[Urun]: Ezber Bozacak Simulator : StickMover

  • Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan ÜYE olunuz

    Eğer eski üyemizseniz, MEVCUT Kullanıcı ADI ve ŞİFRENİZİ aynen kullanabilirsiniz. Eğer girişte sorun yaşıyorsanız, lütfen şu konuya TIKLAYINIZ.

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
31,341
Tepkime puanı
34,454
Yaş
46
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Öncelikle ürün piyasaya henüz çıkmış değil. Bu sene sonuna doğru çıkacakmış %p Peki nedir bu yeni ürün :rolleyes:

Ürün "Avirem" firmasının piyasaya sürmeyi düşündüğü yeni bir "Simulasyon Yazılım & Donanımı" , StickMover

Web Sayfası :

Proje Sayfası :

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Peki "StickMover" mevcut RealFlight, Next, Phoenix ne farkı var :rolleyes: İşte cevabı :thumbup:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Mevcut Simulasyon yazılımlarının eğitim kısımlarında video anlatım ile YENI hareketleri öğrenmeye çalışıyorduk. Bu öğrenme duyma ve SADECE izleme ile oluyordu. Artık buna HISSETME de dahil edilmiş %p.

Kısaca:

Yeni bir hareket öğrenirken kayıt edilmiş Stick hareketlerini de HISSEDEBILECEĞİZ. (Kumanda içindeki servolar sayesinde) Bu da öğrenme sürecini ciddi anlamda hızlandıracak (mış, iddia bu :D )

Şu videoda stick hareketini ve servo sesi net olarak duyuluyor.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ürün geliştiricisinden bilgi alalım biraz da.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Ürün ortaya çıkarken stick hareketlerinin ortaya çıkmasında aktif rol alan pilotlardan Nico Niewind ile röportaj

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Şu hali ile öğrenilebilecek hareketler listesi

The software has 44 helicopter skills and 33 airplane skills to learn

Helicopter Skills
360 Turn With Roll
4 Point Rainbows With Half Rolls
4 Point Roll
4 Point Roll Back
4 Pushed Half Flips
Backward Knife Edge Pirouette
Backward Loop
Backward Rolling Circle
Backward circle
Big Ben
Chaos Loop
Cuban Eight Backwards
Death spiral
Double 4 Point TicToc
Double Immelmann
Double Roll Backwards
Forward Rolling loop
Four-Way Pirouetting TicToc
Funnel
Funnel with half rolls
Inside loop
Inverted Backward Horizontal Eight
Inverted Horizontal Eight
Inverted pirouette
Piroflip
Pirouetting Funnel
Pirouetting Loop
Pirouetting Globe reversal
Roll Backwards
Roll Forwards
Rolling circle
Semmel
Sidewinder
Snake
Square of rainbows
Stationary Flips
TicToc
Tiger
Traveling Backflip
Waltz
Woogle

Airplane Skills
2 turn opposite spin
2/2pt roll, full snap roll opposite
45 degree down with full snap roll
Avalanche
Cobra roll with 2/2pt with inverted entry
Cuban eight with 2/4pt rolls
Cuban eight with full rolls
Double Immelmann with full rolls
Eight point roll
Figure M with 3/4 rolls
Figure Z with half roll up
Golf ball
Hourglass with half rolls up and down
Humpty bump, half roll up, 2/4pt roll down
Knife-edge Cuban eight
Knife-edge loop
Loop with 4-point roll
One horizontal snap roll
Rolling circle with 4 rolls inside
Rolling circle with 4 rolls outside
Rolling circle with one roll inside
Rolling circle with one roll outside
Six sided loop
Slow roll
Square horizontal eight
Square loop with half rolls
Square vertical eight (from bottom) with half rolls
Stall turn 3/4 roll up, 3/4pt roll down
Triangular loop with full roll
Two 3/4-point rolls reversed
Two loops with half rolls at top
Vertical eight (from bottom) with half rolls
Vertical knife-edge eight, inverted entry and exit

Other Skills
FPV Race Drones
FPV Fixed Wing Airplanes
Paragliders
Aerial Filming
 

Ali Emre

Uye
Katılım
1 Ocak 2017
Mesajlar
107
Tepkime puanı
0
Yaş
41
[Urun]: Ezber Bozacak Simulator : StickMover

Daha önce görmüştüm, enteresan bir fikir. Aslında hoş olabilir ama yanlış hatırlamıyorsam simulatör özelliği yoktu abi, sadece video şeklinde hareket yapılırken stickler hareket edip nasıl yapıldığını gösteriyordu.
 

