Wing Dragon 500 Neden Dustu ?

  • Konbuyu başlatan Üye silindi 2027
  • Başlangıç tarihi
  • 3,236
Ü

Üye silindi 2027

Guest
Arkadaslar bugun ilk defa wing dragon 500 ucagimi ucurdum. İnanilmaz derecede ayarsiz ve dengesiz olmasina ragmen 2 pil uctum. İkinci pil hucre basi 3.8v iken aniden sol alta dogru ucak kilitlendi ve daireler cizerek yere cakildi. Neden oldu anlamadim.

Pil bitmedi. Kumanda ile ayni yerden defalarca gecmistim, hatta iki kati mesafeye de gitmistim. Standart elektronik var uzerinde. Ortalama %70-80 throttle da ucuyordum. Daha dusuk hizda fpv ekipmanlari ve 1500-2200 mah piller ile tutunamiyordu. Ve tum sure boyunca ayni pilden 5v ile besledigim fpv ekipmanlari calisiyordu, duserken izledim.

Epey yuksekteydi, sadece servolar calissa bile toplayip duzgunce indirebilirdim.

Diger bir soru set ile gelen 1500 mah pilin 4-5 dk da bitmesi normal mi ? Uzerine buzzer falan takmamistim, tam indirmeyi planlarken motorun gucu yavasca bitti. Sansa yakinimdaydi, guzelce indirdim ama pil hucrelerinin biri 3v, digerleri 3.5 civarindaydi. İnince baktigimda pil epey isinmis ve sismisti.

Bunun disinda ucak ucurmak cok hosuma gitti. Cok eglenceli bir seymis, ucakla fpv de ayri bir eglence. Yalniz ilk havalandirma cok zorladi, elden atarak kaldirdik.3. belki 4. defada havalanabildi.
 
Wing Dragon 500 Neden Dustu ?

WD 500 benim takip ettiğim ancak bir türlü sahip olamadığım bir model. THK satıyor ve bir gün alacak olsam fpv yapacağım. Düşmesi için onlarca sebep sayılabilir. hücre başına V değeri 3V olması yeterli bir sebep. Bence pilde sorun olması kuvvetle muhtemel. ben youtube dan gördüğüme göre gayet dengeli başlangıç seviyesi ama fpv de yapılabilen güzel bir model. bence modelin şekli ile ilgili bir sıkıntı yok. servo, pil yada kumanda çekimi ile ilgili bir sorun gibi duruyor.
 
Wing Dragon 500 Neden Dustu ?

Bildigim kadari ile Oldukca rahat bir ucaktir. Muhtemelen ilk ucak tecruben oldugu icin zor gelmis olabilir.

Daha rahat kontrol icin Kumanda da EXPO tanimlamani oneririm.



Pil sisti demissin acaba piller eskimiydi. Bayak pillerde bu Sorun olabilir.
 
Wing Dragon 500 Neden Dustu ?

Büyük geçmiş olsun.
 
Wing Dragon 500 Neden Dustu ?

Teşekkürler,

Mesajı kampta telefonla yazdığımdan pek açık olamadı galiba, açıklayayım. Pilotajla alakalı bir sorun yok, 6-7 yıldır araba helikopter multikopter ile uğraşıp duruyorum. Simülasyonda uçak da çalışmıştım zamanında. Ayarsız derken şunu kastettim, ne flaplar düzgündü, ne de rudder. Trim ayarı ile düzeltmeyi denedim ama o bile yeterli olmadı. Yanımda alet edevat olmadığından düzeltemedim, hava da kararıyordu uğraşmadan denemek istedim. Sürekli kumandadan komut vermek gerekiyordu düzgün uçması için. Ama sorun bu değil.

