Uçak Kanadı Yapımı - Depron

Kadir Kurt

Kıdemli Uye
Katılım
1 Ağu 2013
Mesajlar
2,495
Tepkime puanı
2,825
Yaş
26
Konum
Afyon
İlgi Alanı
Uçak
İnternette videolar izlerken denk geldi. Dün elimdeki 3mm depronla deneme yaptım. Sadece bantla yaptım yapılışını denemek için sonra çıtaya taktım. Rastgele rudder ve elevatör yapıp çıtaya bantladım. Deneme atışı yaptım ağırlık merkezi tam olmamış ama güzel süzüldü. KKA ile yapmak istemeyenler için güzel alternatif :thumbup:

Orjinal kaynak:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Uçak Kanadı Yapımı-Depron

Paylasim icin tesekkurler Kadir :thumbup: Konuyu EPP bolumune tasiyorum.

Kendi modelini yapmak isteyenler icin guzel bir alternatif olabilir :)
 
Uçak Kanadı Yapımı-Depron

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Paylasim icin tesekkurler Kadir :thumbup: Konuyu EPP bolumune tasiyorum.

Kendi modelini yapmak isteyenler icin guzel bir alternatif olabilir :)
Yarın alabilirsem depron alıp denemek istiyorum. Motorsuz uçuşlar dikkatimi çekti. Termal uçuş yada yamaç rüzgarı sayesinde uçuyor herhalde. Foruma baktım yok herhalde termal planör uçuşları göremedim. Termal uçuşlar ile ilgili tecrübesi olan var mı ?
 
Ynt: Uçak Kanadı Yapımı-Depron

Kadir Kurt' Alıntı:
Yarın alabilirsem depron alıp denemek istiyorum. Motorsuz uçuşlar dikkatimi çekti. Termal uçuş yada yamaç rüzgarı sayesinde uçuyor herhalde. Foruma baktım yok herhalde termal planör uçuşları göremedim. Termal uçuşlar ile ilgili tecrübesi olan var mı ?
Modelle degil ama gercek planorle ucuslarim var. Sayilir mi Kadir :) Model ucakla termik ucusu yapabilmek cok kolay degildir. Yamac ucusu bu anlamda daha kolay olacaktir. Bende istiyorum planorumle yamac ucusunu ama diger modellerden bir turlu firsat olmadi.

SM-N900 cihazımdan gönderildi
 
Ynt: Uçak Kanadı Yapımı-Depron

Nesimi Sakmak' Alıntı:
Modelle degil ama gercek planorle ucuslarim var. Sayilir mi Kadir :) Model ucakla termik ucusu yapabilmek cok kolay degildir. Yamac ucusu bu anlamda daha kolay olacaktir. Bende istiyorum planorumle yamac ucusunu ama diger modellerden bir turlu firsat olmadi.

SM-N900 cihazımdan gönderildi
Sayılır Nesimi abi ikiside planör :) Termik uçuş hakkında bulabildiğim sadece bunlar: açık alan, sıcak ve güneşli hava. Birtek bunları bulabildim. İlk mesajdaki planörü yapmayı denicem. Daha önce gövdeli daha büyük planör buldum ama hiç plan yapılış fotosu yok.
 
Uçak Kanadı Yapımı - Depron

Koçtaşa işim düşmediği için oraya gitmezdim bugün gittim depron için, koçtaş kapanmış ordan tekzene gittim ordada yoktu :p Kemal abi sanayiye bak dedi bir ara oraya gidecem depron için
 
Ynt: Uçak Kanadı Yapımı-Depron

Kadir Kurt' Alıntı:
Sayılır Nesimi abi ikiside planör :) Termik uçuş hakkında bulabildiğim sadece bunlar: açık alan, sıcak ve güneşli hava. Birtek bunları bulabildim. İlk mesajdaki planörü yapmayı denicem. Daha önce gövdeli daha büyük planör buldum ama hiç plan yapılış fotosu yok.

Sen yazmasan konuyu bulamıyordum Kadir. Termik oluşumu ile ilgili yanlış bilinen bazı durumlar var. Evet sıcak havanın olması lazım ama tek başına yeterli değil. Aynı zamanda farklı ısılara sahip bölgelerin olması lazım. Örneğin otları sararmış bir tarlanın yanında yeşilliklerin bol olduğu bir meranın yanyana olduğunu farzedelim. Kuru otların olduğu tarla yeşillik alana göre daha çabuk ve fazla ısınacaktır. Yeşillik alan da az ısınacaktır. Fizik kuralları gereği ısınan havanın yoğunluğu azalır ve sarı tarlanın bulunduğu yerde ısınan hava yükselmeye başlar. Burada oluşan boşluğun dolması gerekir. Yeşil alandaki yoğunluğu diğerine göre daha fazla olan soğuk hava bu bölgeye geçer. Isınan hava yukarıda ısı daha az olduğu için soğumaya başlar ve yoğunluğu artarak çöker. Bu çökmede yeşillik alandaki havanın yerine geçer. Bu şekilde bir sirkülasyon başlar. Aynı zamanda rüzgarda oluşmuştur. Sarı alanın üzerinde uçan bir uçak yükselir (termiğin gücüne bağlı olarak) ama her termiğin birde bastırıcısı vardır ki oda bahsettiğim yeşillik alana soğuyarak çöken havadır. En basit şekliyle bu şekilde anlatabilirim. Çok teknik yazmak zaman ve grafik çizimleri gerektirir. Bu bahsettiğim yüzeyde oluşan termiktir ve tepe noktası sınırlıdır. Daha yukarılarda bulut termikleri de oluşur ama bu işin modelcilik kısmını aşıyor.

Sonuç olarak termik uçuşu her sıcak alanda yapılabilir diye bir durum yok. Farklı sıcaklıklarda ısınabilecek alanların olması gerekir. Örneğin kayalık bölgeler, toprak alanlar, sararmış otların bulunduğu bölgeler, bina çatıları gibi yapılar daha çabuk ısınırlar.

Bana göre modelle termik uçuşu yapmanın en iyi yolu varyo ve telemetri takılmış bir planörle FPV uçuş yapmaktır. FPV olmasa bile modele takılabilecek bir varyo çok faydalı olacaktır. Diğer türlü modeli termikte modeli uçurmak için çok tecrübeli olmak ve havayı koklayan adam olmak gerekir. Bazı zamanlarda güneş gözlüğü ile yükselen termiği görmekte mümkündür. Şanslıyım ki bunu bir kaç sefer görebildim ve şanssızım ki o gördüklerimde de uçuşta değildim. :D :D Ama olsun yine de planörle 2,5 saatlik kendi uçuş rekorum bana yeter. Daha uzardı ama hocam sağolsun bu kadar yeter dedi. :thumbup:
 
  • Beğen
Tepkiler: cengizhanyurdalan
Uçak Kanadı Yapımı - Depron

Nesimi abi bu bilgiler için teşekkürler yararlı bilgiler :thumbup: 2.5 saat uçuş rekorunuzda iyiymiş uçuş sonrası boyun nasıl oldu ki ? :)
 
Ynt: Uçak Kanadı Yapımı - Depron

Kadir Kurt' Alıntı:
Nesimi abi bu bilgiler için teşekkürler yararlı bilgiler :thumbup: 2.5 saat uçuş rekorunuzda iyiymiş uçuş sonrası boyun nasıl oldu ki ? :)
Yanlis anlama olmasin. Gercek planorle.

SM-N900 cihazımdan gönderildi
 
Ynt: Uçak Kanadı Yapımı - Depron

Nesimi Sakmak' Alıntı:
Yanlis anlama olmasin. Gercek planorle.

SM-N900 cihazımdan gönderildi
Ben model planör diye düşünmüştüm :laugh:
 
Uçak Kanadı Yapımı - Depron

Benim planör konusunda çok fazla deneyimim olmamakla beraber (avatardaki yaşlarımda gittiğim gerçek planör kursu dışında), bir zamanlar 2m sınıfı planörler yapıp uçurmuşluğum vardır.

