RotoFlow yakıt tankı

  • Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan ÜYE olunuz

    Eğer eski üyemizseniz, MEVCUT Kullanıcı ADI ve ŞİFRENİZİ aynen kullanabilirsiniz. Eğer girişte sorun yaşıyorsanız, lütfen şu konuya TIKLAYINIZ.

Levent Suberk

Tecrübeli Uye
Katılım
14 Eyl 2016
Mesajlar
937
Tepkime puanı
1,246
İlgi Alanı
Hepsi
Rotoflow yakıt tankı yeni bir ürün değil, ancak ilginç bir buluş. Yakıt nipeli bir mil üzerinde dönüyor. Bu şekilde yakıtta oluşacak hava kabarcıkları önleniyor. Üreticinin yazdığına göre, yakıttaki hava kabarcıkları nipelin yakıt tankının yüzeylerine vurmasından oluşuyor.



Üretici sitesi:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
30,719
Tepkime puanı
33,135
Yaş
46
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Yakıt nipeli bir mil üzerinde dönüyor. Bu şekilde yakıtta oluşacak hava kabarcıkları önleniyor.
Muhtemelen uçakcı abi ve kardeşlerimizden bu ürünü daha önce duyanlar olmuştur ama şahsen ben ilk defa duydum :) Gerçekten farklı, basit ve en azından teorikte güzel bir çözüm getirmişler diye düşünüyorum.

Bilgilendirme için teşekkürler abi :RCKolik:
 
  • Beğen
Tepkiler: Levent Suberk

Ömer Erkan

Kıdemli Uye
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
2,759
Tepkime puanı
3,723
Yaş
61
Konum
Başiskele - Kocaeli
İlgi Alanı
Multikopter
İlk kez görüyorum. Çok akıllıca ve mantıklı bir sistem. Ancak bizim küçük alkol motorları için pek kolay uygulanabilir gibi görünmüyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Levent Suberk

Sumer Yamaner

Moderator
Katılım
17 Eyl 2013
Mesajlar
5,495
Tepkime puanı
12,290
Yaş
56
Konum
İstanbul
Web sitesi
www.sumeryamaner.com
İlgi Alanı
Uçak
Yakıt takı konusunda bitmeyen bir tartışma vardır. :) Clunk hattı kıvrılabilmeli mi yoksa rijid mi kalmalı?
Kıvrılabilir olmalı diyenlere göre örneğin burun aşağı bir uzamış dalışta yakıt önde birikeceği için clunk hortumu da bükülüp yakıtın olduğu yere gidebilmelidir.
Rijid olmalıdır diyenler yakıtın anormal akselerasyonlar dışında hiçbir zaman o şekilde deponun ön kısmında birikmeyeceğini ve kıvrılabilir bir clunk hattının daima risk oluşturacağını söylerler.
Kafamda ikisini de bir türlü oturtamadığım için açıkçası hangi yaklaşım doğru bilmiyorum. :D
Ama bu rotoflow denilen sistemi çok eskiden beri görüyorum ve bana teoride mantıklı geliyor. Pratikte o sistemin takılmadan uzun süre çalışabileceğinden pek de emin değilim açıkçası. Kullanan birine de rastlamadım.
Benim uygulamamda, clunk hortumunun ortasına bir metal boru parçası ekleyip kıvrılmasını engelliyorum, doldurma hattını da ana clunk hattına tespit edip ona da bir clunk takıyorum. Yarım deponun altında zaten hiç uçmuyorum.
Bu arada küçük glow motorlarda kullanılabilecek bir başka sistem daha var ve bence çok başarılı ama karbüratörüne ulaşılabilen trainerler için uygun. Adını hatırlamıyorum sistemin. Deponun içinde bir balon var. Tabii yakıta dayanıklı. Egzost basıncı depo duvarı ile bu balon arasına veriliyor. Yani yakıta karışmıyor egzost çıktıları. Clunk yok ve karbüratör hattı bu balonun ortasında duruyor (header tank gibi). Depoda zaten tek hat var. Karbüratör hattından dolum yapıyorsunuz. Balon depo doldukça genişlediği )ve boşaldıkça kapandığı) için içeride pratik olarak hava kalmıyor. Bir trainerde görüp incelemiştim ve çok etkilenmiştim doğrusu...
 

Levent Suberk

Tecrübeli Uye
Katılım
14 Eyl 2016
Mesajlar
937
Tepkime puanı
1,246
İlgi Alanı
Hepsi
Küçük motorlar için bir balon, tıpa, bir metal boru ve biraz silikon hortumla bir yakıt deposu yapmak mümkün. Önce balonun havası enjektörle çekiliyor sonra yakıt konuyor. Balonun kıvrılmasını önlemek için balon bir küçük kutuya konuyor.

Bir Cox motoru için depo yapımı konusu:
 

Türker Akgün

Moderator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
11,852
Tepkime puanı
10,733
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Sümer abinin söylediği gibi yıllardır uçakçılar bu depo konusunu tartışırlar daha kaç yıl daha tartışacaklar bilemiyorum :laugh: Tamamen hobi amaçlı, zevk için yapılan bir tartışmadır bu emin olun. :evil: Ortada çözülmemiş veya bilinmeyen bir durum yok, tamamen tercihler ön plandadır her zamanki gibi. :)

Sanıyorum her modelci havada bilmem kaç g manevralar yaparak uçan glow motorlu helilere rastlamıştır veya en azından videolarını izlemiştir. Bir modelin havada bulunabileceği her türlü pozisyon ve maruz kalabileceği çeşitli kuvvetlerin etkisinde adeta bir test uçuşu olarak nitelendirilebilir bence bu 3D uçuşlar.
Bu aletlerin motoru durmuyorsa sanki aynı şeyi uygularsak uçaklarda da güvenli tarafta kalmış oluruz gibi geliyor bana.

Bir uçak topluyor olsam :cry: :cry: :cry: yapacağım şey şu olurdu :

Öncelikle mümkün olduğunca kare şeklinde bir depo seçerdim. Deponun içerisine ince ve yumuşak her yöne rahatça hareket edebilen uygun boyda bir silikon hortum alır, ucunada bir fuel-magnet takardım. %p

Header Tank kullananada diyebilecek hiçbir sözüm yok elbette, kendini ispatlamış bir yöntemdir. :saygilar:

Konuda tanıtılan sisteme gelirsek bana çok güven vermedi. Yakıt belirli bir süre sonra bu mekanik sistemde takılmalara sebep olabilir mi diye düşündüm, özellikle uzun süre depoda beklediğinde yapışıp kalmaz mı :rolleyes:
 
Son düzenleme:

Levent Suberk

Tecrübeli Uye
Katılım
14 Eyl 2016
Mesajlar
937
Tepkime puanı
1,246
İlgi Alanı
Hepsi
Yakıtın uzun süre depoda kalmasıyla milin yapışması aklıma gelmemişti. Ama yakıt konularak yapışmayı çözmek olası. Helikopter akrobasi hareketlerinde nasıl olur bilmiyorum, anlık hareketlere hızlı yer değiştirmeye nasıl bir cevap verir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet ATICI

Benzer konular