uçuramadığım uçağım

Yalçın Aydın

Çalışkan Uye
Katılım
11 May 2018
Mesajlar
385
Tepkime puanı
388
Konum
kayseri
İlgi Alanı
Hepsi
selamlar
sitesinden edge isimli uçağı 5mm foto bloktan yaklaşık bir ay önce yaptım hava şartlarından dolayı bugün bir kaç deneme yaptım
ama ne hikmetse 2 pervaneye mal olan denemelerde uçuş başarısız oldu
bu tarz uçaklarda motor gücü yetersiz geliyor sanırım
nasıl bir yol izlemeliyim,yada pilotaj damı bir eksiklik var çözemedim
el atışlarında yaklaşık 5 mt düz atım sonrası havalanıyor, 50mt tırmanış sonrası dönüş yaparken düşüyor
anlayamadım gitti.

Ağırlık elk dahil : yaklaşık 900 gr
Kanat açıklığı : 1010 mm
Motor :1000 kv (çin malı ucuz olanlardan vardı elimde)
pervane : 10 x 4.5 pervane
ESC : minimum 30amp
Pil : 2500mah 3s lipo
Servolar : 4x 9 gram metal dişli servolar

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
Elinize sağlık güzel bir model olmuş.
101 cm. kanat boyunda bir modelde 10 inç (25.5) cm. çaplı pervane bana göre acemilik aşamasında biraz büyük.
Gaza yüklendiğinizde tork etkisi hayli fazla olur.
Dönüşte düşmesi de (video olmayınca biraz afaki oluyor) stall olmasından kaynaklı olabilir. Muhtemelen motor yetersiz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yalçın Aydın
Model gayet güzel olmuş. Eline sağlık. Bildiğim kadarıyla ilk uçağın. Problem yaşaman normal.

Benim fikrimce 50 metre tırmanıyorsa motorda sıkıntı yok demektir. 50 metre boyunca tırmanacak kadar düz gidiyorsa uçakta da bir problem yok demektir. Dönüşlerde sıkıntı olmasının sebebi full aileron kanatçığı olmasından kaynaklanıyor olabilir. Bunun yanında atımlarda biraz fazlaysa uçak komutlara aşırı tepki veriyor ve pilotaj toparlamaya yetmiyor olabilir. Aynı zamanda kanatlarda ters dihedral durumu varsa uçurmak dahada zorlaşmış olabilir.

Video atabilirsen veya uçağın havadaki hareketlerini detaylı anlatabilirsen sorun bulunabilir.

Bende bu uçağa çok benzer bir uçak yaptım. Fakat uçuramadım. Ağırlık dengesi benim uçağımda oldukça hassastı. Sebebi ise aynı senin yaptığın gibi rudder ve elevatör servolarını kuyruk kısmına koymuştum. Uçağın kanatlarının altında hiç yük yokken; kuyrukda ve burunda bütün yük toplanıyordu. Haliyle ağırlık dengesini bulamadım ben. Ağırlık dengesini bulmak için doğru noktadan tutuyorum. Eğer kuyruk aşağıda kalmışsa asla yukarı çıkmıyordu. Aynı tuttuğum noktada burun aşağıda kalmışsa asla yukarı çıkmıyordu. Yani denge söz konusu değildi. Belki 3-4 cm eninde bir cetvel üzerinde uçağı dengelemek istesem olabilirdi. Ama bende 2 pervane kırdım ve bir daha da uğraşmadım :)

Lafı biraz uzattım. Aynı durumlar sendede var mı merak ettim açıkçası :)
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Yalçın Aydın
Elinize sağlık güzel bir model olmuş.
101 cm. kanat boyunda bir modelde 10 inç (25.5) cm. çaplı pervane bana göre acemilik aşamasında biraz büyük.
Gaza yüklendiğinizde tork etkisi hayli fazla olur.
Dönüşte düşmesi de (video olmayınca biraz afaki oluyor) stall olmasından kaynaklı olabilir. Muhtemelen motor yetersiz.
video çekmeye zaman bulamadım,video olsa uzun uzadıya yazılara gerek kalmayacaktı.
haklısınız
1400 kv motor uygun olur mu peki ve buna uygun pervane ölçüsü ne olmalı
 
  • Beğen
Tepkiler: Üye silindi 8682
Benim fikrimce 50 metre tırmanıyorsa motorda sıkıntı yok demektir. 50 metre boyunca tırmanacak kadar düz gidiyorsa uçakta da bir problem yok demektir. Dönüşlerde sıkıntı olmasının sebebi full aileron kanatçığı olmasından kaynaklanıyor olabilir. Bunun yanında atımlarda biraz fazlaysa uçak komutlara aşırı tepki veriyor ve pilotaj toparlamaya yetmiyor olabilir. Aynı zamanda kanatlarda ters dihedral durumu varsa uçurmak dahada zorlaşmış olabilir.
Katılıyorum.
Muhtemelen o tırmanış sonuna doğru iyice süratten düşüyor ve dönüşe girince de stall oluyor. Dönüşe girmeden burun ezip bir iki saniye sürat kazanmasını beklemek uygun olabilir.
 
video çekmeye zaman bulamadım,video olsa uzun uzadıya yazılara gerek kalmayacaktı.
haklısınız
1400 kv motor uygun olur mu peki ve buna uygun pervane ölçüsü ne olmalı
İyi olur. 8 inç pervane ile. Hem tork etkileri azalır. Kolay gelsin.
Bu arada; kavram karmaşası var. Sanki model 5 mt düz gittikten sonra dimdik tırmanıyormuş gibi algılamışlar.
Bir kaç mt. elden atışın hızı ile motor gücü birlesince sanırım hafif yükselerek gidiyor ve biraz elevon yükselmesi verince stall olıuyor.
Kısacası motor+pervane yetersiz görünüyor.
Zaten bu tip modelin hakkını vermek isterseniz ağırlık+%50 çekiş sağlayacak motor+pervane kombinasyonu gerekir.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Model gayet güzel olmuş. Eline sağlık. Bildiğim kadarıyla ilk uçağın. Problem yaşaman normal.

Benim fikrimce 50 metre tırmanıyorsa motorda sıkıntı yok demektir. 50 metre boyunca tırmanacak kadar düz gidiyorsa uçakta da bir problem yok demektir. Dönüşlerde sıkıntı olmasının sebebi full aileron kanatçığı olmasından kaynaklanıyor olabilir. Bunun yanında atımlarda biraz fazlaysa uçak komutlara aşırı tepki veriyor ve pilotaj toparlamaya yetmiyor olabilir. Aynı zamanda kanatlarda ters dihedral durumu varsa uçurmak dahada zorlaşmış olabilir.

Video atabilirsen veya uçağın havadaki hareketlerini detaylı anlatabilirsen sorun bulunabilir.

Model gayet güzel olmuş. Eline sağlık. Bildiğim kadarıyla ilk uçağın. Problem yaşaman normal.

Benim fikrimce 50 metre tırmanıyorsa motorda sıkıntı yok demektir. 50 metre boyunca tırmanacak kadar düz gidiyorsa uçakta da bir problem yok demektir. Dönüşlerde sıkıntı olmasının sebebi full aileron kanatçığı olmasından kaynaklanıyor olabilir. Bunun yanında atımlarda biraz fazlaysa uçak komutlara aşırı tepki veriyor ve pilotaj toparlamaya yetmiyor olabilir. Aynı zamanda kanatlarda ters dihedral durumu varsa uçurmak dahada zorlaşmış olabilir.

Video atabilirsen veya uçağın havadaki hareketlerini detaylı anlatabilirsen sorun bulunabilir.

Bende bu uçağa çok benzer bir uçak yaptım. Fakat uçuramadım. Ağırlık dengesi benim uçağımda oldukça hassastı. Sebebi ise aynı senin yaptığın gibi rudder ve elevatör servolarını kuyruk kısmına koymuştum. Uçağın kanatlarının altında hiç yük yokken; kuyrukda ve burunda bütün yük toplanıyordu. Haliyle ağırlık dengesini bulamadım ben. Ağırlık dengesini bulmak için doğru noktadan tutuyorum. Eğer kuyruk aşağıda kalmışsa asla yukarı çıkmıyordu. Aynı tuttuğum noktada burun aşağıda kalmışsa asla yukarı çıkmıyordu. Yani denge söz konusu değildi. Belki 3-4 cm eninde bir cetvel üzerinde uçağı dengelemek istesem olabilirdi. Ama bende 2 pervane kırdım ve bir daha da uğraşmadım :)

Lafı biraz uzattım. Aynı durumlar sendede var mı merak ettim açıkçası :)
ağırlık dengesi işi biraz karışık, zaten acemiyim bu alanda
planda kanat ön kanarından 83mm yazılıydı bende 90mm de dengeledi fazla uğraşmadım
fakat servo ve yeke bağlantılarında tel ile tam orantılı bir düzen kuramadığım dan oluşan farkları kumandadan ayarladım
 
Bu arada; kavram karmaşası var. Sanki model 5 mt düz gittikten sonra dimdik tırmanıyormuş gibi algılamışlar.
Bir kaç mt. elden atışın hızı ile motor gücü birlesince sanırım hafif yükselerek gidiyor ve biraz elevon yükselmesi verince stall olıuyor.
Kısacası motor+pervane yetersiz görünüyor.
aynen mehmet abi anlatımımdam karışıklık oldu
90 derece tırmanma değil,düz atıştan sonra belli bir meyil ile rampalama ve sonra zaten yetersiz gelen motor ile tırmanış 50 mt sonra yer çekimine takılıp uçağın ağırlık dengesizliğinden sağa yatışı ve kaçınılmaz kontrollü düşüş

sümer abi ve mehmet abinin dedikleri gibi 1400 kv motor ve 8 inç pervane siparişi sonrası konuyu özetlerim
teşekkürler
 
  • Beğen
Tepkiler: Üye silindi 8682
aynen mehmet abi anlatımımdam karışıklık oldu
90 derece tırmanma değil,düz atıştan sonra belli bir meyil ile rampalama ve sonra zaten yetersiz gelen motor ile tırmanış 50 mt sonra yer çekimine takılıp uçağın ağırlık dengesizliğinden sağa yatışı ve kaçınılmaz kontrollü düşüş

sümer abi ve mehmet abinin dedikleri gibi 1400 kv motor ve 8 inç pervane siparişi sonrası konuyu özetlerim
teşekkürler
Kolay gelsin.
Pilotaj gelistirince uçurması keyifli bir modeldir. Umarım yakın zamanda videolarını izleriz...:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Yalçın Aydın
Ağırlık dengesinin acemilik kabul etmeyen birşey olduğunu ben geç öğrendim. Ağırlık dengesini ayarlarken doğru konumu bulmak için uğraş. Eğer doğru konum olmuyorsa bile ağır taraf burun kısmı olmalı. Yani senin durumunda 0.7cmlik bir kuyruk ağırlık kısmı var. Belki uçuşa etkisi olsa da çok sorun çıkarmıyor olabilir. Çünkü küçük bir fark. Yinede bir taraf ağır olacaksa güvenli olanın burunun ağır olması gerektiğini bilmende fayda var.

Motor konusunda şunu söylemek istiyorum. 50 metre uçuş için hatrı sayılır bir mesafe. Uçak ufak bir meyille bile tırmansa gayet yeterli irtifaya ulaşabilir. Motorun yetersiz olduğuna karar verirken bence şunu göz önünde bulundur. Uçak düşme eylemine geçtiğinde irtifası ne kadardı? Bu uçak 50 metrenin sonunda kaç metre yükseklikteydi? Bu soruların cevabı eğer 10-15 metreyse bence motor gayet yeterlidir. Ama uçak 50 metre uçtuğu yada tırmandığı halde hala yeterince irtifa kazanamamış ve sende irtifa kazanmak için yukarı çıkmasını istediğinde uçak yine istenilen irtifaya çıkamayıp iyice yavaşlayıp stall olmuşsa motor yetersiz diyebiliriz.

1kglık uçak için 1.5kg thurst üreten motor iyidir fakat gerekli değildir diye biliyorum. 1kg thurst ile gayet uçabilmelidir. Ama yeni motor almak sorun değilse bende thurstü fazla olan motoru tercih ederim ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
O motor ve pervane o uçak için gayet de yeterli. Ancak yavaş uçar.
Bu uçak yavaş uçmak için tasarlanmamış. Kesinlikle acemi için uygun bir model değil. Çabuk stall olur.
Sorun, ağırlık merkezi ile birlikte muhtemelen kanatçıkların atımları ve pilotaj. Bu modeller kanımca en erken 3üncü modeller olmalı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yalçın Aydın
O motor ve pervane o uçak için gayet de yeterli. Ancak yavaş uçar.
Bu uçak yavaş uçmak için tasarlanmamış. Kesinlikle acemi için uygun bir model değil. Çabuk stall olur.
Sorun, ağırlık merkezi ile birlikte muhtemelen kanatçıkların atımları ve pilotaj. Bu modeller kanımca en erken 3üncü modeller olmalı.
deniz bey uçakla dört deneme yaptım ve dördü de yaklaşık aynı irtifada stall oldu. ilk saha uçuşum olmasına rağmen mehmet abinin tavsiyesi ile simülatör çalışmalarım kırımı engelledi, ama pervaneler için bunu söyleyemem.hatalarımdan biri tırmanışı kısa zamanda yapmaya çalışmam ve uçağın motor gücü ve tırmandığı 50mt lik sınır tanımı (sınır tanımı,model,ağırlık,motor,pervane,sürat) bunlara bağlı olarak ağırlık ve yer çekimine karşı kısa zamanda hızlanmadan motorun ve pervanenin güçsüz kalışı, kısacası acemi olmama rağmen sizlerinde söylediği gibi bu uçak benim üçüncü uçuracağım olmalıydı.
şimdi kendime yeniden çaylak ve benzeri biraz daha geniş ve uzun kanat yapılı üstten kanatlı gerekirse dihedral açılı bir model seçmek olacak.
işin aslı ben uçurmak tansa uçağı yapma eğilimli biriyim sanırım, ama çevre olarak baskılar sonucu illa yapılanın uçması gerekli oluşundan bilerek denedim,ve sonuç kısmi kırımlı düşüş.
sizlerden ricam bana göre bir model öneriniz olur mu.
 