İşin termik tarafını Nesimi oldukça güzel anlatmış. Yalnız planörün en büyük özelliği, malum, motorsuz olmasıdır. Dolayısıyla, yerden kendisi kalkması mümkün olmadığından, o termikleri yakalayabileceği belli yüksekliklere çıkabilmesi için dışardan bir yardımcı gerekir. Bunun için de, ya belli bir kısmı lastikli bir fırlatma kablosu, ya da uçakla çekilmesi gerekir (ki önümüzdeki yaz denemek için hazırlık yapıyorum). Öte yandan, kablodan ayrıldıktan sonra da termik yakalayamaz da belli bir irtifanın altına düşersen, iniş mecburi! Yani, alçak geldim, yüksek geldim, pas geçeyim yok. Eğer rüzgar altına giderse geri getirmek de maharet ister. Bu sıkıntı yüzünden, bir kaç tane de motorlu planör yaptım. O zaman da ipsiz uçurtma kıvamında bir model oluyor, yukarı bak bak boynun ağrıyor!

Yamaç uçuşuna gelince, uçuş alanı kıtlığından dolayı denemek istediğim bir şey. Kendim denemedim, ama yıllar önce yurt dışında izlemiştim. Ancak orada da kalkışta sorun yok, karşıdan gelen rüzgarın içine modeli elden atıyorsun. Ama inişte yine rüzgarı karşıdan alman lazım, yani modeli arkadan dolaştırıp elden attığın yerin gerisine indirmen gerek. Bu da tepe üstünde yine geniş bir alan olması demek. Eğer modeli attığın yönün tersine inmeye kalkarsan, rüzgarı arkadan almak zorundasın! O zamanda modelin hızını düşün! Şu ana kadar bulabildiğim tepe üstleri ise tarla tapan, anız vs.

Ama, ben bir düzlükte elimden atarım, 20 m öteye de inerim diyorsan o ayrı.
 
Uçak Kanadı Yapımı - Depron

Omer Erkan' Alıntı:
...Yamaç uçuşuna gelince, uçuş alanı kıtlığından dolayı denemek istediğim bir şey. Kendim denemedim, ama yıllar önce yurt dışında izlemiştim. Ancak orada da kalkışta sorun yok, karşıdan gelen rüzgarın içine modeli elden atıyorsun. Ama inişte yine rüzgarı karşıdan alman lazım, yani modeli arkadan dolaştırıp elden attığın yerin gerisine indirmen gerek. Bu da tepe üstünde yine geniş bir alan olması demek. Eğer modeli attığın yönün tersine inmeye kalkarsan, rüzgarı arkadan almak zorundasın! O zamanda modelin hızını düşün! Şu ana kadar bulabildiğim tepe üstleri ise tarla tapan, anız vs.

Ama, ben bir düzlükte elimden atarım, 20 m öteye de inerim diyorsan o ayrı.
Alan bulmak sıkıntı gerçekten. Deniz olan şehirde yaşayanlar videodaki gibi alan bulabilirse çok güzel uçuşlar yapılır.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Daha depron almadım ilk mesajdaki planörü yaparsam motorlu planör yapmak istiyorum. Dihedral arming wing yazan videoda motor takmış öyle uçuyor normal trainerden farkı yok :)
 
Uçak Kanadı Yapımı - Depron

Bu pilotaja ancak şapka çıkartılır. :bravo: :bravo: :bravo:
 
Uçak Kanadı Yapımı - Depron

Adam uçmuş yaaa. ;D ;D Helal olsun ne deyim. Bu uçuş için deniz kenarı şart değil. Düzenli ve devamlı bir rüzgarın olduğu tepelerde de rahatlıkla yapılabilir. Ben bu konuda şanslıyım. Manisa Spil dağının eteklerine kurulu. Bu dağ yamaç uçuşu yapmaya çok uygun. Zaten yamaç paraşütü uçuşları yapılıyor. Benim ASK21 ile çıkacağım bir gün bakalım.
 
Uçak Kanadı Yapımı - Depron

Dağda uçmak daha güzel olur, yüksekte manzarası bol rüzgarı bol alanlar çoktur. Buna da örnek video verelim :D
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol