Raptor E700 V2 Inceleme

  • Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan ÜYE olunuz

    Eğer eski üyemizseniz, MEVCUT Kullanıcı ADI ve ŞİFRENİZİ aynen kullanabilirsiniz. Eğer girişte sorun yaşıyorsanız, lütfen şu konuya TIKLAYINIZ.

ediz islam dumankaya

Çalışkan Uye
Katılım
6 Ocak 2014
Mesajlar
387
Tepkime puanı
376
İlgi Alanı
Heli
selam arkadaşlar aslında bir cogunuzun bildigi üzerede , bende değişik bir seviyede Thunder Tiger sevdasi var ...

Uzun zamandır , hatta ilk çıktıgı günden beri dir Raptor E700 inceliyor , videolarını izliyor , yurt dışında ki takım pilotu nick de dahil olmak üzere çeşitli videolarini takip ediyordum ...

geçen yazın aldıgım ufak tiyo üzerine E700 v2 cıkıcagını ögrendim ve gene sabırla beklemeye başladım , Türkiye sınırlari içerisine de girdiği anda solugu Türkiye dist. olan pro modelin kapısında aldım diye bilirim ..

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


v2 'nin ufak tefek farklılıkları var fiber canopy , heliborn dişli , boom uzatılıp 800 size olabiliyor gibi vsvsvs gibi okuldan dolayı son zamanlarda modelciliğe fazla vakit ayıramadıgım ıcın hayalimdeki inceleme konusu olmıyacak belki ama günden güne bu yazıma ufak tefek eklemeler yaparak son halini almasını saglıyacagım.. sebebine gelince , sürekli erteliyorum :D :D ha bugun yapıcam ha yarın yapıcam derken olmadı en azından kutu acılımı videosu ile başlayalım dedim ...
dip not : - en sevmedigim olay kit den pal cıkmıyor ...

ufak tefek yorumlarda eklıyım şimdilik , canopy fiber olması görsellik anlamında hoş gibi ama ilerde v1 canopysi alıcam , plastık canopyler kırımlardan etkılenmıyor dogru durust ...

E700 secmemın onemlı unsurularini siralarsam

1-Yurt dışı fiyatı neyse Türkiyeden aynı fiyata kredi kartına taksit imkani da olacak sekilde temin edebilmem ... gerçi bazen sıkıntı cekıyorum gene de o zaman yurt dışı yolları gözüküyor bu sebepden bazen stok bile yapıyorum :D

2-G4 deki oldugu gibi uçuk yedek parça fiyatları yok belkide 1/3 fiyatında..yurt dışındaki geri dönüşleri önem vermişler bunu anladım ...

3- bellcrank sistemli olması ( sanırım dogru yazdım :D )

4- lipo pil olayı frame arasında bu benim için cok onemli , kırım anında pil frame dısında olmadıgı ıcın pilin zarar görme olasılıgı cok daha az ...

5- frame alt ve ust frame olmak uzere 2 parça , ( ben burda frame arasına solıd den arkadasıma cızdırerek araya plexi gibi bi parca kestırdım frame 0.7 cm daha genişlettim bu sayede geniş pillerimi cok cok daha rahat koyabiliyorum )

6- Heliborn m1 dişli ( logo 700 gibi )

7- X50den referans olarak ( bana bugunkı 3d uçuş sevıyemde en cok etkisi olan helikopterim dogal olarakda en cok kırıp topladıgım helikopterim ) saglam olması , kırıldımı deyim yerindeyse şakulü kaymıyor helinin ve tamiri kolay o kadar cok kırdım demıyım ama saglam kırımlarım oldu ama ona ragmen tamirle bile ( frame mesela ) halen daha cok stabıl ucması masraf acmaması ...

cnc işciligindeki kalite laf denilemez heralde , bu yuzden cnc parçalari cidden ederinde pahali diyiyim ama o kadar yek pareki bu parçalar bile , bozulan veya hasar goren bi parça icin parçanın tamamını degil , kısım kısım alıp hasarlı parcayı degısıtırıp bırlestırıp gene butun halde kullanabılıyorsunuz .. maın blade holder mesela ...

x50 kac defa kırdım bılmıyorum ama 1 kere ana şaft değişmedim yada 1 kere degiştim diyim spindle saft ve maın saft acayip saglam bir yapıyor sahıp taıl saft genelde değiştigim kısım ...

frame yek pare oldugundan dolayı ımkanınız varsa bilgisayarda cizdirip g10( carbon fiber kadar saglam bir malzeme ) gibi malzemlerden alt frame mı temin etme ve cok daha ucuza mal edebilme imkani var ..

