Xk K110 İnceleme ve kumanda ayarları

Öncelikle paylaşım için teşekkür ederiz :) Ellerine emeklerine sağlık Taha %p

Kumandayı sen ayrıca mı aldın yoksa modelle mi geldi ? Eğer modelle bu Kuman’da geliyorsa, gerçekten de çok iyi. Çünkü hemen hemen her parametre ayarlanabiliyor :eek:

Menülerde geçen EXPO ve DUAL parametreleri için daha detaylı bilgiyi şu konularda bulabilirsin.





 
Öncelikle paylaşım için teşekkür ederiz :) Ellerine emeklerine sağlık Taha %p

Kumandayı sen ayrıca mı aldın yoksa modelle mi geldi ? Eğer modelle bu Kuman’da geliyorsa, gerçekten de çok iyi. Çünkü hemen hemen her parametre ayarlanabiliyor :eek:

Menülerde geçen EXPO ve DUAL parametreleri için daha detaylı bilgiyi şu konularda bulabilirsin.






Bu model have to fly olarak satılan bir model, modeli uçurmak için sadece 6 adet şarjlı veya kalem pile ihtiyacınız var :)
 
RTF (Ready to Fly- uçuşa hazır) olmasın o :D

O zaman gelen Kumanda gerçekten de özellik olarak çok iyi ?

Have to fly Türkçesi uçuşa sahip demek :) Bence yeni başlayan birisine göre bilgim fazla bile :D

Modelin canopy ve pallerini değiştirmek istiyorum. Pal ve canopy olarak ne tavsiye edersiniz? (Original olmayacak)
 
Son düzenleme:
Taha bence Mehmet Beyin sana söylediklerini iyice dinle ve paylaştıklarını oku .
Ayrıca senin tanımınla have to fly ( H.V.T) ve orjinalinde ready to fly (R.T.F) olan helikopterler uçuşu hazır olmakla birlikte önemli olan helikopteri kullanan pilotunda ready to fly yani uçuşa hazır olması gerekir .
Otomobillerin hepsi RTF dir ama eğitimini almadan sürmeye çalışınca başına gelecekler kaçınılmaz olur .
Ayrıca ek bir bilgi vereyim . Helikopterde elevon yoktur . Aileron ve elevatör ayrı ayrı çalışır . Elevon uçaklarda hem elevatör ( kaldıraç ) hemde aileron ( kanatçık ) görevi yapan kontrol yüzeyi tanımlaması için kullanılır.
 
Taha bence Mehmet Beyin sana söylediklerini iyice dinle ve paylaştıklarını oku .
Ayrıca senin tanımınla have to fly ( H.V.T) ve orjinalinde ready to fly (R.T.F) olan helikopterler uçuşu hazır olmakla birlikte önemli olan helikopteri kullanan pilotunda ready to fly yani uçuşa hazır olması gerekir .
Otomobillerin hepsi RTF dir ama eğitimini almadan sürmeye çalışınca başına gelecekler kaçınılmaz olur .
Ayrıca ek bir bilgi vereyim . Helikopterde elevon yoktur . Aileron ve elevatör ayrı ayrı çalışır . Elevon uçaklarda hem elevatör ( kaldıraç ) hemde aileron ( kanatçık ) görevi yapan kontrol yüzeyi tanımlaması için kullanılır.

Bilgileriniz için teşekkür ederim, daha çok yeniyim yaklaşık 15 gündür bu hobi ile uğraşıyorum. Bilmek değil öğrenmemek atıp :D
 
Have to fly Türkçesi uçuşa sahip demek :) Bence yeni başlayan birisine göre bilgim fazla bile :D
Bilgileriniz için teşekkür ederim, daha çok yeniyim yaklaşık 15 gündür bu hobi ile uğraşıyorum. Bilmek değil öğrenmemek atıp :D



"Have to fly" ile başlayalım öncelikle.
Türkçesi; "uçuşa sahip" demek değil malesef "uçabilmeli" demek.

Modeli, kumandası,pili,şarj cihazı vs.. ile beraber bir kutuya koyup sattıkları içinde "Ready to fly" yani Türkçesi " Uçuşa hazır" diyorlar.
Bu demek değildir ki kutudan çıkart, tak pili, aç kumandayı ver gazı uçsun.
Bir diğer dikkatimi çeken konu, çektiğin video da demişsin ki; "motor 8000 devir ile dönüyor ve bunu "TİKOMETRE" ile ölçtük" , TAKOMETRE diyecektin her halde neyse.
"Bilmemek değil, öğrenmemek ayıptır.." seninle aynı kanıdayım.;)

Modelin üzerindeki motor 11000 Kv. yani volt başına 11000 devir dönebiliyor demektir bu, basit bir hesapla pilimiz tam dolu olduğu zaman 4,2 volt olacağına göre, senin motor 46200 devir çeviriyor demektir. Buradan hareketle ana dişli 64 diş ve motor pinyonu da 8 diş olduğuna göre; bu kombinasyonla motor tam hızla dönerken rotor kafasında maximum 5500 - 6000 devir arası çıkış görürsün. Eğer motor pinyonunu 10 diş yaptığımızı bile düşünsek, hani opsiyon olarak satılanlardan aldık diyelim, burada bile kafa devri maximum 7000 devir civarı olur. :D
Eğer kafa turu 8000 devire çıkıyorsa bu işte bir yanlışlık var demektir.:rolleyes:

Modellerimizde elimizden geldiğince "SUB TRIM" kullanmak istemeyiz, bunun içinde mekanik ayar kısmını çok iyi yapmaya çalışırız. Belli ki senin mekanik ayarın pekte iyi değil, ama tabi bu arada "hobiye başlayalı 15 gün oldu" dediğin için bu ayar işinin mükemmele doğru gitmesine daha baya bir zaman var demektir, acele etmeden doğru adımlarla ilerlersen ve ayarları iyice öğrenirsen inan her yaptığın uçuştan büyük keyif alacaksındır. Bu işin doğrusu bu Taha.
Devam edelim.. Bu kadar küçük bir modelde pal açılarını mükemmel şekilde tutturmak mümkün değildir, çünkü hem kafanın plastik parçalarında, hem servo kollarında, hem de link çubuklarında bir takım boşluklar mevcut ve işte bu boşluklar sen ne kadar istesende mükemmel ayar yapmana izin vermeyecektir hiç bir zaman. Yani bu modelden beklentini çok fazla tutma. Şu an yapman gereken uçmayı öğrenmek öncelikle ki bu model ve optimum ayarlar ile bunu yapabilirsin.

Gelelim bir kaç ayar tüyosuna.. Öncelikle mümkün olduğunca SUB TRIM kullanmadan kafa ayarlarını kontrol et. swashplate mutlaka yere paralel olmalı ve link boyların eşit olmalı. Pal açıların + ve - pitchlerde eşit yada çok yakın olmalı, bu boyuttaki bir modelde açı ölçer ile açı kontrolu yapmak nerede ise mümkün olmadığı için genellikle swashplate 'in yere paralel olduğundan emin olduktan sonra pallerin ikisinide kuyruğa doğru çevirip birbirine paralel hale getiririz ve sıfır pitch açısında, yani gaz kolu ortada iken pallerin uçlarının aynı noktada olmasını sağlayana kadar link boylarından ayar yaparız, sonrada + ve - pitch mesafelerini kontrol ederiz ki bu yukarıda yazdığım sebeplerden dolayı hiç bir zaman birebir aynı olmaz. örneğin sıfırdan + maksimum pitch verdiğinde pallerin uç noktaları arası 40mm. iken - pitch verdiğinde bu değer 38mm. çıkabilir, yani çokta sorun değil fakat eğer bu mesafe yukarı ve aşağı tepe noktalarında çok farklı çıkıyorsa o zaman servo link boyların doğru değil demektir. üreticinin verdiği değerlere bakarak tekrar ayar yapmak gerekecektir.:D
Pitch ayarlarını yaparken gaz kolu sıfır iken pitch eğrisi 0 - 25 - 50 - 75 - 100 şeklinde olmalı, aynı zamanda gaz eğriside aynı şekilde olmalı.
Bu boyuttaki bir "elektrikli" modelde gaz eğrisinin İDLE UP açıkken "V" formunda olmasının nerede ise hiç bir espirisi yok. Ayrıca sen henüz ters yani "İNVERT" uçmadığına göre %100 motor gücüne de ihtiyacın yok, ki soft 3D yaparken bile %100 motor gücüne ihtiyaç olmuyor. Senin idle up ayarlarının hepsinin %80 - 90 civarı olması yeterli ben olsam hepsini 85 - 85 - 85 - 85 - 85 yapardım.;)
Son olarak madem bu işe gönül verdin, ortak terminolojiyi yani hepimizin anlayabileceği, bu işle alakalı teknik kelimeleri ve deyimleri ( doğrularını) öğrenmeye başla acilen.
Tecrübe edinmek denen şey, önünde öğrenebilmek için bu kadar imkanın varken, kıra boza öğrenmek demek değildir. Abilerinin gösterdiği yoldan gidersen bu süreç çok kolay lehine gelişecektir. Son olarak şunu da ekleyeyim, sana söylediğimiz veya okumanı salık verdiğimiz konular tecrübe edinme safhasında çok işine yarayacağı malum, gerekiyorsa bir kaç kere ve iyice anlayana kadar oku, daha sonra soracağın sorular için iyi bir yol gösterici olacaklardır.

