Trex 250 Pro DFC & Hughes MD500E fuselage giydirme...

Hakan Ülgenalp

RcFanatik
Katılım
31 Eki 2012
Mesajlar
6,007
Tepkime puanı
8,635
Yaş
49
Konum
Burdur
İlgi Alanı
Heli
Evet arkadaşlar , sonbahar geldi , uzun kış geceleri yaklaşıyor ve yıllardır yapmayı düşünüp de yapamadığım bazı projelere artık zaman ayırma vakti de çoktan geldi ve geçiyor...Aslında 450 size halen konusu açılmış ama bir gelişme olamamış EC 135 fuselage giydirme projem dururken , kısmet 250 sınıf helikopteriminmiş ...
Levent abime (Leven Uygun) bir kez daha buradan teşekkürlerimi sunarak başlamak istiyorum , , daha önce kendi helisi için kullandığı , ama helisini satınca , kalan fuselage'sini de bana hediye ettiği için ve bu konuya vesile olduğu için.... :saygilar:

250 sınıf MD 500 fuselageyi bir görelim önce

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


scaleflying.com'da 45 dolar ile 60 dolar arasında satılıyor , kargosunu bilmiyorum , çünkü alma şansım olmadı henüz...Fiyat farkının ise malzeme kalitesi , ölçek doğruluğu , işçilik gibi farklardan kaynaklı olduğunu düşünüyorum...

Önce kuyruk yapmakla işe başladım , Levent abim orjinal kuyruğu bulamamış ama idare edecek bir kuyrukla beraber gönderdi , ama hediyenin büyüğü küçüğü olmaz , gönder abi gerekirse ben ona bir kuyruk yaparım dedim ve öyle de yaptım.Yanında gelen kuyruk da güzeldi ama üzeri sert plastik , içi sıkıştırılmış köpük gibi bir malzemeden yapılmış ve biraz ağır bir kuyruktu .
Bu kısım önemli , arkadaşlar ister uçak yapın ister heli , kuyruk ağır olursa o modelin uçma şekline de , performansına de her türlü kötü etki eder , CG (center gravity) dediğimiz ağırlık merkezinin arkaya kaymasına neden olur ve belki model uçamaz bile...
Bu kuralı bildiğim için , mümkün olan en hafif malzemeyi , ölçeğine en uygun şekilde yapmam gerekiyordu , ben de pazar gününü evde geçirdiğim için , acelem yok diyerek , beyaz kupkuru bir kavak ağacı tahta parçasından , elimle çizerek ve falçata ile kesip yontarak (atölyemde 2 tane cnc routerim olmasına rağmen :laugh: ) kuyruğu biraz el emeği ve zaman harcayarak yapmayı başardım... :D

Gelen kuyrukta biraz ölçek problemi de vardı , onu da halletmiş oldum böylece....Boyut farkını görebilirsiniz...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Oğluşuma aldığım ve onun zevkle çatır çutur kırdığı ama atmaya kıyamadığım oyuncak parçalarından 3 tane minik vida buldum , kuyruk üzeri ana fin ve kanatçıkları yapıştırıp , garanti olsun diye bir de vidaladım... :D (hoş düşünce en sağlamı da paramparça olur ama , vibrasyon falan olursa , yapıştırıcı çatlasa bile vida tutar değil mi )

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol




Kuyruğu ince zımpara ile parlattım , ardından tek kat , çok ince dolgu verniği sürdüm ki , boyayı ağaç emmesin...Dolgu verniği de zımparalandıktan sonra , elimde önceden kalan mavi metalik bir boya ile boyadım , kuruttum ve ardından son kat verniği de atarak işi bitirdim..... :rolleyes: Biraz fazla uzun anlatıyorum , ama benim konuların hepsi böyle zaten , yılan hikayesi... :laugh:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Çok fazla dağınık ve pasaklı çalıştığım için , yapılış aşamalarını atlıyorum , bitmişlerini görmeniz yeterli , frame yerleştirme , hangi bölümlerinde zorluklar var , daha sonra devam edeceğim , şimdilik çalıştığım yerden yapabildiğim paylaşım bu kadar...Görüşmek üzere arkadaşlar...... :saygilar:
 
Trex 250 Pro DFC & Hughes MD500E fuselage giydirme...

