uzun süre kullanmadığım Saito motorumu tekrar kullanmak istiyorum

Ayberk

Yeni Uye
Katılım
28 Eki 2014
Mesajlar
41
Tepkime puanı
43
Yaş
54
Konum
Antalya
İlgi Alanı
Uçak
Merhabalar.
Hobiye ilk başladığımda danışacağım kimse yoktu etrafımda. Ben de biraz esnafın insafına kalıp onların tavsiyelerine uyup ,bana kalırsa yanlış model ve motor seçimiyle olaya giriş yaptım. ilk motorum 4 zamanlı saito ,uçağım da ARF bir Trainer idi. tabii ilk kırımım gecikmedi ve epey pahalıya maal oldu.. Motor biraz hasar aldı ama değişen parçalarla tekrar güzel çalıştı.. Bir iki kırım daha yaşadıktan sonra hem olaydan hem soğudum hem de şehir değişikliğinden dolayı hobiye 5-6 yıl ara verdim.
Saito motorum da o zamandan beri mışıl mışıl uyuyor kutusunda.
geçenlerde öğrendiğime göre uzun süre kullanılmayacak motorlar özel bir yağ ile saklamak gerekiyormuş.
Ben bunu bilmediğim için öylece koydum kenara. Ara ara elle çevirdim pervaneyi.
Sorum şu; uzun süre bu şekilde yatan bir motoru tekrar devreye sokmak için özel bir işlem gerekiyor mu? Birisi gömlekte karıncalanma olmuştur çok ince bir zımpara ile temizlemezsen çizilir demişti..
Şimdilik elektrik foamylerle acemiliğimi atmakla meşgulüm. ama er yada geç tekrar yakıtlı motora geçmek istiyorum.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
En son kullandığınız yakıt hint yağı içeriyor ise şimdi motorunuzu normal bir şekilde kullanabilirsiniz. Muhtemelen buji değişimi isteyecektir.
Full sentetik yağlı bir yakıt kullandıysanız motordan anlayan biri bir dağıtıp kontrol etsin.
 
En son kullandığınız yakıt hint yağı içeriyor ise şimdi motorunuzu normal bir şekilde kullanabilirsiniz. Muhtemelen buji değişimi isteyecektir.
Full sentetik yağlı bir yakıt kullandıysanız motordan anlayan biri bir dağıtıp kontrol etsin.
teşekkürler. Valla mağzadan aldığım Merlin Marka idi yakıt. oranını ve içeriğini bilmiyorum. Dediğim gibi o zamanlar iyice acemiydim. ne verdilerse kullandım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
şansıma küseyim o zaman. Anlaşılan motor bir bakıma gidecek. teşekkür ederim
Bu kadar çabuk pes etmeyin lütfen:( Motor belki de fazla zarar görmemiştir ya da küçük bir bakım, belki bir parça değişimi ile yeniden iş görebilir. Çevrenizde bu tip motordan anlayan birileri yok mu? Söylendiği gibi, söküp içeriye bakmakta fayda var...
 
Bu kadar çabuk pes etmeyin lütfen:( Motor belki de fazla zarar görmemiştir ya da küçük bir bakım, belki bir parça değişimi ile yeniden iş görebilir. Çevrenizde bu tip motordan anlayan birileri yok mu? Söylendiği gibi, söküp içeriye bakmakta fayda var...
Ben Antalya da yaşıyorum. BUrada da yeniyim .pek bi çevrem yok. kullanma zamanı gelince herhalde aldım yere ( Ok model -İzmir) götürüp bakımını yaptırırım. . daha önce de oraya yaptırmıştım. Bu konuda bayaa iyi ve tecrübeli kendisi.
İlginize teşekkürler
 
Ben Antalya da yaşıyorum. BUrada da yeniyim .pek bi çevrem yok. kullanma zamanı gelince herhalde aldım yere ( Ok model -İzmir) götürüp bakımını yaptırırım. . daha önce de oraya yaptırmıştım. Bu konuda bayaa iyi ve tecrübeli kendisi.
İlginize teşekkürler
Valla ilk yazınızı görünce anlamıştım, OKmodel menşeli bir durumlar olduğunu:lol::lol::lol: Ama sesimi çıkartmadım ayıp olur diye. Firmanın tecrübesine diyecek tabii ki bir şey yok, başarılı. Lakin fena tuzludur bilesiniz. Eğer işinizi oradan hallederseniz, meseleniz çözüldükten sonra, size maliyetinin en az 2 hatta 3, yerine göre 4 kat daha fazla olduğunu fark edeceksiniz. Kuvvetle muhtemel:rolleyes:
Memlekette kalan son ciddi model firmalarından biri hakkında böyle bir yorum yapmak istemezdim ama maalesef gerçekler bunlar:( Öyle "hakkıdır" denilebilecek bir fark olsa gerek bile yoktu bu yazıma; ama aşırı durumlar söz konusu.
Benim ve çevremden bir çok insanın tecrübesi ile söylüyorum. Başka bir firma ile kirli bir anlaşma yapmış da değilim:D:saygilar:
 
Son düzenleme:
Valla ilk yazınızı görünce anlamıştım, OKmodel menşeli bir durumlar olduğunu:lol::lol::lol: Ama sesimi çıkartmadım ayıp olur diye. Firmanın tecrübesine diyecek tabii ki bir şey yok, başarılı. Lakin fena tuzludur bilesiniz. Eğer işinizi oradan hallederseniz, meseleniz çözüldükten sonra, size maliyetinin en az 2 hatta 3, yerine göre 4 kat daha fazla olduğunu fark edeceksiniz. Kuvvetle muhtemel:rolleyes:
Memlekette kalan son ciddi model firmalarından biri hakkında böyle bir yorum yapmak istemezdim ama maalesef gerçekler bunlar:( Öyle "hakkıdır" denilebilecek bir şey olsa gerek bile yoktu bu yazıma; ama aşırı durumlar söz konusu.
Benim ve çevremden bir çok insanın tecrübesi ile söylüyorum. Başka bir firma ile kirli bir anlaşma yapmış da değilim:D:saygilar:
Valla benimki biraz acemiliğime geldi.O zamanlar maddi durumum fena değildi.hevesim de vardı. dükkana girdim ; bana en iyisinden bi model hazırla para önemli değil izlemini verdim herhalde. onlar da bana doğrudan, acemiliğime bakmadan Saito yu verdiler elime. Elimden az çok geliyor ama bu işin bir sürü ayrıntısı var. rodajı var ,ayarı var, saklaması var, yakıtı var ,var da var. Neyse yukarda yazdığım gibi kötü tecrübelerim oldu. Ama kendisi sağolsun herseferinde epey ilgilendi ve motorun bakım ve ayarlarını yaptı. Ücerti de çook abartılı gelmemişti o zamanlar. Artık Forum sayesinde epey bir kaynak buldum. Herhalde bir kez daha bakımını yaptırıp ondan sonra doğru kullanarak gerisini kendim hallederim diye düşünüyorum. Ama önce pilotajımı geliştirip patlar motorlu modelin hakkını vermeliyim
 
Ben olsam elle pervaneyi çevirir eğer mekanik bir sorun yoksa çalıştırırdım motoru.Çok çok yağsız kalmıştır motor biraz çalışınca yağlama yapacaktır zaten kendiliğinden.
 
Sadece yatarak bir Saito'nun o kadar da hasar görebileceğini sanmam. Bir kaç yıl önce aynı adamdan ben de bir ikinci el Saito 180 aldım. Aynı yakıttan da bir bidon hediye etti. Alırken o yakıtla deneme yaptık. Motor güzel çalıştı. Sonra o motoru en az üç yıl hiç çalıştırmadım. Kendi yaptığım yakıtla ilk denemede canavar gibi çalıştı. Bir daha çalıştırmadım. Ama motorumun çok iyi durumda olduğunu biliyorum.
Uzun lafın kısası, hiç elletme.
 
Ben olsam elle pervaneyi çevirir eğer mekanik bir sorun yoksa çalıştırırdım motoru.Çok çok yağsız kalmıştır motor biraz çalışınca yağlama yapacaktır zaten kendiliğinden.
Mekaniğimde bir sorun yok. En son bıraktığımda çalışıyordu zaten. Benim kaygım gömlek be rulmanlarda karıncalanma olduysa motorun ömrü azalır mı diye.. yoksa çalışacağını ben de düşünüyorum. Derdim doğru kullanıp uzun yıllar motorda
 
Ayberk bey öncelikle motorunuzu severek kullanmaya devam edeceğinizi umuyorum. Zannedersem 4 zamanlı bir motor olması sizi biraz endişelendiriyor. Fakat emin olun çok basit ve keyifli makinelerdir glow motorlar. Tüm modelciler eğer bu hobide kalıcı olacaklarsa bir süre sonra mutlaka kendileri servis haline gelirler, bu işin doğası gereğidir. :laugh:

Bana göre tek yapmanız gereken motorunuzun parçalarını tek tek sökerek keyifle onu incelemek ve tanımaya çalışmak olmalı. Sadece sübaplarına dokunmayın çünkü tekrar ayarlayabilmeniz için sentiliniz olması gerekir ve kısmen hassas bir ayar olarak görülebilir. Geri kalan her yeri sökebilirsiniz gönül rahatlığıyla. ;) Parçalarda hazır sökülmüşken fiziki kontrolleri yapılıp yakıtla buluşturularak tekrar toplanırlarsa bence görev tamamlanmış olur. %p

Sizin yerinizde olsam bunu bir fırsat olarak görüp motorumu söker iyice öğrenirdim. Tahminimce söktüğünüz gibi hiçbirşey yapmadan geri toplayacaksınız ve sorunsuzca çalışacaktır. Emin olun büyük bir kullanım hatası yapıp, hasar vermediğiniz sürece motorunuz ömrü yeterince uzundur, sizi üzeceğini sanmam.

Bu arada çok net emin olmadan motorunuzun herhangi bir yerini zımparalamanızı kesinlikle önermem. :rolleyes: Ben olsam tozdan arındırıp yakıtlı veya yağlı bir bezle silmek dışında hiçbirşey yapmazdım.
 
Son düzenleme:
Mekaniğimde bir sorun yok. En son bıraktığımda çalışıyordu zaten. Benim kaygım gömlek be rulmanlarda karıncalanma olduysa motorun ömrü azalır mı diye.. yoksa çalışacağını ben de düşünüyorum. Derdim doğru kullanıp uzun yıllar motorda
Bana kalırsa çalıştırın derim motoru.Bende de uzun süre çalışmadan yatan ASP marka 2 zamanlı glow motor vardı, bakımları yapıldı ve aktif olarak kullanıyorum.Rulmanlarda ve gömlekte karıncalanma olayını ilk defa sizden duyuyorum.Boşuna endişeleniyorsunuz bana göre, mekaniğinde sorun yok diyorsunuz o halde sorun yok.Rulman'ın değişmesi gerekse bile motor yine çalışacaktır zaten.Sadece sürtünme kuvveti arttığından dolayı güç kaybı olur ve bilya sesi çıkarır motor.Sizin motorda çalışmayı engellemez.