Uçak için Gyro kullanımı

Adil Ertuğrul Kaya

Çalışkan Uye
Katılım
15 Şub 2023
Mesajlar
274
Tepkime puanı
216
Yaş
16
Konum
Samsun
İlgi Alanı
Uçak
Arkadaşlar Amazon.tr den bi gyro aldım da kullananlar varsa deneyimlerini paylaşabilir mi? Almaya değer birşey mi? Aldığım gyroyu 800mm DIY uçağıma takacağım. (1 yıllık 400mm foam deneyimim var. ) Türkiyede hiç videosunu çeken de göremedim YouTubeda.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Konu olması gereken yere taşınmıştır. @Adil Ertuğrul Kaya lütden konu açmadan önce forumdaki bölüm ve alt bölümleri iyi inceleyelim ki konuyu doğru yere açabilelim. :saygilar:

 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Arkadaşlar Amazon.tr den bi gyro aldım da kullananlar varsa deneyimlerini paylaşabilir mi? Almaya değer birşey mi?
Bence bu soruyu almadan önce sormalıydın. :D
Türkiyede hiç videosunu çeken de göremedim YouTubeda.
Pek çok ürünün ne yazık ki Türkçe videosu yok. Ürün ile ilgili nette çokça video var. Buna göre bence cihaz işini görür diye düşünüyorum.:)

Bu arada bu ürünü neden aldın. Senin beklentinin nedir merak ettim ?

Şu video İngilizce ama ayarları gayet güzel anlatmış.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

NOT: Şimdi var ettim senin ki renk olarak aynısı ama üzerinde marka yazmıyor ve model isminde L yok. Sanki Aldığın ürün HobbyEagle markasının çakması. :rolleyes: Bu durumda ürün nasıl çalışır emin olamadım. Madem almışsın en azından ayarlayıp, düzgün çalışıp çalışmadığını test edebilirsin.
 
Son düzenleme:
Bence bu soruyu almadan önce sormalıydın. :D

Pek çok ürünün ne yazık ki Türkçe videosu yok. Ürün ile ilgili nette çokça video var. Buna göre bence cihaz işini görür diye düşünüyorum.:)

Bu arada bu ürünü neden aldın. Senin beklentinin nedir merak ettim ?

Şu video İngilizce ama ayarları gayet güzel anlatmış.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

NOT: Şimdi var ettim senin ki renk olarak aynısı ama üzerinde marka yazmıyor ve model isminde L yok. Sanki Aldığın ürün HobbyEagle markasının çakması. :rolleyes: Bu durumda ürün nasıl çalışır emin olamadım. Madem almışsın en azından ayarlayıp, düzgün çalışıp çalışmadığını test edebilirsin.
Çakma olduğunu bile bile aldım. Amazon amazonun amerika sayfasında çakma olanın da iyi çalıştığını söylemişler. Türkiyede hoobyeagle markasının fiyatı bunun 2-3 katı kadar onu da sadece bir sitede gördüm. Benim bu cihazdan beklentim uçağa alışana kadar kırımsız bir şekilde uçmak, alıştıktan sonra ara sıra gyroyu devre dışı bırakıp hareketler yapıp kendimi geliştirmek istiyorum. Pek çok yabancı video izledim bu cihaz ile ilgili ama ayar yapma kısmında ingilizcem biraz yetersiz kaldı. Ürünü bana ulaştıktan sonra denerim ve buradan deneyimlerimi paylaşırım. Vakit ayırıp cevap yazdığınız için teşekkür ederim.
 
Ben bu ürünlerden kullandım halen de kullanıyorum, öncelikle bu üniteler ayarlar oturduktan sonra oldukça başarılı ve kırım riskini çok düşürür , ben uçuşta gözümü dinlendirmek için ve akrobasi de yeni hareketler denemek için rescue olarak kullanıyorum. Şunu belirtmem gerekiyor ayar aşaması temelde basit fakat uçuştaki tepkilere bağlı olarak gainler ile oynanmasını gerektriyor. Bu sebeple bir swice atamak ve uçuş sırasında devreye alıp bakmak gerekli işler ters giderse hemen manuel moda cevirip inip ayar yapmak şart bu şekilde ayara getirebiliyorum ben çünkü her uçağa her servoya göre bile gainler farklılık gösterebiliyor.
 
Ben bu ürünlerden kullandım halen de kullanıyorum, öncelikle bu üniteler ayarlar oturduktan sonra oldukça başarılı ve kırım riskini çok düşürür , ben uçuşta gözümü dinlendirmek için ve akrobasi de yeni hareketler denemek için rescue olarak kullanıyorum. Şunu belirtmem gerekiyor ayar aşaması temelde basit fakat uçuştaki tepkilere bağlı olarak gainler ile oynanmasını gerektriyor. Bu sebeple bir swice atamak ve uçuş sırasında devreye alıp bakmak gerekli işler ters giderse hemen manuel moda cevirip inip ayar yapmak şart bu şekilde ayara getirebiliyorum ben çünkü her uçağa her servoya göre bile gainler farklılık gösterebiliyor.
Gain dediğiniz şey servonun hareket sınırı mı?
Bir de tuş nasıl atıyoruz manuel moda geçmek için? Siz hangi kumandayı kullanıyorsunuz?
 