Dez avantajlari :

- ilk defa helikopter toplıyanlar uzak dursunlar manuel karışık ve yetersiz

- şahsi görüşüm bu benim maın blok yapısında tasarımsal olarak hata var demiyimde , daha göze hoş gelicek sekılde yapabılırlermiş rulman bloklarınından kastım ... görselini koyacagım ...

- esc yı ılk basta buruna koymustum şu an 2s lipo bec ile kullanacagım ıcın sol frame koydum ( nick maxwell hatta cogu raptor e700 kullanıcısının yaptıgı gibi ) 2s lipo yu buruna koyucam ... biraz daha en azından bu opsıyonları yerleştirebilecegim şekilde burun tasarımı yapabilirlermiş ... cunku ben ortada olmasından hoşlanmıyorum ama helıkopterde bunları koyabılecgım bir yer yok..

ve nalet olası ana saft ıcın ust maın blok hemen altına bılezık koyup ana saft ordan gecırıp soktugum bilezik ile asagıdan dişlinin ordan ayarlayıp vs vs derken her anasaft veya ana dişli veya o bölgene bir işleminiz varsa bu uğraştırıcı islemi yapıyor olmanız ... x50 de boyle bu konuda hale eksık alıgn veya goblın dıbı 2 dk lık ıs degıl malesef ...




şimdide kullandıgım setup kısmına gelelim ....

- ilk başta aklımdaki düşüncem goblinin uzerinde olan ve halen daha hevesimi alamadıgım scorpıon world speed recor lımıted edıtıon 540 kv motorumu koymaktı , tabi lazlık var zerde olmedımde olur diye gobline hemde denemek ıcın ve yakındanda bildigim quantum 500 kv goblın edıtıon motoru aldım ...

quantum geldı taktım goblının ustune ( o ara ucmaya devam ederım dıye de sokmedım goblının ustunden scorpıonu ) goblinin ustunden soktum 540kv yı takıcam motoru , daaaa daaaa :p:p:p:p:p:p:p

motor frame ın arasına girmiyor ve o kadar cok sevıyorum ki sinir oldum , quantumu da denemek ıstıyorum ne yapıcam derken , aslında bendeki motorla aynı olan ve bu model ıcın uretılmıs olan nıck maxwell edıtıon motora yonelcektım saolsun usama battal ıle gorustukden sonra benım 540 ıle onunda sıfır ayarındaki motoru takas yaptık boylelıkle bu sorunuda çözdüm :)

oda nick maxwell edıtıonuda goblın 630 da kullanıyordu ...


motor : - scorpion nick maxwell limited edition

esc : castle 120 HV ( yep 120 denk getiremedim :D )

bec : yep20 amper kullanıyordum bi sorun yaşamadım hiç ama farklılık olsun diye şu an gryphon bec kullanıyorum 2s lıpo ıle ....

FBL unıte :

- sk540 red

skookum 540 clear vardı onu nitromun uzerıne gecırdım tekrar ( benım rodajı bıle bıtmeyen ys91 tareqlı nıtrom :D :D hırs yaptım ucurmadan bırakmayacam onu )

Servo olarak da :

- Highest HV HT750
- Highest HV HG800

Servolar hakkinda da biraz bilgi veriyim , servolar aslinda piyasadaki cogu servo mesela futaba 9353 , amain hobbi de ki protek gibi servolari ureten , kore menseili bir firma nin urettigi servolar ..

Servolar corless motorlu , 32 bit mcu 4096 resolution ( cozunurluge sahip ) canevarlar :) ve 1.000.000 cyclic garantili :)

Servolar brushless degil , corless hatta bert kammerer yazinida paylasicam sizinle bu konuda corless ve brushless servo arasinda ki , bahsettigi yazida corless lerin brushless servolardan daha hassas tepkime lere sahip oldugu , brushles in corless e gore motor omrunun fazla oldugu ...

Bu servolarda motor omru sikintisida olmayinca bunlari tercih ettim ...

Hatta yeri gelmis ken muhtemelen forumda yok konusu neden brushless veya neden coress servo diye konu acip bilgilerimizi paylasalim :)

Ben bu noktada coreas servolarin brushless servolara gore daha hassas oldugu icin ( hakkini veremesekte :) ) tercihimi bu yonde kullandim ... bide bir milyon garantide olunca fazla dusunmedim ....

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 

Cahit Kaş

Kıdemli Uye
Katılım
6 Mar 2013
Mesajlar
2,092
Tepkime puanı
1,914
İlgi Alanı
Heli
Raptor E700 V2

Hayırlı olsun ediz. O TT sevdası bende de var. Dışarda olduğumdan henüz konuyu tam incelemedim ama evde ayrıntılı bakarım.
 

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
31,354
Tepkime puanı
34,480
Yaş
46
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Raptor E700 V2

Oncelikle bizleri daha fazla bekletmeden boyle bir konu actigin icin ellerine saglik Ediz :bravo:

Bir Raptor hayrani olarak cok guzel bir inceleme olmus. Arti/ Eksisi ile kiti guzel ele almissin. Senin de dedigin gibi boyle bir Kit'in icinden pal cikmamasi gercekten anlasilir bir sey degil :-\ Sanki bu alet palsiz ucabilecekmis gibi hangi akla hizmet kite dahil etmezler anlamak mumkun degil :'(

Diger taraftan kullanici yorumlarini dikkate alarak G4 gore revize etmeleri ise firma olarak takdiri hak ediyor.

Her ne kadar Thunder Tiger mesafeli olsam da gerek sen gerekse Cahit hocamin modelleri sayesinde yavas yavas isinmaya basladigimi da itiraf edeyim :laugh:

Video nedense ben de acilmadi. Birazdan PC yeniden deneyeyim :p

Bu arada 1-2 resim ilave edip, 2 tane mesaji sana Rezerve olarak ayirdim. Simdi de ne sevdigim kisim olan INDEKS sayfamizi bu guzel incelem konusunu da ilave edelim :RCKolik:

 

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
31,354
Tepkime puanı
34,480
Yaş
46
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Raptor E700 V2 Inceleme

Bir de her ne kadar bazi arkadaslarimiz inanmayacak olsa da :laugh: her yerde ayni modelleri sikca gordugumuz bu zamanlarda bu sekilde farkli modelleri sizlerin sayesinde gormek bence 1 kat daha degerli :thumbup:
 

Mesut SERT

Tecrübeli Uye
Katılım
25 Haz 2014
Mesajlar
936
Tepkime puanı
0
Yaş
38
İlgi Alanı
Multikopter
Hayırlı olsun. Kırimsiz uçuşlar dilerim. [emoji106]
 

arda

Kıdemli Uye
Katılım
15 May 2013
Mesajlar
2,144
Tepkime puanı
2
Yaş
31
Raptor E700 V2 Inceleme

Eline sağlık Ediz.TT benimde çok sevdiğim bir markadır. E700 gerçekten çok güzel model artı ve eksi yönlerini yazmışsın zaten. :thumbup: Fakat video gizli gözüküyor.Merakla izlemeyi bekliyorum. :saygilar:
 

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
31,354
Tepkime puanı
34,480
Yaş
46
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Raptor E700 V2 Inceleme

Ediz video derlemesi bitmiş şu an erişilebilir ama ayarları GIZLI olarak kalmış. Müsait bir zamanda ayarlarına bakar mısın sana zahmet :)
 

Cahit Kaş

Kıdemli Uye
Katılım
6 Mar 2013
Mesajlar
2,092
Tepkime puanı
1,914
İlgi Alanı
Heli
Raptor E700 V2 Inceleme

Eve geldim ve Yazıyı okudum. Videoyu da düzeltmeni sabırsızlıkla bekliyorum.
Ama şunu tüm samimiyetimle söyliyeyim ki Raptor G4 hala gözüme çok estetik görünüyor. Kanopisi sanat eseri bence.

