Rc uçak yapımında materyal tercihi

Emre Eren

Yeni Uye
Katılım
25 Mar 2021
Mesajlar
3
Tepkime puanı
4
Yaş
24
Konum
Kayseri
İlgi Alanı
Uçak
Merhabalar, ben forumunuzun yeni bir üyesiyim. Yakın zamanda kendi model uçağımı yapmak adına çalışmalara başlamayı planlamaktayım. Uçağımın donanımsal olarak araştırmasını yaptım. Fakat kullanmam gereken materyaller konusunda soru işaretlerim var. Baktığım konu ve videolara göre genel olarak depron malzeme kullanılıyor. Uçağımın ağırlığını yaklaşık olarak 2.5-3.5kg olarak düşünmekteyim. Kanat malzemesini bu depron malzemeden seçtikten sonra iç iskeletini birkaç ince karbon çubukla oluşturmayı amaçlıyorum. Bu ağırlıkta bir uçak için kanat açısından yeterli mukavemeti alabilir miyim sizce? Yoksa başka bir yapı mı düşünmeliyim?
İkinci bir sorum ise uçağımın gövdesini balsa denen ahşap levhalardan yapıp yine depron ile dış kısmını kaplamayı düşünüyorum. Gövde olarak da plastiklerin üzerine "Cam Elyaf" diğer ismiyle fiberglass kumaş ya da bant kullanımının, dayanıklılığı artırdığını öğrendim. Bu dayanıklık artırma durumu fotoblok, ahşap levha ve depron malzeme için de geçerli mi acaba?
Şimdiden yanıtlar için teşekkür ederim.
 
Merhabalar, ben forumunuzun yeni bir üyesiyim. Yakın zamanda kendi model uçağımı yapmak adına çalışmalara başlamayı planlamaktayım. Uçağımın donanımsal olarak araştırmasını yaptım. Fakat kullanmam gereken materyaller konusunda soru işaretlerim var. Baktığım konu ve videolara göre genel olarak depron malzeme kullanılıyor. Uçağımın ağırlığını yaklaşık olarak 2.5-3.5kg olarak düşünmekteyim. Kanat malzemesini bu depron malzemeden seçtikten sonra iç iskeletini birkaç ince karbon çubukla oluşturmayı amaçlıyorum. Bu ağırlıkta bir uçak için kanat açısından yeterli mukavemeti alabilir miyim sizce? Yoksa başka bir yapı mı düşünmeliyim?
İkinci bir sorum ise uçağımın gövdesini balsa denen ahşap levhalardan yapıp yine depron ile dış kısmını kaplamayı düşünüyorum. Gövde olarak da plastiklerin üzerine "Cam Elyaf" diğer ismiyle fiberglass kumaş ya da bant kullanımının, dayanıklılığı artırdığını öğrendim. Bu dayanıklık artırma durumu fotoblok, ahşap levha ve depron malzeme için de geçerli mi acaba?
Şimdiden yanıtlar için teşekkür ederim.
Uçağın fotoğrafı gibi birşeyi paylaşırsan daha rahat yardımcı olabiliriz ayrıca kanat açıklığı gibi daha ayrıntılı bilgi verirsen daha iyi olur.
Ve ilk defa model yapan biri için fiberglass karbon gibi malzemeler pek uygun olmaz diye düşünüyorum onum yerine depron ve basla kullanmak daha iyi olabilir
 
Uçağın fotoğrafı gibi birşeyi paylaşırsan daha rahat yardımcı olabiliriz ayrıca kanat açıklığı gibi daha ayrıntılı bilgi verirsen daha iyi olur.
Ve ilk defa model yapan biri için fiberglass karbon gibi malzemeler pek uygun olmaz diye düşünüyorum onum yerine depron ve basla kullanmak daha iyi olabilir
Trainer yapısına benzer bir uçak olucak. Kanat açıklığı (150-170cm) yine ona bağlı olarak gövde uzunluğu (110-120cm). Yer yer karbon ve fiberglass kullanımı sadece dayanıklılığını artırmak için direkt onun üstüne kurmayacağım sistemi.
 
Trainer yapısına benzer bir uçak olucak. Kanat açıklığı (150-170cm) yine ona bağlı olarak gövde uzunluğu (110-120cm). Sanırım gövde uzunluğunun kanat açıklığının yüzde 75 oranında olması gerekiyordu. Bu standart orandan harici olarak gövde uzunluğunu biraz daha aşağıda tutabilir miyim? yüzde 60 oran gibi, dezavantajı olur mu bana?
Tavisyem ilk uçağın olcağı için basit deprondan veya el becerine güveniyorsan balsadanda yapabilirsin. Kendi uçağını tasarlamak hiç kolay birşey değildir ordan iki şey okudum burdan şunu buldum diyerek uçak tasarlarlanabilir ancak düzgün uçurulabilir mi özellikle daha önce hiç uçuş yapmamış biri için pek uçurabilecegini hiç sanmam. Bu sebeple internette bir çok uçak planı var aralarından beğendiğin birini seçerek ister elle keserek ister lazer kesim yaptırarak yapman çok daha iyi olur
 
Trainer yapısına benzer bir uçak olucak. Kanat açıklığı (150-170cm) yine ona bağlı olarak gövde uzunluğu (110-120cm). Yer yer karbon ve fiberglass kullanımı sadece dayanıklılığını artırmak için direkt onun üstüne kurmayacağım sistem.
140cm kanat açıklığında trainer model istersen Selçuk Erdoğmuş Abimizin kestiği bir model var . Fotobloktan kesiyor. Onunla konuşabilirsin . İnternette 4 adet yapım videosuda mevcut .
 
