SAB SCALE Projesi : Cobra AH-1G 1/7

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
36,451
Tepkime puanı
43,426
Yaş
51
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
SAB firmasının bir zamanlar SCALE işine de girmeyi düşündüğünü biliyor muydunuz ? :eek: Hem de 2011 yılında.

Yani 2012 yılında piyasaya çıkan "Goblin 630" modelinden de önce :laugh:

Prototip halinde kalan ÇIFT Motorlu 1/7 ölçekli "Cobra AH-1G" projesine ait test uçuş videoları ve bazı görselleri sizlerle de paylaşalım istedik :thumbup:


Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Bu RC heli üreticilerini anlamak mümkün değil :)

adamlar çok güzel bir işe girişmişler, iyi de iş çıkarmışlar, gövde genel olarak güzel, bir gövde, kafa ve mekanizma da gayet iyi, ama rotorun dönüş yönü yine ters :) dahası kuyruk motorunu da oraya öyle koyunca iş hepten bitmiş. iyi ki üretmemişler bu modeli :)

Öte yandan, bu çift motor işi ve adamların ana motor mühendisliği benim Super Cobra için kafamda bazı fikirler oluşturmamı tetikledi diyebilirim. Zaten bunların yaptığı gibi iki kademeli küçük çaplı dişli yapmaya karar vermiştim, ama kuyruk rotorunun bu yeni dişlilerle nasıl sürüleceği netleşmemiş bir soru işaretiydi benim için. Aklımda onun için de bir ara dişli koymak, ya da kayışa dönmek vardı. Ama şimdi bir alternatif olarak da ikinci bir motor ekleme şansı olduğunu düşünmeye başladım (tabii ki bunlar gibi kuyruğa değil, gövdenin orta/arka kısımlarında, doğrudan tork tüpünü çevirecek şekilde bir yerleşimle) … Biraz üzerine yatayım bu fikrin bakalım :thumbup:
 
Bu noktaya gelen proje neden üretime geçmemiş acaba:rolleyes:
 
Sürümü az , scale sevenler çok inceler ,sık dokur, bir yerini beğenmezse, baktı olmadı kendisi yapar(Europa tipi modelcilikten bahsediyorum )maliyet çok kar oranı düşük, kargosu çok para,üstelik riskli,müşteriye ulaşmadan kırılma riski mevcut.3D yapan veya çalışanın her an kırım yapma riski var ve bu da yedek parça satışı demek.Scaleci ise zaten senede bir kere uçar , o da kıracak da parça alacak diye bekle....
3D ekmekli,çalışan bir prototip yap, 10 lira maliyeti 100 liraya sat, mutlaka alan olur.Yeter ki performans güzel olsun.Parçalar demonte ve düzenli kutulamada az hacim , az kargo, az risk.
 
Evren hocam çift motor olayına ben pek sıcak bakamıyorum. :rolleyes: Bence olay çok karmaşıklaşıyor ve potansiyel sorun noktaları artıyor.

Ayrıca kuyruk otoritesini sağlamanın daha zor olacağını düşünüyorum.

Fakat güzel haber Brain FBL ünite destekliyor. ;)
 
Evren hocam çift motor olayına ben pek sıcak bakamıyorum. :rolleyes: Bence olay çok karmaşıklaşıyor ve potansiyel sorun noktaları artıyor.

Ayrıca kuyruk otoritesini sağlamanın daha zor olacağını düşünüyorum.

Fakat güzel haber Brain FBL ünite destekliyor. ;)

Ünitenin neyi desteklemesi gerektiğini hayal edemedim açıkçası. :)

Benim kafamdaki fikir şuydu;ana motorun gerilimi ile aynı gerilimde çalışabilecek ve kv değeri helinin normal kuyruk rotoru dönüş hızını sağlayacak bir motor seçilir ve ana motor escsine paralel olarak yada ayri bir kanaldan mixlenerek kontrol edilir. Ana rotor döndüğü sürece kuyruk rotoru da tam devriyle dönüyor olacak (soft start kısmı hariç tabiki :) ) kuyruk kontrolü de standart “pitch” kontrlolüyle sağlanacak.

Sisteme gelen “karmaşıklık” ana rotor-tork tüpü dişli aktarımı yerine İkinci bir motor/esc eklenmesi olacak. Esc/motor arızası riski dışında kuyruk otoritesi açısından bir fark göremiyorum ben. Neyi atlıyorum acaba? :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Ülgenalp
Düşündüğün şey benim aklımdan geçenden farklı Evren hocam.

Ben kuyruk motorunun devir değiştirerek sabit hatve ile kuyruğu tutmasını aklımdan geçirmiştim. Kuyruk motorlu mikro modellerde olduğu gibi.

Bağımsız motorun govenor ile sabit bir devirde dönerken kuyruğun klasik yöntemle yani kuyruk servosu ile kontrol edilmesi çok mantıklı.

Uçuş süresi ne olur, pil durumları, voltaj regülasyonu, ESC'ler falan bakmak lazım ama güzel birşey çıkabilir.

Ama ben senin yerinde olsam yine de bağımsız motoru en son seçenek olarak düşünürdüm. :)
 
Ama ben senin yerinde olsam yine de bağımsız motoru en son seçenek olarak düşünürdüm.

Zaten öyle :)

1. Seçenek dişlili aktarımla ana rotordan kuyruğa güç aktarımı.

2. Seçenek kayışlı bir sistem

3. Seçenek ayrı moto

:thumbup: