazabiliyorum. Benim kullandığım motor SAVÖX BSM5065-500 Kv (Cengiz kardeşime çok teşekkür ederim, mükemmel bir motor), Castle Edge 120 ESC, 14T pinion, 1950-2050-2150 kafa turu.

ESC ayarlarım ise şöyle:

Governor Gain : 15
Initial spool-up rate : 5
Head speed change rate : 18
Motor start power : 59
Motor timing : 5
PWM Rate : 12Khz

Senin governor gain biraz yüksek olabilir mi acaba? Bir denemek lazım, bence 15 gain bir dene, ayrıca pinion supportun da etkisi vardır diye düşünüyorum. Bu arada ben E700 modelini çok sevdim, hem alüminyum ve malzeme kalitesi hem de uçuş karakteristiği olarak 10 numara 5 yıldız model...
 

Benzer Konular