standart servo voltaj & yükte cektikleri ampere gore ubec yada powerbox secimi

salinux

Yeni Uye
Katılım
5 May 2014
Mesajlar
42
Tepkime puanı
2
Herkese merhaba..

1.sorunum:
Elevator ve rudder da kullanmak istediğim servonun örneğin 14kg yükte kac amper isteyeceğini bilemiyorum fakat servo acıklamasında şöyle bir şeyden bahsediliyor bu da kafamı karıştıyor.Gerci 14kg yuke pek geleceginide dusunmuyorum ama neyse...

servo tanımında gecen ifade:
* MOS-FET driver (spirited driver able to push over 7A power) 7A güç üzerinde itmek mümkün ruhlu sürücü
Yani bazı servolar uygun calısma voltajı dahilinde bile olsa yüksek amper beslemede riske mi giriyorlar... Yada benim servo yükte zorlanırsa 7amper isteyebilir ve 7A altında mı riske girecek buna karar veremedim.

Konusu gecen servo linki.

Model agırlıgım 3.5kg kanat 1600mm p-51d uzerındeki donanımdan(servolardan ve inistakımlarından) hoslanmıyorum motor upgrade oldugunda 130km uzerınde bir hızı olacak servoları değiştirmek istedim ayrıca aileronlarda değiştireceğim.Ve retractlarda değişecek daha guclu servolar içeren bir takım kullanacagım.

Sorunum beslemeye geliyor esc yep 80a uzun zamandır kullanıyorum sıkıntı yok 5a beslemesi oldugu yazıyor fakat bu yeni servolarla(8 serrvo) idare edeceğine pek guvenemiyorum.
ama servolar icinde amperde sıkıntı yasıyorum..
Sizce kac ampere ihtiyacım olur..

2.Sorunum:
flap ve retracları escdeki dahili becten besletsem bunların sadece sinyal uclarını alıcıya taksam ve ayrı bir ekonomik ama yeterli olabilecek bir ubec ile (alıcı+rudder+elevator+aileronları) beslesem o zaman flap ve retractlardan gelen sinyal ucları alıcıdaki sistemde problem olusturabilir mi?

3.Sorunum:
Alıcım spektrum ar6210 (3.5-9.6volt calısabiliyor ama amperajla ilgili bilgim yok) ve üzerlerinden gecen amper arttıkca ısınacaktır diye düşünüyorum ama bu konuda bilgim yok o sebeple soyle bir düşünceyede bazen fikir aralıyorum ama tavsiyeye ihtiyacım var.

Alıcımı 3-5 amperlik bir ubec le beslemek ve servoların sadece sinyal uclarını alıcıya baglamak ve servoları 7.4v ta calısanlardan secmek suretiyle 2s c degeri uygun bir lipo ile beslemek.

yardım ve bilgilerinizin hem bana hemde kafasında benzer sorusu olanlara hayırlı olması dileklerimle...
teşekkürler...
 
standart servo voltaj & yükte cektikleri ampere gore ubec yada powerbox secimi

Keske Sinan Bey, bu kadar guzel sorular sormadan once, uye olduktan sonra size gelen ozel mesaja kisa bir goz atabilseydiniz...

 
standart servo voltaj & yükte cektikleri ampere gore ubec yada powerbox secimi

Merhaba Mehmet Bey hakkınız var ancak aslında ben genelde forum sitelerinde otomatik gönderilen ve sadece hoşgeldiniz yazan bir şey olduğunu düşünmüştüm.Biraz uzun tuttum sanırım ama tanışma kısmına dahil oluverdim bende. :)p
 
standart servo voltaj & yükte cektikleri ampere gore ubec yada powerbox secimi

Merhaba Sinan Bey,

Terkar hosgeldiniz. Öncelikle helici olduğum için sorduğunuz soruların tamamına ne yazık ki net cevap veremeyeceğim.

Ama Sümer abi, Ömer abi ve Mesut üstad olmak üzere diğer uçakcı kardeşlerimizi size ayrıntılı cevap vereceklerdir ;) Merak ettiğim topladığınız model nedir ? Motor olarak ne kullanıyorsunuz elektri, nitro, benzinli..

3.Sorunuz en güzel çözümü konu başlığında sizin de belirtiğiniz üzere Powerbox kullanmak. Bununla ilgili daha önce şu paylaşımlarda bulunulmuştu.



2.Sorunuzda alıcı beslemesi ile servo besleme ayırmasını düşünmüşsünüz. Bu konuda daha önce paylaştığımız şu konu size fikir verecektir.



Dediğim gibi daha tadminkar ve açıklayıcı bilgiler diğer üyelerimizden mutlaka gelecektir.
 
