Video TREX 500 ıdle up çalışmaları

Yalnız throttle curve değerlerim ıdle up da 70 52 42 52 70 olarak ayarlı bana yeterli gibi gelmedi siz ne önerirsiniz?
 
Hayırlı olsun yeni tuşunuz. :) doğruluğuna dair herhangi iddiam olmaksızın ben 90 85 80 85 90 kullanırdım. Yada 90 87 85 87 90
 
  • Beğen
Tepkiler: Ayhan Battal
öncelikle gayet başarılı olmuş eminim biraz çalışmayla daha başarılı olcaksın çalışmalara devam. forum da böyle konuları görmek güzel.paylaşımlarının devamını bekliyoruz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Hacılar
Yalnız throttle curve değerlerim ıdle up da 70 52 42 52 70 olarak ayarlı bana yeterli gibi gelmedi siz ne önerirsiniz?

idle up ta throttle değerinin sabit olması lazım ,örneiğin idtediğin kafa turuna %70 gaz değerinde ulaşıyorsan hepsinin 70 olması lazım ki stik hareketlerine göre kafa turu değişkenlik göstermesin
 
Birde mümkünse videoları tam olarak paylaşırsanız keyifle izlerim şahsen :)
 
Yalnız throttle curve değerlerim ıdle up da 70 52 42 52 70 olarak ayarlı bana yeterli gibi gelmedi siz ne önerirsiniz?

Hayırlısı olsun :)
Verdiğiniz değerler eğer esc gaz kalibrasyonunuz yanlış değilse çoook düşük. Yani o kadar düşük ki low rpm uçuşu amaçlı gibi.
Eğer governor kullanmıyorsanız V curve mantıklı olur, bu durumda da bende 80% üzeri değerler öneririm. 90% 85% 80% 85% 90% gibi.
Eğer esc yada ünite governoru kullanıyorsanız bu değerlerden hiç hoşlanmayacaklardır :) Zira governor'ler flat curve severler ;)
Müzikten dolayı kafa turu değişimlerini anlayamayı denesem de başaramadım,

Kırımsız uçuşlar dilerim.
 
Hayırlısı olsun :)
Verdiğiniz değerler eğer esc gaz kalibrasyonunuz yanlış değilse çoook düşük. Yani o kadar düşük ki low rpm uçuşu amaçlı gibi.
Eğer governor kullanmıyorsanız V curve mantıklı olur, bu durumda da bende 80% üzeri değerler öneririm. 90% 85% 80% 85% 90% gibi.
Eğer esc yada ünite governoru kullanıyorsanız bu değerlerden hiç hoşlanmayacaklardır :) Zira governor'ler flat curve severler ;)
Müzikten dolayı kafa turu değişimlerini anlayamayı denesem de başaramadım,

Kırımsız uçuşlar dilerim.
Normal gaz ayarım 0 23 34 52 70 olarak ayarlı, helikopterimde governor yok. esc ünitem alig 3gx . 5.versiyonu yüklü. müziksiz olarak tekrar video yükleyeceyim.
 
  • Beğen
Tepkiler: fatih cebir
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Normal gaz ayarım 0 23 34 52 70 olarak ayarlı, helikopterimde governor yok. esc ünitem alig 3gx . 5.versiyonu yüklü. müziksiz olarak tekrar video yükleyeceyim.

Eğer pitch curve olarak 0 25 50 75 100 kullanıyorsanız ve pitch açısı olarak da normal sınırlar aralığında değerler kullanıyorsanız; helikopteriniz "normal mode" ile uçarken yaklaşık 60% lerde kalkacaktır diye tahmin ediyorum, bu durumda devir yetmediği için normalde helikopterin yerden kalktığı nokta gaz stiği daha ilerdeyken gerçekleşecektir. Bu duruma alıştıysanız gaz ayarlarını değiştirince helikopterinin uçuşunun çok değişeceğini göz önünde bulundurun,
Bu arada gyro gain i de kısmanız gerekecek kafa turu artınca bunu da unutmayalım :)

Edit: Videoyu müziksiz izledim, kafa turu çok düşük gibi geldi, 500 pro dfc kullanmış biri olarak söylüyorum. Sizin de karşılaştırma yapmanız için eski bir video paylaşacağım, ilk kalkışta kafa turunun sesini birkaç kez dinleyin bence rpm farkını hissedeceksiniz.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Eğer pitch curve olarak 0 25 50 75 100 kullanıyorsanız ve pitch açısı olarak da normal sınırlar aralığında değerler kullanıyorsanız; helikopteriniz "normal mode" ile uçarken yaklaşık 60% lerde kalkacaktır diye tahmin ediyorum, bu durumda devir yetmediği için normalde helikopterin yerden kalktığı nokta gaz stiği daha ilerdeyken gerçekleşecektir. Bu duruma alıştıysanız gaz ayarlarını değiştirince helikopterinin uçuşunun çok değişeceğini göz önünde bulundurun,
Bu arada gyro gain i de kısmanız gerekecek kafa turu artınca bunu da unutmayalım :)

Edit: Videoyu müziksiz izledim, kafa turu çok düşük gibi geldi, 500 pro dfc kullanmış biri olarak söylüyorum. Sizin de karşılaştırma yapmanız için eski bir video paylaşacağım, ilk kalkışta kafa turunun sesini birkaç kez dinleyin bence rpm farkını hissedeceksiniz.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Kaan bey haklısınız devir çok düşük bu durumda throttle curve değerlerim yüksek olmalı tabi throttle 2 değerlerimde artmalı sizin hangi değerleri kullanıyordunuz trex 500 helikopterinizde? ayrıca benim heli trex 500 esp den dönme flybarless helikopter.
 
Kaan bey haklısınız devir çok düşük bu durumda throttle curve değerlerim yüksek olmalı tabi throttle 2 değerlerimde artmalı sizin hangi değerleri kullanıyordunuz trex 500 helikopterinizde? ayrıca benim heli trex 500 esp den dönme flybarless helikopter.

Ben ünite yada esc governorü kullanıyordum, sizin esp'den dönüşüm olduğu için düşük devirler kuyruk kaçırma daha az olur, kuyruk dişli oranı farklı diye hatırlıyorum.
İnce ayarlarını yaparsınız ama başlangıç olarak şöyle olabilir,
Normal Mode: 0 50 75 80 85
Idle Up 1 : 85 80 75 80 85

Dikkat ettiyseniz V curve 'ün orta noktasından sağ tarafı normal ve idle up için aynı. Bu detay önemli, bu şekilde yapmazsanız idle up'a geçince helikopterin devri değişir ve havadaki pozisyonu da değişir, Yani devir artacağı için zıplar muhtemelen, ancak bahsettiğim gibi yaparsanız hiç değişmez, sadece invert uçuşu yapabilir hale gelir, bu sayede idle up'a alınca başka bir helikopterle uçuyormuşsunuz hissiyatını ortadan kaldırmış olursunuz. Yeni invert uçuşa geçişte bu ciddi bir engel aslında :)
 
Trex 700 helikopterinizde şu anda hangi gaz değerleri geçerli?
 
Trex 700 helikopterinizde şu anda hangi gaz değerleri geçerli?
Onda da ünite governorü olduğundan size referans teşkil etmeyecek malesef, flat curve 86% gibi birşeydi en son, ancak bu tamamen farklı dediğim gibi ünite governorü ayarları da bunu etkiliyor. Mesela Spirit ünitenin governor max head speed size sorar ( 2500rpm girdiniz diyelim ) , kumandadan aldığı gaz yüzde olarak çarpar ( mesela 80% idle up1 flat olsun ) bu ikisine göre sabitleyeceği devri hesaplar. ( Bu örnekte 2000rpm olarak hesaplar )

Yazdıklarım tamamen tavsiye niteliğinde, şunu yapın öyle uçun diyemem ancak önceki mesajımda belirttiğim değerlerde sıkıntı çıkmaması lazım.
Standart pinyon ve motor kullandığınızı varsayıyorum.
Eğer farklı bir kombinasyon ise bu değerler değişebilir. Yine de esc'nizde active freewheeling yoksa bu kadar düşük yüzdelerle esc de sıkıntı verebilir. Pinyon ile kafa devri yüksek olsa dahi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ayhan Battal