Kaldığımız yerden devam edelim mi....Arkadaşlar , normalde 450 size body içine bile mekanik oturtmak tam bir eziyet iken , 250 sınıfı oturtmayı artık varın tahmin edin.Aslında frameden skidleri ve kuyruğu tutan karbon rodları çıkarınca oldukça basit ve kolay olacak gibi görünüyor fakat , yine de ufak tefek aksilikler olmadı değil...Yine de şanslıyım , çünkü 250 sınıfın eski sürümlerinde kuyruk servosu , kuyruk borusu üzerinde monteli , son versiyonlarında framenin içine almışlar , bu benim için büyük bir kolaylık oldu , çünkü bir de kuyruk servosu yerleşimi için yer arayıp , gerekirse yeni montaj aparatları bile yapmak zorunda kalabilirdim...

250 size fuselage içinde , frame'nin (mekaniğin diyelim) hemen zahmetsiz oturması için , balsa ya da su kontarsından yapılmış(tam emin değilim) hazır bir platform bulunuyor . Size sadece içine yerleştirip , sabitlemek kalıyor , ama sabitlerken , vida gibi , somun gibi şeyleri kullanacağınız aklınızdan bile geçmesin , içine bırakın el girmesi , normal bir tornavidanın bile ulaşamadığı noktalar oluyor , yani çok dar ...

Resimler için özür dilerim , eşimin telefonu ile çektim , sanırım bana gönderirken çözünürlüklerine bir haller oldu... :(

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Resimde de görüldüğü üzere , mekaniğin altına kendim uydurduğum yükseltme parçalar yaptım , sebebi , DFC rotor kısa kaldığı için , helinin şekli nedense biraz gözüme tuhaf göründü , ben de fuselagenin limitlerinin müsade ettiği kadar mekaniği yükselttim...Vida atmak gibi bir şansım da olmadığı için bastım cırtın gözüne (Levent abimin tüyosudur ;) ), skidlerin uçları , mekaniğin kenarlarında görünüyor , vibrasyondan düşmesinler diye , hem mekaniği tutan yükseltme parçalarını , hem de skidlerin bağlantı noktalarını , rapid silikonla sabitledim , o köpük gibi , her yere bulaşmış gibi kötü görünen yığıntılar , aslında oldukça sağlam bir yapıştırıcı ...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu resimde de , swashplate'in , ne kadar dar bir alanda çalışmak zorunda olduğunu görüyorsunuz , soldaki servo hornu neredeyse sürttü sürtecek olduğu için mekaniği daha öne alamadım , öne almak istiyordum , çünkü şu haliyle ağırlı merkezi biraz geri kaymış durumda, sanırım bu sorunu da şu anda kullandığım 800 mah değilde , 1300 mah gibi bir pilin ağırlığından istifade ederek çözmeyi düşünüyorum...Üstadların yorumuna da muhtacım bu konuda tabii ki...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sağdaki , en arkada görünen elevatör servosu da ayrı bir sorun oldu , ne ettiysem , body'e sürtmesine bir türlü mani olamadım. Fuselage , o kadar limitlerde yapılmış yani , o kısıma denk gelen yerde , bombeyi birazcık 2-3 mm geniş verselermiş , sorun olmayacakmış ama , oturttum artık , sonuçlarını deneyince göreceğiz... :laugh: Büyük ihtimal , vibrasyondan dolayı body pancar motoru gibi carıl carıl ötecek eni sonu...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kuyruk borusunun ucunda minik bir kırık vardı , montaja hiç mani olmadı , kuyruk fininin bağlandığı başka bir aparat var mıydı bilemiyorum ama ben direkt olarak kuyruk case'ini söktüm ve case ile kuyruk borusunun birbirine bağlandığı noktadaki vidalardan faydalanıp , kuyruk finini tail case üzerine monte ettim .Şu aşamada uçuşunu ispat etmediği için bir sorun yok , uçarsa , görsel olarak tail case'yi komple kapatan bir modifikasyon düşünüyorum...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Şimdilik , slider rahat hareket ediyor , bu arada söylemeyi unuttum , kuyruk borusunun ucunda siyah ve sert elastik yapılı epo köpük gibi bir sabitleme parçası var , bu parça kuyruk borusunun body içinde merkezi ve sabit durmasını sağlıyor , ayrıca kuyruk rodunun rahat hareket etmesine imkan sağlayan minik bir boşluğu da var...Kuyruk pallerim 37 mm idi , ben hangi akla hizmet 40 mm pal taktım , sanırım body ağırlık yapınca , azcık daha kuvvetli olur diye bir düz mantık yaptım ama , bunun tail gain değerlerinde nasıl bir etkisi olacak inanın ben de bilmiyorum... :D