Ynt: standart servo voltaj & yükte cektikleri ampere gore ubec yada powerbox secimi

2. Sorunuza cevap olarak bircok esc'nin dahili bec çıkışı ancak birkaç amper yük'e dayanir.

Flaperon ve retract lar 3 amper den cok cekiyor ise önermem.

3. Sorunuz ise servolari alıcı dan sadece sinyal ile tetikleyip
Enerji beslemesini HV servo icin 2s 20-30c lipo ile beslemek mantıklı fakat bu powerbox'un yaptığını yapmaz.

Büyük model icin powerbox şart

Samsung Galaxy'den Gönderildi
 
Ynt: standart servo voltaj & yükte cektikleri ampere gore ubec yada powerbox secimi

Ayrica flap ve retract'da kac servo var esc nin yep oldugunu görmemiştim.

Yetebilirde bunu 2. Soru icin yazıyorum hem cekilen amperi düşürmek hemde alıcı,flap servoları, ve retract servoları'nın daha performanslı çalışması için esc,de seçilebilir bec gerilimini 6 volt seçin sistem daha istikrar'lı çalışır.

Samsung Galaxy'den Gönderildi
 
standart servo voltaj & yükte cektikleri ampere gore ubec yada powerbox secimi

katkılarınız için tesekkurler...
kalitesi pek iyi olmasada soyle bir video buldum burada serevo yukte 2.5a rahat goruyor



sanırım powerbox yada ucuz olsun diye bir kac ubec kullanmak gerekli
iki soru işaretim kaldı
1-) ornegin alıcı 6v beslenirken servolar alıcıyı besleyen kaynagın dısında baska bir mesela 7.4v(ubec yada 2s lipo) ile besliniyor olsa ve bu servoların sadece sinyal uçları alıcıya baglansa sorunsuz çalısırlar mı?

2-)servolar 2s mesela 40c (abarttımı biliyorum amac amper mevzusu olsun diye) degerli bir lipo ile besleniyor olsalar liponun amper verebilme gucu servoda bir olumsuzluga neden olabilir mi?(ısınma vb) bunu sorma nedenim yukarıda gecen terimin nemenem bir anlam ifade ettiğini anlamak.

O ifade şuydu: * MOS-FET driver (spirited driver able to push over 7A power) 7A güç üzerinde itmek mümkün ruhlu sürücü

bu gune kadar standart servolarla işim olmadıgı için bunları soruyorum...
Tesekkurler...
 
standart servo voltaj & yükte cektikleri ampere gore ubec yada powerbox secimi

Sinan Bey, paylaşım için teşekkürler %p

Dikkat ettim de testi yapılan servo 18.5 kg/cm servo. Yani sizin yukarıda verdiğiniz ve kullanmayı düşündüğünüz 14 kg servodan bile büyük.

Bu arada yukarıda sormuştum ama atladınız galiba. Bu servolar oldukça büyük. Siz bunu hangi model için düşünüyorsunuz. Model için gereksiz büyük servo kullanıyor olabilir misiniz ? :rolleyes:

1.Sorunuza gelince. Bence elektronik ekipmanlarında kendini ispatlamış yöntemleri tercih etmekte büyük fayda var. Teorikte bir şey olmaz desek bile, malum havada neler, hangi yükler ve dolayısıyla akımlar olabilecek bunları tam olarak kestirmek mümkün değil. İşin kötü tarafı olası ters bir durumda hiç bir zaman ne olduğundan da emin olamıyoruz.

Özetle yerinizde olsam bu büyükte servo kullanacaksam kesinlikle Powerbox tercih ederdim en azından Hobbyking ürününü ;)

2. Sorunuz için ise: Pilin C değerinin fazla olması servolara zarar vermez. Sadece C değeri büyüdükçe gereksiz yere ağırlık ve pil maliyeti artacaktır. Burada esas olan yükü geçendir. Geriye doğru gittikçe ESC, Pil bu çekilmek isten değeri sağlaması esastır. Istekten fazla değerlere sahip olması sadece maliyeti ve ağırlığı arttırır. Talep eden yük sadece ihtiyacı olanı kadar alır / kullanılır ve gerisi atıl durumda kalır.
 
standart servo voltaj & yükte cektikleri ampere gore ubec yada powerbox secimi

Sinan bey, öncelikle Bursa'dan bir hemşerim olarak hoşgeldiniz.

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
...
Merak ettiğim topladığınız model nedir ? Motor olarak ne kullanıyorsunuz elektri, nitro, benzinli..
...

