Görseller RC Kolik Muscat Şubesi Uçuşları

Katılım
30 Kas 2014
Mesajlar
4,667
Tepkime puanı
20,120
Yaş
47
Konum
Wallingford / İngiltere
İlgi Alanı
Uçak
:RCKolik: Ailesinin Muscat/Umman temsilcisi olarak uçuş günlerinden raporlar fotolar ve videoları düzenli olarak paylaşacağım bir başlık olsun istedim. Buna buluşma diyemeyiz tabi ki ama illa buluşma olsun diyenleri buraya bekliyorum :) aman diyeyim modelsiz gelin gümrüğe kaptırmayın, ben size model ayarlarım burada :)

Malum bu memleket biraz sıcak, aslında iki mevsim var, yaz ve cehennem, bu günlerde cehennem yavaş yavaş bitmekte ve yaz başlamakta :) son birkaç haftadır ha bugün ha yarın diyerekten sezonu açma niyetindeydim ama hem iş yoğunluğundan modelleri hazırlayamama hem de hava tahminlerindeki yüksek sıcaklıklar yüzünden bir türlü o an gelmemişti. Sonunda bugün şeytanın bacağını kırdık ve sahaya gidip 2018-2019 sezonunu açabildik.

Zaten sezon açılışı için aklımda hep Spitfire vardı, bugün öğleden sonra sahanın açılacağı da netleşince son hazırlıkları tamamladım, pilleri şarj ettim, modelin her tarafını son bir kez daha kontrol ettim, yenilemeler eklemeler iyileştirmeler yaptım ve arabaya yükledim. Bugün ayrıca benim için bir açıdan daha bir ilk olacaktı, oğlumla birlikte ilk kez yalnız olarak uçuşa gidip ben de uçacaktım. Daha önceleri pek çok kez birlikte gittik ama eğer yalnız olursak sadece izleyici oluyorduk, ben de uçacaksam eşim de geliyordu ve ben uçarken o ilgileniyordu. Ama artık yeterli yaşa geldiği için güvenlik kurallarını konuşup sadece ikimiz uçuşa gidip ben uçarken o da yanımda yada arkada ya da arabanın yanında duracak şekilde plan yaptık ve yola çıktık.
Evden çıktıktan sonra ilk göbekteki hafif kıvrımda arkadan bir gürültü patırtı koptu! Çıkan sesten uçağın gövdesinin yuvarlandığını anlayabildim, malum alet de narin, kesin biyerler kırıldı diye düşündüm ama duracak kontrol edecek yer de yok. İlerde ilk benzincide durup modeli kontrol ettim, elevatörlerden birisi kırılmış kopmuş, menteşe pimini de kırmış, hadi bakalım. Modelin sırtındaki "scale" anten de kırılmış ama onun bir fonksiyonu yok zaten. Neyse yanımda CApon var zaten, sahaya gidince yapıştırırız, en kötü uçmayız uçanları seyrederiz diyip devam ettim yola :)

Sahaya geldiğimde havayolu pilotu olan Ukrayna'lı Jack amca ve eşi çoktan gelmişler yerleşmişler hatta amcam 55 cc'lik extrasıyla bir sortiyi tamamlamıştı bile. selamlaşma sonrasında çıkardım tayyareyi, elevatörü CAponla yeniden tutturdum, bir de emniyet olsun diye ek yerinden bantladım, baktım sağlam, uçmaya karar verdim.

İlk üç uçuşta bihayli güçlü bir yan rüzgar vardı (videolarda sesi duyabilirsiniz), ilk kalkışta uçağı pist doğrultusunda tutmaya çalıştım ama tam sağ rudder vermeme rağmen uçak sola rüzgara doğru dönerek kalktı :) neyse ki pist geniş uçak hafif, sorunsuz kalktık. Biraz ısınma alışma uçuşundan sonra vericiden gelen "süren doldu" sinyaliyle inişe karar verdim. Bana göre rüzgar karşıdan ama hafif sağdan geliyordu, haliyle soldan bir yaklaşma planladım, ama bizim Jack amca yanıma gelip niye o taraftan iniyorsun rüzgar öbür taraftan geliyor dedi, hadi ya öyle mi, ben öte yandan hissediyorum ama nasılsa baskın olan her şekilde yan rüzgar bileşeni çok da farketmez diyerek diğer taraftan yeni bir yaklaşma yaptım ama gördüm ki ben haklıymışım, açı az da olsa rüzgar hızının fazla olması sebebiyle uçak uzadı da uzadı. biraz hoplaya zıplaya da olsa sağ salim indik… Diğer uçuşlarda kalkışı pistin enine, yani direk karşıya doğru yaptım, inişleri de soldan gelerek hafif çaprazlamasına yaptım her şey daha rahat oldu.

2. uçuşta kalkıştan hemen sonra modelin kanopisi uçtu gitti :) neyse ki yakın yere, hatta tam pistin üzerine düştü, Jack de gidip toplayıp getirdi sağolsun. Sonraki uçuşlarda bantla tutturdum gövdeye öyle uçtum. Bu da ilk kez başıma gelmiyor, ilk şeffaf kanopi de biyerlerde uçup gitmişti bulamamıştım. Bir müdahale gerekiyor buna…

3 uçuşta üç pilin hepsini "storage" gerilimine kadar düşürdüm, ama tam güneş battığı anda hava çok güzel oldu rüzgar hafifledi, bu ortamın tadını çıkarmak için son pilden kalan bir miktar enerjiyle kısa bir uçuş daha yaptım, bu 4. uçuş bence görsel olarak en güzeliydi çünkü modele de alışıp pas atmış olunca hep alçak hep yakın uçtum. 4. uçuşun sonunda, indikten sonra hazır rüzgar da azaldı modeli taksi yaparak yanıma kadar getirebilirim diyerekten (daha önceki uçuşlarda modeli gidip almam gerekti, zira taksi yapmak imkansızdı) modeli kendime doğru getirmeye başladım ki kuyruk tekerleği koptu :) benzer şey daha önce 3 boyutlu yazıcıdan çıkma Edge'de de olmuştu, bu modellerde tasarımcı tekerlek akslarını da basılacak şekilde öngörmüş ama hem tekerlek hem aks aynı malzemeden plastik olunca bir süre sonra kaynayıp birbirlerine yapışmaları ve aksın kırılması kaçınılmaz oluyor. Neyse, zaten bu kuyruk tekerleğini hiç sevmiyordum, bahaneyle yenisini yaparım :)

Tüm uçuşlarda kafamda gopro kamera ile video çekimi yaptım, videolar da çok kötü değil, tabi ki adam gibi bir kamerayla yapılan çekimlerle karşılaştırılamaz ama hiç yoktan iyidir diyerekten aşağıda paylaşıyorum.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Güne ait fotoları buraya da ekleyelim:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Yeni uçus sezonu hayırlı olsun abi.Gayet güzel ve keyifli görünüyor videolar.jet i de böyle sorunsuz bitirip uçurmak nasib olur inşallah. Şu yanındaki diğer abinin uçağını da merak etmedimdeğil hani :)

Teşekkürler Anıl,

Sahibinin bir itirazı olmazsa ileriki uçuşlarda o uçağın da videosunu çeker yayınlarım :thumbup:
 
Muscat şubesi sezonu açmış , eh ufak tefek aksilikler de zaten her uçuş günü hepimizin başına gelebilecek talihsizlikler diyelim.:halay:
Mühim olan günü sağlam ve tek parça bitirmek ve günden kalan keyif yorgunluğu :thumbup:
Jack amcaya selam söyleyin , biz rüzgarı nerden alısak alalım , hoplaya zıplaya da olsa inerük....:yuppi::RCKolik:
 
Sezon açılmış, baba oğul ilk yalnız uçuş gerçekleşmiş, daha ne olsun :thumbup::halay:Ufaklıkla çizgi konusu henüz tam netleşmemiş ama :D

Bu arada bu uçağın başına da gelmeyen kalmadı maşallah ;D Yine de Japonla, bandla uçmaya devam etmeyi modele olan sevgimizi arttırmadı değil :hoppa:

İlk videodaki kalkış ve inişi hiç beğenmedim :lollol: Fakat uçtukça modele alışınca diğer videolar çok daha güzeldi, keyifle izledim, sticklerine sağlık Evren hocam. 4. Ve son uçuş gerçekten de süperdi. %p:bravo::bravo:

GoPro çekimleri bence gayet başarılı. Başkası çekse sadece uzak noktalarda belki zoom yapardı ama uçuş stilin ve çizdiğin yakın uçuş paterni ile bu çekimler de bence gayet yeterli :halay:

Son olarak buluşma konusu ve detaylı gün sonu raporu ve videolar için bir kez daha teşekkür ederiz. Artık haftasonları keyifle takip edeceğimiz yeni ve güzel bir buluşma konumuz daha oldu :RCKolik:
 
Muscat şubesi sezonu açmış , eh ufak tefek aksilikler de zaten her uçuş günü hepimizin başına gelebilecek talihsizlikler diyelim.:halay:
Mühim olan günü sağlam ve tek parça bitirmek ve günden kalan keyif yorgunluğu :thumbup:
Jack amcaya selam söyleyin , biz rüzgarı nerden alısak alalım , hoplaya zıplaya da olsa inerük....:yuppi::RCKolik:

Teşekkürler Hakan Bey,
Jack amca dersini aldı zaten bidaha karışmadı işime :p


Yeni sezonda bol ve kirimsiz ucuslar :thumbup::yuppi:

Teşekkürler, bu sezondan beklentim çok, Hurricane ile ve Super Cobranın mekanikleriyle bolca uçuş, Pantherin maideni ve takip edecek eğitim uçuşları. hayırlısı bakalım...