Trainer yapısına benzer bir uçak olucak. Kanat açıklığı (150-170cm) yine ona bağlı olarak gövde uzunluğu (110-120cm). Yer yer karbon ve fiberglass kullanımı sadece dayanıklılığını artırmak için direkt onun üstüne kurmayacağım sistemi.
Kayseride Yaşıyormuşsun galiba istersen abs plastik gövdeli trainer yaptırabilirsin uçuşu gayet güzel. özelden yazarsan uçağın resmini ve yaptırmak için irtibata geçeceğin numarayı atayım
 
Merhabalar, ben forumunuzun yeni bir üyesiyim. Yakın zamanda kendi model uçağımı yapmak adına çalışmalara başlamayı planlamaktayım. Uçağımın donanımsal olarak araştırmasını yaptım. Fakat kullanmam gereken materyaller konusunda soru işaretlerim var. Baktığım konu ve videolara göre genel olarak depron malzeme kullanılıyor. Uçağımın ağırlığını yaklaşık olarak 2.5-3.5kg olarak düşünmekteyim. Kanat malzemesini bu depron malzemeden seçtikten sonra iç iskeletini birkaç ince karbon çubukla oluşturmayı amaçlıyorum. Bu ağırlıkta bir uçak için kanat açısından yeterli mukavemeti alabilir miyim sizce? Yoksa başka bir yapı mı düşünmeliyim?
İkinci bir sorum ise uçağımın gövdesini balsa denen ahşap levhalardan yapıp yine depron ile dış kısmını kaplamayı düşünüyorum. Gövde olarak da plastiklerin üzerine "Cam Elyaf" diğer ismiyle fiberglass kumaş ya da bant kullanımının, dayanıklılığı artırdığını öğrendim. Bu dayanıklık artırma durumu fotoblok, ahşap levha ve depron malzeme için de geçerli mi acaba?
Şimdiden yanıtlar için teşekkür ederim.
Hadi hayırlısı diyelim.
-Kanadı sıcak tel kesimi ile 4-5 cm kalınlıktaki mantolamada kullanılan sarı, mavi veya pembe renkte pazarlanan strafordan yapman kolaylık sağlar.
-Kanadı o ölçü için 3 parça yapabilirsin ve o zaman dehidral verme imkanın olur.
Kanat desteği için 1 mt parçalardan oluşan 4-5 mt. lik göl tipi olta kamışı kullanabilirsin. Karbon çubuklara göre çok ucuzdur.
Depronu perakende olarak temin etmen zor, 20 adetlik balya olarak pazarlanıyor. Fotoblok kullanarak bir yüzeyinin kağıdını çıkarabilirsin.
Gövde iyi tasarlanırsa ayrıca balsa kullanmaya gerek olduğunu sanmıyorum.
İniş takımları ve gövdenin kanatla istiraklendiği yerlere gerekirse ahşap takviyeler kullanabilirsin.
İyi yapılırsa 2 kg ve altında çıkarılabilir bir ölçüden söz ediyorsun. Ayrıca ilk denemelerde ekstra kaplama neden gerekli anlayamadım.
Göz atmanızda yarar var.
 
Benim naçizane tavsiyem @Yasin_Yanık arkadaşımızla iletişime geçmen, ve sana kendi tasarım ve kesimi olan eğitim modelini sipariş etmen olur. Uçağın hem tasarımı hem de imalatı sıfırdan yapılamaz değil; ama zor olur. İlk denemede hüsrana uğrama ihtimalini azaltmış olursun. (bu arada kendini böyle bir ihtimale hazırlamayı ihmal etme, herkesin başına gelebiliyor)
Bahsettiğim uçağın bir kitini de ben topluyorum. Hem bir çok yönden kolay, hem de oldukça eğitici. Uçuş kabiliyetini de ispatlamış bir model. Şiddetle tavsiye ederim.
 
Merhaba,



Üsteki paylaşimimda uçan uçak 2.5 parca 70x100 fotobloktan yapildi. Tanesi (12.5 ₺ idi)
Elektronik dahil 2 kg civari bir kalkış ağırlığı var.
Konunun devamındaki postlarda yapım aşamasını, kullanılan malzemeleri ve sorduğunuz şekilde fotobloktan yapılmış örnek kanat görselini de görebilirsiniz.

Not: Bu model başlangıç için tavsiye edilmiyor. Bence fotobloktan yapımı görece basit ve zevkli oluyor. Hazır almak yerine kendim yapmayi tercih ediyorum size bir fikir vermesi için paylaştım.:saygilar:
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi