Trex 450L Dominator Kbar ünite ve aşırı vibrasyon problemi.

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

AsiPilot

Uye
Katılım
11 Nis 2014
Mesajlar
114
Tepkime puanı
3
Yaş
46
Selam arkadaşlar. Yeni oyuncağım 450L yi bilenini bilmeyeniniz var. En son tesadüf üzere izinde olmam vesilesiyle dominatörü deneme şansım olmuştu. model ilk sürüm olduğu için üzerinde 3GX ünite vardı. Bu ünite ile ilgili bazı sıkıntılar olduğu için hiç uğraşmadan üniteyi değiştirdim. Kısıtlı imkanlar nedeniyle uçuramadığım 550 nin ünitesi olan KBar'ı 450ye monte ettim. 3GX te aslında bir problem yok. Bunu üniteyi söktükten sonra fark ettim. Buna rağmen KBar ile 550 de çok memnun olduğum için 450 ye taktım. 3GXten kaynaklandığını düşündüğüm problem aslında gaz eğrileriyle alakalıymış. Dominatörün muadillerinden 2 kat daha güçlü olduğunu hesaba katmadığım için throttle ayarlarını da yanlış yaptım :). Kbar ı takıp her bölümü tek tek üzerine düşerek ayarladım. Buna rağmen gözüme çarpan bazı ilginç durumlar var. Bu durumları resim ekleyerek paylaşacağım.
Şimdi sorunum şu:
Model de hiç bir mekanik sıkıntı yok. Sıkışma, sürtünme, eğrilik, bozuk açılar ve yanlış değerler de yok. Yanlış değerler derken ilgimi çeken konu tam olarak bu aslında. Resimde bu durumu göstereceğim. Modeli hovera kaldırdığımda, devir belirli bir limitin üzerine çıkınca, örneğin %60 ve üzeri throttle verdiğimde abartı bir sallanma başlıyor. Bu sallantı sanki ana mil de eğrilik varmış yada kırık bir dişli varmış gibi. Mekanik olarak her açıdan kontrol ettim. Hiç bir problem görünmüyor. Gelelim ünitenin elektronik ayarlarına...

Resimlerde görüleceği üzere bazı değerler kritik bölgede yada kritik bölgeye yakın seyrediyor. Buna rağmen modeli bugün idle da çok kısa olarak test ettim. Video çekmedim çeksem bile yükleme yapamam :). Ama abartı bir vibrasyon yada vibrasyon etkisi yapan bir şey var. İlk resimde main rotor gyro gain ayarları resimde görülen konumdan 300 boyutlu helikopter ayarına kadar(ok ile işaretlenmiş alan) düşürüldü ve tekrar çıkarıldı. 250 boyut ayarına kadar düşürmedim. Gainden olduğunu düşünmedim çünkü titremede hiç bir değişiklik algılamadım. Yüksek devrin main rotor gaini etkileyeceğini sanmıyorum. Yine de bu durumla ilgili bilgi sahibi, önerisi yada çözümün bizzat kendisi hakkında bilgi sahibi olan arkadaşlardan destek bekliyorum. Şimdiden teşekkürler.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Trex 450L Dominator Kbar ünite ve aşırı vibrasyon problemi.

Mekanik olarak bir problem yok demişsiniz, ana pallerin balanslarını da kontrol ettiniz mi?
 
Trex 450L Dominator Kbar ünite ve aşırı vibrasyon problemi.

Levent Uygun' Alıntı:
Mekanik olarak bir problem yok demişsiniz, ana pallerin balanslarını da kontrol ettiniz mi?

Mekanik bütün ayarları kastettim. Mekanik setup konusunda özellikle hassasım. Bu model 3GX ile sorunsuz bir şekilde uçuyordu. Ama 3GX bana göre bu model için yeterince güçlü sensörlere sahip değil. Szabonun test uçuşlarında da aynı sıkıntıların olduğunu gördüm. Tabi ki işte bu ünite ve bu modelde böyle sıkıntılar var demezler. Szabo pilotajını en iyi bildiğim ve tarzını sevdiğim pilotlardan biridir. uçurduğu modelin verdiği tepkilerden pilotaj mı yoksa kullanılan ekipman mı problemli anlayabiliyorum.
 
Trex 450L Dominator Kbar ünite ve aşırı vibrasyon problemi.

Sen de mutlaka dikkate almissindir ama kullandığın pad Kbar uygun bir pad degil mı Kadir ? Yanı en azından 550 sorun çıkarmayan pad benzerini kullandın diye düşünüyorum 450 montajında da doğru mudur ?

Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Trex 450L Dominator Kbar ünite ve aşırı vibrasyon problemi.

