Sonunda EXTRA 330L BLACKHORSE kurulum

Onelge86

Uye
Katılım
24 Şub 2013
Mesajlar
173
Tepkime puanı
190
Yaş
37
Konum
Gaziantep
Arkadaşlar bu aralar yakın modelci çevrem ve arkadaşlarımız heli işine ara verdim bilirler, sebebi ise Doların yüksek olması :lol: :lollol:

Bende yeni uçak toplama kararı aldım ve sonuç olarak Extra 330L almaya karar verdim.

Yeni uçağımın donanımını sizlerin bilgi yardımlarınız ile donatacağım.

Modelim kendi sitesi bu :

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Modelin teknik özellikleri ise :

Kanat açıklığı: inç 1.650 mm 64.96
Uzunluk: 1.460 mm 57.48
Ağırlık: 3,8 kg 8,36 £.
Parçaları listesi gerekli (dahil değildir).
Servo:. 05 servo
Motor:. 2 zamanlı 75lik 4 zamanlı 91lik

Modeli ilk gözlemim ürün aşırı kaliteli, ve çok az kurulum malzemesi var yani fabrika montajı oranı neredeyse %70
Ayrıntılar çok iyi durumda ve kaplama kaliteli. Balsa malzemeler iyi epox lanmış fakat ben yinede güçlendireceğim ve sizlerle paylaşacağım.

Gaziantep'de bulunan bir arkadaşımızda 30cc dle benzinli motor var sıfır kutuda, bu motoru kullanmak istiyorum sizce uyarmı? uymaz ise ne sorunlar oluşur ?
Servo olarak Trex 700ümden kalan 2 adet yedek DS610 Kullanmayı düşünüyorum sizce nasıl olur ? veya önerebileceğiniz var ise yazarsanız sevinirim .

Bu arada montajı adım adım ilerledikçe paylaşacağım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Sonunda EXTRA 330L BLACKHORSE kurulum

Arkadaşlar bugün havanın yağışlı olmasından dolayı evde kaldım :)
Fırsattan istifade modelin iniş takımını, menteşelerini ve kuyruk kısmını montajlamaya başladım, Kurulum kitapçığında CA kullanın diyordu bende 5 dakikalık Epox kullandım


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol




Buda artık evde yer almasının ilk günleri :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Sonunda EXTRA 330L BLACKHORSE kurulum

Bugün yavaş yavaş modeli montajlamaya başladım tabi menteşeler tekrar elden geçecek.

Neler yaptım

1. Elevator servosunu montajladım ve ayarladım, elevatör servosunu çok önemsediğimden Align DS 610 dijital servo kullandım, gerçekten güçlü ve hızlı servo

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


2. Rudder servosunu montajladım servo olarak elimde bulunan futaba S3003 kullandım. Rudder biraz zor oldu sebebi ise bağlantı tipi 2 tane çelik halat olması. nasıl yaptın derseniz önce 1. halatın boşluğunu aldım ve 2mm kısa yaptım, 2. halatında boşluğunu aldım ve onuda 2mm kısa bağladım sonuç olarak 2 halatta eşit uzunlukta oldu fakat toplamda 2mm kısa oldu, kısa olmasını ben ayarladım çünkü halatların gerilerek eşit olmasını sağladım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


3. BEC devresini elimde bulunan fazla Align 2 in 1 regülatör kullandım sebebi ise buji kızdırma ve Bec derdinden kurtulmak için . Şimdi benim abilerim diyecek hani benzinli motor takacaktın :) olsun yinede hal hazırda beklesin belki 075 nitro takarım belki . :D

4. Storm osd ve stabilizasyon montajladım neden derseniz modele alışana kadar havada stabilizasyon özelliği kullanacağım ne olur ne olmaz diye :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


5. Yakıt deposunu yerleştirdim ve depoyu sünger ile destekledim, yakıt deposunda ufak bir sorun yaşadım , deponun kapağını sıktıktan sonra biraz yüksek basınçta civatanın ordan kaçırdığını fark ettim, bende geri söküp civatanın komple deiğine locktaid döktüm ve iyice sıktım şimdi kaçırma kalmadı :)


ve genel resimler

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Muharrem, yeni uçağın hayırlı uğurlu olsun. Bu model ne zamandır bana da göz kırpıyor aslında. Konu açman çok iyi olmuş, teşekkürler.

