Wing Tiger Stock Motor (Outrunner Brushless C4015-1000 KV) ESC Katili

Lithosphere

Köpük uçak ile ilgili her türlü sorularına açığım
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
96
Tepkime puanı
7
Yaş
35
Herkese iyi geceler. Elimdeki Wing Tiger'ın stok motoru olan Outrunner Brushless C4015-1000 KV motor tam bir esc katili çıktı. Esc lerde yanmadık mikroçip bırakmadı. Üstünde gelen orjinal 20 amper esc zaten ilk haftayı çıkaramamıştı fakat 30 amper esc takıp kullanmıştım. Bir yerden motor max 27-29 amper çekiyor diye okumuştum o yüzden 30 amper esc taktım fakat bugün kalkışta ve inişte pervaneyi sürekli yere çarpan bu uçak bu sefer pervaneyi ota doladı ve gene esc yandı. Anlamadığım ztn max değerinden büyük esc kullanıyorum, artı bide 40 ampere kadar peak özelliği var esc nin 10 saniye için. Bu durumdan sonra pervane dönmediği için esc ye yüklenen motor esc yi kzartıyor fakat bu esc nin kaldırması lazımdı. Ben bir anlam veremedim. Bilenleriniz deneyenleriniz var mı acaba bu motor ne kadar Amper çekiyor yoksa en sonunda NTM Prop Drive 2700 e takılı 60 amper esc yi söküp buna takıcam o olucak...
 
Wing Tiger Stock Motor (Outrunner Brushless C4015-1000 KV) ESC Katili

Peki Onur kaç S lipo kullanıyorsun ve Pervane ölçüleri ne ?

Zira aşağıdaki motor ile ilgili bilgilere bakınca, aynen dediğin gibi max akım değeri olarak her ne kadar 27 A verilmiş olsa da, 11 x 7 pervane ve LiPo 11.1V (3 S) beslemede 29 A çekiyormuş.





Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


C4015-1000 Outrunner Brushless Motor

Çalışma voltajı: 7.4v - 11.1v
Ölçüler: 40x15mm
Şaft çapı: 4mm
Yüksüz akım: 1.5 amp.
Maks Akım: 27 amp.
Maks Thrust: 1400 gr
Ağırlık: 90 gr
Uygun pervane: 9x5


11 x 7 LiPo 7.4V (2 S) 15.5A 930 g
12 x 6 LiPo 7.4V (2 S) 18 A 1000 g
10 x 5 LiPo 11.1V (3 S) 21.5A 1400 g
10 x 6 LiPo 11.1V (3 S) 21.5A 1400 g
11 x 7 LiPo 11.1V (3 S) 29 A 1600 g
 
Wing Tiger Stock Motor (Outrunner Brushless C4015-1000 KV) ESC Katili

Mevzu bahis Art-Tech olunca özellikle motorlarından herşeyi beklerim. En mantıklısı bu motoru bir kenara kaldırıp adam gibi bir motoru modele takmaktır. Böyle bir motor ve böyle bir model için 60A ESC biraz abartılı olur. Eminim bu motor o ESC yi de yakacaktır...
 
Wing Tiger Stock Motor (Outrunner Brushless C4015-1000 KV) ESC Katili

esc lerin yanmasındaki en büyük sebep yanlış pervane seçimidir, kullandığınız pervane ölçüsü markası ve cinsi nedir ?
 
Wing Tiger Stock Motor (Outrunner Brushless C4015-1000 KV) ESC Katili

Bence de motora büyük çaplı pervane takılmasından kaynaklı olabilir gibime geldi.Tüm motorların veri tablolarında ortak bir durum gözüme çarptı , kullanılan bataryanın hücre sayısı arttıkça , pervane çapının küçülmesi tavsiye ediliyor.Yani hücre sayısı ile pervane çapı ters orantılı.Tabi fan motorlu modellerde bu durum değişir mi bilmiyorum.
 
Wing Tiger Stock Motor (Outrunner Brushless C4015-1000 KV) ESC Katili

Pervane 9x6 EMP prop. Aslında tam EMP değil ama APC de değil. APC-E dicem tam olarak onada uymuyor. THK da satılan 9x6 lık pervane ne klasmana giriyor çözemedim açıkcası... 3S Lipo kullanıyorum. Normal uçuşlarda sorun yok sadece pervaneyi bir yere çarptığınız yada motorun dönmesini engelleyen bir kuvvetle karşılaştığınz zaman normal olarak çok amper çekiyor ve anlık çekiyor. İlk 20 amper esc yi yaktığında ztn normal karşıladım motor değerlerine bakıp, hatta firma yetkililerinin baya bi kulağını çınlattım bu motoru koyup 20 amper esc stock gelmesinden dolayı ama anlayamadığım 30 amper esc yi birde 40 amper burst özelliği var nasıl yaktığı. Daha önce bu modeli kullanmış çok kişi olduğunu düşünerek acaba başkasınında başına gelmişmidir diye merak ettim. ESC yanınca elimdeki başka bir 30 luk esc ile değiştirip uçuşa devam ettim motorda bir sıkıntı yoktu.
 
Wing Tiger Stock Motor (Outrunner Brushless C4015-1000 KV) ESC Katili

Abiler doğrudur aşırı büyük pervane motoru ya da ESC'yi yakar ama arkadaşımızın ESC'leri anladığım kadarıyla motor çalışırken değil sıkıştığı için yanmış. Burada pervane boyutunun bir etkisi olduğunu sanmıyorum.
 
Wing Tiger Stock Motor (Outrunner Brushless C4015-1000 KV) ESC Katili

Sümer Yamaner' Alıntı:
Abiler doğrudur aşırı büyük pervane motoru ya da ESC'yi yakar ama arkadaşımızın ESC'leri anladığım kadarıyla motor çalışırken değil sıkıştığı için yanmış. Burada pervane boyutunun bir etkisi olduğunu sanmıyorum.

Aynen aynen. Zaten önerilenden küçük çaplı pervane kullanıyorum
 
Wing Tiger Stock Motor (Outrunner Brushless C4015-1000 KV) ESC Katili

Sümer Yamaner' Alıntı:
Abiler doğrudur aşırı büyük pervane motoru ya da ESC'yi yakar ama arkadaşımızın ESC'leri anladığım kadarıyla motor çalışırken değil sıkıştığı için yanmış. Burada pervane boyutunun bir etkisi olduğunu sanmıyorum.

bende şöyle düşündüm, uçuş boyunca yanlış seçilmiş bir pervane esc yi ve motoru yoracak, esc belki ısınacak, iniştede pervane yere çarptığında anlık akım tavan yapınca zaten yorulmuş ve ısınmış olan esc yanacak diye düşündüm , bu arada tabi motor daha önce kırım geçirdimi bilmiyoruz belki içindeki sarmal kablolarda kopukluk vardır ve bu şekilde zaten aşırı akım çekecektir
 
Wing Tiger Stock Motor (Outrunner Brushless C4015-1000 KV) ESC Katili

Wing Tiger da klasik inişte pervane kırma dışında büyük bir kırım yaşamadı uçak. İki esc yide uçuş öncesi yaktım. Kalkış sırasında oldu ikiside. Birinde takılıp burnu yere verdi diğerindede otlara dolaştı pervane. İlk yanışı hatırlamıyorum ama dünkünde ESC kendine res attı sanki. Batarya cıkartıp geri takmışım gibi 4 tane arka arkaya beepleme yaptı. İşin ilginci bec hala çalışıyor. ESC yi takıp tam gaz verince pervane dönmeye çalışıyor fakat tekliyor. ESC yi açıp baktım. 6 tane STD85N3L H5 mikroçip var üstünde. Biri fena yanmış. SAnırım yükseltiçi DPAK aynmış.
 
Wing Tiger Stock Motor (Outrunner Brushless C4015-1000 KV) ESC Katili

bunu önlemek için lastikli pervane adaptörü kullansanız nasıl olur ?
 
Wing Tiger Stock Motor (Outrunner Brushless C4015-1000 KV) ESC Katili

Oda sadece pervaneyi koruyacak. Motor gene zorlanıp ESC yakabilir. Çok ilginç bir motorla karşı karşıyayım. Max Amper Rating 34 Amper olan motorla 30 amp esc aylardır yanmadı. MAx 29 amper motor 2 esc yaktı...
 
Ynt: Wing Tiger Stock Motor (Outrunner Brushless C4015-1000 KV) ESC Katili

pervane yere carptiginde prootan kurtulacak ve esc nin yanmasinada engel olacaktir , max 34 amper desede 50 amper cekebilir motor

LG-D802 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 
Wing Tiger Stock Motor (Outrunner Brushless C4015-1000 KV) ESC Katili

O zaman yerinizde olsam ESC yerine motoru değiştirdim. Zannedersem bu motoru kullanan nesimi bey de yukarıda bunu tavsiye etmiş.


Cep telefonundan Tapatalk 2 aracılığı ile gönderildi.
 
Wing Tiger Stock Motor (Outrunner Brushless C4015-1000 KV) ESC Katili

Onur İLGAR' Alıntı:
...
Kalkış sırasında oldu ikiside. Birinde takılıp burnu yere verdi diğerindede otlara dolaştı pervane. İlk yanışı hatırlamıyorum ama dünkünde ESC kendine res attı sanki.
...

Aşağıda sayılanların hepsi neden olabilir. Ama bir de kendi el alışkanlığınızı değerlendirseniz? Ben pervane boyutu falan değil, tamamen eksik bir el alışkanlığından kaynaklanmış olabileceğini düşünüyorum. Yani, pervanenin herhangi bir engele takılıp, ota dolanmak vs, motorun zorlandığını fark ettiğiniz anda gazı hemen kapatıyormusunuz? Bunu yapmıyorsanız, ESC'nin yanması normal. Öte yandan, kalkışta anlattığınız sorun oluştu ve siz radyoyu kapatıp modeli almaya gittiyseniz, o esnada boşlukta kalan alıcı motora gaz vermiş, dolayısıyla esc'nin yanmasına neden olmuş olabilir. Yani, gazı kapatacaksınız, ama pili esc'den ayırana kadar radyoyu kapatmayacaksınız. Ayrıca, belki ilk zorlanmada motorda bir hasar oluşmuş ve daha sonrakilerde de etken olmuş olabilir.

Not: Bunları zaten yaptıysanız, dediklerimi dikkate almayın!