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Sen de mutlaka dikkate almissindir ama kullandığın pad Kbar uygun bir pad degil mı Kadir ? Yanı en azından 550 sorun çıkarmayan pad benzerini kullandın diye düşünüyorum 450 montajında da doğru mudur ?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Aynen Mehmet abi. SK daki gibi şu metal aparattan olsaydı birde öyle denemek lazımdı. Büyük ihtimal sıkıntı pad ile alakalı. Kuyruk üzerinde hiç titreme yok ama. Sadece dedğim balans var. Yada biraz geniş slikon bir pad kullanmak lazım. o ayarda bir şey bulmam lazım . Bir şey var da aklıma gelmiyor. Nasıl bir şey yapabilirim oraya onu düşünüyorum.
 
Trex 450L Dominator Kbar ünite ve aşırı vibrasyon problemi.

Mekanikte bir sıkıntı olmadığına göre bende aynı fikirdeyim, değişik pad'ler denemek faydalı olabilir belki.

İnşallah deneme sonrası güzel haberi duyarız senden. :)
 
Trex 450L Dominator Kbar ünite ve aşırı vibrasyon problemi.

Daha küçük model olduğu için gainleri düşürmek de gerekir.
 
Trex 450L Dominator Kbar ünite ve aşırı vibrasyon problemi.

Gain zaten dibe kadar düşürüldü. Model de 250 size bir model değil. Bugün pad değiştirdim çok az bir fark var gibi göründü. Hatta kesildi sandım. Ama idle açınca yine titreme başladı. Şimdilik Low speed ayarlayarak uçuşlara öyle devam edicem. En azından sorunu bulana kadar.
 
Trex 450L Dominator Kbar ünite ve aşırı vibrasyon problemi.

3gx bu titreşimin hic olmaması olayı direkt Kbar yöneltiyor. Ya pad ya da ince bir ayar, bakalım sonuc ne çıkacak :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Trex 450L Dominator Kbar ünite ve aşırı vibrasyon problemi.

Eğer yanlış hatırlamıyorsam görsellerdeki ayarlara göre kumandadan yaptığınız gain değişimi üniteyi etkilemiyor. Bank kısmından gyro ile olan kısmı seçmek gerek. Aksi halde gain değeri sadece Vstabi üzerinden değiştiriliyor

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Trex 450L Dominator Kbar ünite ve aşırı vibrasyon problemi.


Cahit Kaş' Alıntı:
Eğer yanlış hatırlamıyorsam görsellerdeki ayarlara göre kumandadan yaptığınız gain değişimi üniteyi etkilemiyor. Bank kısmından gyro ile olan kısmı seçmek gerek. Aksi halde gain değeri sadece Vstabi üzerinden değiştiriliyor

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Bak bu cok mantıklı Cahit hocam, harikasın :bravo:


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Trex 450L Dominator Kbar ünite ve aşırı vibrasyon problemi.

Cahit Kaş' Alıntı:
Eğer yanlış hatırlamıyorsam görsellerdeki ayarlara göre kumandadan yaptığınız gain değişimi üniteyi etkilemiyor. Bank kısmından gyro ile olan kısmı seçmek gerek. Aksi halde gain değeri sadece Vstabi üzerinden değiştiriliyor

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Aynı şeyden mi bahsediyoruz? Ben main rotor gain diye belirtmiştim ama sizin dediğiniz rudder gain sanırım. Rudder ile ilgili bir sıkıntı yok. kuyruk ok gibi. Problem kafada
 
Trex 450L Dominator Kbar ünite ve aşırı vibrasyon problemi.

O zaman ayrı.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Trex 450L Dominator Kbar ünite ve aşırı vibrasyon problemi.

Bir firkri olan yok mu? Metal titreşim engelleyici çözüm olaiblir ama yeterli olacağını sanmam. Nasıl bir pad kullanmak lazım. Videosunu çekemedim ki çeksemde youtube a atamazdım. Ama bu titreşimi pal seslerindne çok rahat duyabilirsiniz. benzer bir video gördüm youtube da. Muhtemelen devir yükseldiğinde cyclic servolarda aşırı bir titreme oluşuyor. Şayet bu mekanik bir kusur olsaydı belirli bir devirde titreme yapmazdı. yada titreme devir arttıkça azalıyormuş gibi görünürdü. Ama pallerden bile bu titremenin sesi belli oluyor.
 
Trex 450L Dominator Kbar ünite ve aşırı vibrasyon problemi.

Kadir abi Tail Boom Case içerisinde ki dişlileri değiştir. Bizde de benzeri bir problem oldu orayı değiştirince düzeldi. %90 dişlilerden şüpheleniyorum ben. Ya da oraya bağlı kalmayarak diğer dişlileri tekrar kontrol etmeni tavsiye edebilirim. Bir de motor pinyonu ana dişliye çok yakin olduğundan da olabilir
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...