Tail boom desteklerini kaldırmak mümkün mü?

  • Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan ÜYE olunuz

    Eğer eski üyemizseniz, MEVCUT Kullanıcı ADI ve ŞİFRENİZİ aynen kullanabilirsiniz. Eğer girişte sorun yaşıyorsanız, lütfen şu konuya TIKLAYINIZ.

Levent Suberk

Çalışkan Uye
Katılım
14 Eyl 2016
Mesajlar
661
Beğeniler
646
İlgi Alanı
Hepsi
#1
Tail boom destekleri denilen çubukları çıkarmak titreşime neden oluyor deniyor. Denemediğim için bilmiyorum. Peki oval şekilli bir karbon boru kullanmadan, daire kesitli bir tail boom'un alt ve üstüne boom boyunca (kuyruk rotoruna kadar) birer karbon boru veya çubuk yapıştırılsa ve tail boom bu şekilde titreşime mukavim hale getirilip destekler çıkarılsa olmaz mı? Tabii ağırlık bakımından fark etmeyecek, yalnızca görüntü değişecek.
 

Levent Suberk

Çalışkan Uye
Katılım
14 Eyl 2016
Mesajlar
661
Beğeniler
646
İlgi Alanı
Hepsi
#2
Yazmayı unuttum, tail boom boyunca alt ve üste yapıştırılacak karbon borular tail boom'dan daha küçük çapta olacak. Örneğin tail boom 10 mm ise, borular 3 mm çapında olacak.
 
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
28,204
Beğeniler
26,576
Yaş
45
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
#3
Peki oval şekilli bir karbon boru kullanmadan, daire kesitli bir tail boom'un alt ve üstüne boom boyunca (kuyruk rotoruna kadar) birer karbon boru veya çubuk yapıştırılsa ve tail boom bu şekilde titreşime mukavim hale getirilip destekler çıkarılsa olmaz mı
Abi bunu denemek ne yazık ki o kadar kolay değil. Kuyruk borusunun yapısını değiştirmekteki en büyük sıkıntı gövde içerisinde yer alan kuyruk kasasının da değişiyor olması lazım. Ayrıca kuyruk içinde yer alan rulmanlar için de modifikasyon gerekiyor.

Herhalde bu nedenlerden olsa gerek, şu ana kadar bu şekilde deneme yapan hiç görmedim.
 
Beğeniler: Levent Suberk

ishak parmak

Çalışkan Uye
Katılım
29 Ocak 2013
Mesajlar
535
Beğeniler
432
Yaş
47
Konum
trabzon akcaabat
İlgi Alanı
Heli
#4
Böyle bir gereksinim neden duydunuz,zira modeller (helicopter) rotor hariç helicopter e benzemiyor önde bir renkli canopy sistem ve mekanik disarida cubuklarda olsa ne olur
 

Levent Suberk

Çalışkan Uye
Katılım
14 Eyl 2016
Mesajlar
661
Beğeniler
646
İlgi Alanı
Hepsi
#5
Böyle bir gereksinim neden duydunuz,zira modeller (helicopter) rotor hariç helicopter e benzemiyor önde bir renkli canopy sistem ve mekanik disarida cubuklarda olsa ne olur
Birşey olmaz İshak. Dursun öyle :saygilar: Hani dedim o çubuklar iyi durmuyor, çıkarabilse daha estetik durur. Öyle bir düşünce.
 

LEVENT UYGUN

Kıdemli Uye
Katılım
9 Tem 2013
Mesajlar
2,451
Beğeniler
1,854
Yaş
50
Konum
İSTANBUL
İlgi Alanı
Heli
#7
Levent abi, aslında mesele tail boom daki ani kuyruk hareketlerinden doğan yanal esnemeyi engellemek yada en aza indirmek malum. Küçük modellerde Karbon kuyruk borusu kullanarak olabilir aslında, fakat 600 (eh işte) -700 - 800 boyutlarında gözle görülür bir esneme söz konusu, havada tail boom un başına bir iş gelmemesi adına desteklerin kalmasında fayda var.:D
 
Son düzenleme:
Beğeniler: Mehmet Kucuksari

Levent Suberk

Çalışkan Uye
Katılım
14 Eyl 2016
Mesajlar
661
Beğeniler
646
İlgi Alanı
Hepsi
#8
Evet. Rasim arkadaşımızın tanıttığı Protos Max V2 Leggero'da boom desteklerin hafifletme amacıyla çıkarıldığını görünce bu konu aklıma geldi. Goblin'lerde de destek yok diye biliyorum. Kuyruk podu titreşimi önlüyor olmalı. Jr Propo Forza 550'de kuyruk podu takılınca destekler çıkarılıyor. Öyle bir düşünmüştüm.
 
Katılım
9 Mar 2013
Mesajlar
6,275
Beğeniler
9,791
Yaş
32
Konum
Eskişehir
İlgi Alanı
Heli
#9
Levent abi, kuyruk giydirilen modellerde giydirmenin içinde insertler oluyor kuyruk borusunu destekleyen.
Goblinde içerde serbestçe esneyecek sallanacak bir boru yok, tail case komple mevcut boom üzerine monte ediliyor.
Protosta da full karbonfiber boru ile değiştiriliyor mevcut metal boru.

Senin durumunda da eğer rijit bir karbonfiber boru bulabilirsen aynı çapta, mümkün olabilir diye düşünüyorum. Çubuk yapıştırılırsa altına ve üstüne demişsin, o da olabilir belki ama denemeden bilemeyiz. Yapıştırmayı boru içinden mi yapacaksın? Eğer sadece dışarıda yapılacaksa, kuyruğun gövdeye girdiği kökte zamanda yamulmalar zorlanmalar olabilir.