Bu tip cihazlar, çakma olsun olmasın, aslında çok faydalı cihazlar olabiliyor. AMA; bunların ayarlarını doğru yapabilmek için iyi bir pilot olmak gerekiyor. İyi bir pilot olduktan sonra da bu cihazlara ne kadar gerek kalıyor???
 
Bu tip cihazlar, çakma olsun olmasın, aslında çok faydalı cihazlar olabiliyor. AMA; bunların ayarlarını doğru yapabilmek için iyi bir pilot olmak gerekiyor. İyi bir pilot olduktan sonra da bu cihazlara ne kadar gerek kalıyor???
Sonuna kadar katılıyorum. :saygilar:

Bu tarz sistemlerden (eğer pilotaj yoksa) verim alınabilecek tek senaryo Ready-To-Fly satılan ürünlerden olabiliyor bence. Çünkü ancak bunlar bahsedilen tecrübeye sahip pilotlar tarafından ayarlamaları yapılarak hazır bir şekilde son kullanıcıya sunuluyor.
 
Bu tip cihazlar, çakma olsun olmasın, aslında çok faydalı cihazlar olabiliyor. AMA; bunların ayarlarını doğru yapabilmek için iyi bir pilot olmak gerekiyor. İyi bir pilot olduktan sonra da bu cihazlara ne kadar gerek kalıyor???

Ben iyi bir pilotmuyum bilmiyorum ama kendi acimdan ucakta gyro kullanimini su sekilde tanimliyorum:

Iki araba dusunelim, biri Renault Toros digeri ise Range Vogue... Her ikisini kaliteli kaymak asfalt uzerinde 70km/h hizla kullaninca konfor olarak rahatsiz edici olmaz... Lakin, bozuk yola cikildiginda biri bobrek tasi doktururken digeri ise keyifli bir suruse olanak tanir... Buradaki kaymak yol ruzgarsiz/turbulanssiz havayi, bozuk yol ise ruzgarli ve turbulansli havayi temsil ediyor...

Gyro, ayni otomobilin suspansiyonu gibi konfor sagliyor ucus sirasinda... Kendi 60" lik Laserimde kullaniyorum.... Ucak baya baya 100cc lik model stabilitesiyle ucuyor Gyro oldugunda. Ben ucakla savasmak yerine ruzgar telafisi ve manevraya odaklanabiliyorum... Evet 200cc lik 125" lik bir modelde buna ihtiyac olmayabilir ancak kucuk olcekli modellerde Gyro kullanimini destekliyorum (Yarisma modellerinde kullanimi yasak, onu da hatirlarmis olalim)
 
Yahu işin keyfi, o uçağı o havada kontrol edebilmekte. Konfor arıyorsan bi fincan kahve koyup simülatörün başına geçicen. :lol::lol::lol:
Uçağın kontrol edilmesiyle alakalı görmüyorum ben bunu Sümer abi. Pilotaj elbette bizde olmalı, çok net. :saygilar:

Ama işin birde görsel tarafı var. Küçük modeller gyro desteği olmadığında havada yaprak gibi dalgalanıyor. İçerisinde hilti çalışıyormuş gibi uçan bir uçakta insana pek keyif vermiyor sanki. ;D Modelin havada yaptığı bu deplasmanlar pilotajla düzeltilebilir sevide değiller. İnsan reflekslerinin çok üzerinde bir etki/tepki gerekiyor.

Bu haliyle bende bu tarz modeller için gyro kullanımını tavsiye ediyorum. Uçururken de izlerken de katma değer katıyor. Yalnız bu gyro'ların doğru bir şekilde ayarlanması iyi bir mesai harcatıyor adama. :)

Benim bu zamana kadar ayarını bitirebildiğim bir gyro olmadı mesela. Ayar bitmeden modelim kırıldı genellikle. :lol: :lol:

Uçağa gyro takmaktansa gyro'ya uçak yapmanın daha doğru bir strateji olduğuna inanıyorum. :p
 
Son düzenleme:
Gain ayarları özellikle motor titreşimi fazla olan uçaklarda zordur. düşük gain etkisiz kalır yüksek gain osilasyon yapar. Ama elektrikli modellerde bu aletler güzel çalışıyor kendinden çok daha büyük uçaklar gibi kararlı uçabiliyor. Kumandanın önemi yok her kumanda ile çalışır ama fazladan elinizde aux çıkış olmalı. Önce devreye almadan uçağınızı trimler dahil ayarlayacaksınız az rüzgarda sonra devreye alıp gain ayarlarına başlayacaksınız. Ben bu aletleri genellikle akrobasi hareketleri denerken bir sorun olduğunda modeli kaybetmemek için bir siwiçle (rescue olarak) devreye alıyorum. Sonra yine manuel uçuruyorum.