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
31,341
Tepkime puanı
34,454
Yaş
46
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
[Urun]: Ezber Bozacak Simulator : StickMover

Ali Emre' Alıntı:
Daha önce görmüştüm, enteresan bir fikir. Aslında hoş olabilir ama yanlış hatırlamıyorsam simulatör özelliği yoktu abi, sadece video şeklinde hareket yapılırken stickler hareket edip nasıl yapıldığını gösteriyordu.
Şimdi sen öyle deyince ben de emin olamadım :rolleyes: Ama bunu yapan, simulator kısmını da dahil etmiştir diye düşünüyorum. Belki gerçekcilik kısmı zayıftır ama illa ki vardır diye tahmin ediyorum ;)
 

Türker Akgün

Moderator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
12,001
Tepkime puanı
11,174
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
[Urun]: Ezber Bozacak Simulator : StickMover

Müthiş bir fikir, akıl edeni tebrik ederim. :thumbup:
 

Emre Kaman

Moderator
Katılım
21 Kas 2013
Mesajlar
5,852
Tepkime puanı
10,567
Yaş
38
Konum
Eskişehir
İlgi Alanı
Heli
Cok iyi bir fikir gercekten [emoji106] ortaya guzel bisey cikarsa kesin alirim
 

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
31,341
Tepkime puanı
34,454
Yaş
46
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
[Urun]: Ezber Bozacak Simulator : StickMover

Emre söyleyince fark ettik. Tahmini çıkış fiyatı 330 Euro olarak düşünülüyor :rolleyes: Buna "Kumanda + yazılım + 10 Eğitim". Tüm eğitimleri bir seferde verilmeyecek ilave olarak satın alınacak diye anlatık biz :islik:
 

Emre Kaman

Moderator
Katılım
21 Kas 2013
Mesajlar
5,852
Tepkime puanı
10,567
Yaş
38
Konum
Eskişehir
İlgi Alanı
Heli
Ben de fiyati gorunce biraz dusuneyim dedim [emoji51] bi incelemek lazim, oyle baliklama atlanmaz [emoji16]
 

Türker Akgün

Moderator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
12,001
Tepkime puanı
11,174
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
En azından Çinli kardeşlerimizin eline geçmesini, maliyet aşağı çekilebilir mi diye incelemelerini bir süre beklemek gerekir diye düşünüyorum ben şahsen.
 

Emre Kaman

Moderator
Katılım
21 Kas 2013
Mesajlar
5,852
Tepkime puanı
10,567
Yaş
38
Konum
Eskişehir
İlgi Alanı
Heli
[Urun]: Ezber Bozacak Simulator : StickMover

Biraz araştırdım. Öncelikle ürün sadece iki gündür Kickstarter'da ve 125000 € olan hedefin şimdiden 38500 € kısmını yakalamış durumdalar. Kickstarter hakkında da ufak bir açıklama getirelim. Bir kickstarter projesinin belli bir hedefi ve süresi olur. Bu süre içerisinde insanlar kendi belirledikleri tutarda destekte bulunmayı taahhüt ederler. Eğer proje süresi içerisinde hedefine ulaşamazsa paranız size geri döner. Yok eğer hedef tutturulursa o parayı proje sahibine verirler.

Destek tutarını kendiniz belirleyebilir, yada belirlenmiş tutarlarda ödeme yapabilirsiniz. 3-5-10, her ne ise. Küçük tutarlar genelde sadece yardım amacıyla verilir. Ancak proje sahibinin belirlediği tutarlar karşılığında elinize fiziki bir ürün de geçebilir. Bu ürün 5-10 karşılığında anahtarlık, şapka vs olabilir, yada daha yüksek tutarlarda projedeki ürünün kendisi de olabilir.

Yeniden StickMover'a dönersek, şu an için en uygun teklf 230€ ve eğer bu ücreti öderseniz ve proje hedefi tutturur da, parayı alırlarsa, size 2017 kasımında bir adet ürün ve bunun için gerekli program ile 10 adet hareket vereceklermiş. Ekstra alacağınız her hareket ise tahminen 1-1,5€ olacakmış. Ürünün final fiyatının 350€ olması hedefleniyor.