Modelcilik hayatında başarılar dilerim Taha.:D
 
Son düzenleme:
"Have to fly" ile başlayalım öncelikle.
Türkçesi; "uçuşa sahip" demek değil malesef "uçabilmeli" demek.

Modeli, kumandası,pili,şarj cihazı vs.. ile beraber bir kutuya koyup sattıkları içinde "Ready to fly" yani Türkçesi " Uçuşa hazır" diyorlar.
Bu demek değildir ki kutudan çıkart, tak pili, aç kumandayı ver gazı uçsun.
Bir diğer dikkatimi çeken konu, çektiğin video da demişsin ki; "motor 8000 devir ile dönüyor ve bunu "TİKOMETRE" ile ölçtük" , TAKOMETRE diyecektin her halde neyse.
"Bilmemek değil, öğrenmemek ayıptır.." seninle aynı kanıdayım.;)

Modelin üzerindeki motor 11000 Kv. yani volt başına 11000 devir dönebiliyor demektir bu, basit bir hesapla pilimiz tam dolu olduğu zaman 4,2 volt olacağına göre, senin motor 46200 devir çeviriyor demektir. Buradan hareketle ana dişli 64 diş ve motor pinyonu da 8 diş olduğuna göre; bu kombinasyonla motor tam hızla dönerken rotor kafasında maximum 5500 - 6000 devir arası çıkış görürsün. Eğer motor pinyonunu 10 diş yaptığımızı bile düşünsek, hani opsiyon olarak satılanlardan aldık diyelim, burada bile kafa devri maximum 7000 devir civarı olur. :D
Eğer kafa turu 8000 devire çıkıyorsa bu işte bir yanlışlık var demektir.:rolleyes:

Modellerimizde elimizden geldiğince "SUB TRIM" kullanmak istemeyiz, bunun içinde mekanik ayar kısmını çok iyi yapmaya çalışırız. Belli ki senin mekanik ayarın pekte iyi değil, ama tabi bu arada "hobiye başlayalı 15 gün oldu" dediğin için bu ayar işinin mükemmele doğru gitmesine daha baya bir zaman var demektir, acele etmeden doğru adımlarla ilerlersen ve ayarları iyice öğrenirsen inan her yaptığın uçuştan büyük keyif alacaksındır. Bu işin doğrusu bu Taha.
Devam edelim.. Bu kadar küçük bir modelde pal açılarını mükemmel şekilde tutturmak mümkün değildir, çünkü hem kafanın plastik parçalarında, hem servo kollarında, hem de link çubuklarında bir takım boşluklar mevcut ve işte bu boşluklar sen ne kadar istesende mükemmel ayar yapmana izin vermeyecektir hiç bir zaman. Yani bu modelden beklentini çok fazla tutma. Şu an yapman gereken uçmayı öğrenmek öncelikle ki bu model ve optimum ayarlar ile bunu yapabilirsin.

