VELOCİTY 50 n2

fhrttn

Yeni Uye
Katılım
27 Ocak 2017
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
Yaş
32
Merhabalar . Yaklaşık 2 ay önce toplanmış motor rodajı yapılmış velocity 50 n2 modelini satın aldım . Bu modeli kullanan çok fazla kişi olmadığı için açıkçası zor durumdayım . Modelimin üzerinde şu an sadece gaz servosu takılı . Motor redline 56 ve yine redline performans ekzosu var. Ürünü artık toplamak istiyorum öğrenci olduğum için bütçemi fazla zorlamadan güvenli uçuş yapabilecek şekilde doğru ürünleri şeçmek istiyorum. Akrobasi yapmayacağım için çok kaliteli üst düzey ürünler takmak istemiyorum bütçemde el vermez zaten =) Sizlerden ricam bana bu konuda yardımcı olabilirseniz çok sevinirim . Teşekkür eder iyi günler dilerim .
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
VELOCİTY 50 n2

Tekrar merhaba Fahrettin. Simdi durumu dogru mu anladim acaba ?

Sifir ucus ve model tecruben var, yaninda anlayan tecrubeli kimse yok ve ilk toplamak istedigin model bu, dogru mu ! ?

Nitro modelin motorunu ayarlamak basli basina tecrube isteyen bir konu. Hele ki ucus tecrubesi yoksa bu is cok daha zor olacaktir. Ornek olarak yillarin tecrubeli modelcisi Emre abinin su konusuna bir bak.



Yerinde olsam bu modeli kenara koyar ve 450 sinifi bir elektik model alirdim. Bu kucuk modelde hem montaj hem de pilotaj bilgimi gelistirip, sonra bu model ile ilgilenirdim ;)
 
VELOCİTY 50 n2

Öncelikle ilginiz için teşekkür ederim Mehmet abi . Uçuş tecrübem yok diyebileceğim kadar az . Daha öncesinde 3 kanallı heli tecrübelerim oldu ama bunun uçuş tecrübesinden sayılmadığını forumdaki yazılarınızdan anlamış bulunmaktayım. =) Şu an için simülatörde kendimi geliştirmeye çalışıyorum bu modelin başlangıç için zor bir model olduğunun farkındayım açıkçası yapacağım harcamayı göz önünde bulundurunca ilk uçuşum içinde gözüm korkmuyor değil . Tavsiyenize uyup elektirikli bir model edinmenin mantıklı olacağını düşünüyorum ancak en azından nitrolu helimi çalışır bir duruma getirmek istiyorum . Motorun uzun süre çalışmamasından kaynaklanabilecek bir sorun yaşamak istemiyorum .
 
VELOCİTY 50 n2

Nitro motoru after run oil diye model sitelerinde satılan yağ ile bujiyi söküp oradan damlattıktan sonra pistonun elle hareketini sağlayın ve yağın pisyon yatağını kaplamasına müteakip korkmadan aylarca saklayabilirsiniz hiçbirşey olmaz.
 
VELOCİTY 50 n2

Fahrettin merhaba.. Benim de çok tecrübeli olduğum söylenemez, heyecanını tahmin edebiliyorum.. Ama bu çabucak olabilecek birşey değil.. Nitro işi gerçekten zor.. Ben de Mehmet abi gibi önce sim ardından da bir micro veya 450 sınıfı elektrikli diyorum.. Maliyet hesaplaması önceliğimizse en mantıklısı bu olur.. Nitro konusunda çok tecrübeli arkadaşlar var... Ama herşey yavaş yavaş:) :saygilar:
 
VELOCİTY 50 n2

Cevaplarınız için çok teşekkür ederim =) . Dediğiniz gibi öğrenecek çok fazla detay var ama tavsiyelerinize uyup elektrikli bir model edinmek önceliğim olacak. Forumda siz değerli abilerimden öğreneceğim çek şey var tekrardan ilginiz için teşekkür ederim . =)
 
VELOCİTY 50 n2

Fahrettin selamlar. İlk model, tecrübe ve pilotaj olarak yukarıda söylenenlere katılıyorum. Ancak ben bir diğer açıdan söze gireyim. Velocity zamanının en iyi helikopterlerinden biri, ancak ne yazık ki zamanını doldurmuş bir model. Tam bilemiyorum ama fabrikası ya kapandı, ya da artık model sektöründe değil. Bu demek oluyor ki, yedek parça konusunda sıkıntı yaşayacaksın. Ayrıca model flybarlı. Artık flybar uçuran kimse kalmadı diyebiliriz, hatta ayarını yapmayı hatırlayan bile zor çıkar. Ayrıca yeni nesil ünitelerin ve flybarless kafanın sağladığı avantajlardan da mahrum kalacaksın. Motor rodajlı demişsin, ancak motorun ne durumda olduğunu bilmiyoruz. Söküp bakmadan da bilemeyiz. Model için de aynı durum söz konusu..

Yıllarca elektrikli modellerle uğraştım ve baya da tecrübe edindim, ancak nitroya girdiğimde bütün o tecrübenin neredeyse hiçbir işe yaramadığını gördüm. Vidaya sürdüğün loctite miktarından, modelin havada verdiği tepkilere kadar, aklına gelecek her noktada nitronun kendine has özellikleri var.

Keşke bu modeli almadan önce bir konu açsaydın, o zaman daha faydalı olabilirdik. Şimdi bütçenin de kısıtlı olmasını göz önünde bulundurarak, bu modeli bir süre rafa kaldırmanı kesinlikle tavsiye ederim. Bolca simülatör çalışması ve 450-500 boyutunda elektrikli bir heli ile işe başlarsan, emin ol daha az para harcayacaksın.
 
VELOCİTY 50 n2

Arkadaslar tecrubelerini anlatmis ama bende yalnis bilmiyorsam outrage , helikopter modeli artik uretilmiyor , yani yedek parca sikintisi cekebilirsiniz muhtemelen bence iyice bi arastirin bu soyledigimi .


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
VELOCİTY 50 n2

Fahrettin kardeşim, tüm yorumlara sonuna kadar katılarak kesinlikle acele etmemeni tavsiye ediyorum. Her şeyden önce bilgisayarına bir simülasyon kur ve 6 kanalın tadını bir al. Ondan sonra gerisi gelecektir, emin ol :)