Öncelikle, daha önce uçak uçurmuşluğun yoksa, uçuşu daha kolay bir uçak ile eğitim yapmanı tavsiye ederim.

Motor konusunda ise, 30 cc benzinli motor buna çok fazla gelir kanaatindeyim. Öte yandan, zaten yerleştirmesi de pek kolay olmayacaktır. Yerleştirsen bile fazla ağır gelecektir. Onun yerine, üreticinin tavsiye ettiği üst sınır olan 90'lık veya 100'lük 2 zamanlı veya 120'lik 4 zamanlı metanol (glow) motoru yakışacaktır. Benim aşağıdaki bağlantıdaki uçaktan vardı ve 90'lık Super Tigre motorla mükemmel uçuyordu.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol




Güçlendirilecek bölgeler açısından ise, iniş takımları bağlantısı en zayıf yerleri oluyor genellikle, bir bak derim. Hatta bizi de bilgilendirirsen sevinirim.

Servo konusunda ise, eğer yuvalara uyuyorsa bence kullanabilirsin. Ama bence o kadar torklu servoya gerek yok. Klavuzunda JR DS811'in resimleri var ve 6V ile sadece 4,75 Kg. üretiyor.

Gelişmeleri bekliyorum.
 
Sonunda EXTRA 330L BLACKHORSE kurulum

DLE30 bu uçağa takılmaz. Olsa olsa bu uçak DLE30'a takılır! :)
Bu uçak olsa olsa 15 cc benzinli gerektirir ama hiç önermem. İlk uçuşta dağılır.
BlackHorse modellerinde yapıştırıcı sıkıntısı vardır genelde. Özellikle servo tray'in gövde temas bölgelerine takviye yapın.
 
Sonunda EXTRA 330L BLACKHORSE kurulum

Muharrem öncelikle yeni uçağın hayırlı uğurlu olsun. :)

GAS motor tecrübem olmadığı için o konuda birşey demek istemem fakat kağıt üstünde 30cc bu model için fazla büyük ve ağır olacaktır gibi gözüküyor. Ayrıca modelin glow model için tasarlanmış olduğu düşünülürse vibrasyon olarakta kiti fazla yorabilir diye düşünüyorum. Ben olsam bu modele 90 - 120 cu aralığında (pompalı olsa daha da iyi olur) 4 zamanlı bir glow motor takardım.

Servolara gelince DS610 yanlış hatırlamıyorsam 12kg/cm'lik bir servo, bu model için gayet fazla. Ama kite yerleşimi yönünden bir sıkıntı yoksa ve elinde var olduğuna göre neden olmasın. :laugh: Bu servoları özellikle rudder ve elevatör de değerlendirmeni öneriyorum. %p Aileron servolarını da ihmal etme tabi çift servo kullanacağın için çok fazla torka ihtiyacın yok fakat hızlı servolar olmasına dikkat etmelisin. Gaz servosu olaraksa servon mutlaka dijital olmalı, hızlı olursa bence iyi olur bu servo için torkun hiç önemi yok.

Muharrem modeli sağlamlaştırırken dikkatli ol, gereği kadar yap fazla ağırlaştırmamaya dikkat et. Ağırlaştıkça modelin hızlanacaktır, böyle bir modelde hız istenmez.

Seni merakla takip etmeye devam edeceğiz, bizi haberdar et gelişmelerden. %p
 
Sonunda EXTRA 330L BLACKHORSE kurulum

Cevaplarınız için teşekkür ederim herkese ayrı ayrı. :bravo:

Ömer abi 3 yıldır 2 trainer 2 alttan kanat uçak, 1 planör 2 46lık motor eskittim :) artık yavaş yavaş güzel modellere geçelim dedik başlangıcı yaptık :)
Neden 30cc veya benzin motoru diyorum:
1. ileriye dönük motor boyutu olsun diye
2. benzin alma sorunum yok ( petrol otomasyon servisiyim ) :lol: :lol: :lol:
3. ayara fazla ihtiyaç duymayim
4. sesi çok tatlı :thumbup: :thumbup:

30cc olmaz tamam peki hknın 15cc si veya 20cc hatta 9cc olurmu ?
 