Gelelim asıl meseleye. Bu cihaz gerçekten işe yarar mı? Bence yarayabilir. Kendimden yola çıkarsam, çalışmak istediğim bir hareketi öncelikle anlamam gerekiyor. Yani helikopterin o hareketi yapması için hangi komutlara ihtiyacı olduğunu, hareket kontrolümden çıkarsa ne şekilde frenleyebileceğimi, yada hareketi ne şekilde sonlandırmam gerektiğini vs. Bunun için 8cm'lik bir modelim var, zaman zaman aklıma takılan yerlerde elimde çevirerek anlamaya çalışıyorum.

Ve tabi stik gösteren videolar. Ancak o videolar genelde alan tarayan hareketlerde işime yarıyor, o da bir noktaya kadar, çünkü stiği izlerken heliyi, heliyi izlerken de stiği göremiyorum. Ama gelelim durağan ve hızlı hareketlere. Tamam tictoc stikten anlaşılabiliyor, ama full piro flip izlerken tek gördüğümüz 0 çizen stikler ve onu öyle çevirince gerçekte heli izlediğim videodaki hareketi yapmıyor :) Aynı zamanda bu hareketi düşünerek anlamak da çok zor. Her zaman Ergün gibi biri çıkıp da hareketi anlatmıyor da :) Yani, stik hareketini sadece görmek değil de, hissetmek bir yere götürebilir beni.

Diğer yandan, sim çalışmak bence sadece kas hafızası oluşturmakla alakalı bir egzersiz değil. Daha çok beyin eğitmekle ilgili bana göre. Örneğin pirohover çalışmasında yaptığım şeyin parmaklarımla hiçbir ilgisi yok, yada 4 nokta flip çalışmasının. Tamamen helinin hareketini anlamak ve yönetmekle alakalı bir durum. Bu cihaz bu konuda ne kadar katkı sağlar, emin değilim.

Yine yukarıdaki madde ile bağlantılı olarak, bu ürün bir simulasyon değil. Ekranda uçan bir heli videosu var, ve o uçuş için gerçekleştirilmiş olan stik hareketleri kayıtlı. Elimizdeki kumanda o kayda göre stikleri hareket ettiriyor. Diyelim ki o hareketleri çok iyi öğrendik, sular seller gibi çalıştık. Ama o hareketler o videodaki heli için. Acaba kendi helimiz aynı şekilde mi uçuyor? En basitinden, hareketi yaparken biraz kaydığımızda, geri dönmek için vermemiz gereken komutu biliyor olacak mıyız?

Yukarıdaki fikrimi güncelleyeyim. Cihaz son derece ilgi çekici, son derece yaratıcı, ama hem yüksek fiyatı, hem de kafamda henüz netleşmemesi dolayısıyla şimdilik pek sıcak bakmıyorum.

Şu anki öncelikli çalışmam sim başında daha uzun oturabilmek ile ilgili. Bundan yaklaşık 18-19 yıl önce üniversite sınavına çalışırken en önemli çalışmam 3 saat aynı yerde oturabilmekti :) Beni en zorlayan durum buydu. Şimdi de aynı. 20 dk'dan fazla sim başında kalamıyorum ve hedefim bunu 60dk'ya çıkarabilmek :)
 

Doğuş Arısoy

Tecrübeli Uye
Katılım
6 Kas 2015
Mesajlar
1,178
Tepkime puanı
609
Konum
İzmir
İlgi Alanı
Heli
[Urun]: Ezber Bozacak Simulator : StickMover

Emre Kaman' Alıntı:
Şu anki öncelikli çalışmam sim başında daha uzun oturabilmek ile ilgili. Bundan yaklaşık 18-19 yıl önce üniversite sınavına çalışırken en önemli çalışmam 3 saat aynı yerde oturabilmekti :) Beni en zorlayan durum buydu. Şimdi de aynı. 20 dk'dan fazla sim başında kalamıyorum ve hedefim bunu 60dk'ya çıkarabilmek :)
Abi ufak bir ilave yapayım, sim çalışma sırasında 20dk en yeterli sürelerden. Neden derseniz beyin algı için kısa dönem öğrenmeler de daha başarılı. 60dk çalışmaktansa 20x3 dakika daha çok katkı sağlayacaktır. Sonuçta en çok uçuş süremiz 20 dakika ile yarışamaz. Konsantre problemimiz olmayacaktır. Örneğin yarım saatlik çalışmanın en üst noktası 5-25 dk aralığında oluyor. Tabi bunlar çalışma için. Ama egzersize döndüğünde iş saatlerce başında durulabilir. Ama yeni hareketler üzerinde çalışıyorsak bence 20 dakikalık süreleri geçmemek lazım.
 

