Uçağı çöpe atmak üzereyim!

  • Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan ÜYE olunuz

    Eğer eski üyemizseniz, MEVCUT Kullanıcı ADI ve ŞİFRENİZİ aynen kullanabilirsiniz. Eğer girişte sorun yaşıyorsanız, lütfen şu konuya TIKLAYINIZ.

Sumer Yamaner

Moderator
Katılım
17 Eyl 2013
Mesajlar
6,289
Tepkime puanı
15,142
Yaş
57
Konum
İstanbul
Web sitesi
www.sumeryamaner.com
İlgi Alanı
Uçak
Katılım
30 Kas 2014
Mesajlar
3,392
Tepkime puanı
13,528
Yaş
43
Konum
Muscat / Umman
İlgi Alanı
Uçak
Deniz eline sağlık kırmızı rudder görünce içim bir hoş oluyor :heartxf:

Kullandığın filmin Oracal'ın hangi versiyonu olduğunu biliyor musun? Oracal serisi epey zengin ve çok farklı ürünler barındırıyor. (folyonun arkasındaki kağıtta türünün yazması gerekli)


Abi cowling işi basit @Özgür Evren Varol hemen kalıbını alıp bir tane yapıp gönderir sana :lol:
Sadece cowl için elimi kirletmem, illa istiyorsanız tüm uçağın kalıbını alırım, uğraştığımıza değsin dimi :evil:

Gerek yok... Bi karton kutu al, cowlingi bas içine. Bas silikonu. Ertesi gün açıp içine epoksi neyim dök. Oldu işte. Çok kolaymış zaten ben öğrendim! :p :D
Abim ya, bu senin öğrenme kapasitene hayranım! ha evdeki 5 yaşıdaki ha sen :):saygilar:
 
Katılım
31 May 2018
Mesajlar
172
Tepkime puanı
354
Yaş
42
Konum
Sivas
İlgi Alanı
Uçak
Aynen, kendinden yapışkanlı. Bu yüzden polyester kaplamalardan daha kolay geliyor bana. Düşük ısıdaki kaplama ütüsü ile gerdirmesi de kolay, ve yapışkanın gücü de artıyor. Şayet ısıyı gereğinden fazla tutarsam aşırı yumuşak oluyor. Yani polyester kaplamadaki gibi sıcaklıklar fazla gelir.
Çağlayan'da ara sokaklardaki tabela reklam işleri yapan dükkanlardan birinden Oracal markasını sorarak almıştım. 2 veya 3 yıl önce 120cm eninde metresi 10 TL 'ydi.
Bu bahsettiğiniz kendinden yapışkanlı reklam folyosu ile normal (ısıtmalı polyester) kaplama malzemesi arasında ağırlık açısından fark var mı? Kullanışlılık açısından (sert kıvrımları, çıkıntıları dönerken vb.) sorun yaşadınız mı ? Artılar ve eksiler açısından bir açıklama yapabilir misiniz size zahmet:saygilar:
Ayrıntıları merak ediyorum; çünkü piyasada kaplama malzemesi yok, renk çeşidi sınırlı ve gereksiz yere pahalı! Bu bahsettiğiniz malzeme ekonomik de görünüyor ve yakın zamanda bana kaplama malzemesi lazım olacak...
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Koç

Sumer Yamaner

Moderator
Katılım
17 Eyl 2013
Mesajlar
6,289
Tepkime puanı
15,142
Yaş
57
Konum
İstanbul
Web sitesi
www.sumeryamaner.com
İlgi Alanı
Uçak
Bu bahsettiğiniz kendinden yapışkanlı reklam folyosu ile normal (ısıtmalı polyester) kaplama malzemesi arasında ağırlık açısından fark var mı? Kullanışlılık açısından (sert kıvrımları, çıkıntıları dönerken vb.) sorun yaşadınız mı ? Artılar ve eksiler açısından bir açıklama yapabilir misiniz size zahmet:saygilar:
Ayrıntıları merak ediyorum; çünkü piyasada kaplama malzemesi yok, renk çeşidi sınırlı ve gereksiz yere pahalı! Bu bahsettiğiniz malzeme ekonomik de görünüyor ve yakın zamanda bana kaplama malzemesi lazım olacak...
Bu folyo bizim kaplama filmlerine göre azıcık daha kalın ve ağır, az daha da rijid. Dolayısıyla kıvrım dönerken ısıtılarak uygulanması gerekebilir. n11.com'dan aldığımda katalogdaki hemen her renk vardı. Ayrıca eni 126 cm ve bazı uygulamalar için bu avantaj olabilir.

Bu arada piyasadaki ürün Oracal 641.
 

Deniz Tanrıverdi

Tecrübeli Uye
Katılım
1 Eki 2014
Mesajlar
1,060
Tepkime puanı
1,709
Yaş
49
İlgi Alanı
Uçak
Bu bahsettiğiniz kendinden yapışkanlı reklam folyosu, normal (ısıtmalı polyester) kaplama malzemesi arasında ağırlık açısından fark var mı? Kullanışlılık açısından (sert kıvrımları, çıkıntıları dönerken vb.) sorun yaşadınız mı ? Artılar ve eksiler açısından bir açıklama yapabilir misiniz size zahmet:saygilar:
Ayrıntıları merak ediyorum; çünkü piyasada kaplama malzemesi yok, renk çeşidi sınırlı ve gereksiz yere pahalı! Bu bahsettiğiniz malzeme ekonomik de görünüyor ve yakın zamanda bana kaplama malzemesi lazım olacak...
Isıya karşı çok daha hassas. Normalde polyester kaplamadaki gibi yapıştırma için 80-100 derece, gerdirmek için ise en az 130 derece kullanıyorum.
Oracal'i yapıştırmak için ısı gerekmiyor. Gerdirmek için ise 60-80 (en fazla) derece sıcaklık yetiyor. Isı, yapışkanı bir nev'i "mühürlüyor". Yumuşak olduğu için köşe ve kenarları dönmek bana daha kolay geliyor ama tam tersini söyleyen arkadaşlar da var. Biraz el alışkanlığı ile polyester kaplama kadar başarılı olunabileceğine inanıyorum.
Polyester kaplamadan daha ağır olduğunu çok kişiden duydum ama ben bir fark tespit edemedim. Arkasındaki koruyucu kağıt epey kalın. Muhtemelen o nedenle insanlar aldanıp çok daha ağır olduğunu söylüyor.
Geçmiş zamanda orijinali Oracover kaplı bir uçağımı, ağır bir kırım sonrasında tamamını aynı (Oracal) kaplama ile yeniden kaplamıştım. Tamir için kullandığım ilave dahta, yapıştırıcı ve süslemeler için kullandığım ilave renkli folyo kısımlar da dahil tüm uçakta sadece 40 gr farketmişti.
Isınınca polyester kaplama filminden çok daha yumuşak ve esnek hale geliyor. Olumsuz olduğunu düşündüğüm iki unsur var, onlar da;
a) polyester kadar dayanıklı değil. Ve
b) bu uçağımı yaparken farkettim ki; zemini çok iyi hazırlamak gerekiyor! Yani zımparanın düzgün yapılmaması halinde kusurları polyester kadar güzel kapatmıyor.

@Özgür Evren Varol, bendeki bu. Sen soruncaya kadar çeşitlerinin olduğunu bilmiyordum. Sadece marka sorarak almıştım. Diğer çeşitleri araştırmam gerekecek:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 

Benzer konular