Jack amcaya da parmak yalayarak ruzgar yonu tespiti videosu bulayim yt’dan, linkini burdan paylasirim :lollol:

Adam sadece yolcu uçağı uçuran havayolu pilotlarının çoğunda görünen bir sendrom geliştirmiş. Daha küçük uçaklarla ve planörle uçan pilotların sahip olduğu "totoyla rüzgar yönü ve hızı belirleme" yeteneğini kaybetmiş :D


Sezon açılmış, baba oğul ilk yalnız uçuş gerçekleşmiş, daha ne olsun :thumbup::halay:Ufaklıkla çizgi konusu henüz tam netleşmemiş ama :D

Teşekkürler Adminim. Bu eşimin de dört gözle beklediği birşeydi, 3-4 saat ikimizin de evde olmaması onun için çok değerli bir boş zaman yaratıyor :)

Sahada dikkat etmesi için n önemli şey, bir numaralı kural, pervanelerden uzak durmasıydı, onu zaten aylardır evde çalıştığımız için iyice öğrenmişti, geri kalan şeyler de zaman içinde öğrenilir. Videoda duyulan konuşmada çizginin ucunun çok uzakta olduğundan şikayet etmesi ise tamamen çakallık. Ona çizgiyi geçme dediğim için kendince çizginin bittiği yere gidip etrafını dolanacak, yani çizgiyi "geçmeden" çizginin öte tarafına ulaşacak :lollol::lollol::lollol:


Bu arada bu uçağın başına da gelmeyen kalmadı maşallah ;D Yine de Japonla, bandla uçmaya devam etmeyi modele olan sevgimizi arttırmadı değil :hoppa:

Aynen öyle oldu gerçekten, ve bir klasik olarak her tamirattan sonra daha iyi uçmaya başladı :D Bakalım sezonu da tek parça olarak atlatabilecek mi :)

İlk videodaki kalkış ve inişi hiç beğenmedim :lollol:

Ben de :laugh:

GoPro çekimleri bence gayet başarılı. Başkası çekse sadece uzak noktalarda belki zoom yapardı ama uçuş stilin ve çizdiğin yakın uçuş paterni ile bu çekimler de bence gayet yeterli :halay:

Aslında yaptığım şey gopro yu orta görüş alanına ayarlayıp kafama takmak. Evde ise video işleme programında görüntüyü %40-50 zoomlayarak videonun çoğunda uçağın görünebileceği bir pencere belirleyip kesiyorum. Aslında ciddi bir kalite kaybı var yaptığım bu işte ama aksi halde zatenu çak görünmüyor bile. Belki ilerde biraz çalışma ile kafama taktığım sistemin eğikliğini sabit bir hale getirip ve her daim modele bakmasını sağlayıp görüntüyü de "dar" alana ayarlarsam daha az kalite kaybıyla video çekebilirim. Biraz deneme yapmam gerek doğru açıları belirlemek için...

Yaa abicim bu adamın pilotajı berbattır. Kaç uçağımı kırdığını bi bilsen... Bu kadar kalkmış inmiş dua edin! :D:D:D

Abi yiğidi öldür hakkını yeme demişler, kırdığım uçaklarının hepsini üstün pilotaj becerisi kullanarak parçaladım, hiçbirisini düz basit hatalarla kırmadım :lol::lol::lol:

Yeni sezonda kırımsız uçuşlar olsun! Yalnız sağlam rüzgar varmış gerçekten. Model çağanoz gibi yan yan iniyor resmen. Neyse ki pist geniş, en boy fark etmiyor...

Teşekkürler Ömer Bey, evet pistin geniş olması büyük avantaj çoğu durumda :thumbup:
 
Aslında yaptığım şey gopro yu orta görüş alanına ayarlayıp kafama takmak. Evde ise video işleme programında görüntüyü %40-50 zoomlayarak videonun çoğunda uçağın görünebileceği bir pencere belirleyip kesiyorum. Aslında ciddi bir kalite kaybı var yaptığım bu işte ama aksi halde zaten uçak görünmüyor bile.
Tamam şimdi oldu :D Ben de GoPro nasıl oluyorda bu kadar yakın çekim yapabiliyor diyordum ;D %p:bravo:
 
Yıllar önce FPV yaparken yer istasyonumda "antenna tracker" vardı, bilmeyenler için kısaca açıklayayım, bu sistem uçaktaki GPS'ten gelen konum bilgisini kullanarak (ve yer istasyonunun konumunu da bildiği için) uçuş boyunca modelin yer istasyonuna nazaran konumunu ve yüksekliğini hesaplayıp anteni de sürekli uçağa dönük olacak şekilde evirip çeviriyordu. Aslında bu sistemi ilk gördüğümden beri aklımda kamera için kullanmak var, yani anten değil de kamerayı uçağı takip edecek şekilde otomatik olarak evirip çevirecek bir sistem. Ama anten takip eden sistemin hareketleri o kadar saçma sapandı ki ona kamera bağlarsak izleyen herkesin midesi bulanır, bir de gimbal eklemek gerekir bu sefer. Şimdilik kafama takıp kafamı olabildiğince yumuşak hareketlerle oynatmam en iyi seçeneğim sanırım :D:D:D