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Başlangıçta kuyruk imalatını detaylı anlatınca, bu konu baya gidecek diye düşündünüz sanırım ama :laugh: , montajı işte bu kadar çabuk oluyor arkadaşlar , ben kuyruk imalatım haricinde 1, 1 ya da en çok 1,5 saat harcadım , o da özene bezene , dikkat etmeye çalıştığım için...Yoksa eli pratik usta bir arkadaşımız bunu en fazla yarım saatte halleder...

Tabi başında demeyi unuttum , içine koyacağınız helinin tüm ayarları yapılmış ve kontrol edilmesi gereken yerleri , gözden mutlaka geçirilmiş olmalı , montaja başlarken mekanikle vedalaşmayı unutmayın , bir daha sökmeden hiçbir şekilde ulaşma imkanınız yok malesef...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Evet , minik kızımızın son hali bu şekilde , 250 sınıf helisi olup da , birkaç düşüşten sonra parça masrafından bıktıysa, böyle bir şey yapmasını öneririm , çünkü uçuş stili olarak çok riskli uçuşu olmayacaktır , ayrıca gerçek heli görüntüsünden hoşlananlar için idael bir seçenek...
Benim helide tüm ayarlar kısık , açıları düşük , expoları fazla , zannedersem scale uçuş tarzına göre olacaktır ama yine de bilmiyorum , belki gövdenin vereceği ağırlık , ayarlarında ufak tefek oynamalar yapmamı isteyecektir ...

Mehmet kardeşim ,birden fazla mesaj rezerve ederek beni onurlandırdı , mesajlardan birisini muhtemelen yapacağım ışıklandırma sistemi için kullanmayı düşünüyorum(Zafer hocamın kulaklarını bir çınlatalım :D ) , birisi de maiden için olacak, maidenden sağ çıkarsa ufak tefek rötuş ve eklemeler yapacağım , mümkün olan mekanik limitler ölçüsünde tabii ki...Aslında çok eklenecek ve yapılacak birşey de yok , eni sonu 250 sınıf scale , ne yapılabilir , onu da ileride düşünelim..

Okuduğunuz için teşekkür ederim arkadaşlar , Olumlu , olumsuz tüm eleştri ve görüşlerinizi bekliyorum , çünkü bu makine henüz uçmadı , yani ben de sizin gibi sonuçu merak edenlerdenim.. :laugh: Eğer uçarsa , gerçek manada scaleci olmuş bir modelcinin ruh haliyle , o gece huzurlu bir uyku çekeceğim inşallah..Nasip diyelim... Sağlıcakla kalın arkadaşlar... :saygilar: :RCKolik:
 
Trex 250 Pro DFC & Hughes MD500E fuselage giydirme...