Sorduğunuz sorulara açık ve net cevaplar alabilmeniz için, öncelikle Mehmet Bey'in yukardaki sorusunun cevabını bilmek gerekiyor. Aksi takdirde, yazılanlar spekülasyondan öteye gitmez. Sorularınız, tanışma yazınızın sonundaki "Kısaca su sıralar son modelim 1600mm p-51d bakalım yuzumuzu guldurecek mi..." cümlenizdeki model için ise, hiç olmazsa marka belirtip, link verebilirseniz daha fazla yardımcı olabiliriz.
 
standart servo voltaj & yükte cektikleri ampere gore ubec yada powerbox secimi

Model aslen Starmax p-51d (dogan gorunumlu sahin gibi xd) aslen üreticisi



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ben Hobbykingten tercih ettim.Stockta istedigim bu renk olmadıgı icin bekliyordum stoklara girmesiyle beraber aldım hemen.


İlgilenen olursa Buddy Code olarak link:



modeli 4s ve 2s piller ile aldım cunku uzerindeki donanımı değiştirerek 6s de calısan uygun torka ve hıza cabuk cıkabilen motor ve ucagın son agırlık ve ucus hızında guven verebilcek servolarla vb donatmayı planlıyorum.Daha once denenmiş bir mod bulunuyor.

modelin son hali suna yakın olacak:


Bu hızda guvenilir bir sistem olusturmak amacındayım.Model 3.5kg ile yukardaki videoda olusmus.Servo sıkıntım ucagın son ucus agırlıgının 3.5_4kg arasında olusucak olması ve yuksek hızda problem yasamamak.3.5kg ile olusan sistemde genelde 50gr servolar elevator ve rudder de kullanılmıs bazı kişiler aileronlarda dahi 50gr tercih etmişler ama ben slimservo (30-35gr)kullanmayı planlıyorum.Servolar elevator ve rudderde 10-15kg aralıgındaki standart servolardan seçilerek kullanılmış.Aileronlarda ise 4-8kg aralıgından seçilmiş.
 
standart servo voltaj & yükte cektikleri ampere gore ubec yada powerbox secimi

Hayırlı olsun. Sonuçta her ne olursa olsun köpük bir gövdeden söz ediyoruz. Yani beklentilerinizi fazla yüksek tutmayın (özellikle uçuş hızı beklentilerini). Bana kalırsa bu uçağı üzerinde gelen ekipmanla uçurabilirsiniz. Stadart servoya gerek olmayacaktır.
Servolar ancak sıkıştıklarında yüksek akım çekerler. Kumandadan endpoint ayarlarını doğru yaparsanız Amper düzeyinde ciddi akımlar gerekmez. Ama ben hemen daima retractları ayrı pilden beslerim. Bunu yaparken de bir Y kablo kullanırım. Y kablonun alıcıya bağlanan bacağındaki kırmızı kabloyu keserim. Diğer iki uçtan birine retractı diğerine de besleme pilini takarım. Böylece retract sıkışması durumunda kumanda kaybı olmaz.
Bir ufak uyarı daha. Aileronlarda önerilenden daha iri bir servo kullanırsanız kanadı ciddi derecede zayıflatabileceğinizi unutmayın.
 
standart servo voltaj & yükte cektikleri ampere gore ubec yada powerbox secimi

Evet haklısınız retract ları bazıları otomatik akım kesme özellikleri olsalar dahi güvenmeyip ayrı bir pil ile beslemek en mantıklı olan şey.
Ancak ben yine bir soru yumağı ile hoşgörülerinize sığınarak karşınıza çıkmak istedim.
Amacım hem bilgilenmek hemde benden sonra bu tarz soruları aklına getirip merak edecek olan arkadaşlarada kapsamlı soru ve çözümleri mümkün olduğunca birarada bulabilmeleri içindir.
Bu tarz bilgileri bulmakta pekte kolay değil doğrusu.

Bu kez çook uzun bir soru gibi oldu birde yetmedi şekillendireyim dedim biraz fantazi oldu ama anlayışınıza sıgınarak yani...
İşte kafamdaki tilkiler :-\ :-\ :-\ :-\ :-\ :-\


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
standart servo voltaj & yükte cektikleri ampere gore ubec yada powerbox secimi

Oldukça karmaşık bir soru olmuş. Ben genel ilkeleri yazayım.
Alıcı TEK BİR kaynaktan beslenir. Asla farklı gerilim kaynaklarını aynı anda bağlamayın. Birden fazla kaynağı bağlıyorsanız sadece birinin kırmızı hattı kalsın diğerlerinin kırmızı hattını kesin.
Alıcıya giren 5 ya da 6 V doğrudan servo bacaklarına aktarılır. Alıcıda herhangi bir işlemden geçirilmez (alıcının kendi beslemesi ayrı tabii). Dolayısıyla fazla akım ancak bu bağlantılara zarar verebilir ki dakikalarca 10 A akım geçerse sorun olabilir.
Flaplar için ayrı bir besleme gerekmez. Hiç uğraşmayın. Doğrudan alıcıya bağlayın.
Retract için bir Y kabloya ihtiyacınız olacak. Y kablonun alıcıya bağlanan hattındaki kırmızı kabloyu kesin. Uçlardan birini retractlara (gerekirse ayrı Y kablo ile) diğerini de retract güç kaynağına bağlayın. Retract güç kaynağı olarak pil ya da ayrı LiPo ile beslenen bir UBEC kullanın.
 