Elindeki elektronik malzeme ile toplam uçuş ağırlığı en fazla 1 kg olan, üstten kanatlı (tercihen dehidral olan) kanadı gövdesinden uzun herhangi bir model olabilir.
İllaki plandan yapmak istiyorum dersen Çaylak adındaki model çok basit ve çok keyiflidir.
Temel unsurları gözettiğin sürece herhangi bir plana sadık kalmak zorunda değilsin.
Temel unsurlardan bazıları:
Kanat 1m olacaksa, kanat genişliği 22-25 cm olsun. Gövde en fazla 75-80 cm olsun. Kuyruk dikmesi kanat yüzey alanının kabaca %30'u kadar olsun. Yatay olan kuyruk stabilizatörünün alanı da yaklaşık aynı şekilde olsun. Ağırlık merkezi kanadın gövdeye yakın kısmında hücum kenarından yaklaşık (genişliğin) %25-%28'lik kısmında olsun. İki aileronun toplam yüzeyi kanadın ortalama %10-%15'i kadar olsun. Elevator de aynı şekilde. Rudder'ın alanı ise kuyruk dikmesinin yaklaşık dörtte biri kadar olsun. FT planlarının yapım videolarını bol bol seyret, yapım tekniklerini incele. Kafana göre takıl. Hızlı uçaklara ve ölçekli modellere bu gibi uçakların kontrolünü tam olarak yapabildiğin zaman geçersin.
 
Elindeki elektronik malzeme ile toplam uçuş ağırlığı en fazla 1 kg olan, üstten kanatlı (tercihen dehidral olan) kanadı gövdesinden uzun herhangi bir model olabilir.
İllaki plandan yapmak istiyorum dersen Çaylak adındaki model çok basit ve çok keyiflidir.
Temel unsurları gözettiğin sürece herhangi bir plana sadık kalmak zorunda değilsin.
Temel unsurlardan bazıları:
Kanat 1m olacaksa, kanat genişliği 22-25 cm olsun. Gövde en fazla 75-80 cm olsun. Kuyruk dikmesi kanat yüzey alanının kabaca %30'u kadar olsun. Yatay olan kuyruk stabilizatörünün alanı da yaklaşık aynı şekilde olsun. Ağırlık merkezi kanadın gövdeye yakın kısmında hücum kenarından yaklaşık (genişliğin) %25-%28'lik kısmında olsun. İki aileronun toplam yüzeyi kanadın ortalama %10-%15'i kadar olsun. Elevator de aynı şekilde. Rudder'ın alanı ise kuyruk dikmesinin yaklaşık dörtte biri kadar olsun. FT planlarının yapım videolarını bol bol seyret, yapım tekniklerini incele. Kafana göre takıl. Hızlı uçaklara ve ölçekli modellere bu gibi uçakların kontrolünü tam olarak yapabildiğin zaman geçersin.
Abi öyle güzel ve net anlatmışsın ki acaba denesem mi diye şeytan dürtmedi değil vallahi ??
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
Abi öyle güzel ve net anlatmışsın ki acaba denesem mi diye şeytan dürtmedi değil vallahi ??
Denersen zehri alırsın! Uzaktan kumandalı şeylere ilgi duyan herkesin denemesinde yarardan başka bir şey görmüyorum.
Teknem var, arabalarım, helikopterlerim ve kendi yaptığım bir kaç adet çok pervanelilerim var. Bazısına otonom uçuşlar planlıyordum geçmişte.
Hepsinin ortak sorunu çok zahmetli ve pahalı olması. Esnetemeyeceğin kurallara bağlılar. Uçak öyle değil. Hem hayal gücünü ve yaratıcılığını kullanıyorsun, hem ucuza mal ediyorsun, kırımları kolay ve çabucak gideriyorsun, hele ki sıfırdan var edip uçurdukça, veya kötü kırımları ucuza tamir ettikçe aldığın keyfi kelimeler ile anlatamam:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol