Ucaklarda Kullanilan Oto sistemler icin Temel Kurallar

  • Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan ÜYE olunuz

    Eğer eski üyemizseniz, MEVCUT Kullanıcı ADI ve ŞİFRENİZİ aynen kullanabilirsiniz. Eğer girişte sorun yaşıyorsanız, lütfen şu konuya TIKLAYINIZ.

Sumer Yamaner

Moderator
Katılım
17 Eyl 2013
Mesajlar
5,692
Tepkime puanı
13,009
Yaş
57
Konum
İstanbul
Web sitesi
www.sumeryamaner.com
İlgi Alanı
Uçak
Birinci kural, kontrolü kaybetmemek için tüm önlemlerin alınması:

-- Yani alıcı beslemesinin ve bağlntılarının emniyeti. Pilin sağlıklı ve şarjlı olduğundan emin olunması.
-- Alıcı besleme hattında kaliteli ve iyice kontrol edilmiş elemanların kullanılması.
-- İletişim açısından güvenli olduğu başka kullanıcılarca da test edilmiş düzgün bir kumanda setinin kullanılması.
-- Hava aracındaki tüm servoların özellikle endpoint ayarlarının çok iyi yapılmış olması ve sıkışmaların önlenmesi (sıkışan servo sistem gerilimini sıfırlayabilir).
-- Elektrikli iniş takımı, aydınlatma vs gibi ikincil işlevler için alıcı beslemesinden farklı bir pil kullanılması.
-- Alıcı anteninin kurallara uygun konumlandırılması.
--Tüm bunlara ek olarak alıcıda "fail safe" ayarının doğru yapılması.

Bu klasik ve standart ilkelere harfiyen uymadan otopilot vs gibi sistemlere bulaşmamanızı öneririm. Çünkü doğru kurulumları belirgin bir deneyim gerektirir ve hata durumunda faydadan çok zarar verebilirler. Ayrıca dikkat ederseniz temel ilkelerin büyük çoğunluğu alıcı beslemesi ile alakalı. Besleme giderse otopilot da gider.

Bu konu yonetim tarafindan asagidaki konudan tasinan mesaj ile acilmistir.
 

Can Sismaneli

Çalışkan Uye
Katılım
7 Ocak 2015
Mesajlar
467
Tepkime puanı
496
Yaş
28
İlgi Alanı
Hepsi
Ucaklarda Kullanilan Oto sistemler icin Temel Kurallar

Sümer Yamaner' Alıntı:
Tüm bunlara ek olarak alıcıda "fail safe" ayarının doğru yapılması.
Sümer hocam açıklama için öncelikle teşekkürler. Konusu geçmiş ben de bir şey sormak istedim;

Bahsettiğiniz "fail safe" ayarının doğruluğu konusunda genel bir kural var mıdır? Yani kontrol yüzeylerinin, genel bir "fail safe" pozisyonundan bahsetmek mümkün müdür? :saygilar:
 

Sumer Yamaner

Moderator
Katılım
17 Eyl 2013
Mesajlar
5,692
Tepkime puanı
13,009
Yaş
57
Konum
İstanbul
Web sitesi
www.sumeryamaner.com
İlgi Alanı
Uçak
Ucaklarda Kullanilan Oto sistemler icin Temel Kurallar

Can Sismaneli' Alıntı:
Sümer hocam açıklama için öncelikle teşekkürler. Konusu geçmiş ben de bir şey sormak istedim;

Bahsettiğiniz "fail safe" ayarının doğruluğu konusunda genel bir kural var mıdır? Yani kontrol yüzeylerinin, genel bir "fail safe" pozisyonundan bahsetmek mümkün müdür? :saygilar:
Yok maalesef. Ben gaz kesip azıcık up elevatör şeklinde ayarlıyorum. Benzinli motorda mutlaka motoru kapatıyorum. Ama sonuç şansa kalmış. Önemli olan çevreye zarar vermeyelim.
 

Can Sismaneli

Çalışkan Uye
Katılım
7 Ocak 2015
Mesajlar
467
Tepkime puanı
496
Yaş
28
İlgi Alanı
Hepsi
Ucaklarda Kullanilan Oto sistemler icin Temel Kurallar

Kontrolü kaybedip, çevreye zarar vermek benim de en büyük korkum. Bu sebeple çoğu zaman, uygun uçuş alanı bulamadığım için, hala ilk uçuşumu yapamadım ama olsun beklemeye değer bir konu :) Açıklayıcı cevaplarınız için tekrar teşekkür ederim. :saygilar:
 

Sumer Yamaner

Moderator
Katılım
17 Eyl 2013
Mesajlar
5,692
Tepkime puanı
13,009
Yaş
57
Konum
İstanbul
Web sitesi
www.sumeryamaner.com
İlgi Alanı
Uçak
Ucaklarda Kullanilan Oto sistemler icin Temel Kurallar

Can Sismaneli' Alıntı:
Kontrolü kaybedip, çevreye zarar vermek benim de en büyük korkum. Bu sebeple çoğu zaman, uygun uçuş alanı bulamadığım için, hala ilk uçuşumu yapamadım ama olsun beklemeye değer bir konu :) Açıklayıcı cevaplarınız için tekrar teşekkür ederim. :saygilar:
Sevgili kardeşim, Eskişehir'de uçuş alanı bulamadım deme bana! :D
 

Emre Kaman

Moderator
Katılım
21 Kas 2013
Mesajlar
5,779
Tepkime puanı
10,205
Yaş
38
Konum
Eskişehir
İlgi Alanı
Heli
Ucaklarda Kullanilan Oto sistemler icin Temel Kurallar

Can Sismaneli' Alıntı:
Kontrolü kaybedip, çevreye zarar vermek benim de en büyük korkum. Bu sebeple çoğu zaman, uygun uçuş alanı bulamadığım için, hala ilk uçuşumu yapamadım ama olsun beklemeye değer bir konu :) Açıklayıcı cevaplarınız için tekrar teşekkür ederim. :saygilar:
:eek: :eek: :eek: Nası yani :D :D
 

Celalettin Yazkan

RcFanatik
Katılım
11 Ocak 2013
Mesajlar
3,593
Tepkime puanı
3,104
Yaş
54
Konum
istanbul/çekmeköy
İlgi Alanı
Uçak
Ucaklarda Kullanilan Oto sistemler icin Temel Kurallar

Sümer abi çok güzel bir konuya deginmissin eline sağlık . :saygılar:
 

Can Sismaneli

Çalışkan Uye
Katılım
7 Ocak 2015
Mesajlar
467
Tepkime puanı
496
Yaş
28
İlgi Alanı
Hepsi
Ucaklarda Kullanilan Oto sistemler icin Temel Kurallar

Sümer Yamaner' Alıntı:
Sevgili kardeşim, Eskişehir'de uçuş alanı bulamadım deme bana! :D
Emre Kaman' Alıntı:
Sümer abi, Emre abi hemen yüklenmeyin, demek istediğim bu değildi :D Elbette çok güzel uçuş alanlarımız var, ancak 3 sefer malum sahaya gittiğimde koyundan geçilmiyordu, sonuncusunda da sahaya araç girmesin diye baya emek harcanmıştı, o zamanlar da başka yer bilmediğimden böyle dedim :laugh:

Emre abi bu arada siz "39.809014, 30.606245" şu koordinatlardaki sahaya mı gidiyorsunuz? İlahiyat Camii'nin sağındaki sokaktan devam eden yolun sonundaki arazi sanırım. Şayet ben burayı yeni öğrendim henüz gitmek nasip olmadı. :laugh:
 

Emre Kaman

Moderator
Katılım
21 Kas 2013
Mesajlar
5,779
Tepkime puanı
10,205
Yaş
38
Konum
Eskişehir
İlgi Alanı
Heli
Ucaklarda Kullanilan Oto sistemler icin Temel Kurallar

Can Sismaneli' Alıntı:
Sümer abi, Emre abi hemen yüklenmeyin, demek istediğim bu değildi :D Elbette çok güzel uçuş alanlarımız var, ancak 3 sefer malum sahaya gittiğimde koyundan geçilmiyordu, sonuncusunda da sahaya araç girmesin diye baya emek harcanmıştı, o zamanlar da başka yer bilmediğimden böyle dedim :laugh:

Emre abi bu arada siz "39.809014, 30.606245" şu koordinatlardaki sahaya mı gidiyorsunuz? İlahiyat Camii'nin sağındaki sokaktan devam eden yolun sonundaki arazi sanırım. Şayet ben burayı yeni öğrendim henüz gitmek nasip olmadı. :laugh:
Bu kordinatlarını verdiğin yeri daha çok seviyoruz ama iki sahaya da gidiyoruz. Koyunlar bizim çayırların vazgeçilmezi ne yazık ki.. :D Ama özellikle pazarları çok yaklaştırmıyorlar bizim yanımıza. Daha önceden bir koyunun üzerine istem dışı uçak indiren bir arkadaş olmuş. Zaten o yüzden çayırın girişine hendek kazmaya çalışıyorlar uçuş sezonu başlarken. Biraz daha önden giriyoruz alana şimdi :)
 

Can Sismaneli

Çalışkan Uye
Katılım
7 Ocak 2015
Mesajlar
467
Tepkime puanı
496
Yaş
28
İlgi Alanı
Hepsi
Ucaklarda Kullanilan Oto sistemler icin Temel Kurallar

Emre Kaman' Alıntı:
Bu kordinatlarını verdiğin yeri daha çok seviyoruz ama iki sahaya da gidiyoruz. Koyunlar bizim çayırların vazgeçilmezi ne yazık ki.. :D Ama özellikle pazarları çok yaklaştırmıyorlar bizim yanımıza. Daha önceden bir koyunun üzerine istem dışı uçak indiren bir arkadaş olmuş. Zaten o yüzden çayırın girişine hendek kazmaya çalışıyorlar uçuş sezonu başlarken. Biraz daha önden giriyoruz alana şimdi :)
Koyunlar kâbusum oldu, zaten ilk uçuş olacak, uçaktan başka hiç birşey düşünmek istemiyorum. :D Bilgilendirme için teşekkürler Emre abi, ben bi diğer sahaya da bakayım artık.

Bir gün sizlerle de tanışmayı çok isterim, umarım karşılaşırız sahada. :) Koyunsuz ve kırımsız uçuşlar dilerim abi. :laugh: :saygilar:
 

Benzer konular