standart servo voltaj & yükte cektikleri ampere gore ubec yada powerbox secimi

Sümer abimiz sorunuzu benden daha iyi anlayarak cevap vermiş. Ben de sorduğunuz bir sorunun cevabını vermeye çalışayım :

Her bir servo kablosundan, kendi çektiği akım geçer. Aynı durum alıcının ilgili servo kanalı için de geçerli.Ubec'ın alıcı ile olan bağlantısından ise servoların çektiği toplam akım miktarı geçecektir.
 
standart servo voltaj & yükte cektikleri ampere gore ubec yada powerbox secimi

Herkese teşekkürler söz meclisten dışarı yani ama ben biraz daha incesine alternatifli cevaplar beklerken konuya katılım oldukca düşük oldu sanıyorum.

Sonuc olarak hem standart servolar için boşta ve yükteki amper gereksinimleri hemde buna baglı olarak ihtiyaç gerektirdiği yada gerektirmesede keyfi olarak dahi eğer sistem servolarımız fazla amper gerektiriyorsa 2 yada 3 ubec kullanma konusunuda kapsasın bunun anlatımını da içersin diyerekten daha detaylı bilgilerin konu içinde geçmesi dileğimdi.

Sonuç olarak sizlere linklerini verdiğim sayfalarda bu konu başlığına birebir örnek olması anlamında standart servo JR DS8717 52gr (14kg torklu) servolardan kurulu bir sistemde bu servoların ne kadar amper çektikleri ve neden 2 adet ubec kullanmak gerekebilir ve bu ubecler nasıl baglanırlar sorularının cevabını paylaşıyorum.
Tabi tercihen ubecler yerine power box taliplisi de olunabilir...
Bence hangi üreticinin hangi servoda nasıl bir motor kullandıgını bilemeyiz.Belki 14kg torka sahip olamayan bir servo dahi kendi sınıfı içindeki diğer marka servolardan daha fazla amper içebilir kanımca yani...
Herkese(ben dahil)hayırlı olması dileğimle...




Ama ben hala farklı kombinasyonlar için Y kablo ile ayrı pilden servo besleme voltajı konusunda biraz daha ayrıntılı bilgiye ihtiyaç duyuyorum.

1-) y kablo kullanılan sistemde de retract için ayrı kullanacagımız pil(servo için uygun voltajda ise) pilden servoya +- uclar gider Servodanda alıcıya servonun sinyal ve eksi kabloları bağlanır.Bu dogru mu?

2-) Eğer 1 deki ifade doğruysa aynı mantıkla şunu diyebilir miyiz? Şase yani - uçlarda voltaj farklılıklarından sorun yaşanamaz ters akım vb şeyler - hatlarda oluşmaz.Bu dogru mu?

3-) Y kablo kullanarak sizin soylediğiniz bağlantıyı yaptığımız zaman iniş takımı servolarımız 6v çalışanlardan olduğunu düşünelim o zaman
Y kablo yöntemi ile iniştakımlarını beslemek için ayrıca kullanılan pil voltajı ister 7.4v ister 12v gibi farklı voltajda olsun
retract pili voltajı ve retract servo çalışma voltajı farklılarsa araya voltaj düşürücü veya bec veya ubec kullanılarak iniş takımları servoları 6v ile aynı y kablo mantıgı ile beslenir. Bu doğru mu?

4-) kısacası ana pilden ubec yardımıyla alıcıyı beslediğimiz zaman bu besleme voltajı(örneğin 6v) ile ayrı bir pil kullanarak beslediğimiz retrackların voltajı(örneğin 7.4v) birbirlerinden farklı bile olsalar genede Y kablo mantıgı sorun çıkarmaz demek doğru olur mu??

Bu kadar uzatma sebebim bu işe yeni başlamış arkadaşlarında farklı voltaj kombinasyonlarında oluşabilecek düşüncelerine de fayda sağlayabilmesidir.
Bıktırırcasına uzattım konuyu kusuruma bakmayınız son 4 sorunun cevabı benim ve bir çok kişi için altın değerinde bilgiler olacaktır diye düşünüyorum.
Cevaplayan herkese ve ayrıca beni sıkılmadan okumuş olan herkese şimdiden sonsuz teşekkürler...