- Katılım
- 30 Kas 2014
- Mesajlar
- 4,667
- Tepkime puanı
- 20,120
- Yaş
- 47
- Konum
- Wallingford / İngiltere
- İlgi Alanı
- Uçak
Ailesinin Muscat/Umman temsilcisi olarak uçuş günlerinden raporlar fotolar ve videoları düzenli olarak paylaşacağım bir başlık olsun istedim. Buna buluşma diyemeyiz tabi ki ama illa buluşma olsun diyenleri buraya bekliyorum aman diyeyim modelsiz gelin gümrüğe kaptırmayın, ben size model ayarlarım burada
Malum bu memleket biraz sıcak, aslında iki mevsim var, yaz ve cehennem, bu günlerde cehennem yavaş yavaş bitmekte ve yaz başlamakta son birkaç haftadır ha bugün ha yarın diyerekten sezonu açma niyetindeydim ama hem iş yoğunluğundan modelleri hazırlayamama hem de hava tahminlerindeki yüksek sıcaklıklar yüzünden bir türlü o an gelmemişti. Sonunda bugün şeytanın bacağını kırdık ve sahaya gidip 2018-2019 sezonunu açabildik.
Zaten sezon açılışı için aklımda hep Spitfire vardı, bugün öğleden sonra sahanın açılacağı da netleşince son hazırlıkları tamamladım, pilleri şarj ettim, modelin her tarafını son bir kez daha kontrol ettim, yenilemeler eklemeler iyileştirmeler yaptım ve arabaya yükledim. Bugün ayrıca benim için bir açıdan daha bir ilk olacaktı, oğlumla birlikte ilk kez yalnız olarak uçuşa gidip ben de uçacaktım. Daha önceleri pek çok kez birlikte gittik ama eğer yalnız olursak sadece izleyici oluyorduk, ben de uçacaksam eşim de geliyordu ve ben uçarken o ilgileniyordu. Ama artık yeterli yaşa geldiği için güvenlik kurallarını konuşup sadece ikimiz uçuşa gidip ben uçarken o da yanımda yada arkada ya da arabanın yanında duracak şekilde plan yaptık ve yola çıktık.
Evden çıktıktan sonra ilk göbekteki hafif kıvrımda arkadan bir gürültü patırtı koptu! Çıkan sesten uçağın gövdesinin yuvarlandığını anlayabildim, malum alet de narin, kesin biyerler kırıldı diye düşündüm ama duracak kontrol edecek yer de yok. İlerde ilk benzincide durup modeli kontrol ettim, elevatörlerden birisi kırılmış kopmuş, menteşe pimini de kırmış, hadi bakalım. Modelin sırtındaki "scale" anten de kırılmış ama onun bir fonksiyonu yok zaten. Neyse yanımda CApon var zaten, sahaya gidince yapıştırırız, en kötü uçmayız uçanları seyrederiz diyip devam ettim yola
Sahaya geldiğimde havayolu pilotu olan Ukrayna'lı Jack amca ve eşi çoktan gelmişler yerleşmişler hatta amcam 55 cc'lik extrasıyla bir sortiyi tamamlamıştı bile. selamlaşma sonrasında çıkardım tayyareyi, elevatörü CAponla yeniden tutturdum, bir de emniyet olsun diye ek yerinden bantladım, baktım sağlam, uçmaya karar verdim.
İlk üç uçuşta bihayli güçlü bir yan rüzgar vardı (videolarda sesi duyabilirsiniz), ilk kalkışta uçağı pist doğrultusunda tutmaya çalıştım ama tam sağ rudder vermeme rağmen uçak sola rüzgara doğru dönerek kalktı neyse ki pist geniş uçak hafif, sorunsuz kalktık. Biraz ısınma alışma uçuşundan sonra vericiden gelen "süren doldu" sinyaliyle inişe karar verdim. Bana göre rüzgar karşıdan ama hafif sağdan geliyordu, haliyle soldan bir yaklaşma planladım, ama bizim Jack amca yanıma gelip niye o taraftan iniyorsun rüzgar öbür taraftan geliyor dedi, hadi ya öyle mi, ben öte yandan hissediyorum ama nasılsa baskın olan her şekilde yan rüzgar bileşeni çok da farketmez diyerek diğer taraftan yeni bir yaklaşma yaptım ama gördüm ki ben haklıymışım, açı az da olsa rüzgar hızının fazla olması sebebiyle uçak uzadı da uzadı. biraz hoplaya zıplaya da olsa sağ salim indik… Diğer uçuşlarda kalkışı pistin enine, yani direk karşıya doğru yaptım, inişleri de soldan gelerek hafif çaprazlamasına yaptım her şey daha rahat oldu.