Türker Akgün

Moderator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
12,001
Tepkime puanı
11,174
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
[Urun]: Ezber Bozacak Simulator : StickMover

Eskiden olsaydı (çubuklu modeller döneminde) çok mantıklı görmezdim sanırım StickMover'ı. Çünkü;

- Çubuklu modeller hiçte simulatörlerdeki gibi uçmazdı, arada bir uçurum vardı,
- Modeller şuan gayet normal gördüğümüz, standart olarak her modelden beklentimiz olan hareketlerin bir çoğunu teknik olarak yapma kabiliyetinde değillerdi,
- Rescue ise sadece bir hayaldi...

Bu durum beni şu noktaya getirirdi : Tamam ben StickMover ile çok güzel ezberimi yaptım diyelim. Acaba benim modelim StickMover'daki modelin uçuş performasının ne kadarını karşılayabilecek ve sonuç olarak stick hareketlerine ne kadar benzer reaksiyonlar alabileceğim ? Daha da kötüsü diyelimki bir şekilde manevra sırasında modelimin kontrolünü ve oryantasyonu kaybettim o zaman ne yapacağım ? :rolleyes:

Günümüze gelirsek;

- Güncel modellerimiz FBL sistemler ve elektronik ekipmanların kabiliyetlerini arttırmasıyla artık neredeyse simulatördeki modellerle aynı hissiyatlarda uçabiliyorlar, Sadece modellerimiz değil simulatörlerde yazılım olarak çok daha üst seviyede,
- Modellerimizde artık güç, performans diye bir sorun zaten bulunmuyor,
- En güzeli de başımız sıkıştığında bizi kurtarabilecek Rescue sistemleri neredeyse bir standart bizler için. %p

StickMover'la ilgili fikrime gelince dar alanda güç ve hız kullanılarak yapılan birçok manevrada bence hareketi kendi modelimizde realize etme aşamasında önemli bir ivme kazandıracaktır.

Tic-toc üzerinden örnek vereyim. Son derece hızlı stick hareketleri ve iki elin belli bir ritim ile çalışmasını gerektiren bir yapıda. Dolayısıyla simulatörde uğraşarak doğru ritmi bulmamız epey bir zaman alıyor. :-\ StickMover ise bize doğru formülü ve ritmi hazır olarak sunabilecektir. Özetle bize ciddi derecede zaman kazandıracaktır diye düşünüyorum. Peki gerçekte bir sorun yaşadık ve kontrol bizden gitti, işte o zaman da imdada rescue yetişecektir. Böylelikle belkide olgunlaştırmak için 2 - 3 sezon vaktimizi alacak bir hareketi StickMover'ın katkısıyla daha kısa bir sürede öğrenebiliriz bence. :yuppi:

Yüsek oryantasyon gerektiren, 3 boyutlu ortamda modeli izleyerek ve pozisyona göre sürekli kontrol verilmesi gereken hareketlerde ise bence anormal bir ivme kazandırmaz. Çünkü bu tarz hareketlerde stick ezberleme genellikle istediğimiz sonuca ulaştırmaz. Muhtemelen bu kısımda ne demek istediğimi tam olarak anlatamamışımdır. :rolleyes: Sonuçta zaten tamamen kişisel özellikler ve beklentilerin söz konusu olduğu bu konuda bir fikir verme değil fikir paylaşmaktır benim yaptığım. Biliyoruz ki StickMover kullanmak her birimizde ayrı bir etki yapacaktır. :laugh:

Ben denemeyi gerçekten isterim, bakalım zaman ne gösterecek. :)
 

Barbarian2

Kıdemli Uye
Katılım
24 Ara 2014
Mesajlar
2,085
Tepkime puanı
671
Yaş
49
[Urun]: Ezber Bozacak Simulator : StickMover

Üye oldum. Bakalım neler gelecek. :thumbup:
 

Safak ALTINTAS

Kıdemli Uye
Katılım
17 Şub 2016
Mesajlar
1,736
Tepkime puanı
1,363
Yaş
34
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Çok güzel düşünmüşler ya. Valla tebrikler :bravo:


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
31,341
Tepkime puanı
34,454
Yaş
46
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Ürün piyasaya çıkmak üzere ve IRCHA da kullanıcılara tanıtılacakmış.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 

Benzer konular