2 pil uçtum. İlkinde setle birlikte gelen pili kullandım, 1300 yada 1500 mah. 1.5-2 yıldır duruyor ama storage mode a alıp o şekilde bırakmıştım. Pillerime de hep iyi bakarım, dikkat ederim. Ama buna rağmen 3-4 dk uçuş sonunda motorların gücü kesildi ve zorunlu iniş yaptım. Minilerde 3-4 dk uçunca iyi uçtuk diyoruz ama uçakta bu pil 7-8 hatta 10 dk yeter sanıyordum. Pilin şişmesinin falan dışında bu süre normal mi ?

Diğer pil ise 3s 2200mah 25c bir pil. Bu pil ile de hiç uçuş yapmadan önce 15-20 dk uçabileceğimi sanıyordum. Ama bu da uçuşun 4-5. dakikasında hücreler 3.8 v da iken sol alt komutuna kilitlendi, döne döne yere çakıldı.
Pil bitmemişti. Kumanda olarak set ile gelen art tech i kullandım ama aynı noktadan daha önce de geçmiş hatta 2 katı mesafeye de gitmiştim. Kablo bağlantılarında da bir sorun yok ama durum bu.

Size sormak istediğim, nerede hata olabilir ? Güvenip tekrar uçurabilmek için sorunu çözmem gerekli, yoksa daha tehlikeli bir yerde düşebilir. Neyi kontrol etmeliyim ?
Sorunu çözemezsem alıcıyı değiştirip kendi taranis kumandama geçmeyi düşünüyorum.


Daha önce uçak kullanmadım ama sanki motor zor yetiyormuş gibi hissettim. Oysa ki uçuşu çok rahat olarak bilinen bir model. Tırmanabilmesi için en az %80 throttle gerekiyordu.

edit: Şimdi aklıma geldi, ben bu uçağı 2 yıl önce alıp kurdum ama acaba o zaman esc kalibrasyonu yaptım mı ? Yoksa kullanmayacağım diye öylesine kurup bıraktım mı ? Bir bakalım. Çünkü izlediğim videolardaki uçuşlarla benimkinin alakası yoktu.
 
Wing Dragon 500 Neden Dustu ?

Bu arada şimdi fark ettim, üzerindeki servolar muhtemelen dijital servo. Fpv için 5.8ghz immersion rc 600mw verici kullandım, çakışma olması olası mı ?
Çünkü motor durdu mu hatırlamıyorum ama servolar kiltlenmişti düşerken. Bildiğim kadarıyla 1.2 ghz kullanırken sıkıntı olabiliyor ama bilmiyorum 5.8 ile de olabiliyor mu.
 
Wing Dragon 500 Neden Dustu ?

Özgür Kılınç' Alıntı:
Bu arada şimdi fark ettim, üzerindeki servolar muhtemelen dijital servo. Fpv için 5.8ghz immersion rc 600mw verici kullandım, çakışma olması olası mı ?
Çünkü motor durdu mu hatırlamıyorum ama servolar kiltlenmişti düşerken. Bildiğim kadarıyla 1.2 ghz kullanırken sıkıntı olabiliyor ama bilmiyorum 5.8 ile de olabiliyor mu.
Frekans olarak emin değilim ama FPV yapılacaksa kesinlikle analog servo tavsiye ediliyordu bir zamanlar

 
Wing Dragon 500 Neden Dustu ?

Servolar kilitlenmişti derken uçağı aldığınızda sabit bir pozisyonda mıydılar?
Virili kontrol kaybı olarak yorumlamış olabilir misiniz?

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Wing Dragon 500 Neden Dustu ?

Cevaplar için çok teşekkür ederim,

Mehmet abi evet analog servo öneriliyor ama 5.8 de çok problem olmuyor diye biliyorum. 1.2 ghz de kesin değiştirilmeli fakat şimdilik kısa mesafede kullanacağım için 5.8 ile deniyorum. Şu ara uçağa geçsem mi geçmesem mi diye karar aşamasındayım. Şimdilik masraf yapmadan biraz denemek istiyorum.

Sümer abi, uçağı ben almadım ve sonra da hiç dikkat etmedim, diğer modellerle devam ettim uçuşa. Viril olduğunu sanmıyorum çünkü orada dönüş yapmıyordum. Tam bir ağacın üstünden geçti uçak, çok hafif yana doğru komut vermeye başlamıştım ki bir anda sanki kumandadan sonuna kadar komut vermişim gibi oldu, öylece de kaldı. O an kumanda bağlantısı koptu herhalde diye düşündüm. Düşüşe geçtikten sonra virile girmiş olabilir ama sakince dönerken olacağını hiç sanmıyorum.
 
Wing Dragon 500 Neden Dustu ?

Pil zayıfladıysa süratsiz kalıp virile girebilir. Sonrasında servolar hareket ediyor muydu?

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Wing Dragon 500 Neden Dustu ?

Okuduklarıma göre naçizane görüşlerim: (kızmak yok) :islik:
1) ESC kalibrasyonu en çok atlanan hususlardandır. Muhtemelen o nedenle motorun gücü yetmedi gibi hissetmişsindir.
2) 1.2 GHz kullanma! Ama 5.8 GHZ FPV ile 2.4 GHz kumandayı rahatlıkla kullanabilirsin. Alıcı-vericileri dijital servoların çok yakınına koymadığın sürece parazitlenme sorunu da yaşamaman gerekir. Tavsiye edilen mesafe en az 9 cm'dir. Kontrol kaybına neden olmaz ama görüntü aktarımında parazitlenme yapar en fazla. :eek:kuyun:
3) "Çok dengesiz uçtu" ve "sürekli kumandadan düzeltme yapmam gerekti" ifadelerini pek anlamlandıramadım. Bu haldeyken zaten uçmayı zorlamamalıydın. "pilotajda sorunum yok, simülatör tecrübem var, daha önce vantilatör ve araba kullandım, viril olamaz çünkü dönüş yapmıyordum" şeklinde cümleler de UÇAK pilotajının iyi olmadığını gösterir bence. ???
4) "Pil 3.8 iken bitmiş gibi davrandı" gibisinden bir ifade var. Ama: pili yerde yük altında değilken ölçmüşsün. Havada yük altındayken çok daha düşüktür. Storage modunda aylarca beklettin ve şarj etmeden mi kullandın? Buna da diyecek bir şeyim yok. C değerini de belirtmemişsin. Yetersiz bir pil olma ihtimali çok yüksek. :eek:
5) Sümer hoca "viril" diyorsa tartışma! :evil: :lol:
 
Wing Dragon 500 Neden Dustu ?

Motor ve servo beslemesinde anlık bir kesilme olmuş olabilir. Geçen yaz başımızdan geçen bir olay; yakıtlı bir model (Sonic Low wing). Uçuran arkadaş kalıştan sonra ters döndü (invert) ve model öylece kaldı. Kontroldan çıktı, ters olarak bütün sahayı turladı ve çakıldı. Hatta havada sinyal kaybı düşüncesiyle kumandayı kapatıp açtık, ama nafile. Sonra yaptığımız incelemede kullanılan UBEC'in çıkışlarının zaman zaman kısa devre yaptığını, kısa devre koruması nedeniyle UBEC'in kendisine bir şey olmadığını, kısa devre teması sarsıntı ile ortadan kalktığında herşeyin normal olduğunu fark ettik.

Amacım sadece farklı bir bakış açısı vermek, senin olayında da benzer bir durum olmuş olabilir.
 
Wing Dragon 500 Neden Dustu ?

Yaa yapmayın. Viril sadece olasılıklardan biri...

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Wing Dragon 500 Neden Dustu ?

Sümer hocam, sakın bozulma bize. Amacım seninle dalga geçmek değil. Yazıya biraz renk katmak.
Ama seninle aynı fikirde olduğumu belirtmek isterim. Kontrol etmekte zorlandığın bir uçakla virile girmek çok doğal. Ama çok da hafif bir uçak. Wingdragon gibi bir uçak ile; kumandadan alıcıya gelen sinyalin ve alıcının ESC'den aldığı voltajın tamamen normal olduğunu varsayarak, virilden çıkmak irtifa müsait ise kolay olmalı.