Sonunda EXTRA 330L BLACKHORSE kurulum

Muharrem ucuş alışveriş misafir derken bugün seninle konuşmadık. Daha öncede dediğim gibi 30cc çok çok çok fazla. MODEL hafif ve küçük, Sümer abi doğru motoru önermiş ama ben ileri vade de kullanabilmen için dle 20 öneririm. Dle 20 takarsan kıça ağırlık takmak şart ama bu MOTOR bundan daha büyük ve ağır uçaklarıda uçurur.

İlla benzinli olmasına gerek yok diyorsan Ömer abinin tavsiyesini uygulamak lazım

LG-G2 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 
Sonunda EXTRA 330L BLACKHORSE kurulum

Muharrem ÖNELGE' Alıntı:
Arkadaşlar bu aralar yakın modelci çevrem ve arkadaşlarımız heli işine ara verdim bilirler, sebebi ise Doların yüksek olması :lol: :lollol:

Bende yeni uçak toplama kararı aldım ve sonuç olarak Extra 330L almaya karar verdim.
Valla uçağa geçmek için oldukça mantıklı bir gerekçe Muharrem ;) :lol: Doların yanı sıra bu kadar üst üste gelen uçak paylaşımları sonrası, korkarım ki bu gidişle ben de uçağa geçiş yapacağım :laugh:

Tekrar hayırlı olsun Muharrem. Konuyu ve gelişmeleri yakından takip edeceğim :)
 
Ynt: Sonunda EXTRA 330L BLACKHORSE kurulum

Aslında DLE 20 bile fazla ama olabilir yine de. Tek sorun benzinli motor için uçağın ciddi güçlendirme istemesi bence. Motor cowlingden pörtlemesin diye firewall ve motor kutusu tadilatı bile gerekebilir.
 
Mesut AKIN' Alıntı:
Muharrem ucuş alışveriş misafir derken bugün seninle konuşmadık. Daha öncede dediğim gibi 30cc çok çok çok fazla. MODEL hafif ve küçük, Sümer abi doğru motoru önermiş ama ben ileri vade de kullanabilmen için dle 20 öneririm. Dle 20 takarsan kıça ağırlık takmak şart ama bu MOTOR bundan daha büyük ve ağır uçaklarıda uçurur.

İlla benzinli olmasına gerek yok diyorsan Ömer abinin tavsiyesini uygulamak lazım

LG-G2 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
Mesut abi dün görüşmemizden sonra ağırlıklara baktım motorların fazla fark yok o sebeple kafamda soru işareti kaldı araştırma işine girdim.
20cc motor aldıktan sonra HK dan almak mantıklı geliyor , önerir misiniz ? HK nın motorlarını. veya artıları eksileri nelerdir ?
 
Sonunda EXTRA 330L BLACKHORSE kurulum

Muharrem montaj işine ufaktan başladın demek %p Az önce şans eseri fark ettim. Oldukça yakışıklı gözüküyor :)

Sana zahmet ilk mesajlara yeni ilavelerde bulununca, haber verirsen gözden kaçırmamış oluruz ;)

 
Ynt: Sonunda EXTRA 330L BLACKHORSE kurulum

Sümer Yamaner' Alıntı:
Aslında DLE 20 bile fazla ama olabilir yine de. Tek sorun benzinli motor için uçağın ciddi güçlendirme istemesi bence. Motor cowlingden pörtlemesin diye firewall ve motor kutusu tadilatı bile gerekebilir.
Okadar zorlarmi abi sasirdim vallahi;) okadar küçümsedimki modeli hknin 9cc lik benzin motorunu alasim geldi:)