Gelelim bir kaç ayar tüyosuna.. Öncelikle mümkün olduğunca SUB TRIM kullanmadan kafa ayarlarını kontrol et. swashplate mutlaka yere paralel olmalı ve link boyların eşit olmalı. Pal açıların + ve - pitchlerde eşit yada çok yakın olmalı, bu boyuttaki bir modelde açı ölçer ile açı kontrolu yapmak nerede ise mümkün olmadığı için genellikle swashplate 'in yere paralel olduğundan emin olduktan sonra pallerin ikisinide kuyruğa doğru çevirip birbirine paralel hale getiririz ve sıfır pitch açısında, yani gaz kolu ortada iken pallerin uçlarının aynı noktada olmasını sağlayana kadar link boylarından ayar yaparız, sonrada + ve - pitch mesafelerini kontrol ederiz ki bu yukarıda yazdığım sebeplerden dolayı hiç bir zaman birebir aynı olmaz. örneğin sıfırdan + maksimum pitch verdiğinde pallerin uç noktaları arası 40mm. iken - pitch verdiğinde bu değer 38mm. çıkabilir, yani çokta sorun değil fakat eğer bu mesafe yukarı ve aşağı tepe noktalarında çok farklı çıkıyorsa o zaman servo link boyların doğru değil demektir. üreticinin verdiği değerlere bakmarak tekrar ayar yapmak gerekecektir.:D
Pitch ayarlarını yaparken gaz kolu sıfır iken pitch eğrisi 0 - 25 - 50 - 75 - 100 şeklinde olmalı, aynı zamanda gaz eğriside aynı şekilde olmalı.
Bu boyuttaki bir "elektrikli" modelde gaz eğrisinin İDLE UP açıkken "V" formunda olmasının nerede ise hiç bir espirisi yok. Ayrıca sen henüz ters yani "İNVERT" uçmadığına göre %100 motor gücüne de ihtiyacın yok, ki soft 3D yaparken bile %100 motor gücüne ihtiyaç olmuyor. Senin idle up ayarlarının hepsinin %80 - 90 civarı olması yeterli ben olsam hepsini 85 - 85 - 85 - 85 - 85 yapardım.;)
Son olarak madem bu işe gönül verdin, ortak terminolojiyi yani hepimizin anlayabileceği, bu işle alakalı teknik kelimeleri ve deyimleri ( doğrularını) öğrenmeye başla acilen.
Tecrübe edinmek denen şey, önünde öğrenebilmek için bu kadar imkanın varken, kıra boza öğrenmek demek değildir. Abilerinin gösterdiği yoldan gidersen bu süreç çok kolay lehine gelişecektir. Son olarak şunu da ekleyeyim, sana söylediğimiz veya okumanı salık verdiğimiz konular tecrübe edinme safhasında çok işine yarayacağı malum, gerekiyorsa bir kaç kere ve iyice anlayana kadar oku, daha sonra soracağın sorular için iyi bir yol gösterici olacaklardır.

Modelcilik hayatında başarılar dilerim Taha.:D

Öncelikle teşekkür ederim, çok fazla kelime anlamında hatam olabilir.Elime daha önce sadece 1 kere model heli geçti 400 serisi onuda daha uçuramadım. Halen duruyor. RC hobiye amcamdan dolayı merakım vardı ama hiç heli uçurmamıştım. Takometre ilede ölçümü yapmadım daha yurt dışı kaynaklı bir sitede yazıyordu. RC araba sürdüm (nitrolu ve elektrikli).

Videoda çok heyecanlandım kelimeler birbirine karışmış vs. Kumandada veriğiniz ayarları uygulayacağım.
 
Öncelikle teşekkür ederim, çok fazla kelime anlamında hatam olabilir.Elime daha önce sadece 1 kere model heli geçti 400 serisi onuda daha uçuramadım. Halen duruyor. RC hobiye amcamdan dolayı merakım vardı ama hiç heli uçurmamıştım. Takometre ilede ölçümü yapmadım daha yurt dışı kaynaklı bir sitede yazıyordu. RC araba sürdüm (nitrolu ve elektrikli).

Videoda çok heyecanlandım kelimeler birbirine karışmış vs. Kumandada veriğiniz ayarları uygulayacağım.

Tahacım, kelimelerin çok da önemi yok anlatmak istediğin şeyi anladık. Mühim olan senin doğru yolda ilerlemen.:D
Amcan ile daha fazla takıl.;)