v tail kuyruk aerodinamisi

  • Konbuyu başlatan Üye silindi 17434
  • Başlangıç tarihi
  • 548
Ü

Üye silindi 17434

Guest
Herkese selamlar, ft explorer kanatını kullanarak v tail kuyrua sahip model yapmak istiyorum. konvansiyonel kuyrukta hesaplama işlemlerini yapabiliyorum ama v tail kuyrukta nasıl oluyor ? sağa-sola, yukarı-aşağı dönüşler nasıl sağlanıyor rica etsem yardımcı olabilir misiniz ?
 
V kuyruk tasarımının faydalarını bana anlatabilen henüz olmadı! Türbin itksi olayını hariç tutuyorum.
 
Maliyet ve ağırlık avantajı vardır diye düşünüyordum...
 
V kuyrukta yüzeylerin birbirlerine göre ideal açısı 105 derece ila 110 derece arasındadır. Bu açı aralığı dışındaki açılarda kontrol zorlaşır.
 
Ciddi misin? Sürtünme etkenini hiç düşünmemiştim!
Inverted v-tail'ın ekstra avantajları da var.
Konvansiyonel v-tail kuyruğu yatış eksenin aksi yönde burulmaya zorlayan bir moment oluşturuyor. Bunu boyuna eksenin üstünde duran dikey rudder da yapıyor aslında. O yüzden boyuna eksenin altındaki bir rudder ya da v-tail bu açıdan da bir avantaj sağlıyor.
Sümer abinin dediği gibi daha az "tip", daha az "tip vortex". Bir de ağırlık avantajı var tabi.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

MQ1 bu uygulanmış. MQ9'da boyuna eksenin altında dikey bir rudder daha konumlandırılmış. Coordinated turn için avantajlı.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol