Uçak - Proje/Model/Ekipman Tavsiyesi

Safak ALTINTAS

Kıdemli Uye
Katılım
17 Şub 2016
Mesajlar
1,801
Tepkime puanı
1,548
Yaş
38
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Arkadaşlar merhaba,

Hazır gazı almışken 2 sene önce niyetlenip yarıda bıraktığım uçak işine de girmek istiyorum.

Motor, esc, alıcı, servo, ekipman vs herşeyi hazır etmiştim ve son olarak uygun bir uçak satın almak yada köpükten proje üzerinden kesip hazırlamak kalmıştı.

Sizlerden ricam aşağıdaki ekipmana uygun elinizde proje var mıdır ? Ya da önereceğiniz bir uçak modeli var mıdır ?

Ayrıca gerekli dediğiniz ekipman var ise yardımlarınızı rica ederim :)


Elimdeki hazır ekipmanlar ;

- 173W 1000KV Brushless Motor (2-4S) (g/w : 5.1)
- 30A ESC (2A BEC)
- 9g Micro Servo (5 adet)
- EP 1047 10x4.7 pervane (1047 3Φ)
- Pervane başı için tutucu ve lastik
- Servo rob seti
- Karbon destek çubukları (2mmx500mm) (5 adet)
- Spektrum kumanda için DMSX uyumlu alıcı
- 3S Pil 2200 mah


Şimdiden teşekkürler :RCKolik:
 
Arkadaşlar merhaba,

Hazır gazı almışken 2 sene önce niyetlenip yarıda bıraktığım uçak işine de girmek istiyorum.

Motor, esc, alıcı, servo, ekipman vs herşeyi hazır etmiştim ve son olarak uygun bir uçak satın almak yada köpükten proje üzerinden kesip hazırlamak kalmıştı.

Sizlerden ricam aşağıdaki ekipmana uygun elinizde proje var mıdır ? Ya da önereceğiniz bir uçak modeli var mıdır ?

Ayrıca gerekli dediğiniz ekipman var ise yardımlarınızı rica ederim :)


Elimdeki hazır ekipmanlar ;

- 173W 1000KV Brushless Motor (2-4S) (g/w : 5.1)
- 30A ESC (2A BEC)
- 9g Micro Servo (5 adet)
- EP 1047 10x4.7 pervane (1047 3Φ)
- Pervane başı için tutucu ve lastik
- Servo rob seti
- Karbon destek çubukları (2mmx500mm) (5 adet)
- Spektrum kumanda için DMSX uyumlu alıcı
- 3S Pil 2200 mah


Şimdiden teşekkürler :RCKolik:
Abi sen bu hobiyi ne çok özlemişsin ??? 4 koldan hızlıca girdin olaya ? Heli, uçak... tekne ve araba çıkacak diye korkuyorum ??
Saka bir yana, zevk aldığın hobinin pesinden gidip tüm zorluklara rağmen devam etmeye çalışmak çok güzel ???
 
Uçuş ağırlığı 900gr-1300gr arası her türlü uçağa bu ekipmanı uygulayabilirsin. Hangi başlıkta olduğunu hatırlamıyorum şimdi, ama başka bir arkadaşla beraber yüzlerce plan paylaştık forumda. FT modellerinden üstten kanatlı, fon kartonundan imal edilenler çok keyiflidir.
Başka bir başlıkta çaylak adlı bir modelin yapımı var. O da uygun olur.
Bulabilirsen Balsa ağacından imal edilen Soaraction diye bir model satılıyordu buralarda bir yerde, o modele de uygun olur.
 
Arkadaşlar merhaba,

Hazır gazı almışken 2 sene önce niyetlenip yarıda bıraktığım uçak işine de girmek istiyorum.

Motor, esc, alıcı, servo, ekipman vs herşeyi hazır etmiştim ve son olarak uygun bir uçak satın almak yada köpükten proje üzerinden kesip hazırlamak kalmıştı.

Sizlerden ricam aşağıdaki ekipmana uygun elinizde proje var mıdır ? Ya da önereceğiniz bir uçak modeli var mıdır ?

Ayrıca gerekli dediğiniz ekipman var ise yardımlarınızı rica ederim :)


Elimdeki hazır ekipmanlar ;

- 173W 1000KV Brushless Motor (2-4S) (g/w : 5.1)
- 30A ESC (2A BEC)
- 9g Micro Servo (5 adet)
- EP 1047 10x4.7 pervane (1047 3Φ)
- Pervane başı için tutucu ve lastik
- Servo rob seti
- Karbon destek çubukları (2mmx500mm) (5 adet)
- Spektrum kumanda için DMSX uyumlu alıcı
- 3S Pil 2200 mah


Şimdiden teşekkürler :RCKolik:
Ben olsam bu sistemde sadece pervaneyi 8 inc ile değiştiririm ve Bir 72-75 cm kanat eninde F-22 yaparım.:rolleyes::evil:
Plan da lazımsa gönderirim.:saygilar:
 
Sanıyorum Simple Cub modeli bu elektronikler için uygun. Ancak bir trainer modeli bu. Anladığım kadarıyla epey tecrübe sahibisiniz. Yani size kolay gelebilir bu model.
Planı ve detayları aşağıda paylaşıyorum.

Link:
 
  • Beğen
Tepkiler: Safak ALTINTAS
Hadi kolay gelsin bakalım :D
Bu arkadaş bol bol uçak yapıyor. Belki bir tanesini beğenebilirsin. Bi göz atmanda fayda var :saygilar:

 
  • Beğen
Tepkiler: Safak ALTINTAS
Abi sen bu hobiyi ne çok özlemişsin ??? 4 koldan hızlıca girdin olaya ? Heli, uçak... tekne ve araba çıkacak diye korkuyorum ??
Saka bir yana, zevk aldığın hobinin pesinden gidip tüm zorluklara rağmen devam etmeye çalışmak çok güzel ???
Serkan abi haklısın, özlemişim hobiyi :) Tekne olmaz da, araba neden olmasın (çok araba geldi geçi elimden) Ama Mehmet abi kızıyor, izin vermiyor :D


Uçuş ağırlığı 900gr-1300gr arası her türlü uçağa bu ekipmanı uygulayabilirsin. Hangi başlıkta olduğunu hatırlamıyorum şimdi, ama başka bir arkadaşla beraber yüzlerce plan paylaştık forumda. FT modellerinden üstten kanatlı, fon kartonundan imal edilenler çok keyiflidir.
Başka bir başlıkta çaylak adlı bir modelin yapımı var. O da uygun olur.
Bulabilirsen Balsa ağacından imal edilen Soaraction diye bir model satılıyordu buralarda bir yerde, o modele de uygun olur.
Deniz abi, çok teşekkür ediyorum. Hemen bakıyorum dediğin modellere. :saygilar:

Ben olsam bu sistemde sadece pervaneyi 8 inc ile değiştiririm ve Bir 72-75 cm kanat eninde F-22 yaparım.:rolleyes::evil:
Plan da lazımsa gönderirim.:saygilar:
Abi F-22 sanki gözümü korkuttu. Neden bilmiyorum ama :D


Sanıyorum Simple Cub modeli bu elektronikler için uygun. Ancak bir trainer modeli bu. Anladığım kadarıyla epey tecrübe sahibisiniz. Yani size kolay gelebilir bu model.
Planı ve detayları aşağıda paylaşıyorum.

Link:
İlk uçak tecrübem olacak. Helikopter de epey yol katettim ama (kendi adıma tabiki :evil:)
Simulatör de bir sıkıntı yaşamıyorum, iniş vs falan. Hatta biraz daha çalışsam hover bile olacak gibi.

Teşekkürler tavsiyen için :saygilar:

FT Simple cub bence de en uygun alternatiflerden biri olur:saygilar:
Bakıyorum bu modele hemen. Merak ettim

Teşekkürler :saygilar:

Hadi kolay gelsin bakalım :D
Bu arkadaş bol bol uçak yapıyor. Belki bir tanesini beğenebilirsin. Bi göz atmanda fayda var :saygilar:

Ali teşekkür ediyorum, akşam evde izlerim videoları... :saygilar:
 
Sanıyorum Simple Cub modeli bu elektronikler için uygun. Ancak bir trainer modeli bu. Anladığım kadarıyla epey tecrübe sahibisiniz. Yani size kolay gelebilir bu model.
Planı ve detayları aşağıda paylaşıyorum.

Link:

Piper Cub ve benzeri uçaklar kesinlikle trainer modeller DEĞİLDİR!

Trainer olarak sınıflandırılabilmesi için mutlaka:
1) üstten kanatlı
2) kanatta dehidral açısının olması lazım
ve burundan tekerlekli olması lazım (şart değil aslında)

Kuyruktan tekerlekli modeller ZOR modellerdir. Kanadında dehidral yoksa üstten kanat olması bir uçağı trainer yapmaz.
Bu yanılgıya düşmeyin! Hobiden soğumayın!
 
Piper Cub ve benzeri uçaklar kesinlikle trainer modeller DEĞİLDİR!

Trainer olarak sınıflandırılabilmesi için mutlaka:
1) üstten kanatlı
2) kanatta dehidral açısının olması lazım
ve burundan tekerlekli olması lazım (şart değil aslında)

Kuyruktan tekerlekli modeller ZOR modellerdir. Kanadında dehidral yoksa üstten kanat olması bir uçağı trainer yapmaz.
Bu yanılgıya düşmeyin! Hobiden soğumayın!
Deniz abi bir piper cub modele uygun miktarda dihedral yapmak onu trainer yapar mı?

Mesela benim pt-17 Stearmanda alt kanadın parçalarını yapıştırırken kanadın iki ucuna da 3cmlik yükseltme koyarak yapıştırdım. Üst kanatta ise benim hatam yüzümden ters dihedral var :D Bu ters ve düz dihedralin etkisi ne olabilir? Yada alt kanattaki söylediğim tarz bir dihedral uçağın trainer olması için yeterli mi?
 
Piper Cub'ın kanadını dehidral yaparsan Piper Cub olmaz ki artık. Kuyruktan tekerlekli bir trainer olur ama.
Piper Cub modellerine kanadı çeyreği kadar kısaltıp epey güçlü motorlar ile akrobasi uçağı haline getirenler de var.
Piper Cub'ın özelliği kanadının çok uzun olması ve bu nedenle epey kuvvetli bir kaldırma kuvvetine sahip olması. Gövdenin de epey geniş bir yüzeyi var. Yandan gelen rüzgarlara karşı çok hassas. Az bir şey yana yattığında kanat rüzgarı altına alıyor paraşüt gibi.
Yerdeyken daha fena: tekerlekler birbirine çok yakın. Yani yere çok sağlam basan bir uçak değil. Kuyruktaki tekerlek zaten başlı başına bir zorluk. Kalkışta, pervane etkisi yüzünden önce düz koşturacaksın, kuyruğu yerden kaldırınca kanadı rüzgarla dolmasını bekleyeceksin, bunu yaparken de kanadı düz tutmaya çalışacaksın. Düz tutmaya çalışırken de pistte düz gitmeye çalışacaksın. Alıştıktan sonra çok kolay. Ama bir aceminin harcı değil. İnsanı uçaktan soğutur.

PT17 farklı bir durum. Ters dehidral bir uçağın stabilitesini epey azaltır. Trainer bir uçakla terse geçip uçmayı deneyin. Aynı şey.
Ama çift kanatlı bir uçakta bir kanat diğerini de tutuyor zaten.
Üç kanatlı, dehidral olmayan bir uçağı uçuruyorum. Bir şeyler anlattım ilgili konuda onun hakkında. Çift kanatlı tecrübem ise hiç yok. Envanterimde inşaatı bekleyen bir tane Tigermoth'um var. O uçak da zaten eğitim uçağı olarak görev yapmış bir uçak. Birinde diğerinden daha az olmak üzere iki kanadında da dehidral var. Ama kendim uçurmadım. Ancak "destekli atmasyon" yaparım onun hakkında.
 
Piper Cub ve benzeri uçaklar kesinlikle trainer modeller DEĞİLDİR!

Trainer olarak sınıflandırılabilmesi için mutlaka:
1) üstten kanatlı
2) kanatta dehidral açısının olması lazım
ve burundan tekerlekli olması lazım (şart değil aslında)

Kuyruktan tekerlekli modeller ZOR modellerdir. Kanadında dehidral yoksa üstten kanat olması bir uçağı trainer yapmaz.
Bu yanılgıya düşmeyin! Hobiden soğumayın!
Deniz abi dediğin gibi piper cub bence de bir trainer değil ama "FT Simple cub" bu yukarıda verdiğin trainer tanımına burun tekeri hariç uyuyor%p Üstten kanatlı ve dihedral ayrıca stall hızı da gayet düşük bence trainer olarak sınıflandırılmasında bir sakınca yok:saygilar:
 
Deniz bey konuyu değiştirmek gibi bir niyetim yok ama Piper Cub te çok az da olsa dihedral açısı yok mu? Benim var diye aklımda kalmış hep emin olmak için soruyorum..
Benim Piper 'da yok. Sümer abininkinde de yok. Başka klüp üyesi arkadaşlarımızın Piper' larında da yok....
 


Sayfa 5 te dihedral bilgisi var.