Super Frontier Senior Tadilatı

Ali Emre KAYGIN

Çalışkan Uye
Katılım
30 Haz 2015
Mesajlar
313
Tepkime puanı
360
Yaş
37
Konum
Ankara
İlgi Alanı
Uçak
Merhaba:RCKolik:

@Selçuk Erdoğmuş 'un gayretleri ile ben de bir nitro motorlu trainer edindim.
theworldmodels üretimi Super Frontier Senior - 46S model bir trainer.
Baya eski bir uçak. Kanadının üzerinde 2000 tarihi atılmış bir yazı var.Uçak istanbuldan gelmiş ve hazerfen rc clup çıkartması var üzerinde. Hazerfen ekibinden tanıyanlar çıkabilir.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Dış kaplaması bi hayli yıpranmış durumda.
Gövdenin de arka kısmında da kırılan bir kısım çok kötü onarılmış.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Üzerine ASP-91 4 zamanlı motor montajlanacak.



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Hayırlı olsun tekrardan? Gövde tamirini yapıp, ufak tefek yırtık olan kaplamaları yenilediğinde eminim ki çok güzel uçan bir uçak olacak. Şimdiden kolay gelsin ve kırımsız uçuşlar??
 
Arka taraftaki kısmı söküp tekrar onarmayı düşünüyorum. Fikirlerinize ihtiyacım olacak.
 
Arka taraftaki kısmı söküp tekrar onarmayı düşünüyorum. Fikirlerinize ihtiyacım olacak.
Tüm kapamayı söküp yeniden kaplardım senin yerinde olsam. Hem uzun süre yattığından dolayı muhtemel çürükleri keşfedip yapısal sorunları gidermek çok kolay olur.
 
Tüm kapamayı söküp yeniden kaplardım senin yerinde olsam. Hem uzun süre yattığından dolayı muhtemel çürükleri keşfedip yapısal sorunları gidermek çok kolay olur.
Önce kaplamayı onarıp bi kaç uçuş yapıp uçağı ve karakteristiğini iyice öğrendikten sonra dediğiniz gibi tamamen söküp yeniden kaplamayı düşünüyorum.
 
Önce kaplamayı onarıp bi kaç uçuş yapıp uçağı ve karakteristiğini iyice öğrendikten sonra dediğiniz gibi tamamen söküp yeniden kaplamayı düşünüyorum.

Hayırlı olsun! Ama, bence o motor bu uçağa fazla. Hem büyüklük olarak, hem de hak etmek açısından. Bence o motoru buna harcamayın. Üzerinde fazla uğraşmadan temel onarımlarını yapın ve 2 zamanlı temiz bir 46'lık motor ile uçar duruma getirin. Size olan temel uçuş misyonunu yerine getirsin yeter.
 
Hayırlı olsun! Ama, bence o motor bu uçağa fazla. Hem büyüklük olarak, hem de hak etmek açısından. Bence o motoru buna harcamayın. Üzerinde fazla uğraşmadan temel onarımlarını yapın ve 2 zamanlı temiz bir 46'lık motor ile uçar duruma getirin. Size olan temel uçuş misyonunu yerine getirsin yeter.
Bu bilgi için teşekkür ederim. Satın aldığım kişi beraberinde bunu verdi. benim daha önce nitro tecrübem yok. Şu anda yeni bir motor temin etme imkanım yok. Şimdilik bunu kullansam sıkıntı yaşar mıyım?
 
İkinci el hesaplı bir 2 zamanlı bulabilirsiniz. 4 zamanlı motorlar eş hacimli 2 zamanlı motorlara göre daha ağırdır ve torkludurlar. O model için 91'lik bir 4 zamanlı gereksiz bir ağırlık ve güç demektir. Ayrıca, yıllarca yatmış olduğundan ahşap ve yapıştırıcının durumu da şüphelidir. Yani 30 yıllık Şahin'e Ferrari motoru koymak gibi olur. Bence o motoru hak edecek başka bir modele saklayın. Tabii bunlar benim düşüncem.
 
  • Beğen
Tepkiler: Levent Suberk
İkinci el hesaplı bir 2 zamanlı bulabilirsiniz. 4 zamanlı motorlar eş hacimli 2 zamanlı motorlara göre daha ağırdır ve torkludurlar. O model için 91'lik bir 4 zamanlı gereksiz bir ağırlık ve güç demektir. Ayrıca, yıllarca yatmış olduğundan ahşap ve yapıştırıcının durumu da şüphelidir. Yani 30 yıllık Şahin'e Ferrari motoru koymak gibi olur. Bence o motoru hak edecek başka bir modele saklayın. Tabii bunlar benim düşüncem.
Tamamen katılıyorum. İlk kalkışta kırım olabilir.
 
arka kisimda sanirim 10 cm uzunlukta balsa kirilmis yerine karbon cubuk yapistirilmis , govde kaplamasini komple cikarip kirik olan balsa citasini bir uctan bir uca yeniden yapistirmak gerek , ayrica genel bir kontrol yapmak lazim ozellikle yapistirma yerlerini yeniden epoksiyle takviye etmeli , yeniden kaplanmali .
bi ara kontrol edelim ali , kaplamasi kolay
 
O kısım 20 cm den daha büyük burak. Aslında uçak fotoğraflarda göründüğünden daha büyük. Kanat açıklığı 204 cm
 
Uçağın benim düşündüğümden daha çok işi var anlaşılan. Yabancı forumlarda bu uçağa genelde 90lık 4 zamanlı motor ile kullanıldığını gördüğümüz için sorun olmayacağını düşünmüştük.
 
O boyuttaki hiç bir uçak 46'lık olamaz. Hatta o 91'lik motorun zayıf bile geldiğini düşündüğün anlar olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Emre KAYGIN
yaptigim kadete 46 lik 2 zamanli motor takmistim tam sinirda hatta biraz zayif bile kaldi , ruzgara karsi emekleyerek yol aliyordu , bencede buyuk motordan zarar gelmez tabi govdeninde buna gore saglam olmasi lazim .
bi tabir var essegim buyuk olsunda cekmesse cekmesin :)