Warbird Karşılaştırma

Barkın Özer

Yeni Uye
Katılım
29 May 2022
Mesajlar
28
Tepkime puanı
11
Yaş
17
Konum
Istanbul
İlgi Alanı
Uçak
Merhaba,
Aşağıda göreceğiniz 6 Warbird arasında kalmış bulunmaktayım. Sizlerin de fikrine danışmak istedim. P-51D fiyat-performans açısından en uygunu gibi geldiyse de sizin fikrinize danışmanın daha doğru olacağını düşünüyorum.

Teşekkürler


Nexa Spitfire (1540mm) - € 379


F6F Hellcat (1630mm) - € 380


Curtiss P-40 (1570mm) - € 380


"God Almighty" P-51D Mustang (1760m) - € 460


Phoenix Spitfire (1400mm) - € 242


Nexa Hawker Hurricane (1610mm) - € 379

6 Warbird'i de 2 Stroke 25CC Benzin Motorla çalıştırmayı düşünüyorum.
 
Aynen katılıyorum. :thumbup: Ama seçim olarak benim tercihim F6F Hellcat olurdu. ;) (Modelin uçuş özelliğinden bağımsız görsel olarak)
Modelin uçuş özelliği ile alakalı nasıl farklılık olabilir ? Sanırım F6F in kanat şekli uçuş dinamiğini büyük ölçüde değiştirecektir diğer modellere kıyasla.
 
Modelin uçuş özelliği ile alakalı nasıl farklılık olabilir ? Sanırım F6F in kanat şekli uçuş dinamiğini büyük ölçüde değiştirecektir diğer modellere kıyasla.
Warbirdler ileri uçuş deneyimi ister. Hangisi olursa olsun.
 
Karşılaştırmadaki Nexa markalı modellerini internetteki eleştiriler sebebiyle elemeyi düşünüyorum. Her ne kadar fiyatlarına göre çok güzel görünse de özellikle yakıtlı motor kullanıldığında ağırlık merkezi ile ilgili sorunlar yaşanabiliyormuş. Ayrıca bazı kullanıcılar hafif inişlerde dahi kanatların kırıldığını deneyimlemişler.
 
Merhaba,
Aşağıda göreceğiniz 6 Warbird arasında kalmış bulunmaktayım. Sizlerin de fikrine danışmak istedim. P-51D fiyat-performans açısından en uygunu gibi geldiyse de sizin fikrinize danışmanın daha doğru olacağını düşünüyorum.

Teşekkürler


Nexa Spitfire (1540mm) - € 379


F6F Hellcat (1630mm) - € 380


Curtiss P-40 (1570mm) - € 380


"God Almighty" P-51D Mustang (1760m) - € 460


Phoenix Spitfire (1400mm) - € 242


Nexa Hawker Hurricane (1610mm) - € 379

6 Warbird'i de 2 Stroke 25CC Benzin Motorla çalıştırmayı düşünüyorum.

2stroke 25cc Benzin motoru nerden buldunuz ? İnternetten önden karbüratörlü NGH getiricem derseniz onca masrafa karşılık nitro tabanlı bir motora ekleme yapılmış bir benzin motorunuz olacak... Bilemiyorum


Warbird konusu deneyim ister.... İşin hem teorisi hem pratiğine hakimiyet gerektirir... İlk modeliniz olacak ise mesafeli olmakta yarar var...
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
2stroke 25cc Benzin motoru nerden buldunuz ? İnternetten önden karbüratörlü NGH getiricem derseniz onca masrafa karşılık nitro tabanlı bir motora ekleme yapılmış bir benzin motorunuz olacak... Bilemiyorum


Warbird konusu deneyim ister.... İşin hem teorisi hem pratiğine hakimiyet gerektirir... İlk modeliniz olacak ise mesafeli olmakta yarar var...
En başta NGH motor düşünüyordum fakat DLE20'nin daha mantıklı olacağına karar verdim. İlk modelim olmayacak ama ilk yüksek bütçeli modelim olacak diyebilirim.
 
En başta NGH motor düşünüyordum fakat DLE20'nin daha mantıklı olacağına karar verdim. İlk modelim olmayacak ama ilk yüksek bütçeli modelim olacak diyebilirim.

Lafı evirip çevirmeden söyleyeyim... Bu işin cadı kazanıdır warbirdler... Görünüşe göre de ilk warbird'ünüzü hakkıyla uçurabilmeniz için daha erken...

Savaş dönemi üretilmiş; depolama-nakliye, malzeme tedarik problemi, kısıtlı inşa süreleri, uçması gereken yüksek irtifa, taşıması gereken faydalı yük ve vurulsa dahi eve dönmesi beklenen gibi kriterlerin olduğu uçaklar bunlar...

İyi uçuş karakterine sahip olmasının da yukarıda yazdığım zorluklar nedeniyle ilk kriter olmadığı açıktır sanırım...

Şimdi bizim modellerimiz, stabilite bakımından ölçek katsayısını da hesaba katarsak orjinallerinden de gerideler (Bkz Reynolds)... Bu sebeple iyi bir tasarım, doğru inşaat, doğru statik ve dinamik ayarlar olmazsa olmaz... Bu söylediklerimi spor sınıf modellerde bile uygulayan modelci sayısı bir elin parmağını geçmez zira sıkıcı, eğlence faktörü düşük ve üzerinde baya baya kafa yorulması gereken konular... Warbird'de hiç şakaya gelmez....

Dinamik kısımda iyi bir pilotaja hali hazırda sahip olmanız gerekir zira yukarıda yazdığımız üzere pek de stabil uçaklar değiller... Kalkış rulesi, gaz açarkenki tavrınız, son yaklaşma, konma vs.... Bunların hepsi bilgi ve tecrübe gerektiren işler...

Bir modelci dostunuz olarak warbird işini erteleyip biraz tecrübe edinmeniz yönünde olur tavsiyem...