Işıklandırma sistemi için çalışmalarımız başladı arkadaşlar.........Bu pazar yine can sıkıntısı içinde pineklerken , boş boş oturmaktan sıkılıp , mevcut projemin bir basamağını hallettim.
Bir scale helikopterde bence olması gereken ve gerçekten realistik görüntü veren objelerden birisi olan SEARCHLİGHT olmazsa olmazlarım arasındaydı...250 sınıf scalede gerçekten zor bir uygulama oldu , büyük sınıflarda servo motorlu olanlarına falan 200-300 dolar fiyat istiyorlar...Bu kadar istediklerine göre vardır bir bildikleri...Neyse magazini bırakıp , işi anlatalım, önce gerçek bir searchligt resmi buldum , bana referans olmalı ve azcık da basit olsa iyi olurdu :D

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Malzemeleri tedarik ettim , daha önce kırılmış bir helikopterin kuyruk borusunu güzelce ve dikkatlice keserek , en lazım olan gövde kutusunu elde ettim...Burası işin kolay kısmıydı , zor olan , 16 mm çapında olacak olan , reflektör yuvasını simüle etmek için , nikelaj kaplama ya bu iş için imal edilmiş bir reflektör bulmam gerekiyordu , (cep fenerlerinin bile reflektör yuvaları büyük , hususi gidip milyoncudan bir kaç tane aldım denedim olmadı :D) , ya da yine görünüyordu ki , bu zor parçayı bazı kalite kurallarımdan taviz vererek , kendim imal etmem gerekiyordu, hemen bir minik ağaç parçası bulup , yaklaşım yarım saat harcayarak , bir reflektör yuvası imal ettim..Lens için ise 3mm pleksglastan cnc ile bir kesim birgün önce yapmıştım...
Genelde birşey yapacağım zaman aylarca düşünürdüm , ama bu sefer düşünme yap diyerekten , lensi bir gün önceden hazırladım... :laugh:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Evet , şimdi ana parçalar hazır , kasa , reflektör, lens...Gerisi el işçiliğine kaldı..10 kuruşla beraber bakılınca , yine ne kadar kısıtlı bir ölçekte çalışıldığı ortada arkadaşlar...
Bu kısmı anlatmak zorundayım , daha önce de dediğim gibi çok pasaklı çalıştığım için ve çalışmaya başladığımda düzenli ve tertipli olamadığım için , bazı detayları fotoğraflayamadım , zaten çok görünecek birşey de yoktu , evin dağınıklığından başka...Ancak şimdi anlatınca , az buçuk hayalgücü olan bunu hemen anlayıp , kolayca da yapar ...(benden başka kim varsa 250 scale yapacak olan :laugh: )
Önce reflektörü boyadım , yine dolgu verniği , ince zımpara , astar olarak akrilik beyaz boya..Bu bize parlak ve düz bir zemin elde etmemizi sağlıyor , daha sonra kuruyunca , nikelajı simüle edecek , krom bir sprey kullandım , ehhh , çok parlak ve düzgün olamadı , çünkü bunun için airbrushla atılabilen özel boyalar var ama , nerde bizde o para diyeyim..
Reflektörü bitirince içine 5mm beyaz bir led koydum , bildiğimiz basit led işte...Birde direnç lehimledim ama inanın elektronik bilgim sıfır olduğu için , ne ohm değerini biliyorum , ne de renklerini hatırlıyorum.Ama 3 voltun altında çalışmıyor , denemeyi 2s lipo ile yaptım , 7.4 volta dayanıyor , sönmedi yani... :D
Ardından lensi yapıştırdım ve daha önce lense açtığım kanalları basit bir asetat kalemle boyayıverdim , azcık fara benzedi , bana da bitirmek için azim vermiş oldu böylece... :thumbup:
Sıra geldi gövdenin arkasını kapatmaya , 3mm dekota parçasını elimle yonttuktan sonra , kablo mesafelerini de ayarladıktan sonra , arkasını da kapattım, ve boyaya hazır hale geldi..
Siyah sprey ile , lens gibi boyanmasını istemediğim yerleri maske bandı ile kapatıp boyadım...Projektör kısmı da bitti , de....bir şeye benzemedi , askı elemanı lazımdı , hemen yine ölçülerini tahminen alıp , bildiğimiz balsadan yapılmış çay kahve karıştırıcılarından keserek , askıyı da yaptım..Japonla yapıştırıp , projektörü tutacak kısımlarına bir kürdanın 2 ucunu keserek , projektör kasasına da uygun yerlerini delerek , monte ettim..Şimdi daha iyi olmuştu , da.......yine basit görünüyordu , artık biraz üçkağıtçılık edip , gözü kandırmak için minik bir kaç detay da eklemek gerekiyordu..Üzerine kontrol paneli , etiket , seri numarası gibi numaradan detaylar ekledim , Numaradan ama , göz gerçekten kanıyor böyle şeylere, beynimizin otomatik tamamlama mekanizması mıdır nedir , gözüme daha bir gerçek görünüyordu...Ya da kendimi kandırmıştım........ :lollol:

Boya , sıva ,cila işleri falan bitti , ama heliye daha takmayı düşünmediğim için , bu aşamaya kadar gelip de , güzel bir foto da koymadığım için , bari arkadaşlara ayıp olmasın , bir kaide yapayım , adam gibi finish fotoları koyayım diyerek , bir de stand kaidesi imal ettim... :p Tabii ki çay kahve karıştıracağından.. :D Çok zevkliydi... :bravo:

Fotolar gelsin mi...Hele bir değerlendirin , ben ömrümde gerçeğini görmedim , göreceğimi de sanmıyorum , ama gören bir abimiz ,ya da kardeşimiz , olumlu , olumsuz bir eleştiri yazar belki , neticede bir fotodan uydurmasyon bu kadar oldu... :laugh: Sağdan soldan , ışıklı ışıksız fotolar gelsin artık...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Fotoların netliği için özür dilerim , ben bir Burak Öğüt olmadığım için , makinemin de , kendimin de kapasitesi bu kadar malesef... :D Daha sonra heli üzerine montaj aparatları imalatı ve helideki son hali de paylaşılacak arkadaşlar , okuduğunuz için teşekkür ederim..........Sağlıcakla kalın.... :saygilar:
 
Trex 250 Pro DFC & Hughes MD500E fuselage giydirme...

Yükleme biraz geç oldu , akşam saatlerinde yağmurdan sonra iyi kötü bir maiden yaptım...Alana gidemediğim için ve sadece iki ev arasındaki boş arsada ancak bu kadar uçabildim,pilotajım biraz daha gelişirse daha güzel ve daha sanatlı uçuşlar yapacağım inşallah... :saygilar:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Trex 250 Pro DFC & Hughes MD500E fuselage giydirme...

Hakan kuyruk süper olmuş yaw, ellerine sağlık. %p :thumbup: :halay: :saygilar:
 
Trex 250 Pro DFC & Hughes MD500E fuselage giydirme...

Estağfurullah Levent abi :saygilar: , daha bir şey yapmadım , ilk uçuşu yapabilirsem , o zaman ben de yaptığım işin beğeneceğim.... :laugh:
 
Trex 250 Pro DFC & Hughes MD500E fuselage giydirme...

Nihayet uçan bir fuselage göreceğiz herhalde. :halay:

"Dinime küfreden Müslüman olsa " der gibisin. ;D

İnşallah yeni işimde dönüşlerde adam gibi iznim olacak o arada artık HUEY i toplayıp Kocaeli veya gideceğim ilk buluşmaya getirmek farz oldu. :embarras:
 
Trex 250 Pro DFC & Hughes MD500E fuselage giydirme...

Gayet güzel ve başarılı bir kuyruk olmuş Hakan'ım ellerine sağlık :thumbup: :bravo: Bakalım Maiden ne zaman gelecek, merakla bekliyoruz :halay: :yuppi:
 
Trex 250 Pro DFC & Hughes MD500E fuselage giydirme...

Yürü be Hakan hocam, benim de ona Attiny85 ile mini bir led devresi yapmam şart oldu artık...
 
Trex 250 Pro DFC & Hughes MD500E fuselage giydirme...

Celalettin Yazkan' Alıntı:
Nihayet uçan bir fuselage göreceğiz herhalde. :halay:

"Dinime küfreden Müslüman olsa " der gibisin. ;D

İnşallah yeni işimde dönüşlerde adam gibi iznim olacak o arada artık HUEY i toplayıp Kocaeli veya gideceğim ilk buluşmaya getirmek farz oldu. :embarras:

Kaptanım , iş hayatı ve günlük işler yüzünden , böyle özel bir emek ve çaba gerektiren işlere zaman ayırmak gerçekten zor.. :( Hele bazen eve gelince öyle yorgun oluyorum ki , heliyi bırak , evladımı sevemeden atılıp gidiyorum , ama bunlar neticede biraz da bahane , gerçekten insan isteyince ve azmedince yapıyor , yapanlar var , dediğin gibi azcık bende tembellik de var...İnşallah uçar da , yenisine girişmek için moral olur...

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Gayet güzel ve başarılı bir kuyruk olmuş Hakan'ım ellerine sağlık :thumbup: :bravo: Bakalım Maiden ne zaman gelecek, merakla bekliyoruz :halay: :yuppi:

Mehmedim , gönlüm, kırılma riskini azaltmak için dikkatli ve yavaş yavaş yapıp , acele etmeden temiz bir uçuş yapmak istiyor ama , bu hafta bu uçuşu şiddetle yapmak istiyorum...... :D

Zafer SAHIN' Alıntı:
Yürü be Hakan hocam, benim de ona Attiny85 ile mini bir led devresi yapmam şart oldu artık...

Çok teşekkür ederim Zafer hocam :halay: , ışıklandırmayı da hallettik desene :halay: :yuppi: , bu işleri yapmamdaki gaye , kendimi tatmin olsa da , azcık da sana sinyal gönderiyorum , hadi Zafer hocam , sen de yaparsın , patlat bir konu diye , haberin var değil mi.... :D
 
Trex 250 Pro DFC & Hughes MD500E fuselage giydirme...

Bu sene scale senesi olacak sanırım :)

Hayırlısı olsun Hakan abi, :)
 
Trex 250 Pro DFC & Hughes MD500E fuselage giydirme...

tamerkaymakci' Alıntı:
Bu sene scale senesi olacak sanırım :)

Hayırlısı olsun Hakan abi, :)

Teşekkür ederim Tamer , inşallah bu sene scaleler uçar , artık durmaktan bayatladı kasalar......... :D
 
Trex 250 Pro DFC & Hughes MD500E fuselage giydirme...

Abi ellerine saglik. Ama cok guzel olmus be abi :)
 
Trex 250 Pro DFC & Hughes MD500E fuselage giydirme...

Hakan abii, sen tabi acele etme keyfini çıkar da, bitince ortaya dehşet bi çalışma çıkacak (bütün rötüşlar, led ler vs) :eek:

Eline sağlık :saygilar:


Çok pis montaj hevesim tuttu, ben de kuyruk tarafını toplayayım logonun bu akşam :D
 
Emre Kaman' Alıntı:
Abi ellerine saglik. Ama cok guzel olmus be abi :)

Sağol Emrem , ne yaptık ki , o senin güzelliğin .... :saygilar:

Rasim Öztürk' Alıntı:
Hakan abii, sen tabi acele etme keyfini çıkar da, bitince ortaya dehşet bi çalışma çıkacak (bütün rötüşlar, led ler vs) :eek:

Eline sağlık :saygilar:




Çok pis montaj hevesim tuttu, ben de kuyruk tarafını toplayayım logonun bu akşam :D

Acele etmiyorum zaten Rasim , dediğin gibi , forumda toplamalı , imalatlı , ilginç konular olunca , insan heves edip modeline sarılıyor , sen de kuyruktan başla bakalım ;) , Logo da çok güzel olacak inşallah ...... :halay: