Thk Ata Planör

Kadir Kurt

Kıdemli Uye
Katılım
1 Ağu 2013
Mesajlar
2,495
Tepkime puanı
2,825
Yaş
26
Konum
Afyon
İlgi Alanı
Uçak
Bu model benim ilk balsa/ıhlamur inşaatım oldu. Yeni açılan kulüpten arkadaşlara tanışıp yapmak için 3 ata 1 flamingo modeli aldim. Kutu içerisinden çıtalar, lazer kesim sinirler, yapıştırıcı, plan çıktı. Planı elimdeki mavi strafora iğne ile sabitledim. Ana kanattan modelin yapımına başladım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Hücum, firar ve kanat destek çıtalarını iğne ile sabitledikten sonra kanat sinirlerini uygun ölçüde kesip hafifçe zımparaladım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Yapıştırıcı olarak modelle gelen yapıştırıcıyı kullandım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Daha önce kaplama yapmamıştım biraz dogaclama giriştim işe.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Pelur kağıdını germe konusunda pamukla kaplamayı ıslatmak aklımda kalmis. Biraz abartmış olabilirim ama bütün kaplamayı ıslattım. O an bütün emekler boşa gitti diye endişelenmedim desem yalan olur ?

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Arka yatay ve dikey kanatlarin kaplamaları kuruduktan sonra guzel oldu ama ana kanatta dihedral kısımları çok iyi olmadı.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Uzaktan fena gözükmüyor. :RCKolik:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Güzel bir model olmuş. Eskiden lazer kesim yoktu. Kitlerin içinden baskılı levhalar çıkardı. Maket bıçağı da yoktu, jileti ikiye kırıp bir parçası ile ıhlamur levhaya basılı parçaları keserdik. Selülozik zamk gene vardı. Jet Model'in Öncü planörü Türkiye'deki ilk kitlerden biriydi. Hem fotoğraf paylaşımı, hem de eski günleri hatırlattığınız için teşekkürler.
 
Bu model benim ilk balsa/ıhlamur inşaatım oldu. Yeni açılan kulüpten arkadaşlara tanışıp yapmak için 3 ata 1 flamingo modeli aldim. Kutu içerisinden çıtalar, lazer kesim sinirler, yapıştırıcı, plan çıktı
Helal olsun Kadir kardeşim :bravo::thumbup: Bu hobide hep emin adımlarla ilerliyorsun, tebrik ederim seni :bravo::bravo:
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir Kurt
Güzel bir model olmuş. Eskiden lazer kesim yoktu. Kitlerin içinden baskılı levhalar çıkardı. Maket bıçağı da yoktu, jileti ikiye kırıp bir parçası ile ıhlamur levhaya basılı parçaları keserdik. Selülozik zamk gene vardı. Jet Model'in Öncü planörü Türkiye'deki ilk kitlerden biriydi. Hem fotoğraf paylaşımı, hem de eski günleri hatırlattığınız için teşekkürler.
O zamanlar el emeği daha fazlaymış. Şimdi lazerler 2dk da hazır hale getiriyor. Eski zamanlardan bahsettiğiniz için ben teşekkür ederim:saygilar:

Helal olsun Kadir kardeşim :bravo::thumbup: Bu hobide hep emin adımlarla ilerliyorsun, tebrik ederim seni :bravo::bravo:
Teşekkürler ederim Mehmet abi, sizlerim ve forumun desteği sayesinde hobiye devam ediyoruz :)

Kadir iyi modelci oldun sen kardeşim, sakın bırakma bu işi. :bravo: :bravo: :RCKolik:
Teşekkürler Türker abi, şartlar elverdiği sürece hobiye devam ederim :)
 
Zıpzıp çizgi roman dergisinin 1965 yılında yayınlanan 76.cı sayısındaki Jet Model reklamı. Pırpır ve Öncü kitleri uzun bir süre satışta yer almıştı. Jet Model'in satışını yaptığı planör planları da vardı. Varış ve Kartal o zamanlar iyi bilinen iki planör planıydı.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Eline sağlık Kadir %p modelini keyifle uçurmanı dilerim.
Bugünün gençleri serbest uçuş modellerine "burun kıvırırken" senin bunlara emek ve vakit harcaman takdiri hakediyor:saygilar: İlerde bu yatırımının karşılığını alacağından eminim :thumbup:
Teşekkürler Evren abi ☺ Her denemede yeni tecrübeler ediniyorum. Yapıştırıcı işi biraz zorlaştırdı. Ca tarzi bir sey olsa belki daha kolay olurdu. Sizin balsa konularınızı biraz karıştırmam gerek, içinde önemli bilgiler var ? Bu arada kaplama için tavsiyeniz var mi? Dihedral kısımlarını nasil düzgün yapabilirim.
 
Yapıştırıcı işi biraz zorlaştırdı. Ca tarzi bir sey olsa belki daha kolay olurdu.

Açıkçasıyebi kitlerden çıkan yapıştırıcıların ne olduğunu bilmiyorum, ama eskiden thk’nin verdiği yapıştırıcıları ben de pek sevmezdim. İnce CApon tabiki daha rahat olur ve sonuç da daha sağlam ve hafif olur bence. Ama bu yapıştırıcıyı etkin bir şekilde kullanmanın da bir püf noktası olabilir.

Bu arada kaplama için tavsiyeniz var mi? Dihedral kısımlarını nasil düzgün yapabilirim.

Bunun gibi yerlerdeki kaplamanın çok düzgün olması için ya kaplamanın çok iyi gerilen türde olması lazım ya da gerdirme öncesinde de kaplamanın olabildiğince gergin olarak çerçeveye yapıştırılması lazım. Çok fazla gerilen kağıtlar bu modeldeki gibi narin iskeletleri çarpıtabiliyor o yüzden ikinci yöntemi hedeflemek daha mantıklı olacaktır.
Kaplamaya uç kısımdan başlayıp, önce polyhedral ile yukarı kıvrık olan kısmı kaplayıp kaplarken de dirsekteki sinirin üzerine iyice gergin olarak tutturulması faydalı olacaktır. Her iki uç panel kaplandıktan sonra orta panelin kaplanması biraz daha kolay olacaktır.
Başka bir alternatif olarak da tam dirsekteki sinir plana dik olarak değil de polyhedral açısının yarısı kadar yatık yapıştırılırsa, yani bir nevi bu sinir dirseğin açıortayı doğrultusunda durursa her iki taraftaki kanat üst yüzeyi açı değişimi eşit olarak paylaşılacağı için daha düzgün bir kaplama geçişi sağlanabilir.
 
Alifatik yapıştırıcı da olur. Atalar Model'de var:



Biliyorsunuz, kaplama üzerine yumuşak bir fırçayla dop (selülozik vernik) sürmek te kağıdın hava geçirmesini önleyerek modelin uçuculuğunu arttırır.