Ana şafta takılan bilezik beni de çok uğraştırmıştır. Ben de kendi beceriksizliğim diye düşünüyordum. Sanırım o kısımdaki tasarım G4 ile aynı. Benim en çok Hoşuma giden Ayrıntı da swash paralelliğini ayarlamak için kafa kısmını çıkarmaya gerek olmaması. Link Boyları manueldeki gibi ayarlandığında parlerde Sıfır derece açı ayarlamak ve swashın yere paralel Olmasını Sağlamak bir dakikalık iş.
 

ediz islam dumankaya

Çalışkan Uye
Katılım
6 Ocak 2014
Mesajlar
387
Tepkime puanı
376
İlgi Alanı
Heli
Ynt: Raptor E700 V2 Inceleme

Ozur dilerim arkadaslar ben video yu , konuyi acicagim gune ozel kalsin diye ozel yapmistim :D unutmusum simdi duzelttim...


Cahit abi :

Evet olay ayni senin bahsettim gibi temel ayar olaylari g4 ile ayni , frame deki deliklerden soktugun zaman alyani direk swash vs sfir ayarlaniyor bu kisimlar ayni diye bahsetmedim ...

SM-N900 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

ediz islam dumankaya

Çalışkan Uye
Katılım
6 Ocak 2014
Mesajlar
387
Tepkime puanı
376
İlgi Alanı
Heli
Ynt: Raptor E700 V2 Inceleme

Mesut :
Tesekkur ederim , adana ekibinolarak sizin hiziniza yetisemesemde erhanin pesindeyim :D :D sirada bi 380 var aklimda ama ona biraz daha var bu yazdan sonra belki :)

SM-N900 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Tevfik Sıkılı

Kıdemli Uye
Katılım
12 Haz 2013
Mesajlar
1,536
Tepkime puanı
1,054
İlgi Alanı
Heli
Raptor E700 V2 Inceleme

Hayırlı olsun Ediz, kırımsız keyifle uçur. :thumbup:
 

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
31,354
Tepkime puanı
34,480
Yaş
46
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Raptor E700 V2 Inceleme

Oleyy video izlenebiliyor :halay:

Ana dişli ve skid gerçekten ilginçmiş :) Alyan, loctite ve gres kitin içinden çıkması gerçekten çok hoş.

Bu arada ben Canopy dizaynı, renğini ve malzeme kalitesini çok beğendim :thumbup: %p

Tekrar güzel günlerde, keyifli ve kırımsız uçuşlar Ediz ;)
 

Türker Akgün

Moderator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
12,004
Tepkime puanı
11,185
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Raptor E700 V2 Inceleme

Ediz eline sağlık, keyifle izledik. :bravo:

Bu modele ne zaman rastlasam aklıma sen geliyorsun. :laugh: Kırımsız keyifli uçuşlar dilerim. :coolxf:

Thunder Tiger enteresan bir firma, özellikle fiyat konusundaki politikasını adeta piyasayı görmezden gelircesine hiç umursamadan yıllardır sürdürmüştür. :eek:

Bilirsin en fazla birkaç sene olmuştur kitlerinde FBL rotora geçeli, sanırım o konuda da en çok mukavemet gösteren firmalardan biridir, hatta belki de tekidir. :laugh:

Ama E700 bence TT'den gelen güzel bir hamle. %p Umarım yoluna bu güzel gelişmeleri sürdürerek devam eder. :thumbup:

Esasen pilot senin gibi yetenekli olduktan sonra gerisi tamamen teferruattır. :RCKolik:
 

Benzer konular