2. uçuşta kalkıştan hemen sonra modelin kanopisi uçtu gitti neyse ki yakın yere, hatta tam pistin üzerine düştü, Jack de gidip toplayıp getirdi sağolsun. Sonraki uçuşlarda bantla tutturdum gövdeye öyle uçtum. Bu da ilk kez başıma gelmiyor, ilk şeffaf kanopi de biyerlerde uçup gitmişti bulamamıştım. Bir müdahale gerekiyor buna…
3 uçuşta üç pilin hepsini "storage" gerilimine kadar düşürdüm, ama tam güneş battığı anda hava çok güzel oldu rüzgar hafifledi, bu ortamın tadını çıkarmak için son pilden kalan bir miktar enerjiyle kısa bir uçuş daha yaptım, bu 4. uçuş bence görsel olarak en güzeliydi çünkü modele de alışıp pas atmış olunca hep alçak hep yakın uçtum. 4. uçuşun sonunda, indikten sonra hazır rüzgar da azaldı modeli taksi yaparak yanıma kadar getirebilirim diyerekten (daha önceki uçuşlarda modeli gidip almam gerekti, zira taksi yapmak imkansızdı) modeli kendime doğru getirmeye başladım ki kuyruk tekerleği koptu benzer şey daha önce 3 boyutlu yazıcıdan çıkma Edge'de de olmuştu, bu modellerde tasarımcı tekerlek akslarını da basılacak şekilde öngörmüş ama hem tekerlek hem aks aynı malzemeden plastik olunca bir süre sonra kaynayıp birbirlerine yapışmaları ve aksın kırılması kaçınılmaz oluyor. Neyse, zaten bu kuyruk tekerleğini hiç sevmiyordum, bahaneyle yenisini yaparım
Tüm uçuşlarda kafamda gopro kamera ile video çekimi yaptım, videolar da çok kötü değil, tabi ki adam gibi bir kamerayla yapılan çekimlerle karşılaştırılamaz ama hiç yoktan iyidir diyerekten aşağıda paylaşıyorum.
Güne ait fotoları buraya da ekleyelim:
Malum bu memleket biraz sıcak, aslında iki mevsim var, yaz ve cehennem, bu günlerde cehennem yavaş yavaş bitmekte ve yaz başlamakta son birkaç haftadır ha bugün ha yarın diyerekten sezonu açma niyetindeydim ama hem iş yoğunluğundan modelleri hazırlayamama hem de hava tahminlerindeki yüksek sıcaklıklar yüzünden bir türlü o an gelmemişti. Sonunda bugün şeytanın bacağını kırdık ve sahaya gidip 2018-2019 sezonunu açabildik.
Zaten sezon açılışı için aklımda hep Spitfire vardı, bugün öğleden sonra sahanın açılacağı da netleşince son hazırlıkları tamamladım, pilleri şarj ettim, modelin her tarafını son bir kez daha kontrol ettim, yenilemeler eklemeler iyileştirmeler yaptım ve arabaya yükledim. Bugün ayrıca benim için bir açıdan daha bir ilk olacaktı, oğlumla birlikte ilk kez yalnız olarak uçuşa gidip ben de uçacaktım. Daha önceleri pek çok kez birlikte gittik ama eğer yalnız olursak sadece izleyici oluyorduk, ben de uçacaksam eşim de geliyordu ve ben uçarken o ilgileniyordu. Ama artık yeterli yaşa geldiği için güvenlik kurallarını konuşup sadece ikimiz uçuşa gidip ben uçarken o da yanımda yada arkada ya da arabanın yanında duracak şekilde plan yaptık ve yola çıktık.
Evden çıktıktan sonra ilk göbekteki hafif kıvrımda arkadan bir gürültü patırtı koptu! Çıkan sesten uçağın gövdesinin yuvarlandığını anlayabildim, malum alet de narin, kesin biyerler kırıldı diye düşündüm ama duracak kontrol edecek yer de yok. İlerde ilk benzincide durup modeli kontrol ettim, elevatörlerden birisi kırılmış kopmuş, menteşe pimini de kırmış, hadi bakalım. Modelin sırtındaki "scale" anten de kırılmış ama onun bir fonksiyonu yok zaten. Neyse yanımda CApon var zaten, sahaya gidince yapıştırırız, en kötü uçmayız uçanları seyrederiz diyip devam ettim yola
Sahaya geldiğimde havayolu pilotu olan Ukrayna'lı Jack amca ve eşi çoktan gelmişler yerleşmişler hatta amcam 55 cc'lik extrasıyla bir sortiyi tamamlamıştı bile. selamlaşma sonrasında çıkardım tayyareyi, elevatörü CAponla yeniden tutturdum, bir de emniyet olsun diye ek yerinden bantladım, baktım sağlam, uçmaya karar verdim.
İlk üç uçuşta bihayli güçlü bir yan rüzgar vardı (videolarda sesi duyabilirsiniz), ilk kalkışta uçağı pist doğrultusunda tutmaya çalıştım ama tam sağ rudder vermeme rağmen uçak sola rüzgara doğru dönerek kalktı neyse ki pist geniş uçak hafif, sorunsuz kalktık. Biraz ısınma alışma uçuşundan sonra vericiden gelen "süren doldu" sinyaliyle inişe karar verdim. Bana göre rüzgar karşıdan ama hafif sağdan geliyordu, haliyle soldan bir yaklaşma planladım, ama bizim Jack amca yanıma gelip niye o taraftan iniyorsun rüzgar öbür taraftan geliyor dedi, hadi ya öyle mi, ben öte yandan hissediyorum ama nasılsa baskın olan her şekilde yan rüzgar bileşeni çok da farketmez diyerek diğer taraftan yeni bir yaklaşma yaptım ama gördüm ki ben haklıymışım, açı az da olsa rüzgar hızının fazla olması sebebiyle uçak uzadı da uzadı. biraz hoplaya zıplaya da olsa sağ salim indik… Diğer uçuşlarda kalkışı pistin enine, yani direk karşıya doğru yaptım, inişleri de soldan gelerek hafif çaprazlamasına yaptım her şey daha rahat oldu.
2. uçuşta kalkıştan hemen sonra modelin kanopisi uçtu gitti neyse ki yakın yere, hatta tam pistin üzerine düştü, Jack de gidip toplayıp getirdi sağolsun. Sonraki uçuşlarda bantla tutturdum gövdeye öyle uçtum. Bu da ilk kez başıma gelmiyor, ilk şeffaf kanopi de biyerlerde uçup gitmişti bulamamıştım. Bir müdahale gerekiyor buna…
3 uçuşta üç pilin hepsini "storage" gerilimine kadar düşürdüm, ama tam güneş battığı anda hava çok güzel oldu rüzgar hafifledi, bu ortamın tadını çıkarmak için son pilden kalan bir miktar enerjiyle kısa bir uçuş daha yaptım, bu 4. uçuş bence görsel olarak en güzeliydi çünkü modele de alışıp pas atmış olunca hep alçak hep yakın uçtum. 4. uçuşun sonunda, indikten sonra hazır rüzgar da azaldı modeli taksi yaparak yanıma kadar getirebilirim diyerekten (daha önceki uçuşlarda modeli gidip almam gerekti, zira taksi yapmak imkansızdı) modeli kendime doğru getirmeye başladım ki kuyruk tekerleği koptu benzer şey daha önce 3 boyutlu yazıcıdan çıkma Edge'de de olmuştu, bu modellerde tasarımcı tekerlek akslarını da basılacak şekilde öngörmüş ama hem tekerlek hem aks aynı malzemeden plastik olunca bir süre sonra kaynayıp birbirlerine yapışmaları ve aksın kırılması kaçınılmaz oluyor. Neyse, zaten bu kuyruk tekerleğini hiç sevmiyordum, bahaneyle yenisini yaparım
Tüm uçuşlarda kafamda gopro kamera ile video çekimi yaptım, videolar da çok kötü değil, tabi ki adam gibi bir kamerayla yapılan çekimlerle karşılaştırılamaz ama hiç yoktan iyidir diyerekten aşağıda paylaşıyorum.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Güne ait fotoları buraya da ekleyelim:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Son düzenleme: