Piper modelimi çöpe atmak üzereyim!

Uçağı alanda kurduktan sonra taşımayı düşünmüyorum, Hangarda yer bulurum herhalde. Dolayısıyla kanadı sökmek için aileron servolarına ve ışıklandırmaya ait en az 5 adet kablo ve 8 adet civatayı sökmek zorunda kalmam inşallah.
Pilleri sabit yapsam bu sefer şarj soketlerini çıkarmak için gene uğraşacağım. Ya küçük bir kapak yapacağım ya da gövdede soketler için bir aparat veya soket yuvası yapmam lazım ki, elimde bunu yapmam için uygun soket yok. Kaldı ki, uçuş için alana gittiğimde bu sefer pilleri şarj etmek için vakit harcamak istemiyorum.
Hem pillerin ömrü açısından da uzun süre beklememeleri için, arada bir şarj ve deşarj yapabilmek istiyorum.
Tamir sonrası CG'nin yeri konusunda büyük bir değişiklik beklemiyorum: Kesip çıkardığım dahtalar ile yeniden yaptığım ve kullandığım malzemeyi tartarak karşılaştırmıştım. 20-25 gr, hadi taş patlasa 40 gr gibi bir fark vardı arada, Buna karşılık ışıklandırma için kuyruğa doğru giden zil telinden kablo tesisatı ve 3 adet LED'lerin ağırlığı da en fazla 20-25 gr gelir diye düşünüyorum. Yani çok büyük bir CG değişikliği beklemiyorum.
Aklıma bir şeyler geldi, uygulama sonrası buraya fotolarını koyarım.

Epey bir araştırma yapmıştım kesmeden önce. Dahta yağı içmiş ve hazmetmiş resmen, Parçalar hala duruyor, arada bir kontrol ediyorum, hala elime aldığımda vıcık vıcık yağ oluyor parmaklarım. Temizlemek için çok çeşitli kimyasallar ile denemeler de yaptım. Ama bu kadar yoğun yağ emmiş bir dahtayı kurtaracak bir şey yok bence. Zaten olan oldu artık, Yepisyeni bir burun kısmı var uçağımın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Erkan
Uçağı alanda kurduktan sonra taşımayı düşünmüyorum, Hangarda yer bulurum herhalde. Dolayısıyla kanadı sökmek için aileron servolarına ve ışıklandırmaya ait en az 5 adet kablo ve 8 adet civatayı sökmek zorunda kalmam inşallah.
Pilleri sabit yapsam bu sefer şarj soketlerini çıkarmak için gene uğraşacağım. Ya küçük bir kapak yapacağım ya da gövdede soketler için bir aparat veya soket yuvası yapmam lazım ki, elimde bunu yapmam için uygun soket yok. Kaldı ki, uçuş için alana gittiğimde bu sefer pilleri şarj etmek için vakit harcamak istemiyorum.
Hem pillerin ömrü açısından da uzun süre beklememeleri için, arada bir şarj ve deşarj yapabilmek istiyorum.
LiXX pillerin ömürlerini, aşırı şarj ve derin deşarj durumları haricinde, şarj sayısının belirlediğini ve pili zırt pırt şarj etmenin pilin ömrünü kısaltacağını anlatmaktan dilimde tüy bitti. Tekrar yazıyorum. Bu piller performans pili değil. Bunlarda storage cart curt olmaz. Overcharge zaten mümkün değil, şarj cihazı izin vermez. Aşırı deşarj yapmadıktan sonra pillere fazla takılmamalısın. 2S LiPo pili 7.4 V'a inince uçuşu kesen (7.4V 2SLiPo için "nominal" değerdir ve uzunca bir süre o değerde plato yapar pil), pilleri her uçuş günü sonrası storage değerine getiren, her uçuş günü öncesi akşam yeniden şarj eden pimpiriğin zirvesinde bir arkadaşımız var sahada. O bile anladı da bu huyundan vazgeçti.
 
Sümer abim kızacak bana:

Bilin bakalım kapak olarak ne kullandım?

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sıra Cowling'e geldi: delikler 5 dk'lık epoksi ile kapatıldı. Çatlak ve kırıklar daha önce içerden elyaf ve 30 dk'lık epoksi ile tamir edilmişti zaten. Kaba bir zımpara:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Resimler ne yaparsam yapayım yan çıkıyor, albümde doğru göründüğü halde buraya yüklerken böyle çıkıyor ve düzeltemiyorum.
(Edit: resimler kendi kendine düzeldi)

Evde depoda en az 10 yıl önce almış olduğum buzdolabı boyasını buldum. Şansıma hala kullanılabilir durumda. Önce bir kat attım, sonra ıslak hafif bir zımpara yapıp, tekrar iki kat attım. Zımpara ve boya yaparken kusursuz olması için uğraşmadım:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


(Şşşşt! Çaktırmayın, uçağı çöpe atmaktan epey önce vazgeçtim)
 
Son düzenleme:
Islak mendil ambalajındaki kapak mı o? :D
Hava direnci ile karşılaşınca açılır mola? ?


Aynen ıslak mendilim bitti, tam çöpe atıyordum ki kapağı farkettim. Kilidi gayet de sıkı, hatta açarken tüm kapağı yerinden sökecek diye de endişelendim bir ara.